Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Testujeme levnou zrcadlovku, kterou si oblíbí i začátečníci. Nikon D40

Nikon D40 patří mezi nejlevnější zrcadlovky na trhu. Díky jednoduchému ovládání a menu převzatému z kompaktních fotoaparátů s ním mohou pracovat i úplní začátečníci. Vyzkoušeli jsme jak fotí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mpixel

Jsem laik

můžete mi jako laikovi vysvětlit o co je zrdcadlovka lepší než běžný digitál se zoomem ??? Zatím nikdo mi to nedokázal vysvětlit.

0/0
26.4.2007 12:48

perulda

Re: Jsem laik

Jsem taky fotograf - amater, ale asi takhle. Kompakt ma povetsinou automaticky mod + par prednastavenych profilu (portret,krajina,noc atd) a cele foceni je o primacknuti spouste (zaostri) a pak uz jen "expozice". Zrcadlovka je veskrze sofistikovanejsi nastroj, ktery ma krom vyse zminenych modu i plne ci polo automaticke mody, kde si clovek muze rucne nastavit cas,clonu, expozicni stupne atd  presne podle aktualnich podminek. Ne vzdy totiz plati, ze to fotak nastavi sam nejlepe. Je to vic na hrani a da se s tim udelat nesrovnatelne hezci fotka. Ja sam mam EOS 300, EOS 500 a pak 3 digitalni kompakty. A kdyz chci jen tak bezmyslenkovite cvakat na nejaky akci nebo vylete, tak beru kompakt. Bohate to staci. Kdyz si chci vyhrat, vezmu zrcadlovku. Tech rozdilu je urcite mnohem mnohem vic, ale to uz necham profikum :-P

0/0
26.4.2007 13:15

mpixel

Re: Re: Jsem laik

já mám kompakt se zoomem od sony H2. nastavovat expozici, cas, clonu atd take muzu.

0/0
26.4.2007 14:13

Mirek

Re: Re: Re: Jsem laik

To je snad zaklad pro kazdeho fotografa, nebo ne ? ;)

0/0
26.4.2007 20:51

perulda

Re: Jsem laik

jeste bych doplnil napr vymenne objektivy (makro, tele) clony, filtry atd atd.

0/0
26.4.2007 13:17

kromec

Re: Jsem laik

Velice jednoduse:

-velky snimac,maly sum, vetsi dynamicky rozsah, lepsi prace s hloubkou ostrosti-opticky hledacek,takz hladacek zobrazuje verneji nez digitalni hledacek(respektive displej) , nema zadne zpozdeni, lepe se snim manualne ostri...

-rychlejsi prace a autofocus

-vymene obejktivy

-lepsi vydrz na baterie........

0/0
26.4.2007 13:18

Chris Kelvin

Re: Jsem laik

Má to zrcadlo, výměnné objektivy a hlavně mechanickou závěrku. Fotí to hned, když se zmáčkne spoušť, pokud je to v manuálním režimu. U kompaktu nedosažitelná chiméra.

Jo, a neumí to videosekvence, což považuji za výhodu ;-)

0/0
26.4.2007 13:25

mpixel

Re: Re: Jsem laik

Objektivy také mohu dokoupit. Fotí mi rychle. A zrdcadlo nevím k čemu je.

0/0
26.4.2007 14:16

Fry

Re: Re: Re: Jsem laik

Pokud se ptáš na rozdíl mezi zrcadlovkou a opravdu "běžným" digitálem se zoomem, tak jedním z nejmarkantnějších rozdílů je v kvalitě optiky. Podívej se na kresbu fotek ze zrcadlovky, to z normálním digitálem nikdy neuděláš...

0/0
26.4.2007 15:13

mpixel

Re: Re: Re: Re: Jsem laik

jen jestli neporovnáváš tvou novou zrdcadlovku se tvým starym digitakem ultrazoomem z roku 2003

0/0
26.4.2007 20:05

kromec

Re: Re: Re: Jsem laik

Muzes me rict o jedinem kompaktu(ultrazoomu) ktery ma vymene objektivy? O zadnym sem nikdy neslysel.

CO je to Fotí mi rychle? Zkus si projit naky recenze a srovant casy.

PS: Pletes si asi objektiv s predsadkou coz jsou dve dost rozdilne veci.

0/0
26.4.2007 17:39

mpixel

Re: Re: Re: Re: Jsem laik

to je pravda, pletu si to. Ale jsem laik..

0/0
26.4.2007 20:06

h

Re: Jsem laik

zkus si nekdy pujcit zrcadlovku a den s fotit. Je to jako prechod z favorita k mercedesu. Rychlost, vydrz, kvalita. Nevyhoda zrcadlovek je velikost, ale treba D40 je uz prtava. Presel jsem ze stareho panasonicu FZ2 na Nikon D50 a je to jako nebe a dudy. Jak pisu, pujc si od nekoho na den a uvidis ;-)

0/0
26.4.2007 16:21

mpixel

Re: Re: Jsem laik

přešel jsi ze starého foťáku na nový. V tom je ten rozdíl. Dopadlo by to stejně kdyby jsi přecházel ze staré zrdcadlovky na nový kompakt ultrazoom.

0/0
26.4.2007 20:09

Mirek

Re: Re: Re: Jsem laik

Nemohlo by to dopadnout stejne. I letita DSLR jako treba Nikon D100 (rok 2002) je nesrovnatelne lepsi nez jakykoliv soucasny ultrazoom. To je prechod o nekolik radu jinam.

0/0
26.4.2007 20:56

Mr.Kew

Re: Re: Re: Jsem laik

mpixel: je vidět, že konkrétně ty nemáš moc šajn, o co tady jde...Rychlost focení, kvalita fotek, hledáček, možnosti výměnných objektivů, klidně si vem nejmodernější EVF  a 5 let starou zrcadlovku  a EVF prohraje na celé čáře. Jak už tu někdo navrhoval, půjč si na hoďku od někoho zrcadlovku a půjdeš svou EVF hodit do popelnice...

0/0
27.4.2007 16:37

cernobila_televize

Re: Re: Re: Re: Jsem laik

tak tak, na jedne oslave mel kamarad svoji evf (ma doma i zrcadlo, ale nechtel se s tim tahat) a tak jsem s tim zkousel fotit, ale ten kostickovany hledacek(asi uz to nebyl nejnovejsi model) byl hrozny. Ja jsem chtel ten mezistupen kompakt-evf-slr vypustit (kompakt ma pritelkyne, tak na co dva?).

Ani sam neodsuzuji ty nizsi rady, protoze prvne si to clovek koupi a jeste poradne nevi co od toho ocekavat(jak pracovat s clonou,k cemu je svetelnost atd atd.) a velikost a cena vyssich modelu ho odrazuje. Ja jsem zacal s telem D350+ Tamron 24-135 f3,5-5,6, ted jsem ho nahradil 24-105 L f4. Casem pujdu do D20,30.

0/0
30.4.2007 9:42

Levik

Za ty penize spise do canonu

Za tuto cenu je monze si poridit EOS 350D, ktery je o mnoho lepsi.

0/0
26.4.2007 11:55

kingg

Re: Za ty penize spise do canonu

A v čempak je o tolik lepší, pane znalče? ;-D

0/0
26.4.2007 19:58

cernobila_televize

Re: Re: Za ty penize spise do canonu

ja bych se taky primluvil za tu 350. D40 je nejnizsi model od Nikonu, komfort ovladani proste musi byt nizsi, horsi materialy atd. Jedine, co muze byt lepsi(oproti D50 atd.) je cip+processor. 

350 muze zapasit s D50,D70. Ja bych si dokonce vybral D20 od Canonu, ted uz je skoro za hubicku, nebo si pockam jeste rok a pujdu do D30.

0/0
27.4.2007 9:47

kingg

Re: Re: Re: Za ty penize spise do canonu

Komfort ovládání? Totéž jako D50. Horší materiály? ;-D Oproti bakelitu 350 už nic horšího být nemůže. (Navíc seťák u 350 můžeš rovnou hodit do koše, na obojí se zeptej canonistů.) A čip je snad to nejdůležitější, ne?! Ano, 350 může zápasit s 50, ale v tomhle případě bych si radši zhruba za stejný peníze koupil

D70s (i když má jenom 6 mega ;-D;-Da nemá čištění prachu ;-D;-D) Spíš mě trochu zaráží, že se tady testuje D40, když už je nějakej pátek na trhu D40x.

Ať každej fotí tím, co si zaslouží ;-)

0/0
27.4.2007 10:12

Mirek

Re: Re: Re: Re: Za ty penize spise do canonu

Me ani neprekvapuje, ze se tu mluvi teprve o D40. Technet je ve vetsine pripadu hooodne pozadu uz delsi dobu. Jen obcas se stane, ze se nejakym zazrakem probudi a pisou o necem se zpozdenim jen nekolika dni. Jedine, co jim jde dobre jsou bulvarni clanky o SW piratstvi a stahovani hudby. Sice je i kvalita techto clanku zoufala, ale jsou relativne aktualni.

Uz je to hezkych par let co mel Technet nejakou uroven. V soucasne dobe je tu fakt malo autoru kvuli kterym ma smysl sem jit.

0/0
27.4.2007 22:59

cernobila_televize

Re: Re: Re: Re: Za ty penize spise do canonu

mate pravdu, ze ergonomie 350D neni nic moc(tj. strasna), ale ten kdo chce s canonem pak pokracovat, tak do ni stejne musi jit.

Vyrobit kvalitni telo je podle me jednodussi vyrobit, nez kvalitni elektroniku a cip, v tom podle me vede canon. Vsichni ostani maji cipy od Sony. Opravdu se mi D40 ale nelibi - iso 200, predsklopeni zrcatka atd. Komfortem ovladani jsem nemyslel tvar, ale mnozstvi funkci, ktere je mozne nastavit.

Jestli to ma nebo nema motorek je celkem zbytecne resit, uzivatele pro ktere je urcena si koupi 1 Objektiv(max 2).

Jak rikam, radsi bych sel do 2 let stareho vyssiho modelu nez noveho zakladniho,nor. uzivatel rozdil mezi 6a10 mpix nepozna, na foto 10x15 mu to bude bohate stacit i s orezem.Muj prispevek berte jako muj nazor, treba pomuze nekomu v rozhodovani.

Do sveho noveho pokoje si ted budu tisknout plakat naseho psa a budu rad za kazdy pixel navic.:-)

0/0
30.4.2007 9:59

kingg

Re: Re: Re: Re: Re: Za ty penize spise do canonu

Rozhodně vám váš názor neberu, ale když říkáte, že má Canon lepší elektroniku a čip, tak bych chtěl slyšet v čem. Myslím, že na úrovni těchhle levných zrcadlovek je v podstatě jedno, kterou značku z podobné kategorie člověk zvolí.

Pokud jde o skupinu, které je foťák, určen, tak ISO 100 rozhodně bude limitovat málokoho (přiclonit se dá vždycky, i když za cenu větší HO) a předsklopení zrcátka bych už vůbec neřešil. Ve výčtu takovýchhle prvků by se dalo pokračovat (dálkový odpalování blesků, dvě rolovací kolečka, rychlejší sekvence, atd.) a kdo holt tyhle funkce potřebuje, tak si připlatí na lepší model. D40 je určená spíš pro kompaktisty, který chtěj hned pěkný fotky bez větších úprav a zároveň chtěj mít pocit, že maj v ruce něco lepšího a že nad tím maj větší kontrolu, (pokud to s tím umí).

....

0/0
30.4.2007 10:29

kingg

Re: Re: Re: Re: Re: Za ty penize spise do canonu

....pokr.

Ano, já mám taky starší model a rozhodně bych neměnil za D40, ale jak říkám, to je nižší kategorie, kdo to myslí trochu vážně, půjde zkrátka do starších D50, líp D70s nebo dnešní D80. (Mluvím samozřejmě pouze o Nikonech, což jistě není podmínka :-).                 Pokud jde o rozlišení, ze šesti mega se dá v pohodě udělat i A2, naopak

deset mega při stejný velikosti snímače APS-C zvyšuje šum, je potřeba

mít i lepší objektivy a hlavně to zabírá víc místa na kartě i v PC.

Spousta lidí, co maj třeba D80, resamplujou na šest mega nebo i míň.           A k tomu vašemu plakátu: ruku na srdce, kolik si jich za život uděláte v porovnání s množstvím ostatních, normálních, fotek, který si tisknete v normální velikosti nebo prohlížíte v PC? 1? 2? A navíc existujou programy, s jejichž pomocí se dá rozlišení přesně pro podobný potřeby kvalitně zvýšit třeba ze šesti na dvanáct mega a bude to vypadat jako víno. Howgh :-)

0/0
30.4.2007 10:38

cernobila_televize

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za ty penize spise do canonu

v podstate s Vami taky ve vsem souhlasim, ne ze bych se prel o blbosti, ale jsou dve moznosti, co mohou nastat: bud to cloveka zacne bavit, nebo s tim prestane. V prvnim pripade ho to zacne brzy omezovat (jeste jsem ve vytce k D40 napsat 3 zaostrovaci body, samozdrejme, ze se pouziva v 90% ten uprostred a zbytek se dokomponuje, ale to jsou ty male detaily, co zprijemni uzivani). K televizi taky nepotrebujete DO, ale je to pohodlnejsi :-)

Taky rikam spouste lidem, proc si koupily kompakt s xx mpix, kdyz to pak foti do stredniho rozliseni, protoze vic nepotrebuji, nebo maji malou kartu.

Ale to mi pripada uz jako hyenismus to downsamplovat, naco si tedy tex xxmpix kupovali. Ja to resim tak vyberu fotky co si necham, nejlepsi necham v rawu, hezke v kvalite 8 (2-3MB), zbytek kvalita 6 (1 MB) a zbytek jeste jednou promazu :-) a zazalohuju na externi harddisk.

0/0
30.4.2007 13:48

cernobila_televize

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za ty penize spise do canonu

Pokr.

Zdravim.

Kdyz tam prozradte sve figle.

Jo a jeste neco, na znacce opravdu nezalezi. ;-)

0/0
30.4.2007 13:49

Mr.Kew

výhody x nevýhody

Nevýhody oproti D50:

1.) nemá stavový displej, jeho náhrada LCD displejem je velice nešťastné řešení, plyne z toho taky o dost vyšší spotřeba elektřiny)

2.) nemá motorek, tedy je hodně omezen výběr objektivů

3.) je menší a lehčí - ano, to je nevýhoda. Já osobně mám docela malou ruku, ale D40 se nedá skoro držet - na grip se mi prostě všechny prsty nevejdou...

0/0
26.4.2007 9:51

Slavíček

plus a minus

Do plusu jsem nezaregistroval v recenzi možnost využití ovládání D40 z PC programem, synchronizaci externího blesku. Do minusu chybějící stabilizace, antiprachová opatření a absence videosekvence.

Pro mě tenhle typ foťáku začne být zajímavý za 10 tis. CZK. Myslím, že na to dojde. Pořád platí, co mi řekl jeden profesionál. Nejdůležitější je sklo a oko. Co nemáš přes sklo, to nijak nedohoníš. Nikory jsou docela dobré i u levných kompaktů.

0/0
26.4.2007 9:03

Mr.Kew

Re: plus a minus

absence videosekvencí je minus????? Copak některá zrcadlovka dělá video? Tys asi snědl vtipnout kaši, co?

0/0
26.4.2007 9:53

stoural

Re: Re: plus a minus

Jiste, ze nektere zrcadlovky maji video :)

0/0
26.4.2007 10:47

mt

Re: Re: Re: plus a minus

no jasne a po par sekundach ti uleti zrcadko :o)

0/0
26.4.2007 13:53

stoural

Re: plus a minus

Ano, chybejici stabizace. U levne zrcadlovky. Nechtes dat do minusu take GPS a neskladnost?

0/0
26.4.2007 10:49

slivamichal

Re: plus a minus

Chceš stabilizaci?Tak si k tomu tedy pořiď pořádný objektiv který má optickou stabilizaci. Nikdo ti v téhle ceně nedá stabilizaci-alespoň ne kvalitní.

A video???Člověk který chce FOTIT tak nepotřebuje nějaké "video" co nabizejí některý fotoaparáty.

0/0
26.4.2007 11:07

Ghost

Re: Re: plus a minus

Hlavně DV kamera stojí, váží a zabere místa asi tolik, co levnější teleobjektiv, takže když už s sebou táhnu brašnu, není problém ji tam přihodit...

0/0
26.4.2007 14:38

Elmi

Re: plus a minus

Muzes si poridit nektery ze stabilizovanych objektivu (Nikkor 55-200 VR, 18-200 VR, 70-300 VR...) :-)Ty antiprachove kravinky stejne moc dobre nefunguji a kdyz uz, tak si snimac ofouknu sam :) A pokud nepomuze ofouknuti tak servis a cisteni zdarma nebo sam mokrou cestou :)

Videosekvence ma kazdy kompakt,kdo kupuje zrcadlovku kvuli videa...? Myslel jsem, ze fotoaparat hlavne dela fotky :))

0/0
26.4.2007 11:32

znalec

nikony

D40 stoji $500, to je hodne levne, D40x stoji $750. Ale u D40x pozor na AF, ten je pouze s Nikkor kompatibilnimi objektivama. Neni nad Canon 30D pod $1000.

0/0
26.4.2007 1:53

Karel Kahovec

Re: nikony

Nechtěl bych rozpoutávat obvyklé vášně Nikon x Canon.

Zájemcům o DSLR jednu radu - vybírejte nejdříve objektivy, které budete chtít. A k nim přiměřené tělo. Možná se budete divit...

Z tohoto hlediska nevyjde nijak dobře (finančně přiměřeně) ani D40/D40x, ani Canon - i když k němu jdou alespoň kupovat Tamrony a Sigmy. ;-D

0/0
26.4.2007 6:33

cernobila_televize

Re: Re: nikony

tak vcera jsem dostal novy prirustek do "rodiny" Canon 24-105 f4, nahradil dosavadni Tamron 24-135, nekdy casem jeste bude 17-40 a 70-200 a nejake sklo na dovolenou.

Az bude rodina, tak uz to nebude tak jednoduche takove rozhodovani.

0/0
26.4.2007 8:33

xtonda

Re: Re: nikony

Přesně tak, a Canon nevyrábí nic alespoň vzdáleně podobného

AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED (11.1x)

Pro Canon jsou s podobným rozsahem jen Sigma a Tamron.

0/0
26.4.2007 17:17

volic_plukovnik

Re: nikony

Překvapivé zjištění. To je jak kdybys řekl, že na 350D fungují pouze Canon kompatibilní objektivy ;-D

Důležité je, že objektiv musí mít vlastní AF motor. Což u levných Nikkor objektivů nebývá běžné.

0/0
26.4.2007 8:05

Guppy

Za 17 000,- je levná ?

To by mě zajímalo, co je pro iDnes drahá cena...:-/

0/0
26.4.2007 1:17

komentator-1

Re: Za 17 000,- je levná ?

levná na digitální zrcadlovku, chytráku. Před pár lety stál tyto peníze trošku vybavenější kompakt.

0/0
26.4.2007 8:43

Mr.Kew

Re: Za 17 000,- je levná ?

před 4 lety jsem kupoval Canon S45 (kompakt, kterej sice fotí dobře, ale se zrcadlovkama se nemůže rovnat ani náhodou) za 24 tisíc. Před 2 roky byla zaváděcí cena D50 myslím cca 25 tisíc...

0/0
26.4.2007 9:43

tmf

Re: Za 17 000,- je levná ?

žádná, cena může bát jen vysoká nebo nízká, nikdy ne levná nebo drahá, to spojení úplně kroutí uši. Levná cena, fůůůj.

0/0
26.4.2007 9:50

h

Re: Za 17 000,- je levná ?

jde o startovni cenu, Nikon D50 zacinal na cca 30000 a skoncil na polovine, D40 zacina uz na 17 takze za rok cekej tak 12 ;-) a za tyhle penize mas zrcadlovku, ktera se neda srovnat se stejne drahyma kompaktama - jejichz cena tim padem pujde dolu taky ;-)

0/0
26.4.2007 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.