Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyčistí Coca Cola špinavý záchod? Vyzkoušeli jsme to

Českem koluje e-mail, který dokazuje, že Coca Cola perfektně vyčistí i hodně špinavé WC. Jde o další řetězový nesmysl, nebo je to pravda? Studenti základní školy to ověřili za nás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

df

fbv

;-D:-/;-(:-P:-©8-o;-€;-O(Y):-(

0/0
29.4.2009 19:31

letnak

lehká kola

Test s lehkou kolou - k ničemu.

0/0
3.4.2009 22:04

aesim21

...

a navic, jak psal velky bratr, kyselina fosforecna vazne facha jen na organickym materialu, tak nechapu, jak muze autora napadnout zamenit spinavy zachod (jiste se jedna predevsim o organicke usazeniny, ktere chceme vycistit) s rezavym hrebikem. Pomalu ale jiste zacinam prechazet na novinky.cz, protoze MF DNES se dostava na roven BLESKU nebo spis mozna HROMU (nevim jestli to nekdo zna, docela hlina, vsechny zpravy smysleny a hrozny voloviny - parodie blesku)

0/0
7.5.2007 9:48

Petr

Čištění centů

Nahízejte US/CAD/EUR centy do fontány z vodou, po čase na nich bude pěkná měděnka. Na noc se dají do coly a jsou jako nové :)

0/0
7.5.2007 9:39

aesim21

AMC is r8

je to tak, samotna cola nedela vubec nic, protoze je tezce zredena. Ale kdyz si vemete smes do postmixu (hrozne hustej sirup, skoro to netece - neskutecnej koncentrat koly), tak to verim, ze to dela divy. Neskutecne agresivni a koncentrovana zalezitost. A vypit to by bylo asi vazne o zdravy (minimalne kvuli cukrovce :D). Fakt je ten, ze kdyz ten humus zredite vodou a prozenete céóčkem, tak si to lidi za tri petky kupujou jak o zivot (trochu nepochopitelny, ale rekl bych, ze stejne asi nevi, co pijou. Slozeni spouste lidi rekne asi tolik jako varovani ministerstva zdravotnictvi na cigarach (a mezi nama nechapu, proc neni tak na alkoholu)...

0/0
7.5.2007 9:36

aesim21

boze muj, hanba redakci

no, jako hrebik je hrebik a hajzl je hajzl. Nechapu, proc ste si to nevyzkouseli sami a se zachodem. To je tak, kdyz je nekdo nagelovany naparfemovany cosi so stetku na zachod videlo leda zdalky a nebo v ruce uklizecky :D Ze vam neni hanba pani redaktori. Delali ste spoustu pokusu, ale myslim, ze usazeniny v zachode a rez na hrebiku spolu moc spolecnyho nemaji... A kdyz co ja vim, co vam leze z riti... :D

0/0
7.5.2007 9:29

fanda planiny

Ať žije rosťa

Ani rosťo nevíš jak tě máme rádi bez tohotu pokusu bychom byli v PR...ACOVKÁCH seš mster Jančare(Y)

0/0
30.4.2007 10:25

WO

Odrezovač CocaCola

Cocacola funguje jako odrezovač. kyselina která je v ní se dřív používala jako odrezovač, pak ji zakázaly ekologové...

0/0
25.4.2007 12:11

T-Fuse

Light?

Hmm, škoda jen, že všechny ty účinky se vztahují na klasickou Coca Colu a redakce zde prezentuje pokusy s Coca Colou Light.. takže zase experiment k ničemu :-/

0/0
22.4.2007 23:30

aesim21

Re: Light?

no, to je dalsi vec. Myslim, ze akorat redaktor nemel co delat, po vcerejsim vecirku ho bolela hlava, tak moc nepremejslel, soupnul synovi flasku coly a poslal ho do skoly. Kluk a redaktor meli svuj pokus a jako bonus kluk protekci u citovane ucitelky a redaktor clanek o nicem :D (tak doufam, ze takhle to vazne nebylo ;) ).

0/0
7.5.2007 9:32

Otakar

Levice

www.levice.estranky.cz R^R^R^R^R^

0/0
19.4.2007 14:30

AMC

Proc to nectou do konce?

Podobnych 'zarucenych' clanku o funkci/nefunkci CocaColy uz jsem videl snad desitky. Vsechny vsak (nebojim se rict) 'ignoruji' koncovou poznamku toho snad prvniho hoaxu na toto tema, tj. ze Cola musi byt predehrata na 60stC a musi se jednat o tzv. beginu (nebo jaxe to pise), tj. o krabici s koncentratem do napojovych automatu, tzv. postmixu. Zde je vysledek (spolu s teplotou 60stC) zaruceny.

0/0
18.4.2007 22:53

Petr

coca cola

No a můj názor na "kolu" : Určitě není kola zdravá, snad je i škodlivá, ono ty barviva taky dělalí v lidském těle svoje....Nicméně ji piji (čas od času) a chutná mi, takže v poho....

0/0
18.4.2007 20:34

Petr

RE.maxx

Jo, omlouvám, se, máš pravdu, Cu se v HCl nerozpouští, ale určitě s ní reagovat musí, jinak by se to přece nepoužívalo ne? :)

0/0
18.4.2007 20:32

bubin

coca cola

dal bych si

0/0
18.4.2007 20:10

tom.is

tom.is

jj ten člověk má pravdu, zkoušeli jsme ve škole o hodině volna dát do cc light mentos a udělalo to pěknej vodotrysk.

0/0
18.4.2007 18:00

bimbula

Vim jak to je mysleno

Ten blog jsem delal ja s kamaradem, bylo to spis mysleno tak,ze kolu muzete lit do hajzliku a nepit ten hnus ,....:-©:-©

0/0
18.4.2007 13:36

petr

Coca-cola

Ahoj lidičky, můžete mi někdo z Vás vysvětlit 2 věci ??? Možná se pletu, ale myslím, že ne:

tak 1. Měď NEOXIDUJE!!! reakcí Cu z vlhkostí a vodou vznika CuCO3 a CU(OH)2 !!! měděnka, žádný oxid !!!!

tak 2. Jak může někdo říct, že HCl nereaguje s Cu...podle mě nesmysl...nejsem chemik, ale studuji elektrotechniku a co se používá k leptání plošných spojů, kde je použítá měď 99% čistá ??? HCl a pro urychlení H2O2 !! tak jak někdo může říct (ještě k tomu PaeDr), že HCL nereaguje s Měďí....jeslti se pletu, tak mi to vysvětlete !!!!!  

0/0
18.4.2007 10:15

velky bratr

Re: Coca-cola

Klidek, jsi na mlade fronte, tady nejde o spravnost ale efektnost uvadenych informaci...

MF Dnes jiz davno premigrovala na PR platek od bulvaru, takze toto je proste reklamni clanek firmy CocaCola a je ptreba jej tak brat.

0/0
18.4.2007 13:32

Maxx

Re: Coca-cola

http://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9B%C4%8F

0/0
18.4.2007 17:41

Stevek

Re: Coca-cola

Ad 1.Pravda, měd se na vzduchu, v přítomnosti vody a vzdušného CO2 oxiduje za vzniku měděnky. Ale on by vznikal i oxid, v suchém vzduchu, prostém CO2.

Ad 2. HCl s mědí nereaguje. HCl je neoxidující kyselina a měď je ušlechtilý kov. Lehká reakce snad může probíhat pokud je v systému přítomen kyslík...

Ano pro urychlení se používá peroxid (oxidovadlo), protože rozpuštěného kyslíku je v samotné HCl málo.

0/0
19.4.2007 13:03

aesim21

Re: Re: Coca-cola

tak tak, je uplne jedno jestli je to HCl nebo cokoli jinyho, ale reagovat ti to nikdy nebude. Potrebuje velké Ó :)

0/0
7.5.2007 9:40

Ronn

Lepsie je pivo

Pani v zaludocne kyseliny (ph 2, cize  vysia kyslost ako u coly) obsahuju aj 4% HCl, takze nemusite mat strach ze Cola vam prepali zaludocne steny.

Briti tuto malinovku (limonadu) chliapu viac ako ich povestny caj, jedine co na nej moze skodit pri vacsom pozivani su kalorie

0/0
18.4.2007 0:13

velky bratr

Re: Lepsie je pivo

Problem je v tom, ze ph ani koncentrace kyseliny neni tak podstatne jako o jakou kyselinu presne se jedna a o fosforove se vi, ze lepta kdeco, a predevsim, ze na rozdil od hcl leppta temer vyhradne organicky material. Kdyz se vylije na zidli s molitanovou vystelkou, tak tam muze byt treba den a vsimne si ji az nekdo podle dost hnusnyho svedeni na zadnici (testovano na VSCHT).

Kyselina fosforecna v malem mnozstvi nevadi, ale dva litry koly denne udelaj za par let uzivani svoje, na to dam krk.

0/0
18.4.2007 13:34

aesim21

Re: Re: Lepsie je pivo

R^ ja myslim, ze ono uz jen ten cukr udela za celozivotni uzivani svoje. A kdyz clovek prida efekt, kyseliny fosforecny, dokonalych barviv a kalorii, tak si myslim, ze je to rachot. Na druhou stranu nadmerny uzivani piva vede k rakovine konecniku a tlustyho streva... tak je to jedno, jestli umru na to nebo na tamto. (ale pivo je pivo /zvlast plzen/ :D )

0/0
7.5.2007 9:44

Tony

Osteoporéza

Osteoporéza = řídnutí kostí

přečtěte si nějaký odborný článek, coca-cola ji způsobuje

Je blbost, že je coca-cola neškodná.

A testy s hřebíkama jsou nesmysly.

Co je to za pseudopokus, když záchod nahradíte baňkama s hřebíkama. Inu je vidět, že úroveň zaměstnanců školství na středních školách je hodně špatná.:-©

0/0
9.1.2009 14:44

Thyronx

ze si na to nevzali Gambrinus

zrejme  by nebyl zadny rozdil.

0/0
17.4.2007 21:31

Thyronx

Re: Zas jeden dusevni impotent o Coca Cole..

obsahuje kofein jako skoro kazy jiny napoj. Coca Cola nelepta sliznici nikde. Na sliznici zaludku pusobi jen kofein v kave, a podobnych napojich jako je Coca Cola, Pepsi,Vase Kofola a cela rada dalsich.

0/0
17.4.2007 21:33

velky bratr

Re: Re: Zas jeden dusevni impotent o Coca Cole..

Jojo, ty ses chytrej jak radio. Tobe taky zaplatili za blby kecy a nebo sis to oduvodnil sam?

V kave zaludek nedrazdi kofejn ale jiny latky, nedam ted z hlavy nazev. Jejich obsah je relativne vysoky jeste v horke cokolade a vyrazne nizsi v caji.

Kyselina fosforecna a dalsi svinstva z klasicke koly se pouzivaji i v ostatnich kolach...

0/0
18.4.2007 13:36

Tyrion

Z článku čiší připokakanost autorů, aby je náhodou Coca-cola nežalovala

a přitom je zřejmé že objevili naprosto úžasnou věc - Coca-cola je prostě univerzální tekutina a hodí se na všechno. Od moření dřeva, po hubení mravenců, moření železa (zmíněné v článku), jako lepidlo, čistící prostředek, projímadlo, atd.. Výborně leptá sliznice tudíž se zavčas odhalí třeba vředy žaludku, tím že vyvolá bolesti a křeče.

Coca-cola šetří náklady za pravidelné prohlídky u doktora. Pokud si dáte jednou ročně Coca-colu a nic vám po ní nebude, k doktorovi již nemusíte jít - jste totiž  100% zdravý. V opačném případě hned víte kde je problém, a cíleně doktora navedete.

0/0
17.4.2007 20:45

Imperial_Technocrat

Pesticid

V Indii naredenou kolu pouzivaji jako nahradu pesticid ... Naredenou kolu pouzivaji jako rozstrik po polich. Sladka kola laka mravence, jez likviduji i skudce v bavlne ci obili ... Na hektar usetri na herbicidech asi 75 procent nakladu na nakup prostredku ... Spolecnost z toho nemela  radost ...

0/0
17.4.2007 18:50

Tukan

Autobaterie

Ja s coca colou uz nekolik let cistim zoxidovane kontakty na autobaterii.  Staci jen polit. Funguje to perfektne.

0/0
17.4.2007 17:51

levnejsi

Re: Autobaterie

a ucinejsi je polit horkou vodou

0/0
17.4.2007 23:30

palo

a co MYTY o tropickych destnych pralesich

Mýty o tropických deštných pralesích!8-o 

http://jaknatoo.blogspot.com/2007/02/mty.html8-o 

co na to rikate? 

http://jaknatoo.blogspot.com/search/label/ekologie

0/0
17.4.2007 17:43

palo2

Re: a co MYTY o tropickych destnych pralesich

Jak na to, Palo? www.freefoto.cz

0/0
18.4.2007 15:08

kami

.

rozhodne tyto pokusy nejsou zadnou novinkou, tohle mythbusters zkoumali uz par let zpatky ;-D

0/0
17.4.2007 17:31

Franta

Složení cocacoly

Před několika lety njsem zachytil informaci  o netradičním využití coly ve výzkumu. V rozvojových zemích, púředevším v Africe je obtížné vůbec sehnat nějakou vodu, natož pak vodu vhodnou použití přï anylýze složení půd. Jistý německý pedolog s úspěchem používal coca colu k rozpoštění vzorků půd. Coca cola má totiž po celém světě stejnou kvalitu a složení. Vzorek půdy se v cole do rána dostatečně rozpustil a od naměřených hodnot stačilo odečíst složené coly. Pro běžné použí v zemědělství postačující.

0/0
17.4.2007 17:20

Michal

Bořiči mýtů - Discovery

;-DR^;-D

0/0
17.4.2007 16:47

UnCZ

Re: Bořiči mýtů - Discovery

To bych autorům doporučil.. Ušetřili by si práci ...

0/0
17.4.2007 18:13

Jane

-

U Coly nejde ani tak o to, jestli vyčistí záchod nebo ne, ale o to, že je vyrobená z látek, které se rozhodně nedají označit za zdraví prospěšné nebo neškodné. Už jen ta šílená kvanta cukru...

0/0
17.4.2007 16:46

Thyronx

Re: -

porad lepsi nez ceske limonady a ruzne ty Fanty vesmes vyrobene z chemie.

Coca Cola stejne jako Pepsi obsahuje kofein a cukry. Na kazde plechovce je napsano kolik cukru. Dietni verze obsahuji umela sladidla.

0/0
17.4.2007 21:36

Vojta

Bomba funguje!

Hale zkuste vzít balíček mentosek colu light a všechny ty mentosky tam najednou hodně  a uvidíte jak vám to může rotrhat břicho.

0/0
17.4.2007 16:31

mandy

Re: Bomba funguje!

Čéče vysvětli mi jak by ti jako explodovalo břicho? Možná kdyby jsi měl perfektně těsnící žaludek. Neříkám že to není malá reakce (zkoušel jsem a výška colotrysku byla skoro 10m) ale při reakci v žaludku 1) dochází ke zmírnění reakce tím že je tam přítomná kyselicha chlorovodíková (ověřeno) a 2) většina obsahu žaludku by si našla cestu ven jako po nějaké větší párty :-©:-©;-)

0/0
17.4.2007 17:47

MM

Re: Bomba funguje!

To, co z té koly po vhození mentosek (ale i kostky cukru) rychle uniká ven, je rozpuštěný CO2 (k žádné chemické přeměně tam nedochází). Tento CO2 při pití částečně vyprchá už ve sklenici, velká většina vyprchá v ústech a ten zbytek dojde do žaludku, kde se buď vstřebá, nebo ho vyříháme ven, anebo projde rozpuštěný v trávenině dál do střev. I kdybyste po vypití coly naráz spolykal půl kila mentosek, množství plynů v žaludku to nezvýší.

0/0
18.4.2007 10:17

Vorel46

ŠKODÍ ZDRAVÍ !!!!!

TO VŠECHNO NIC NENÍ, SROVNEJTE TO SE STRAŠNĚ JEDOVATÝM DIHYDROGENOXIDEM,KTERÝ NAVÍC DÍKY PŘÍRODĚ PADÁ NA NAŠE HLAVY I VE SRÁŽKÁCH Z OBLOHY!!!!!!!!!!!!

Musí se to zakázat za každou cenu!!!!!!! V Americe už běží kampaň s požadavkem aby vláda tuto straaaaaaašně jedovatou látku zakázala. ;-D;-D;-D

0/0
17.4.2007 16:19

Jane

Re: ŠKODÍ ZDRAVÍ !!!!!

Náhodou, moje děcka to i pijou a nic jim není. Nesmíš bejt tak křehkej...

0/0
17.4.2007 16:42

lysergine

Re: ŠKODÍ ZDRAVÍ !!!!!

Máš určitě na mysli oxid vodný :) že mám pravdu?

0/0
17.4.2007 18:36

Vorel46

Re: Re: ŠKODÍ ZDRAVÍ !!!!!

Jo máš pravdu, tahle varianta chemického názvosloví je taky přípustná.:-)R^:-)

0/0
18.4.2007 10:13

MM

Re: Re: Re: ŠKODÍ ZDRAVÍ !!!!!

Já osobně preferuji název "oxan" (podle vzoru "sulfan").

0/0
18.4.2007 10:19

_hju_

Re: Re: Re: Re: ŠKODÍ ZDRAVÍ !!!!!

vy ste chytri ale kdyby jste se podivali co v ty cole light je... (E953)-aspartam

rakovinotvorny ucinek:

http://www.bezpecnostpotravin.cz/default.asp?ids=153&ch=13&typ=1&val=41382

a nebo se podivat oficialneji...

http://cs.wikipedia.org/wiki/Aspartam

0/0
19.4.2007 1:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.