Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se naučit létat. Vyzkoušeli jsme trenažér dopravního letadla

Otestovali jsme letový simulátor, ve kterém se školí piloti dopravních letadel Airbus 320. Podívejte se, jak se učí létat. Uvnitř rozsáhlá fotogalerie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

christo

me by zajimalo

tedy stejne pubertalne, co by to udelalo kdyz to spadne:) Elektronika je skvela vec, ale kdyz vypadnou oba motory nad pulkou atlantiku tak uz se sotva  bude psat stiznost do airbusu:) urcite to musi minimalne simulovat alespon nouzove pristani;-)

0/0
18.4.2007 13:12

ok

Re: me by zajimalo

http://www.fromtheflightdeck.com/videos/videos/MD80Sim-BAD%20MOVE.WMV

0/0
19.4.2007 18:22

holcicka_2

Trenazer B737

Protoze pracuji u CSA mela jsem moznost vyzkouset si trenazer B737 a musim rict ze nic lepsiho jsem jeste nezazila.

Byla jsem pritomna jak samotnemu vycviku (tj. simulace ruznych roblemu ktere se muzou za letu vyskytnout, ktera trvala cca hodinu a pul) tak i rizeni letadla na pozici FO (druhy pilot).

Bylo to uzasny a vsem vrele doporucuji!

0/0
17.4.2007 20:01

michal

Re: Trenazer B737

no jo ale jak se na ten trenazer dostanu a da se to vubec vyzkouset kdyz nejsem zamestnancem letiste ani pilot zacatecnik?

0/0
18.4.2007 12:41

Ghost

Re: Re: Trenazer B737

Jak už tu bylo, ČSA to jednak nabízí jako bonus za prolétané míle, jednak se to dá normálně zaplatit.

Viz tady:

http://forum.highinthesky.cz/showthread.php?t=1615

Mělo by tam být všechno potřebné včetně telefonů.

0/0
18.4.2007 14:52

pobo

Re: Re: Re: Trenazer B737

ee, me ten odkaz nefunguje, nemas jeste nejaky lepsi, docela by me to zajimalo, uvazuju o tom jako o darku kamaradovi,je do letadel blazen a tohle by pro neho bylo akorat, diiky

0/0
18.4.2007 16:19

Ghost

Re: Re: Re: Re: Trenazer B737

Asi Krouzovi spadnul server, už to zas běží.

0/0
18.4.2007 17:26

CubA21

Žrádlo!

To je moc pěkná mašinka. Docela by mne zajímalo co je na tom simulátoru nejdražší komponenta (software a mapy nebo pneumatika?). Připojuji pochvalu za článek. Příště ale víc fotit, já bych měl kartu plnou asi už po půl hodině :)

0/0
17.4.2007 16:35

zapvit

Re: Žrádlo!

no jo idnes ji ma plnou po 5 minutachnema na to delat kvalitnejsi foto a vice fotek ......

0/0
18.4.2007 11:56

erben3

.

Super! Díky za článek R^

0/0
17.4.2007 10:22

Petr

VIDEO

Proč jsou zde pouze fotky když mate IDNES.TV ja bych se rad podival i na video. Jinak super článekR^

0/0
16.4.2007 21:43

Martin

Vyborny clanek, ale co ty fotky

Mohl by mi nekdo z redakce vysvetlit, proc obrazek v textu je

odkazem pro otevreni velkeho detailu a jedineho ceho se dockam je

detail vetsi o cca 10%? Tento fenomen pozoruji nejen na technetu, ale na portalu iDnes obecne. Chapu,

ze se nekdy muze stat, ze i zdrojovy obrazek je maly, ale tohle je u MAFRY naprosto bezny jev. A to i u fotogalerii, kde prave obrazky jsou

klicove. Viz. take clanek o udrzbe dopravniho letadla. Jaky to ma smysl?

0/0
16.4.2007 17:00

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Vyborny clanek, ale co ty fotky

Dobrý den Martine, obrázky jsou po rozkliknutí zpravidla dvojnásobné, v

tomto případě více než dvojnasobné (šířka 300pix v textu proti 640pix

po rozkliknutí), vice současný formát naší fotogalerie neumožňuje - zatím.

0/0
16.4.2007 18:24

ds

ds

[>-](Y)

0/0
16.4.2007 16:14

Diwiak

PC

Dobry clanok, trocha viac technickyh informacii k tym pocitacom co to ovladaju, je to nejaky bezny server? Co ta graficka stanica, co v nej je?? neni jedoduchsie sa vtrepat rovno k pilotovi do kabiny v real lietadle ako platit 15k za hodinu????? :-)

0/0
16.4.2007 15:59

Ghost

Re: PC

Do kabiny už se díky těm pitomcům z Al-kajdy nedostaneš :-( A i kdyby, tak ti stejně nikdo nepůjčí řízení, protože udělat to v dopraváku s lidma, tak přijde o papíry a možná si i půjde sednout...

Nejspíš by za ty peníze nebyl problém vzít si na 2-3 hodiny cessnu i s instruktorem a zalítat si naživo, tryskáč to holt ale nebude...

0/0
16.4.2007 16:34

FRENKY

Chcete si to zkusit?

http://www.dejtonej.cz/setkarta-56/pilotem-boingu-737.htm

0/0
16.4.2007 15:33

kubikula

neomrzí

skvělý článek, myslím že mít takový somulátor doma člověka jen tak neomrzí, btw. s tou věrností - věřím že se člověk dá touto hračkou oklamat...R^

0/0
16.4.2007 13:29

Michal

B737

Vyzkouset si Full Flight Simulator CSA lze jako clen programu FF OK Plus - stoji 80 000 mil (na B737, na ATR 70 000 mil). Za to se vam bude venovat pilot CSA, ktery vam pri brifingu vysvetli neco ze zakladu pilotaze, aerodynamiky a podobne, pak hodinovy let s vami zvolenou cilovou destinaci a pak vyhodnoceni letu. 80 000 mil je hodne, ale rekl bych, ze za to stoji.   

0/0
16.4.2007 11:18

Desperado

Re: B737

 80 000 mil == 80 000 milionu korun? Tak to jsem fakt socka na to nemam...

0/0
16.4.2007 11:45

honzi

Re: Re: B737

tady nejakej nouma nevi co znamenaji mile:)

0/0
16.4.2007 12:01

Desperado

Re: Re: Re: B737

To myslíš jako, že ňouma neví co je za jednotku 1NM? Já jsem měl za to, že když někdo napíše, že něco stojí a pak za číslo napíše "mil", že se jedná o cenu a ne o délkovou jednotku Nautical Mile.

0/0
16.4.2007 12:53

Desperado

Re: Re: Re: B737

Tak protože mě ze žádných místních ňoumů co sežrali Šalamounovo houno, nebyli schopni a ochotni vysvětlit co je to hodnota 80 000 mil. musel jsem překonat lenost a zeptat se strýce Googla a poté navštívit přímo stránky csa.cz. Takže stačilo hned napsat, že se jedná o jakousi pseudojednotku věrnostního programu CSA... 

0/0
16.4.2007 13:12

No vidis,

Re: Re: Re: Re: B737

ze to slo i bez tech noumu. Nemas bejt linej a hloupej.

0/0
18.4.2007 10:32

xor

Re: Re: B737

Rv8-o

0/0
16.4.2007 12:52

Desperado

Re: Re: Re: B737

Tak mě kuwa neznalému místo blbých narážek na můj pokus o vtip vysvětlete vo co go... Protože na vaši reakci, na mou reakci mě také nezbývá než. :-/Rv

0/0
16.4.2007 12:54

Michal

Re: Re: Re: Re: B737

V pohode. Ruzne letecke spolecnosti maji ruzne vernostni programy, u CSA se jmenuje FF OK Plus a mira vernosti a loajality clena je vyjadrena v milich - proste za kazdy prolet, segment, dostanete urcity pocet mil - vzdy nejmene 500. Mile se nacitaji na vase osobnio konto a temito milemi pak platite za ruzne odmeny - bonusove letenky, upgrade do "C" tridy, silulator B737 tad.... Kdyz letite se clenem Sky Teamu (kam patri i CSA) vic jak 15x rocne (nebo proletite vice nez 25k mil) dostanete Silver Card, kdy se vam pak nacita o 25 proc. vice mil za proletene segmenty, resp. letite-li vice nez 30x rocne (nebo proletite 50 k mil) dostanete Gold Card, kde je milovy bonus 50 proc. Potou jiz mile na vas ucet docela snadno nabihaji.

Jine spolecnosti, resp. aliance maji podobne vernostni programy, vetsinou se pocita v milich. CSA meli kdysi misto mil "body", ale to uz je dost davno.

0/0
16.4.2007 13:06

Desperado

Re: Re: Re: Re: Re: B737

Ok, díky za info. Právě jsem to také našel na netu. :-)

0/0
16.4.2007 13:13

romul

paráda

Tenhle simulátor jsem si jako amatér na pozvání čsa vyzkoušel a je to fakt zážitek. Kabina je totožná s běžným A320 a grafika, ta je neskutečná, trojrozměrná, prostě totální iluze krajiny, letíte nad silnicí kde jezdí auta, atd. Pokud vím tak hodina stojí asi 15tis. ale mají tam dost nabito. Díky za článek, jen tak dál...

0/0
16.4.2007 10:11

Desperado

Technet

Musím také uznat, že poslední články na Technetu opravdu stojí zato. BTW. neví někdo, jestli není někde pro veřejnost možnost si něco podobného vyzkoušet? :-P

0/0
16.4.2007 9:53

Ghost

Re: Technet

Ne něco takového, ale přímo tohle. Cena okolo 7 kKč za hodinu na ATR, Boeing a Airbus vyjdou zhruba 2x dráž. Mělo by to jít dojednat přímo přes ČSA.

0/0
16.4.2007 10:09

Desperado

Re: Re: Technet

To je prima, v létě když dopadnou dobře zkoušky si udělám radost. :-)

0/0
16.4.2007 10:22

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Technet

Děkuji všem diskutujícím za pozitivní reakce, mám z nich radost :-).

0/0
16.4.2007 18:27

Pepa Nos5

Re: Technet

R^R^R^Výborná práce autora článku. Fakt zajímavé. Díky.R^

0/0
18.4.2007 12:43

xor

Výborně

další super článekR^Ještě bych rád viděl článek o novém ŘLP v Jenči a nové,hasičsk,é stanici na Ruzyni a bude to paráda;-)

0/0
16.4.2007 9:31

Hans

Výborně

Velice zajímavé i když některá technická vysvětlení (na př. funkce hydraulického akumulátoru) vzbudí u odborníka lehké pousmání.

0/0
16.4.2007 8:52

Don_Alex

Taky chvalim...

... velmi zajimavej clanek, diky....R^

0/0
16.4.2007 8:48

Larus

Hezké, zalítal bych si

škoda že jsem slepej, taky jsem mohl lítat :-(

Dobrý článek.

0/0
16.4.2007 8:47

erben3

Re: Hezké, zalítal bych si

Nápodobně. Na očích popelníky, žádné létání. Ale aspoň řidičák mám. ;-)

0/0
17.4.2007 10:27

xBaHnO

Re: Re: Hezké, zalítal bych si

Pockej pockej, mam za to ze na 2 tridu, treba tralalajty a vetraky staci, aby ta vada byla plne kompenzovan(a/telna.Coz je stejna podminka jako na ridicak. Zkus to, stoji to jen par stovek a co by clovek neudelal pro svuj sen.

0/0
18.4.2007 12:47

ok

Re: Re: Re: Hezké, zalítal bych si

pokud vim, class II stoji kolem 3000Kc a limit v CR je 5 dioptrii, v UK 8 a v USA je to jak pises ty. Ale zalezi to na typu vady a porad se to meni.

0/0
19.4.2007 18:25

AndyS

Re: Re: Hezké, zalítal bych si

Ja MEL 18 dioptrii. Ted diky nejmenovane spolecnosti (nemuzu delat reklamu) mam cistou a presnou nulu. Visus? 1.0 tj 100% videni! Uz se tesim, az usednu za knipl.. byt sice asi jenom UL, mozna i nejake cessny... vic mi financni situace asi nedovoli...;-(;-(;-(

0/0
8.5.2007 8:51

Ghofig

Jen tak dal

!

0/0
16.4.2007 8:20

-hgn-

pochvala

Vynikající článek! Děkuju R^

0/0
16.4.2007 2:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.