Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hudba se bude v ČR prodávat i bez pirátské ochrany

A je to tady. Zástupci tuzemské pobočky EMI dnes oznámili, že i v ČR bude hudba z internetu dostupná bez protipirátské ochrany DRM. To znamená, že zákazník již nebude nijak technicky omezován při zacházení s nakoupenou hudbou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MM

Už se prodává

Našel jsem server www.czmusic.cz, kde se nějakým DRM nazabývají. Nejsou tam sice velký hity, ale dávají šanci prosadit se i neznámým kapelám.

0/0
8.5.2007 19:39

VladaD

Jak to chcete? Ve FLAC!

By mě zajímalo, proč se hudba nedá stáhnout i ve bezztrátově komprimovaném formátu jako je FLAC. V dnešní době přece není problém stáhnout album, které má třeba 350 MB.

0/0
4.4.2007 18:22

OggVorbis

Re: Jak to chcete? Ve FLAC!

ale prosimte, jako bys nevedel jak to funguje ... i kdyby se rozhodli ukazat svetu ze vedi o existenci bezztratovych formatu garantuju ti, ze nejaka ta poverena cvicena opice ktera by tam mela za ukol do flacu data vyexportovat by jako zdroj pro bezztratovy flac klidne pouzila 64kbps mp3 :-))

0/0
5.4.2007 22:40

VladaD

Re: Re: Jak to chcete? Ve FLAC!

R^ to bylo dobré :-)

Jinak dnes jsem si nadělil originál CD Teamu a první věcí je, převod do FLAC, pro PC. Druhou věcí je převod do Ogg Vorbis pro Pocket PC.

A zítra bude test výdrže oken :-)

0/0
5.4.2007 23:05

TomášM

Re: Jak to chcete? Ve FLAC!

Jo, flac je bezva, zejména jeho kompresní poměr 1:2 jej činí zcela nepoužitelným

0/0
6.4.2007 14:16

VladaD

Re: Re: Jak to chcete? Ve FLAC!

Pro zálohu originálních CD mi to tak nepoužitelné nepřipadá.

Průměrně mi komprese vychází na 0,

65%. Na 7 CD mám 1,2 GB ušetřeno

0/0
6.4.2007 22:10

mikesi

datel

dneska kdo chce podpořit kapelu tak chodí na koncerty, i když v současné době je normální, že supporti platí headlajnerům prachy za možnost zúčastnit se turné. Nejlepší by bylo stáhnout to z netu a zaplatit to rovnou kapele.

0/0
4.4.2007 18:10

funTomas

Nadpis

Nadpis nedává moc smysl. To jako piráti maj ochranku?;-D

0/0
4.4.2007 14:29

JK

Ogg

Kdy ti ignoranti pochopi, ze existuje i neco jineho nez .mp3 a .wma... jeste ze internetova radia vzala rozum do hrsti a vysilaji v .ogg;-D

0/0
4.4.2007 8:28

Pull Pull

Re: Ogg

Kdybys musel platit za mp3 formát, tak bys taky dostal rozum;-)

0/0
4.4.2007 23:37

OggVorbis

Re: Re: Ogg

Jiste, mas pravdu, licencni poplatky jsou samozrejme poradna rana. To plati jak o velmi draze licencovanem MP3 tak o WMA na ktere naopak drzi bezvyhradni patenty microsoft ... z mp3 do wma je jak zblata do louze, vyrobce se nedoplati tak jako tak. Oproti tomu OggVorbis je otevreny standard ktery kvalitou oba zminene predci a za jeho implementaci se neplati nic. R^

0/0
5.4.2007 22:38

iuos

hmm

je ctí každého fanouška kupovat si originál nosiče své oblébené skupiny/zpěvačky/zpěváka...    na druhou stranu by měli mít ony "idoly" kouska rozumu a snažit se zpřístupnit svá díla co největšímu počtu fanoušků;-D

0/0
4.4.2007 6:42

erben3

Re: hmm

Přesně tohle dělám. Jako skalní fanoušek M. Oldfielda mám od něj vše jen jako originály. O těch dalších cca 43 GB MP3 souborů se to ale říct tak úplně  nedá ;-)

0/0
4.4.2007 11:08

Janhura

Re: hmm

Jak se už vícekrát psalo, "ony idoly" mají z prodejní ceny jen malou část. Kapsy si napakujou jiní.

0/0
4.4.2007 11:18

Pepa

Cesti chudaci.

To se zase bl..ckove predvadite. Vam jeste asi nedoslo ze zadarmo by nikdo nemohl hrat. Ze i ten hudebnik se musi najist ze jo. IQ tykve. A ze je to drahy? No a co. Spis vy malo vydelavate ne?

0/0
4.4.2007 2:16

Mike757

Re: Cesti chudaci.

Jestli jsi z příspěvků moc nervózní, tak se dej mokry hadr mezi nohy. Jo, abych nezapomněl..... Kdyby Tě náhodou chtěli pozvat na večeři  v článku např. zmiňovaní BEATLES, tak dej vědět - JARINE.

0/0
4.4.2007 2:49

Mike757

Re: Cesti chudaci.

Jestli to nebude víc o autorských právech, než o jídle.

0/0
4.4.2007 3:29

asi tak

Re: Cesti chudaci.

Za chudaka se nepovazuji, vydelavam pres 45 000 Kc - i kdyz taky s tim nejsem kdovi jak spokojen. Presto se mi situace s multimedialnim obsahem ( i se softwarem) vubec nelibi. Jde o to, ze na zajmy a potreby (platiciho) posluchace - uzivatele - se totalne s+re. DRM budiz tomu prikladem. Chovani tech vydavatelstvi je drzost bijici do oci - viz skandaly ohedne DRM na audioCD proti prehravani v PC, ktere bylo prirovnavno ke trojanu! Mimochodem ty ceny jsou nehorazne. Nejde o to, ze ja bych nemel 800 korun na DVDcko, ale ta cena vubec neodpovida povaze produktu. Ma se to proste za spotrebni zbozi, tak ta cena tomu ma odpovidat. Kdyby bagetu se salamem nekdo prodaval za 800 Kc, take si ji radeji upecete doma nebo si koupite podobnou. Nemuzete cekat, ze prumerny cech bude 10 hodin v praci drit na to, aby si vecer pustil 2hodinovy film na DVD playeru. Takze ty vydavatelske spolecnosti svym nemoznym chovanim davaji prilezitost vydelat piratum. Ale porad ty cele molochy prosperuji i pres to

0/0
4.4.2007 6:32

asi tak

Re: Re: Cesti chudaci.

... ty molochy dost dobre prosperuji i pres to, ze v hudebnim a filmovem (a hernim) odvetvi je tak pri nejmensim 70 % piratstvi - globalne. Jiz ctrnactileti mladi klucinove postavaji pred hypermarkety ( i v Nemecku ! )a nabizeji hromady palenych titulu (ktere predtim sehnali pres www.freedreamer.net ci pres torrenty, DC, emule atd). A delaji to, protoze je poptavka. Poptavka je, protoze ti nakupujici vidi: ze vevnitr koupili jidlo (a treba horske kolo)  za ferovou cenu, ale ty hudebni a filmova media za ferovou akceptovatelnou cenu nejsou!

0/0
4.4.2007 6:42

iuos

hmm

ale to srovnání s bagetou trošku kulhá - srovnej si to s kinem - lístek kolem kila - a max za dvě hodinky tě vykopnou ven...   takhle dáš za dvd 800 (někdy víc někdy míň) a můžeš si ten film pustit několikrát, "vlastníš" ho, a je-li rodina třeba čtyřčlenná tak se jí to při druhym shlédnutí "zaplatí"...   

0/0
4.4.2007 6:45

iuos

hmm

navíc ve srovnání s bagetou si těžko doma film natočíš - není "upíct" jako "upíct"

0/0
4.4.2007 6:45

Jan

Re: hmm

a není "upíct" jako upéct. . . Nauč se česky nebo se vrať do školy.

P.S.: Jsem Moravák

0/0
4.4.2007 18:51

Pull Pull

Re: Re: hmm

Ty jsi hlavně debiI...

0/0
4.4.2007 23:35

Aladin

Re: hmm

Ono taky jednu bagetu neprodáš statisícům lidí, že ano?;-)

0/0
4.4.2007 23:07

Janhura

Re: hmm, kolik je takových, kteří si film pouštějí dokola?

Mně osobně stačí film vidět jednou, poked se vůbec rozhodnu věnovat čas sezení před TV. Pro mě je to opravdu jako sníst housku - jedenkrát a šmitec.

0/0
4.4.2007 11:24

SZYslak

no comment

Jeste dotaz, jaky to bude mit dopad na uzivatele P2P siti typu DC nebo torrent? ;-D

0/0
4.4.2007 1:08

Marek

Dojmy s pojmy...

Tak nevím. Jak si můžu "volně stahovat" a zároveň "nakupovat"? Neplete si někdo pojmy s dojmy?

0/0
4.4.2007 0:57

Mike757

Já snad z toho neusnu....

Já snad z toho neusnu a tak moc se těším, KDYŽ UŽ JE TO TADY.. UŽ JE TO TADY.....;-D NAKUPOVAT MUZIKU S PIRÁTSKOU OCHRANOU A PŘEDSTAVTE SI, ŽE KDYŽ JI ANI NEBUDOU ZDRAŽOVAT...CO VÍC SI ČLOVĚK MŮŽE PŘÁT. No nic. S legráckami, nebo bez - ZPÁTKY DO REALITY. ;-)

0/0
4.4.2007 0:47

Marekzprahy

krok vpřed

Rozhodnutí EMI se mi líbí, teď jenom trošku učesat ceny a bude to skvělé R^ Třeba nové album DJ Nea (+ bonus CD s remixy) jsem si za 199 Kč z jeho stránek rád objednal, protože to je cena, která pro mě akceptovatelná je. Na druhou stranu mi je fyzické CD v podstatě jen na jednu věc - na vytvoření mp3 souborů do přenosného mp3 přehrávače (dobrý pocit z podpory autora nepočítám). Koupit otagované hotové mp3ky by bylo fajn, protože konverze těch dvou CD mi zabrala asi hodinu.

0/0
3.4.2007 19:07

socka

Re: krok vpřed

vyhazuj ty prachy raději z okna, půjdeme sbírat a bude sranda

0/0
3.4.2007 20:00

Michal

Ještě že máme Apríl za sebou :)

0/0
3.4.2007 18:48

Unlimited Jedi

hmmm to bude asi nakej speciáál :))))

To by mě zajímalo kdo to bude kupovat .... ;-D;-D;-D

0/0
3.4.2007 18:12

Jane

?

Co je to za převratnou novinku, když se tu dá legálně a bezplatně a bez DRM stahovat odjakživa?

0/0
3.4.2007 18:02

Yegor Warezovič

Muhehe

Kupovat si hudbu...? A jak se to vlatně dělá...?;-D

0/0
3.4.2007 17:34

Posluchač

Re: Muhehe

Jednoduše,stáhneš si nějaý freeware prográmek  na P2P sítě a stahuješ.;-D

0/0
4.4.2007 0:30

Hm skvele

Ja si stahuju bez zkur*** DRM uz 6 let

Tak ze by konecne DRM odzvonilo? Ze by uz nekdo pochopil ze je to hlavni duvod ktery odrazuje lidi od "legalniho" stahovani? A oni to jeste budou iTunes nabizet jako PREMIOVY OBSAH ??? To je snad preci samozrejmost ze kdyz si neco stahnu (pripadne jeste draze zaplatim), tak si s tim souborem budu delat co uznam za vhodne. Jinak ja stahuji na www.freedreamer.net ... kde se plati cca 27 korun za stazeny gigabyte, takze treba ta hudba je temer zadarmo. Jinak DVD filmy a taky movies in HD pak treba vyjdou na 100 Kc, ale kde jinde si take muzete za 3 hodinky dostat k plnohodnotnemu DVD tak levne? PS: Obcas kupuji DVDcka ve vyprodejich do 150 korun - jedna se ale o filmy stare treba 4 roky. Takze pokud chci koukat na novy film a sehnat ho za akceptovatelnou cenu cca 100 Kc, volba je jasna. Koupit DVDcko za 600 - 1 000 korun proste neni normalni.  Takze se chovam neekologicky ... a radsi plytvam elektrinou - PC mi stahuje o 106 -mam stahovaci zavislost :)

0/0
3.4.2007 16:44

Smarty

Souhlasím s nadpisem

Ochrana DRM je skutečně pirátská ;-)

0/0
3.4.2007 16:33

Prcek

Re: Souhlasím s nadpisem

Taky me ten nadpis hned prastil do oci :-)

0/0
3.4.2007 19:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.