Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Využijte velkého poklesu cen a pořiďte si počítač levně

Pokud si už nějakou dobu říkáte, že si váš domácí počítač zaslouží důstojný odchod do důchodu, nastal ten správný čas k pořízení nového a výkonnějšího stroje. Ceny výkonných komponent totiž razantně zlevnily a s rozpočtem 20 tisíc korun si už můžete postavit hodně kvalitní počítač. Poradíme z čeho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kakys

deska s firewire

Chtěl bych se zeptat, zda je nějaká deska odpovídající doporučované "Gigabyte GA-965P-DS3-Intel P965", jen aby měla navíc firewire? DS4 mi přišla už dost drahá. Ideální se mi zdá "Gigabyte GA-965P-DS3P - Intel P965". Je to v pohodě do intel sestavy doporučované článkem? Nebo se dá najít levnější alternativa pro 965P-DS3, aby měla firewire.thx

0/0
24.8.2007 16:04

Kakys

E4300 vs E4400

Dobrý den, sem lama a tak by mě zajímalo, jaký je rozdíl mezi Core2Duo E4300 a E4400 a proč stojí často stejně. Chápu to správně že můžu do vaší sestyvy bez obav použít E4400 a výsledek bude téměř identický? Thx za odpověď BTW: pro mě gut článek R^

0/0
24.8.2007 15:18

kosti

co dát do sestavy

mám velikou prosbu, nastoupila jsem do firmy ,na mé pozici je PC ale fakt šunka, tak šéf mi dal svolení koupit nový, no jo ale já tomu nerozumím  poradíte mi?  potřebuji velkou pamět, dobrou grafickou kartu aby šlo i zpracovat video a fotky a poradíte i procesor....mame ajetaka, který řekne ..řekněte mi co tam chcete  ale rada žádná..prosím pomoc

0/0
16.5.2007 6:34

Dejv Rok

Re: co dát do sestavy

A co tadle sestava AMD

http://technet.idnes.cz/jsou-tady-slevy-za-15-000-kc-koupite-naslapany-pocitac-na-hry-pmb-/hardware.asp?c=A070503_160111_hardware_NYV

myslim že by byla celkem fajn. Ale doporučil bych nervat tam 2048MB operačni paměti 1024 bohatě stačí. Chladič na Procesor taky nemusiš kupovat protože k tomu Procesoru už chladič dostaneš, bude sice trochu hlučnější a pokud nemaš v kanclu zrovna extra ticho tak tě ani nebude rušit.

Jinak k těm fotkam ktere chceš zpracovavat tak ty zpracovava procesor a ne grafika, a dnes na upravu fotek jsou dostatečně vykonne i ty nejlevnějši procesory.

.

0/0
18.5.2007 22:35

Dejv Rok

Re: Re: co dát do sestavy

K tomu videu: pro přehryvani běžnych videi ve formatu DVD a podobně stači i méně vykonny procesor. Ale pokud chceš přehravat video ve vysokem rozlišeni např .1920*1080 tak k tomu je potřeba celkem dost vykonny procesor ten v te sestavě by to měl zvládnout. Pokud budeš střihat  na tom PC video a převádět do rúznych video formatu Tak k tomu je vhodny vykonny procesor, slabši procesor tu upravu videa zvladne taky ale než to video upravi tak mu to bude trvat díl.

Vykon graficke karty využiješ hlavně v 3D hrách takže ta v te sestavě by se mohla zdat zbytečně vykonna ale myslim si že do budoucna se v tom PC nestrati.

Toť vše.

0/0
18.5.2007 22:39

Ravenhorn

Ten JK je fakt "debil"

Je vidět, že prostě je vyhranění na Intel a Nvidii. Někteří lidé prostě si nepřiznají, že se to prostě střídá. Jednou má něco lepší ten podruhé zase ten. A také hlavní je poměr ceny vs. výkon. A vše co je v článku je pravda. Jinak LINUX mě nezajímá, jedině až budou na něm možné hrát všechny hry. Pak ho možná vyzkouším.

0/0
26.4.2007 11:39

karel60

SW

Autor sice úvodem říká, že se sw nebude zabývat, ale stálo by za to, aby byl brán v potaz i OS, který bude na počítači provozován. Dnes již není výjimkou, že na počítači běží jak Windows, tak i Linux. A tady je mnohdy ve výběru jednotlivých komponent kámen úrazu. To, co se bez problému podaří zprovoznit ve Windows může být pro absenci ovladačů tvrdým oříškem v Linuxu. Autor by měl buď brát při výběru komponent v úvahu oba systémy, nebo upozornit na skutečnost, že ta která deska či doplněk funguje bez problémů jen ve Windows a pro Linux nemá podporu. I přes to, že linuxová komunita je oproti Windows ve velké menšině, věřím, že poměr se bude časem vyrovnávat. A tady nejde o to, koupit něco dnes, ale i pro budoucnost.

0/0
15.4.2007 11:39

DigitalDooM

Re: SW

S uvedenými komponenty by pod linuxem neměly být žádné komplikace :) i na uživatele Linux myslíme, protože jich znám z okolí hodně ... to že se bude postupem času vyrovnávat nečekejte, nebude Microsoft oficiálně podporuje pirátství bez kterého by se nikdy nedostal na pozici jako je ;) Snadná ukradnutelnost Vista je přímo schválně ;)

0/0
15.4.2007 21:49

Don

http://sweb.cz/jankop.PC - tip na PC

kdo tomu rozumí, mrkněte na pár posledních sestav

0/0
13.4.2007 23:08

DigitalDooM

Re: http://sweb.cz/jankop.PC - tip na PC

Na tohle si děláte reklamu? Že vám není stydno ... humus sestavy ....

0/0
14.4.2007 18:29

Nadrak

Re: http://sweb.cz/jankop.PC - tip na PC

Celeron 4?? P4??? Integrovany grafarny... kancelarsky psaci stroje mozna...tady se nekdo snazi vykydat hnuj ze skladu...Rv

0/0
13.6.2007 13:55

Michal

Srovnani grafik Ati X1950GT a GeForce 7600GT

Vazeni pratele neverte vsemu co se zde doctete. To ze graficka karta Ati Radeon X1950GT je az takovej zazrak je blbost! Veliksot pameti 512MB jeste nic neznamena, je to spis prodejni taktika. Zalezi hlavne na chipu graficke karty a dalsich okolnostech. Kdybych mel prorovnat tuhle grafiku a GF7600GT tak avzne pochybuji ze by byl vysledek benchmarku nejak markantni, mozna o 2% (tak ze o rozdrceni tady nemuze byt rec !)! Hold je nekdo zastancem ATi a nekdo zase GeForce. Autor clanku je urcite zarity zastance ATi ;-D

0/0
12.4.2007 0:20

DigitalDooM

Re: Srovnani grafik Ati X1950GT a GeForce 7600GT

Testy bohužel rpo vás existují v článku jeden máte a mr google vám jistě najde další pokud tomuhle nevěříte ...

většina GT modelů má 256MB jen tento Palit má 512MB a cena je svělá .. 512MB se projeví jen tím, že se ryhleji náhrávají velké textury, výkonově je rozdíl proti 256MB tak 2%. Bohužel o porovnání se 7600GT nemůže být ani řeč. 7600GT je paramterově zcela jiná kategorie stejně jako X1650 ... X1950GT je vlastně podtaktovaný X1950PRo (stačí dotaktovat zpět) X1950GT má 256bit sběrnici a omnoho silnější jádro ... 7600GT má jen 128bit parametrově slabé jádro ... Palit X1950GT je a jak to tak vypadá ještě dlouho bude skutečně nepřekonatelnou nabídkou na trhu :) Nové řady totiž jsou výrazně pomalejší a dražší ...

navíc 7600GT je dnes díky stavu nV ovladačů prakticky nepoužitelný low end ...  Zatímco na ATI kartách si nově můžete zapnout zcela nový druhu vyhlazování s minimálním dopadem na výkon a s maximálním vzheldem :) ...

0/0
12.4.2007 1:07

DigitalDooM

Re: Re: Srovnani grafik Ati X1950GT a GeForce 7600GT

Já nejsem příznivcem žádné značky - hodnocení je na zákaldě zkušeností, testů atd. tedy vše co lze změřit porovnat ... Nejde totiž o to, kdo je koho zastáncem, ale o to, kdo nabící za daný peníz více ...

0/0
12.4.2007 1:07

Milošek

Re: Srovnani grafik Ati X1950GT a GeForce 7600GT

Intel nebo AMD?

ATI ne Nvidia?

Windows nebo Linux?:-)

0/0
12.4.2007 2:20

pindik00

Re: Re: Srovnani grafik Ati X1950GT a GeForce 7600GT

Intel, ATI, Windows... volba je jednoduchá :-)

0/0
13.4.2007 8:18

fritzek

Re: Re: Re: Srovnani grafik Ati X1950GT a GeForce 7600GT

Intel, Intel, Linux.

0/0
14.4.2007 20:44

Ravenhorn

Re: Srovnani grafik Ati X1950GT a GeForce 7600GT

Bože ty jsi fakt kretén (sorry pro ostatní, ale jinak se to nedá nazvat). x1950gt je o mnoho výkonější než 7600gt. x1950gt je dokonce výkonější než 7900GS. Takže nevím co to tu kecáš za nesmysly. Prober se.

0/0
26.4.2007 11:41

peta

rad bych pc koupil dobry pc s win wista do 18.000 Kc

Prosim o radu.

Chci poridit tichou solidni sestavu s (MS Windows Vista Home Premium 32-bit CZ DVD - 1pk OEM) nebo (MS Windows Vista Home Premium 64-bit CZ DVD - 1pk OEM) nebo s (MS Windows Vista Business)nevim?

na  http://pocitace.mironet.cz/mironet+c2311/?bHeader=18 mi vysel pc 89758

ale je to drahe. chtel bych se dostat na cca 18.000,-  je tam neco zbytecne co bych mohl ubrat.   http://www.alza.cz/18842956/pc-sestavy.htm

DEKUJI! 

0/0
11.4.2007 21:48

martin

Re: rad bych pc koupil dobry pc s win wista do 18.000 Kc

Když Visty, tak Ultimate

0/0
11.4.2007 22:03

peta

Re: Re: rad bych pc koupil dobry pc s win wista do 18.000 Kc

v cem je Ultimate lepsi?

http://www.winsupersite.com/vista/

0/0
11.4.2007 22:32

Milošek

Re: rad bych pc koupil dobry pc s win wista do 18.000 Kc

Vista nebrat!!!!!!!!!Rv

0/0
12.4.2007 2:18

erik

tomu se říká levně???

;-Dkdo vám radí?, která firma to platí?:-©

0/0
11.4.2007 20:53

kk

nazory

no jo, zase jedna diskuze kde co clovek to nador :-)

0/0
11.4.2007 20:09

kk

Re: nazory

pardon NÁZOR :-)

0/0
11.4.2007 20:10

iuos

hmm

napsals to dobře - stačí se porozhlídnout a naprostá většina tu má nádor na mozku;-D

0/0
12.4.2007 13:29

xmif

Zvuková karta

Jakou byste doporucili v soucasne dobe zvokovku? Prevazne na hudbu a filmy (5.1) pres zesilovac denon a repro 5+1. Potrebuju s digitalnim vystupem - nejlepe koax. Diky.

0/0
11.4.2007 18:05

DigitalDooM

Re: Zvuková karta

Jakákoli lepší profesionální zvukovka ... špatné nejsou značky XFi, M audio a ještě jedna na kterou si nemohu vzpomenout. Přiznám se, že zvukové karty nejsou má parketa (využívám službe creative Audigy 2 ZS) ... musím ale varovat pokud používáte Vista ... kromě XFi nerozchodíte žádnou jinou běžně prodávanou zvukovou kartu běžné značky ... samotné Xfi pod Vista také není bezproblémové ...

0/0
11.4.2007 18:25

franta straka :D

Re: Zvuková karta

sazim na integrovanou

0/0
12.4.2007 1:50

franta straka :D

Re: Re: Zvuková karta

vzhledem k tomu ze nulou nelze delit tak pomer vykon/cena je neprekonatelny:-P

0/0
12.4.2007 1:51

RDW

Re: Zvuková karta

Z mé zkušenosti bych ti doporučil zvukovou kartu CREATIVE X-Fi mX Xtreme Gamer, je fakt dobrá a jsem velice spokojen. Potrpím si na kvalitní zvuk.

Sehnal jsem ji na Eshopu  datapoint.cz tam ji mají stojí kolem 2 tis.,občas tam jsou slevy na zvukovky. Měl jsem ji za tři dny doma, pohoda. Nebo se tam aspoň koukni, mají tam hodně zvukovek na výběr.

odkaz: http://www.datapoint.cz/produkt/creative-x-fi-mx-xtreme-gamer-zvukova-karta/

0/0
20.4.2007 14:18

vlkodlak

CO TO JE ZA NESMYSL???

Co to je za nesmysl? Paměť u sestavy Intel A-Data DIMM 1024MB DDR II 800MHz stojí 2000,- Kč a u AMD stojí 2 ty samý 3400,- Kč. To autor neumí ani násobit dvěma??? :-©

0/0
11.4.2007 15:08

fritzek

Re: CO TO JE ZA NESMYSL???

mnozstevni sleva;-)

0/0
11.4.2007 15:24

DigitalDooM

Re: CO TO JE ZA NESMYSL???

Teď jsem si toho všimli :) chybu mezi židlí a klávesnicí uznávam :) bude opravena :)

0/0
11.4.2007 17:02

fritzek

potreby doby

"V případě Intelu skutečně nepořizujme stará Pentia 4 či Pentia D.

Bohužel právě tyto procesory se snaží mnoho prodejců v sestavách udat.

Ačkoli jsou relativně výkonné, dnes už jsou za zenitem a konstruována pro jinou dobu a jiné potřeby."

-Jakou dobu? Jake potreby???

0/0
11.4.2007 12:54

JK

Re: potreby doby

autor myslel nejspise dobu kamennou;-D DDworld uz zasadne nectu. Napriklad pro audio a video jsou jinak ne prilis povedene P4 jasnou volbou a AMD64 za nimi drsne zaostava. ;-D

0/0
11.4.2007 13:07

DigitalDooM

Re: Re: potreby doby

ale prosím vás ... AMD64 X2 dávno překonalo všechny P4 v oboru audio video navíc při dnešních cenách X2 je P4 mrtvola ... možná by jste měl ten ddworld začít číst pak by jste nežil v bludu :);) ostatně i jinde naleznete spousta důkazů o tom, že nemáte pravdu ;)

0/0
11.4.2007 13:33

JK

Re: Re: Re: potreby doby

Prosim vas. V bludu tady zijete vy! Ja netvrdim ze je Netburst dobra koupe. Ale zajdete si na tomshardware na CPU charts kde si vyjedte vysledky testu pro vsechny mozne CPU za poslednich X let v ruznych cinnostech a uvidite jak obstarozni Prescotty a Ceddarmlly prekonavaji dnesni X2 v nekterych multimediich!

tady ale nejde o to, jestli koupit P4, tady jde o to, jak lidem podsouvate naprosto katastrofickou myslenku, ze koupe X2 je dneska dobra koupe! Tenhle vyprodej zpusobeny neschopnosti konkurovat a nutnosti vyprodat co nejvic CPU pred prichodem barcelony neni nic jineho nez nalakani neznalych lidi na vymirajici vyrobek.... Pri cene tech vasich sestav je koupe E4300 neprostou samozrejmosti a jistotou do budoucna. X2 bude do dvou mesicu idiotska koupe!

0/0
11.4.2007 13:46

DigitalDooM

Re: Re: Re: Re: potreby doby

To myslíte vážně?!

E4300 je idiotská koupě pokud netaktujete, jinak AMD dnes nabízí o mnoho lepší poměr cena-výkon. Stejný výkon jako podá Core za 4500 podá AMD za 3000.Navíc Csoučasná core mají do dokonalosti daleko ...

Äno barcelona je za rohem, nicméně rozhodně si nemyslím, že by současná A64 byly za dané ceny poředaržená a nepoužitelná, ba naopak :) Pro mě je rozhodující situace teť a tak vybírám a doporučuji na zákaldě dnešní situace, co je mi do věcí, které si teď zájemce o novou sestavu nemůže pořídit ... článek je aktuální za aktuální situace ;) 

0/0
11.4.2007 14:22

JK

Re: Re: Re: Re: Re: potreby doby

vidim, ze jsem vas asi hodne rozcilil, nebot tech hrubek se vam tam vyrojilo;-D... ale co, pismenka se obcas pletou i mi.

ANO. mate pravdu, ze AMD X2 taktovana na 2,4-2,8 je lehce vykonejsi nez intel taktovany na 1,8. Problem je v tom, ze Core2duo je prvni architektura, kde se da velmi dobre taktvat pouze zmenou FSB, tudiz nehrozi zniceni CPU zvysovanim napeti. Zmenit FSB bez JAKEHOKOLI rizika u E4300 z 200MHz na 266MHz dokaze i cvicena opice, a razem mate intel E6600 za 4200,-... Ve svetle toho, je nakup X2 opravdu neskutecna kravovina. Kazdy netaktuje, to mate pravdu. Ale s C2D muze opravdu taktovat kazdy. Mel by. Nebott se sam zbytecne ubira o vykon a o penize...

Mimo to, co udela uzivatel s AMD X2 az mu CPU prestne stacit? Pretaktovat casto neni kam, AMD neustale meni patice takze desku tak akorat zahodit.... Majitel intelu zvedne FSB a smytec.

0/0
11.4.2007 14:42

DigitalDooM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: potreby doby

no možná vás překvapím, ale většina lidí netaktuje (60-80%), navíc jasně říkám, pokud netaktujete je AMD dnes lepší volba, pokud ano, tak vás zajímá jen core ... uvádím obě možnosti tak nevím, o co vám jde ;) .... taktovat s AMD také není problém ...  

0/0
11.4.2007 14:51

JK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: potreby doby

vetsina lidi netaktu protoze dodneska taktovani znamenalo temer vzdy haprovani s nastavenim voltaze do CPU, pameti, nalezenim optimalni frekvence... atd...

S nastupem C2D je ale situace jina. Pretaktovat FSB opravdu zvladne kazdy. A nevzit toto v potaz je naprosty nesmysl. Samozrejme ze v absolutnich cislech je pocet taktujici maly. Ono pretaktovat cokoli od AMD vyzaduje urcite zkuenosti a cit. To ale neni chyba intelu. a neni duvod proc u Core2duo nebrat taktovani v potaz. naprosto zadny duvod. Diky C2D totiz budou taktovat vsichni majitele Intelu;-D

0/0
11.4.2007 14:59

JK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: potreby doby

a kam se pretaktovanim K8 dostanete? na 2,8GHZ? na 3,0GHz? A k cemu vam to bude?;-D

0/0
11.4.2007 15:00

fritzek

levne

...poridte si pocitac levne, aneb "skladame paranskou sestavu". Vzdyt az na pocitacove hrace a par specialistu nepotrebuje nikdo nejnovejsi zelezo. Na co 2 giga ram? Na co ati x1950gt? Na co nejnovejsi procesory? Osobne mam 2 roky stary pocitac, delam na nem mnoho hodin denne, veskere multimedialni hity bezvadne funguji a ani v nejmensim by me nenapadlo, ze mam zastaraly pocitac.

0/0
11.4.2007 12:16

JK

Re: levne

Presne tak. Ale HW se prodavat musi. Nikomu nevysvetlis ze nove hry stoji totalne za h+vn0, nebot se vyrobci predhaneji v narocnejsim enginu ale hratelnost a myslenka se uz davno nekam vytratila;-D

Nema ZADNY smysl kupovat jakykoli komponent draz nez za 3-4 tisice (obcas s vyjimkou CPU);-)

0/0
11.4.2007 12:19

fritzek

Re: Re: levne

Pokud jde o hry, tak za nejlepsi hru vsech dob povazuji Dungeon Master. Skoda, ze uz se dnes nedelaji tak uzasne hry.

0/0
11.4.2007 12:22

Mablung

Re: Re: Re: levne

Já si vždy večer zabrečím nad svým cínovým, dávno ztraceným vojáčkem.

Škoda, že už se dnes nedělají tak úžasné hračky :-P

0/0
11.4.2007 14:30

fritzek

Re: Re: Re: Re: levne

Dnesni hry stoji za h****. To je fakt. Oslnuji realistickou grafikou a efekty, ale hratelnosti nesahaji tem starym peckam z 286-ek ani po kotniky.

0/0
11.4.2007 14:42

tm

Re: Re: Re: Re: Re: levne

Zkus world of warcraft... tak dlouho jako  si udrzi hratelnost dnesni kvalitni! hry ti zadna ze starsich 100% nevydrzela. Chce se to probudit to ze se dnes vydava 90% her bez hratelnosti neznamena ze ty dobre hratelne hry nejsou jen je potreba vedet ktere...

0/0
11.4.2007 17:04

fritzek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: levne

U Dungeon masteru jsem sveho casu stravil mnooho dni. Uznavam, ze i nektere dnesni hry mohou byt hratelne a zabavne i po delsi dobu, ale takove ted vychazeji tempem jedna za rok. Z tech novejsich me take nektere zaujaly (napr. Diablo, Daggerfall, Carmageddon), ale uz to neni, co to byvalo.

0/0
11.4.2007 18:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.