Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sony chce přijít jako první s nástupcem LCD televizí

Zobrazovací technologii OLED je předpovídána velká budoucnost. Je také považována za nástupce LCD. Zdá se, že nejdál v jejím vývoji je společnost Sony. Ta se nechala slyšet, že nabídne ještě tento rok OLED televizory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xx

PR článek fy Sony,

která je s LCD televizory v koncích a na pokraji bankrotu, protože 2/3 trhu v EU, USA a Asie patří v rozměru 42" plazmě! A ty Sony přestala vyrábět, protože panely plazmy odebírala od konkurence-sama je nebyla schopna vyrábět. Plazma má mnohem kvalitnější obraz-barvy, kontrast, jas, proti LCD, při porovnatelné spotřebě W a životnosti. OLED displeje se prakticky, až na pár případů, nevyužívají v žádných technických zařízeních pro potíže s jejich životností.

0/0
16.4.2007 23:39

hisaak

Na zivostnosti OLED se maka

http://biz.yahoo.com/pz/070327/116199.html

Ja vim, jde o PR, ale maka se na tom. Kdyz si vzpomenu, jak vypadaly prvni LCD a jak vypadaji ted, tak se nebojim, ze by OLED displeje zustaly po cele roky stejne. :-)

0/0
15.4.2007 21:20

Stíhací bombardér Havel

tak teď nevím, který nástupce to bude?

http://www.zive.cz/h/Uzivatel/AR.asp?ARI=134402

0/0
14.4.2007 10:31

Martin

Současné OLED je pro TV nepoužitelné

a to prostě kvůli životnosti. Spousta lidí nebude mít zájem kupovat každé dva roky novou televizi, nebo aspoň nový zobrazovač.

Budoucnost je v CRT přepracované s pomocí nanotechnologií, kde každý subpixel má svůj emitor elektronů a tyto nebudou létat půl metru při 30kV, ale pár nanometrů při napětí 10V. Displeje budou mechanicky k nerozeznání od dnešních LCD, ale s brilantním obrazem, samozřejmě bez jakéhokoliv blikání.

0/0
13.4.2007 22:54

Theo

OLED

OLED je jiz davno proflakla technologie vyroby displayu. Jedna se o technologii diky ktere by clovek usporil 10 vic energie nez u normalnich LCD displayu. V kazde nove technologii je ale takove to velke "ale". Je sice pekne jak nam tady OLED vychvaluji ale jde o to slovicko "ORGANIC" Jelikoz toto je hlavni problem kterym se zabyvalo spousta inzenyru a nemohli prijit na to jak zvysit kratkou zivotnost OLED(organickych) displayu. Takze kdyz uz bych poridil tuto televizi domu, tak bych musel brzo kupovat novou.

0/0
13.4.2007 15:21

AdDy

Laser TV

Proč se furt mluví o plazmě a lcd když laserová TV je úspornější? viz článek v týdnu:

http://www.tyden.cz/rubriky/veda-a-technologie/technologie/lepsi-obraz-diky-laseru_966.html

0/0
13.4.2007 15:05

TrueRobos

Re: Laser TV

Do dnešního dne nikdo neudělal žádnou projekční TV, která by neměla nějaký zásadní problém, obvykle ve špatné geometrii, leakování barev, kmitání, rainbow efekt atd. Dokud nepředvedou funkční prototyp, je těžké hodnotit, zda tohle bude jiné.

0/0
13.4.2007 16:09

Buřtguláš

Re: Re: Laser TV

Nejen projekční TV. Zásadní problém mají všechny současné LCD i plazmy které chrlí na trh a hlupáci je kupují. Na tom PALovým rozlišení se na to nedá vůbec koukat. Takže uplně k ho v nu !

Až se pojede běžně v plném HD nebo alespoň v tom horším HD tak se o tom bude moc dát bavit. Z tohoto je mě na :-©  digitál nedigitál.Rv

0/0
13.4.2007 18:16

Lanta2004

Re: Re: Re: Laser TV

No nevím co máš doma ty,ale já vlastním 50" plazmu od Pioneera a obraz jak z analogu tak i z digitálu je hodně slušnej.Předtm jsem měl Wide obrazovku 82 cm od Philipsu(nějakej model s Pixel plus) a obraz na Pioneeru je i při takhle veliký úhlopříčce lepší....;-)Tyhle vzdechy o nekvalitě plazem bych pochopil u levnejch šmejdů,ale kvalitní plazmy mají obraz opravdu výbornej;-)

0/0
13.4.2007 21:38

ilio

Re: Re: Re: Laser TV

Ty jsi musel mít hodně špatnej den...

0/0
14.4.2007 3:06

TrueRobos

Re: Re: Re: Laser TV

Drtivá většina CRT má podstatně horší obraz než plazma mj pokud jde o geometrii apod. Sorry, je to tak. Hlavně se v CRT technologii neuvěřitelně těžko dělá cokoliv s kapku větší obrazovkou. I slabých 82 wide vypadá jako akvárium. Rv

0/0
15.4.2007 4:51

kenx

perfektní řešení? omyl

Protože podle článku a dosavadní diskuze by se mohlo zdát že OLED je supeřešení, trošku schladím emoce. Organický materiál má omezenou životnost, což nevadí u mobilů a počítačů kde displej zařízení i tak přežije dobu kdy je celé zařízení vyřazeno pro morální zastaralost. Univerzální displej pro domácí kino je však kategorie jiná. Předpokládám že displej formátu HDTV 1080i50 budete mít doma možná přes 10 let, podobně jako třeba  HIFI věže kde už není moc co zdokonalovat. Otázka je v jakém stavu bude v té době displej, pravděpodobně budete muset po několika letech zaplatit výměnu displeje v servisu za nový. Máte děti? Pak víte že bude televize zapnutá od rána do večera, reálné číslo je kolem 10 hodin denně. Víte jaká je udávaná životnost současných OLED displejů? Pouhých 5000 hodin. Chcete zařízení se kterým budete za dva roky utíkat do servisu? :-/

0/0
13.4.2007 15:04

Buřtguláš

Re: perfektní řešení? omyl

Asi stejné jako se zeptat jestli chci doma zařízení s displejem formátu HDTV 1080i50, když po celou dobu jeho vysoké životnosti do něj nebudu moci nic běžně dostupného pustit bez toho aniž by byl obraz vyprasen k nekoukání  ;-) A přesto se to prodává jak housky ;-D. Lidi jsou debilove.Tohle neřešej.

0/0
13.4.2007 18:20

zhakrin

Re: perfektní řešení? omyl

hehe, 10 let televizi?;-D Zkus se nekdy zajit zeptat do servisu jakou maji televize vetsinou zivotnost...nam vydrzela 8 let a opravar na to koukal jak puk protoze ty televize odchazi proste daleko driv:-P

0/0
15.4.2007 10:18

R_

Re: Re: perfektní řešení? omyl

Mame televizi 13 let. A mame i 2 deti, takze televize jede celkem hodne. Zatom bez poruchy a vady. "Stara dobra" Orava, tedy Philips. :-)

Jsem zvedav, jak dlouho jeste vydrzi 8-o

0/0
16.4.2007 13:45

Stíhací bombardér Havel

výroba

Pokud je jejich výroba "podstatně jednodušší" než LCD, tak proč jsou oproti LCD tak malé a drahé?

0/0
13.4.2007 13:49

ERX

notebooky

notebooky s OLED displayem nebudou muset mít pevný rámeček, prostě se display navine nebo vytáhne, jako roletka.. Vítejte v budoucnosti.  R^

0/0
13.4.2007 12:44

005

Re: notebooky

Jo, a jednou rukou ho budeš držet vytaženej a druhou datlovat ;-)

0/0
13.4.2007 12:53

BUFFALO_CZ

Re: Re: notebooky

tak ty máš těžkej život :)) ta normalizace se podepsala na kreativitě myšlení brutálním způsobem :)) od tebe bych chtěl vidět někdy návrch architektury počítače, tam by snad místo sběrnice byli nakreslený hřebíky R^;-D

0/0
13.4.2007 18:31

hisaak

Re: Re: notebooky

Tam normalne soupnete takovy ten stojanek jako mate pod kapotou auta. :-)

0/0
15.4.2007 21:22

Lanta 2004

Něco o Laser TV

http://www.novalux.com/display/

;-)

0/0
13.4.2007 12:37

Lanta 2004

Velikost úhlopříčky

Vzhledem k faktu,že je dnes poptávka u televizorů po čím dál větší úhlopříčce,tak se domnívám,že se OLED uchytí především jakožto počítačové monitory.....U klasických TV budou ještě nějakou dobu dominovat Plazmy a LCD,které budou možná v budoucnu nahrazeny něčím podobným co Toshiba označuje jako Laser TV;-)

0/0
13.4.2007 12:28

Delirium Tremens

Re: Velikost úhlopříčky

Nejvyšší čas koupit nějaké solidnější CRT ...

0/0
13.4.2007 13:49

Qescob

1 920 000 světlušek?

"Organic" "v přírode vyskytující se jev"...už jsem se fakt lekl, že do toho monitoru uvěznili 1 920 000 zmutovanejch vycvičenejch světlušek.

0/0
13.4.2007 12:28

jurij

Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

Jak vybrat KVALITNÍ TV ? 

http://jaknatoo.blogspot.com/2006/12/jak-vybrat-kvalitn-tv-kter-m-opravdu.html 

LCD se nechyta na CRT  :-/

0/0
13.4.2007 10:21

Danny_Kay

Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

No, to je sice pravda, ale jestli mam volit mezi 72cm uhloprickou s rozlisenim PAL a LCD TV s uhloprickou pres 100cm FULL HD, tak volim jednoznacne tu LCD...Jasne,ze klasicke TV vysilani vypada lip na CRT, jenze treba ja klasicke vysilani nesleduju takrka vubec, proto jsem si koupil LCD...Bohuzel film s 1080 radky mam zatim pouze jeden,ale to je otazka par mesicu...v cervnu tady bude oficialne Blu-Ray prehravac, takze konecne nejaka kvalita...

0/0
13.4.2007 11:40

PetrP7

Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

Nojo, jenže to stejně dopadne jak s SACD a DVD Audio, protože když si lidi horkotěžko konečně koupili DVD, nebudou ho zas hned měnit za blů. A o zobrazovačích nemluvím... Kdo chce vidět kvalitně film, ať běží do kina;-) doma si to pak může připomenout.

A to ani nemluvím o tom, že první 1080p filmy budou jistě kraviny na efekt...Rv

0/0
13.4.2007 11:58

crusty2

Re: Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

např. Casino Royale je kravina na efekt??? Tenhle rok zacnou vychazet vsechny novy i stary filmy v HD kvalite a HD-DVD a Blue-ray jsou formaty ktery do peti let DVD nahradi. Lidi jsou dneska pohodlny. Nechce se jim nikam chodit a komfort chteji mit doma. Je pravda ze cesky trh je oproti zapadnimu znacne opozden. Ve spouste zemich se VHS neprodava jiz nekolik let

0/0
13.4.2007 12:32

Lord Helma

Re: Re: Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

jojo, superkravina. a dokud to nepujde upirátit, tak si nikdo nebude modré lasery kupovat...

0/0
13.4.2007 12:43

Lanta2004

Re: Re: Re: Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

Ale bude.....První DVD recordery od Philipsu se svého času prodávaly za cca 80.000,- a prodávaly se taky;-)Je spousta lidí,co mají doma TV s vysokým rozlišením a na filmy  v  HD se třesou

0/0
13.4.2007 12:50

wostrey

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

no nevim...kdyz superila beta s vhskem, tak to prohrala diky tomu, ze betu odmitnul pornoprumysl. Totez se ted stalo modrym paprskum. Ja bych s porizenim BR mechaniky ejste tka 3 roky pockal.[>-]

0/0
13.4.2007 13:46

USB_hub

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

good point R^

0/0
13.4.2007 15:10

TrueRobos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

BR formát dnes expanduje 10x rychleji, než HDDVD. Důvod? PS3, nejlevnější HDTV player + BR vypalovačky jsou venku už dlouho, média taky. Koho DNES zajímá názor pornoprůmyslu? Všimli jste si, že uplynulo 20 let a většina XXX rated contentu je k dispozici na internetu????

0/0
13.4.2007 16:16

Buřtguláš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

Řekl bych, že se třeseš zbytečně. Existuje něco jako hóódně silné lobby velkých výrobců a distributorů který to chtějí mít v kinech a chtějí tě stáhnout o prachy než kazit kšefty puštěním HD do běžné MO sítě. Navíc piráti atd.  HD se dnes říká kde čemu ;-) 

Ale skutečně plné HD je vidět vyjímečně. Stačí se podívat jak se úmyslně ku rví kvalita na běžně distribuovaných DVD nosičích přestože už i tam  byla dosažena velmi slušná kvalita a není problém ji distribuovat. Takže opatrně s tím optimismem.

0/0
13.4.2007 18:49

krkovička

Re: Re: Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

jo jo,casino royale je nejstrasnejsi film,ktery sem kdy videl.a jelikoz mam bondovky docela rad,tak tohle me vyslovene skoro urazelo..:-©Rv

0/0
13.4.2007 12:51

Stíhací bombardér Havel

Re: Re: Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

Máš pravdu, to je strašná kravina. Toho vtipného elegantního Bonda jsem tam hledal marně...

0/0
13.4.2007 13:51

Buřtguláš

Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

Hm.... na jeden film se ti to fakt vyplatí  ;-D  Pár měsíců, hm  ;-D blu-ray hm.  ;-D  Ideální zákazník.R^

0/0
13.4.2007 18:36

hisaak

Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

Jaky cerven? Muzete kupovat uz ted: http://www.hifishop.cz/default.asp?CatID=790

Teda jestli se vam chce vyplacnout 20k za neco, co bude "zitra" stat 1700. Ale zase budete in. Stejne jako s vasi LCD televizi, na ktere se neda sledovat televize.

0/0
15.4.2007 21:26

real_goldie

Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

Teda to je fakt kvalitni prace tendle clanek. Zaver je hned ve druhem odstavecku :-)) A jako duvod proc koupit CRT and ne LCD je "Kvalitu nám zjistí tvalitní příjem ve spojení s kvalitní CRT TV.

OSOBNĚ bych šel do kvalitní CRT! LCD a plasmě bych se zatím přes jejich zlepšení vyhnul." Dobry, je to jeho nazor, ale nebylo by lepsi uvest nejake argumenty? Mne treba prakticky nezajima cemu on OSOBNE dava prednost, ale PROC! by mel clovek dat prednost tomu ci onomu! Koukat na ten blob je jen ztrata casu.

0/0
13.4.2007 15:03

Buřtguláš

Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

R^ Máš recht ! Až se bude běžná programová nabídka vyrábět v plném HD,distribuovat v plném HD, potom přijde čas si koupit bednu s tímto rozlišením! To už tady ale budou za ty dlouhé roky jiné technologie. Takže vy všichni S LCD a plazmama s HD a vypraseným obrazem běžícím na PALU, užijte si ho. ;-D Fakt nepochopím. 8-o

0/0
13.4.2007 18:41

TrueRobos

Re: Re: Re: Jak vybrat KVALITNÍ TV ???

Pravda, pravda. V té době ale budou zase jiné technologie, u kterých buřtgulíši najdou jiné důvody, proč si je nekoupit. Dneska si každý může koupit PS3 a bluray filmy a na to je HD třeba. A na HDTV se dá hrát v HDTV a widescreen poměru. Zkuste se smířit s myšlenkou, že HD je tady. Čekat až se místní TV distributoři proberou a místo "kool" bazmeku s názvem DVB-T nabídnou HD, tak to se fakt načekáme Rv

0/0
15.4.2007 4:48

Dan_do

Jóó

A již v roce 1979 vyrobil a úspěšně předvedl politbiru SSSR 21'' OLED monitor inžinýr Alexandr Babulin ... ;-D

Za tento přínos společnost byl oceněn řádem rudé hvězdy a titulem hrdina Sovětského svazu

0/0
13.4.2007 10:16

Danny_Kay

SONY

To je docela zajimave,ze SONY bude prvni firmou, ktera zacne vyrabet TV s technologii OLED zvlaste proto,ze se mimo jine v nemeckych obchodech s elektronikou SATURN prodava od rijna OLED TV SAMSUNG s uhloprickou 40''... 

0/0
13.4.2007 9:58

Danny_Kay

Re: SONY

Jo a aby to jakoze nevypadalo,ze kecam, tak tady je clanek z roku 2005, ktery dokazuje, ze SAMSUNG jiz 40tipalcovy TV mel...a to uz je 2 roky stary clanek... http://www.novinky.cz/internet/samsung-vyrobil-40-palcovy-oled-displej_56750_2al1a.html

0/0
13.4.2007 10:05

stoural

Re: Re: SONY

Ja tam nikde nevidim, ze by se jednalo o TV...

0/0
13.4.2007 10:16

Roman Všetečka - Technet.cz

Re: SONY

Dobrý den,
ta nabídka prodejce Saturn se týká LCD displeje, který jako podsvícení využívá LED diody. Tedy ne TV s OLED technologií.

0/0
13.4.2007 10:28

anonym

Re: Re: SONY

Tak přece jenom byl první inžinýr Alexandr Babulin ...

0/0
13.4.2007 12:29

Lanta 2004

Re: Re: SONY

Ano ,správně.Jedná se o supersvítivé diody;-)

0/0
13.4.2007 12:30

Danny_Kay

Re: Re: SONY

No a co je teda tohle? http://www.ifotovideo.cz/clanek.php?id=293 vzdyt tam je napsano vylozene OLED...a je to stary clanek...

0/0
13.4.2007 16:10

hisaak

Re: Re: Re: SONY

Jedna vec je vyvoj a druha vec je prodej. Ne vse, co jste schopni po letech vyrobit jako koncept, jste schopen i komercne udat.

0/0
15.4.2007 21:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.