Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Foťák je nepodstatná věc, říká fotograf celebrit Roman Sluka

Fotografoval nahou Terezu Pergnerovou, vytvořil exkluzivní kalendář s Andreou Verešovou. Jeho nejnovější kolekce snímků zachycuje celebrity ve fantaskních pózách. Přečtěte si, jak a s čím pracuje fotograf Roman Sluka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

RK

doplnění

Pardon, u Pana Šimánka omyl - o 10 tříd výš.

Než mě tu ukamenujete za hanobení umělce, zkuste si představit libovolnou fotografii pana Sluky (odpočítávám prsty a jeho tzv. černobílou tvorbu) BEZ jména dané celebrity - a dosaďte si místo ní bežněho bezejmenného člověka/modela / modelku. Ve většině případů by vám doma na zdi nevydržela ani den.

Odpočteme-li drahá jména, dostaneme se kvalitativně mírně nad průměr (technika, invence, ztvárnění, práce s objektem...) serveru www.fotopatracka.cz

Přeji panu Slukovi mnoho štěstí a úspěchů do budoucna, je úžasný při zpracovávání klienta a mnoho lidí je s jeho prací po právu spokojeno.

Mně osobně je jen líto, že tento server z (mně osobně, což o ničem nevypovídá) neznámých důvodů propaguje jako etalon fotografické kvality tvůrce, jehož přínos fotografii je méně než nulový a za nějž mluví, mimo dobře zvládnutého rozhovoru, pouze množství tzv. celebrit, které defilovaly před jeho Canon objektivem. Pro mě smutné

0/0
26.4.2007 1:46

volic_plukovnik

Re: doplnění

A to tu ještě není Robert Vano, to budeš teprv zhnusen ;-D

Ale jinak víceméně souhlas, i když bych to nepsal tak tvrdě.

www.martinkozak.com

0/0
26.4.2007 8:09

malcolmX

Re: doplnění

Pod oba Vase prispevky bych se z fleku podepsal. Fotografie jsou technicky zvladnute vyborne, ale jsou 'prazdne' a az na vyjimky vam splynou s miliony jinych... zkratka si je nebudete pamatovat. Akorat bych jeste pridal, ze ani ty 'photosopi' kolaze nejsou zadny zazrak.

0/0
26.4.2007 13:23

Howard

Re: doplnění

Naprosto souhlasim. Je az smesne, jak Sluka na jedne tvrdi, jak se snazi o poctivou fotku a ne PR a pritom jeho tvorba s XY celebritami svedci o pravem opaku...

A duvod, proc nevystudoval zadnou fotografickou skolu, svedci pouze o ignoranci a jednoduchosti jeho samotneho.

0/0
26.4.2007 18:32

volic_plukovnik

Re: Re: doplnění

Já jsem taky nevystudoval žádnou fotografickou školu. Nemyslím si, že by na tom nějak záleželo....

0/0
26.4.2007 23:27

Howard

Re: Re: Re: doplnění

0/0
27.4.2007 19:48

Howard

Re: Re: Re: doplnění

Tak az ji vystudujes, zjistis, o co jsi prisel. Miluju mudrlanty, kteri sice neco neabsolvovali, ale jsou si jisti, ze by to bylo stejne k nicemu (to totiz muzou rict teprve absolventi - tak se nejakeho zeptej...)

0/0
27.4.2007 19:50

prudic

Re: Re: Re: Re: doplnění

a dalsi co se ohani skolami.....a chces rict ze snad kazdy znamejsi fotograf studoval skoly?? Vzdyt tu tvoji fotografickou skolu studuje i takove jelito jako je vsemi milovana dcera Zilkove - ted si nemuzu vzpomenout opravdu na jeji jmeno

0/0
14.8.2007 15:18

Michael

Re: doplnění

Zdravim,

mate pravdu, ale asi nectete poradne clanek. Hned na zacatku bylo napsano, ze to neni o umeni, ale spis o momentalni moznosti a prilezitosti.

Ty miliony stejne kvalitnich fotografii, ktere to nekdo profanuje jsou pravda nekdy i lepsi, nez od "znamych" fotografu.

Jenze tito lide je bud nechteji nebo neumi "prodat" svetu. Stejne jako v kazdem obchode plati ve fotografii aspon desetinasobne - peceni holubi do pusy nelitaji.

Ukazte mi jedineho majitele fotaku, koho nebavi fotit. Ukazte mi pak, kde z techto "fotografu" by nebral dostat za jednu fotku desetitisice korun nebo kdo z nich by nebral, aby jejich fotky kupovaly casopisy a fotobanky. A ted mi ukazte kolik z techto udelalo neco pro to, aby ty fotografie prodali? Na tomto trhu prace je hodne prilezitosti, ale jestli chcete prorazit, musite se ohanet o mnoho vice, nez v jakemkoliv jinem oboru.

0/0
21.5.2007 13:03

RK

drobný nesouhlas s tvrzením redaktora idnes...

Myslím, že po pár letech práce s fotografy tady (aktivně) i v zahraničí (pasivně, převážně) bych rozporoval pár věcí...

Nemyslím, že ve fotkách pana Sluky najde někdo každý den něco nového... Podle mého soukromého názoru jsou báječně technicky zvládnuté, nesmírně líbivé - a tím to končí. Invence, kterou článek opěvuje - je minimální.

Podobné věci (najít si celebritu a pořídit obrázek, který nejprvoplánovějším a nejsrozumitelnějším způsobem odrazí její obecně nejvýraznější vlastnosti - viz Vítek a Sidovský, Kateřina Hrachovcová-Herčíková a v podstatě téměř všichni) provozovala před lety např. Annie Leibovitz - s poněkud odlišným uměleckým výsledkem.

Pan Sluka dovede komponovat, barvit, vymýšlet na první pohled srozumitelná sdělení - ale nemyslím, že by ve srovnání s místními, byť méně se opírající o známá jména, fotografy obstál. Dobré PR.

Co třeba klasik Dušan Šimánek, z mladých Standa Mehout, Karin Zadrick, Lucie Robinson, Olo apod. Všichni o 5 tříd výš - ale méně celebrit a méně PR.

0/0
26.4.2007 1:34

uwe.filtr

zalezi ci nezalezi, tot otazka :)

ja bych rekl, ze timto slovnim spojenim si clovek vzdycky nabehne a nikdo to poradne nevysvetli, tak aby jej ostatni pochopili.

Na fotaku zalezi az tehdy, pokud pozadujeme kvalitu a to jeste zalezi jak velkou kvalitu. Cim lepsi fotak, tim vetsi pohodlni a clovek vi co si muze dovolit. Jsou fotografove, kteri vam o fyzikalnich vlastnostech reknou uplne vsechno, ale vysledek tomu neodpovida. Tohle se, ale neda rict naopak. Clovek, ktery chce fotit na nejake urovni, tak zakonite musi znat minimalni zaklady. To, ze si clovek koupi nejake delo a precte x knizek, foti x let, tak z nej jeste fotografa neudela. Ono sam Sluka pise o casovem obdobi, nez se dostal tam kam chtel.

Fotil jsem radu let na Minolty (7h, a1) a nedam na ty fotaky dopustit. Ale kdyz jsem presel na Canon, tak jsem pocitil vetsi pohodli a rozhodne bych uz niz nesel.

PS: jednou jsem fotil s A1 prezidenta Klause na akci a rekl mi - no to se pozna profik:) Nekdy staci jen vystupovat jako fotograf, takze fotak je nepods... :)))

0/0
25.4.2007 20:53

yamamotor

ja taky...

jsem jel se svym stabem na Kubu (ja, moje a jeste jeden par) no a myslim si ze na fotaku zalezi, protoze ten muj sunt takove fotky jako od Sluky neumi...takze na fotaku zalezi a rozhodne se vyplati koupit si dobry fotak...zalezi taky jaky mate vztah k foceni...

0/0
25.4.2007 19:08

Pavel

Na foťáku nezáleží a má Canon 1Ds a L-kové sklá. Pobavili sme sa..

Všetci čo majú Hasselblad a Canon 1čkovú radu a profi nádobíčko trepú hovadiny, že na technike nezáleží!!! Tak ne nech fotia kompaktom a potom chcem vidieť ich tvorbu. Samozrejme česť výnimkám. Môžeš byť Leonardo ale keď máš holé ruky urobíš TRT.

0/0
25.4.2007 16:44

mpixel

Re: Na foťáku nezáleží a má Canon 1Ds a L-kové sklá. Pobavili sme sa..

já myslím že má pravdu. 90% je v napadu. Ale kdyz ma prachy a zivi se tim, tak si to koupi aby byl na 100% . Jinak spis at nekaca s tim PR,  tento clanek je totiz take PR.

0/0
25.4.2007 18:33

prudic

Re: Re: Na foťáku nezáleží a má Canon 1Ds a L-kové sklá. Pobavili sme sa..

Ale je fakt, z epokud nekdo bude tvrdit, ze na fotaku nezalezi, tak at taky z tohoto presvedceni dela. Predpokladam, ze clanek prosel schvalenim samotneho fotografa Sluky, tak proc tam nechal uvedenou svou techniku?? To aby hodil machry ci co??? Prece na fotaku nezalezi...

0/0
14.8.2007 15:24

Sosánek

Výborný rozhovor

Díky za hezký rozhovor. Pan Sluka to má v hlavě srovnané, za něčím jde, daří se mu to, je talentovaný. Zase konečně někdo kdo ví o čem mluví a hlavně za ním něco zůstává...

0/0
25.4.2007 16:30

Michal

Dobrý fotograf musí lhát?

Pár drobnostem tady moc nerozumím. Pokud byl pro fotografa tak velký problém nafotit Terezu Pergnerovou a došlo k tomu vlastně nejspíš nějakou nehodou, proč potom fotil také kolekce Marcely Březinové a Diany Kobzanové pro stejný titul? Nemluvě o dalších snímcích pro další časopisy. To je u nás takový problém přiznat "jo, dělal jsem porno, ale z toho jsem si zaplatil kompletní výbavu ateliéru a mohl to pak rozjet stylem, který se mi líbí"? Kde je potom rozdíl mezi těmi kvalitními fotografy a těmi, kdo se rodí jen díky PR? Nic jiného kritizovat nechci. Fotky pana Sluky jsou neobyčejně kvalitní a nápadité. Má styl podle kterého je možné jej rozpoznat a to je také skvělé. Přesto se musím zeptat ještě jednou, proč tolik lhaní kolem něčeho, co k jeho tvorbě patří stejně jako kterákoli jiná fotka. Neunese to fotograf, nebo publikum, nebo snad lidé focení v současnosti tímto skvělým fotografem ? Kde je chyba?

0/0
25.4.2007 15:33

Jan Kužník - Technet.cz

Re: Dobrý fotograf musí lhát?

Zajimavy prispevek, predame ho panu Slukovi.

0/0
25.4.2007 16:31

Jose Pedro

Re: Re: Dobrý fotograf musí lhát?

Zajímavý příspěvek od čtenáře iDnesu....ale tohle byste měli vědět na Technetu taky ještě než začnete dělat rozhovor ne ???

0/0
26.4.2007 10:24

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Dobrý fotograf musí lhát? - reakce Romana Sluky

Reakce Romana Sluky:

Tereza Pergnerová byla poslední, s kterou jsem fotil erotiku. Problém byl a dodnes je v tom, že jsem se pod ty fotky podepsal. Dnes spousta známých fotografů erotiku fotí, ale nikdo o tom neví, protože se pod to nepodepíšou, fotí to anonymně. Vadilo mi, že jsem nemohl zasahovat do selekce fotek. Pokaždé mi slíbili, že příště už do výběru budu moct zasahovat, ale nikdy se tak nestalo a tak Pergnerová byla poslední.

O focení erotiky se už vůbec vyjadřovat nebudu, protože jak jsem již řekl (viz rozhovor), já se chci prezentovat tím co dělám teď (viz www.photosluka.com ) a ne tím, co jsem párkrát v minulosti nafotil.

0/0
26.4.2007 13:12

gagaryn

***

No ještě se Romane musíš móóóc učit, zajdi třeba za profesionální fotografkou VAgátouV. R^

0/0
25.4.2007 13:54

Ludek_II

Re: ***

A ty uz zajdi s tou debilni AGATKOU treba do prrrr....cic Rv;-D

0/0
25.4.2007 16:21

pavelthelong

Diky

ty fotky Andrey na Kube jsou dokonale :-) P.S. Jak se foti Volopich ?:-(

0/0
25.4.2007 13:53

Destroyer7

Přínosný článek

Díky za článek. Je příjemné "nakouknout do kuchyně" někoho, kdo umí.

0/0
25.4.2007 7:20

sekyra18

technet

Technet se snazi kdekoho presvedcit ze muze byt profesionalni fotograf. A jak spravne pan umelec rika, profesionalni fotak se nerovna profesionalni fotka. Dekuji pane Romane za pripomenuti zakladni myslenky fotografie.

0/0
25.4.2007 2:51

Boguš

Re: technet

.. souhlas ....

PS: jen by měl zajímalo, proč u všech fotek je značka světel, když prej na značce nezáleží - dyť přeci jen blikaj ...

0/0
25.4.2007 6:38

Boguš

Re: Re: technet

.. ale jinak fajn rozhovor ....

0/0
25.4.2007 6:39

Destroyer7

Re: technet

Je dobrým zvykem uvést informace o použité technice.

0/0
25.4.2007 7:19

starej_vul

Re: Re: technet

Kdyby to byl rozhovor se mnou, tak by tam byl zmíněn PANASONIC FZ50 a to několikrát... a světla BLUE Helio ...

0/0
25.4.2007 7:40

ddt

Re: Re: Re: technet

tak FZ50 bych se zrovna prilis nechlubil (ikdyz nadseni z noveho fotaku urcite je, znam to moc dobre :-))

0/0
25.4.2007 10:32

amas

Re: Re: Re: technet

FZ50? Ale fuj, to je krap!!

0/0
25.4.2007 13:44

Stach

Re: Re: technet

Proste rekalama, ale fotograf je v tom asi nevinne, ale iDnes.cz bylo vlezle a shrablo na nas ucet trochu penez.

0/0
25.4.2007 14:06

kipu

Re: Re: Re: technet

Co to plácáš????

0/0
27.4.2007 22:21

QQ

Re: technet

"profesionalni fotak se nerovna profesionalni fotka"

A tohle nekdo nekdy tvrdil? Vzdycky se najde nekdo, kdo proti tomuhle tvrzeni vystupuje, ale v zivote sem nevidel, ze by to nekdo tvrdil (samozrejme vyjma reklam).

Na druhou stranu spoustu profiku rika, jak na technice nezalezi, ale pak stejne maji ty Canony 1D za statisice a ne EOS400 za dvacet litru.

0/0
25.4.2007 14:53

znalec

Re: Re: technet

Viete preco maju 1D(30D whatever, proste vyssiu triedu) za statisice? Pretoze to 400D je bakelitovy smejd a nemozete sa nanho pri praci spolahnut ;) a vacsina tie aparaty pouziva na generovanie penazi ...

0/0
25.4.2007 16:40

prudic

Re: Re: Re: technet

znalce...v tom pripade na technice a fotaku zalezi......uvazuj....

0/0
14.8.2007 15:30

QQ

Re: technet

Jeste par poznamek

>A jak spravne pan umelec rika...

Roman Sluka preci neni umelec a ani to snad o sobe netvrdi. Nicmene jeho fotky jsou pekne, je to dobre provedena modni fotografie, na nase pomery v kvalite napdprumerne

A to co rika s tim fotakem nelze brat doslova a on to tak jiste ani nemysli. Na fotaku setsakramentsky zalezi. V dobach filmu na nem tolik nezalezelo, u digitalu na nem zalezi vic. Jinak by profici fotili uz s prvnima digitalama, ale pochopitelne to nikdo nedelal, protoze tehdy je film v kvalice snimku valcoval, jelikoz zalezi na rozliseni, dynamickym rozsahu, barevnym podani, sumu atd. ale treba i na ostreni aj.

0/0
25.4.2007 16:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.