- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pardon, u Pana Šimánka omyl - o 10 tříd výš.
Než mě tu ukamenujete za hanobení umělce, zkuste si představit libovolnou fotografii pana Sluky (odpočítávám prsty a jeho tzv. černobílou tvorbu) BEZ jména dané celebrity - a dosaďte si místo ní bežněho bezejmenného člověka/modela / modelku. Ve většině případů by vám doma na zdi nevydržela ani den.
Odpočteme-li drahá jména, dostaneme se kvalitativně mírně nad průměr (technika, invence, ztvárnění, práce s objektem...) serveru http://www.fotopatracka.cz
Přeji panu Slukovi mnoho štěstí a úspěchů do budoucna, je úžasný při zpracovávání klienta a mnoho lidí je s jeho prací po právu spokojeno.
Mně osobně je jen líto, že tento server z (mně osobně, což o ničem nevypovídá) neznámých důvodů propaguje jako etalon fotografické kvality tvůrce, jehož přínos fotografii je méně než nulový a za nějž mluví, mimo dobře zvládnutého rozhovoru, pouze množství tzv. celebrit, které defilovaly před jeho Canon objektivem. Pro mě smutné
A to tu ještě není Robert Vano, to budeš teprv zhnusen
Ale jinak víceméně souhlas, i když bych to nepsal tak tvrdě.
Myslím, že po pár letech práce s fotografy tady (aktivně) i v zahraničí (pasivně, převážně) bych rozporoval pár věcí...
Nemyslím, že ve fotkách pana Sluky najde někdo každý den něco nového... Podle mého soukromého názoru jsou báječně technicky zvládnuté, nesmírně líbivé - a tím to končí. Invence, kterou článek opěvuje - je minimální.
Podobné věci (najít si celebritu a pořídit obrázek, který nejprvoplánovějším a nejsrozumitelnějším způsobem odrazí její obecně nejvýraznější vlastnosti - viz Vítek a Sidovský, Kateřina Hrachovcová-Herčíková a v podstatě téměř všichni) provozovala před lety např. Annie Leibovitz - s poněkud odlišným uměleckým výsledkem.
Pan Sluka dovede komponovat, barvit, vymýšlet na první pohled srozumitelná sdělení - ale nemyslím, že by ve srovnání s místními, byť méně se opírající o známá jména, fotografy obstál. Dobré PR.
Co třeba klasik Dušan Šimánek, z mladých Standa Mehout, Karin Zadrick, Lucie Robinson, Olo apod. Všichni o 5 tříd výš - ale méně celebrit a méně PR.
ja bych rekl, ze timto slovnim spojenim si clovek vzdycky nabehne a nikdo to poradne nevysvetli, tak aby jej ostatni pochopili.
Na fotaku zalezi az tehdy, pokud pozadujeme kvalitu a to jeste zalezi jak velkou kvalitu. Cim lepsi fotak, tim vetsi pohodlni a clovek vi co si muze dovolit. Jsou fotografove, kteri vam o fyzikalnich vlastnostech reknou uplne vsechno, ale vysledek tomu neodpovida. Tohle se, ale neda rict naopak. Clovek, ktery chce fotit na nejake urovni, tak zakonite musi znat minimalni zaklady. To, ze si clovek koupi nejake delo a precte x knizek, foti x let, tak z nej jeste fotografa neudela. Ono sam Sluka pise o casovem obdobi, nez se dostal tam kam chtel.
Fotil jsem radu let na Minolty (7h, a1) a nedam na ty fotaky dopustit. Ale kdyz jsem presel na Canon, tak jsem pocitil vetsi pohodli a rozhodne bych uz niz nesel.
PS: jednou jsem fotil s A1 prezidenta Klause na akci a rekl mi - no to se pozna profik:) Nekdy staci jen vystupovat jako fotograf, takze fotak je nepods... :)))
jsem jel se svym stabem na Kubu (ja, moje a jeste jeden par) no a myslim si ze na fotaku zalezi, protoze ten muj sunt takove fotky jako od Sluky neumi...takze na fotaku zalezi a rozhodne se vyplati koupit si dobry fotak...zalezi taky jaky mate vztah k foceni...
Všetci čo majú Hasselblad a Canon 1čkovú radu a profi nádobíčko trepú hovadiny, že na technike nezáleží!!! Tak ne nech fotia kompaktom a potom chcem vidieť ich tvorbu. Samozrejme česť výnimkám. Môžeš byť Leonardo ale keď máš holé ruky urobíš TRT.
já myslím že má pravdu. 90% je v napadu. Ale kdyz ma prachy a zivi se tim, tak si to koupi aby byl na 100% . Jinak spis at nekaca s tim PR, tento clanek je totiz take PR.
Díky za hezký rozhovor. Pan Sluka to má v hlavě srovnané, za něčím jde, daří se mu to, je talentovaný. Zase konečně někdo kdo ví o čem mluví a hlavně za ním něco zůstává...
Pár drobnostem tady moc nerozumím. Pokud byl pro fotografa tak velký problém nafotit Terezu Pergnerovou a došlo k tomu vlastně nejspíš nějakou nehodou, proč potom fotil také kolekce Marcely Březinové a Diany Kobzanové pro stejný titul? Nemluvě o dalších snímcích pro další časopisy. To je u nás takový problém přiznat "jo, dělal jsem porno, ale z toho jsem si zaplatil kompletní výbavu ateliéru a mohl to pak rozjet stylem, který se mi líbí"? Kde je potom rozdíl mezi těmi kvalitními fotografy a těmi, kdo se rodí jen díky PR? Nic jiného kritizovat nechci. Fotky pana Sluky jsou neobyčejně kvalitní a nápadité. Má styl podle kterého je možné jej rozpoznat a to je také skvělé. Přesto se musím zeptat ještě jednou, proč tolik lhaní kolem něčeho, co k jeho tvorbě patří stejně jako kterákoli jiná fotka. Neunese to fotograf, nebo publikum, nebo snad lidé focení v současnosti tímto skvělým fotografem ? Kde je chyba?
Zajimavy prispevek, predame ho panu Slukovi.
No ještě se Romane musíš móóóc učit, zajdi třeba za profesionální fotografkou Agátou.
A ty uz zajdi s tou debilni AGATKOU treba do prrrr....cic
ty fotky Andrey na Kube jsou dokonale :-) P.S. Jak se foti Volopich ?:-(
Díky za článek. Je příjemné "nakouknout do kuchyně" někoho, kdo umí.