Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na výrobu cvičného letounu pro armádní piloty

Podívejte se s námi, jak se vyrábí cvičná letadla pro vojenské piloty české armády. Vznikají přestavbou bitevních letadel, která už armáda nepotřebuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FDP

...

...prasata voajersky...

0/0
17.5.2007 19:52

Kirt

Vyvážení bílé

Technete, technete...co takhle naučit se používat na fotoaparátu vyvážení bíle? A ještě jedna věc...co je tohle za zpackanou fotomontáž...?

http://i.idnes.cz/07/043/nesd/RJA1a84da_L159A_09CZAF.jpg

0/0
17.5.2007 13:30

Celestyn z Celestynowa

Re: Vyvážení bílé

A proc by to mela byt fotomontaz ? A pokud Vam pripada, ze jo, tak se ptejte tady http://www.aero.cz/main.php?pageid=204&cat=42.

0/0
17.5.2007 13:53

Kirt

Re: Re: Vyvážení bílé

Proč mi to tak připadá...1) protože první letadlo má pod sebou stín, druhé letadlo ne.

2) takhle blízko od sebe letadla startovat nemůžou

3) zabývám se fotografií nějaký ten pátek, takže to prostě člověk pozná:)

0/0
17.5.2007 16:21

Celestyn z Celestynowa

Re: Re: Re: Vyvážení bílé

Noo s tema stinama, nerekl bych. Stin je od toho letadla co je na fotce vlevo. Stin od vetsiho letadla uz na fotce neni, protoze je pri pohledu na foto vpravo dole (tedy mimo fotografii). Pilot ma slunce cca na 5 hodinach. Start po dvojicich je bezna praktika, otazkou je odkud je to focene.

0/0
17.5.2007 17:00

XB

Re: Re: Re: Re: Vyvážení bílé

Focene je to z nakladni rampy Antonovu 24 nebo 26, uz si presne nepamatuji, ktere tenkrat pouzili. Kazdopadne ta fotka je realna, podobne se fotily i Gripeny a za sveho casu takhle nataceli i letecke zabery MiGu-21 do filmu A stoupej za sluncem.

0/0
17.5.2007 17:56

nevim

Re: Re: Re: Re: Re: Vyvážení bílé

AN-24 nemá nákladní rampu ty inženýre.....

0/0
17.5.2007 19:39

Eldi

Re: Re: Re: Vyvážení bílé

a je to opravdu start? neni to jen nizky prulet?

0/0
17.5.2007 19:46

svazak1

Re: Re: Re: Vyvážení bílé

ad 3) tak ted aspon vime ze ses fotograf nebo grafik jak za korunu nozik ;-D;-D;-D;-D;-D;-DRvRv

0/0
18.5.2007 11:53

Rosťa Jančar - Technet.cz

Re: Vyvážení bílé

V hale je kombinované osvětlení zářivkami, světlíky a sodíkovými výbojlami s monochromatickým žlutým světlem. Tam se moc kouzlit s vyváženímk bílé nedá :-)

0/0
18.5.2007 7:51

kirt

Re: Re: Vyvážení bílé

No...když se za svou práci nestydíte, to se pak nedá polemizovat...Grafický editor...křivky, úrovně...chápu...je toho moc :) Myslel jsem si, že Technet umí využívat Techniku...asi ne :)

0/0
21.5.2007 13:22

Jimi10

alca nebo albatros?

V clanku jsem narazil casto na oznaceni L-159 albatros...mel jsem pocit ze Albatros byl L-39  a L-159 je ALCA ..kazdopadne jestli mate nekdo info jak je to ve skutecnosti rad se necham poucit

0/0
17.5.2007 13:27

Lancer

Re: alca nebo albatros?

Tusim ze je to takhle

L - 39 Albatros

L - 159 A  ALCA - jednomistna bojova verz

L -159 B Albatros II - dvoumistna bojova/cvicna verze  - zatim existuje tusim jenom v jednom exeplari ktery ma Aero Vodochody

0/0
17.5.2007 17:08

Jimi10

Re: Re: alca nebo albatros?

diky ..kazdopadne imho trocha zmatecne oznaceni

0/0
17.5.2007 18:05

V. Kulich

Re: alca nebo albatros?

L-39 Albatros a L-159 Albartros II. - tak to jsou původní označení od společnosti AERO Vodochody a.s.

0/0
18.5.2007 13:39

Vena.M

Dá se v některém tryskáči od Aera prolétnout?

prostě si zaplatit letovou hoďku a s pilotem si zalétat? kolik by to tak asi mohlo stát? Byly by potřeba nějaké speciální zdravotní testy? Tušíte to někdo? Díky za info, V.

0/0
17.5.2007 10:04

jl

Re: Dá se v některém tryskáči od Aera prolétnout?

Na letišti v Líních u Plzně je jeden Albatros v soukromém vlastnictví a snad i létá za úplatu. Tak to zkusit tam, kontakt bohužel nemám - a je to dost drahé. Připrav tak 60000,- na hodinu možná víc ?? Je moc pěkně udělaný - takový černý ďáblík.

0/0
17.5.2007 10:32

aaa

Re: Dá se v některém tryskáči od Aera prolétnout?

mrkni na

http://www.adrenalinove-darky.cz/cs/darky/let-stihackou/

0/0
17.5.2007 10:48

Josef14

Re: Dá se v některém tryskáči od Aera prolétnout?

Tady je vše co potřebuješ vědět :-)

http://www.czechjetteam.com/nabidka-pro-vas/

0/0
17.5.2007 13:45

ZW

400 knotů

Rychlost 400 knotů (uzlů) = 400 námořních mil za hodinu = přibližně 740 km/h.

0/0
17.5.2007 9:50

RC

Článek hezký ...

Každopádně o spárkách vyšel skoro stejný článek v L&K už asi před dvěma roky, takže nic nového. ;-)

Jo a ty "knoty" byste si taky mohli přeložit. :-P

0/0
17.5.2007 9:13

Roman Všetečka - Technet.cz

Re: Článek hezký ...

Díky za upozornění, údaj upřesníme.

0/0
17.5.2007 12:31

Sadie Mae Glutz

Ostani Albatrosy

Pekny clanek, ale kdyz uz jsou tak podrobne rozebirany jednotlive verze L-159, proc ve vyctu historie Aera chybi jedina zminka o modelech mezi L-39 a Alcou (i.e. - L-59 atd.)

btw MiG se pise "MiG":)

0/0
17.5.2007 9:02

Josef II

K vycviku - turbovrtule !!

Vetsina zapadnich armad ted vyuziva k vycviku turbovrtulovych letounu. Jsou rychlejsi nezli L-159 a maji daleko nizsi provozni naklady (Pirateus) !

0/0
17.5.2007 3:45

Atheist10

Re: K vycviku - turbovrtule !!

Ze vy jste videl za vylohou v trafice pri nakupu ranniho Blesku casopis L+K ;-) Nejspis myslite letadla svycarske firmy Pilatus a ty jsou podstatne pomalejsi (593km/h oproti 936km/h u L-159)

0/0
17.5.2007 5:53

Shumway

Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

a 159T nejsou určeny k základnímu výcviku , nýbrž k výcviku na L159 inu odborníků bychom měli :))))

0/0
17.5.2007 7:18

roninW

Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

v tabulce je jasně uvedeno L159T1 (tj onen výcvikový model - spárka) max. rychlost 936 km/h tak jakýpak copak, tohle turbovrtuláč neudělá a tady nejde o to naučit se lítat, ale naučit se ovládat právě TENTO stroj L159, proto ty harakiri s těžištěm ap. Ten příspěvek o turbovrtulovém stroji byl od človíčka co ten článek snad ani nedočetl, nebo má poruchu vnímání textu

0/0
17.5.2007 9:21

q

Re: K vycviku - turbovrtule !!

Pirateus! ;-D;-D;-DR^V;-)aj to mě bolí bříško

0/0
17.5.2007 6:34

om

Re: K vycviku - turbovrtule !!

LOL:) Proc radsi nemlcis?

0/0
17.5.2007 7:48

budějce

Re: K vycviku - turbovrtule !!

Vážený pane, tato koncepce - turbovrtulový, proudový ( L39 MS ) byla v Aeru již na konci 80 let . Po změně vládní politiky ( Havel )najednou nebyly peníze na další vývoj a celá koncepce včetně některých fabrik, které na ni byly navázany, šli do háje. Pamětníci z Aera mi dají za pravdu. Pokud si dobře pamatuji Honza Vlček ml. na této koncepci pracoval několik let.

0/0
17.5.2007 7:54

p266

Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

Víte proč nebyli peníze? Protože před 89. rokem stát rval peníze do armády horem dolem, abychom se spolu se Sovětským svazem na věčné časy mohli bránit hnusným imperialistům ze západu. Když tahle blbost skončila, nebyly peníze logicky cpány do přebujelé stotisícové armády.

0/0
17.5.2007 14:07

budějce

Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

jasně a odkud my odešly ( přestali obchodovat ), tak s radostí naše pozice obsadily Amíci, Švýcaři, Švédové. Možná jsem se staré školy, ale dodnes nepochopím naše ústupky v tomto oboru.

0/0
17.5.2007 14:34

Cecil

Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

No to je jasný.Proč zmizela Poldi, pan Dlouhý. Proč odešel zbrojní průmysl, pan Havel. Proč odešlo mraky dalších firem? Protože politici té doby si cpaly kapsy!!

0/0
17.5.2007 16:25

rtep

Re: Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

Právě s. Dlouhý nechal zlikvidovat POLDI hutˇ  aby umožnil volné ruce firmám Bohler,Sandvik apod.

0/0
17.5.2007 18:28

x

Re: Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

Proto ze byl z velke casti zastaralej - ona totiz elektronika zbraznovych systemu udelala docela velky pokrok - a pak s koncem studene valky se celosvetove omezilo zbrojeni  a nevyvazet zbrazne do problematickych regionu byla nutnost - jinak bychm celili mnohem vetsim snankcim...

0/0
30.5.2007 20:48

x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

Ve vyrobe elektroniky jsem ptred rokem 1989 pracoval (sice jen pro civilni ucely) a tak vsichn i dobre vedeli, jak jsou ty veci zastarale - jen novinarum (Rude pravo) se muselo rikat jak jsou spickove a jak to uspesne vyvazime (slo to do Ruska - ono si to totiz objednalo - zastaralost mu nevadila, bylo to co vim modernejsi nez oni tam pozuivali)....

Po roce 1990 to chteli stale - ale byl tu problem nemeli cim platit - takze ne zadne umyslne pruseni dodavek, ale proste jen nepalceni.... Vyrobu zrejme na sklad finnnacovali banky- to jsou dnes ty nedobytne pohledavky - proste finnancovani spatne neprerspektivni vyroby - nez se najde neco lepsiho a nebo az to bude moci se nmozno ukoncit - urziovani umele zamestanosti - pravicova vlada vedome delala socialitickou politiku.....

0/0
30.5.2007 21:00

Sadlo.Sadlo

Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

Přesně. Dneska už nevyrábíme skoro nic. Zbytečně za drahé peníze nakupujeme obrněné transportéry, menší teréní automobily a přitom bychom to zvládly bez větších problémů vyrobit sami (viz Tatrapan) za levnější peníz a ještě bychom zaměstnaly nějaké ty nezaměstané.

0/0
18.5.2007 10:41

bimbo

Re: Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

Svatá pravda:) Pěkně nám zlikvidovali naše technologické know-how:) jak je teď moderní říkat:) Budem ještě rádi, když si to dnes někdo koupí. Všude se cpou angláni se zastaralými Hawky, ale bohužel jim nechybí to hlavní, co nám:) Bezmezná podpora politiků a odhodlání překonat i slabší roky, kdy se nic neprodá, protože sjednání obchodu na vojenský letoun je otázkou leckdy mnoha let. Viz Grippen:) A taky se může stát, že Pentě dojde trpělivost, až jim vláda posvětí výstavbu nákladního letiště a už nebudou nikoho potřebovat:)

0/0
19.5.2007 9:07

x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

"technologické know-how"

Pokud vubec nejake bylo - drivejsi ruske migi, ktere jsme meli by zbranove systemy (rizene rakety) zlikvidovali driv, nez by jsme meli sanci je vubec zahlednout....

Proste zbrazne kupovalo RUSKO a dasli socialisticke zeme ci sla jako pratelska pomoc do Afriky (penize mam dluzi dodnes) a po ukonceni studene valky a rozpadu SSSR toto proste prestalo...

0/0
30.5.2007 20:52

bimbo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

No to může říct jen někdo, kdo nemá o tom šajn. Mig 21 byl sice starší konstrukce, ale díky tomu, že ve své době předběhl dobu o generaci mohl být používán a taky byl, a několikrát překročil dobu své životnosti konstrukce. Letouny, které američané milostivě prodali do Evropy jsou ostatně konstrukčně stejně staré. A elektronika v nich až do verzí D většinou značně pokulhává. Takže stručně řečeno nejmodernější migy, které armáda po revoluci zlikvidovala byly výkonnější. A L-159 je po stránce elektronického boje špička. Souboje s evropskými F-16 dopadají cvičně 50-50. A i Verze E a F pokud se zúčastňují cvičení v Evropě, nejsou nijak nad věcí. Nikdo z žádného letectva v Evropě ještě nešetřil chválou. Myslím tím lidi, kteří vidí na vlasní oči. To, že se to neprodává, je jen v zájmu konkurence, podplacených politiků a třeba i Boeingu, který firmu donedávna vlastnil. Mimochodem poruchovost západních přístrojů zasvěcené lidi z počátku výroby L-159 dost překvapila:) V Aeru na to nebyli zvyklí.

0/0
31.5.2007 1:41

x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

"Mimochodem poruchovost západních přístrojů zasvěcené lidi z počátku výroby L-159 dost překvapila:) V Aeru na to nebyli zvyklí."

Tak to se mi nechce verit - pokud se jednalo o elektronicke pristroje - u mechanickych nevim, tam jsme mohli byt celkem OK.

Vim jaka byla kvalita vyroby elektroniky a i nekterych soucastek pro ni....

0/0
31.5.2007 11:24

x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

Pokud se utka ten Mig co jsem meli pred tim s Gripenem, tak ho elektronika Gripena zjisti mnohem driv nez Migu a nasleduje ihned odpal rizene strely - tu zjisti elektronika Migu az prakticky v okazmizku, kdy pilot jiz nebude mit sanci ucinne zareagovat....

Novejsi Migi co vim jsme zrusili kvuli velmi nakladnemu provozu a zavislosti na dodavkach z Ruska  - byla dost zasadni....

0/0
31.5.2007 11:30

bimbo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

Prosím tě nesrovnávej nesrovnatelné. Gripen je letoun 4 generace už vyvíjený s elektronikou. Já mluvím o F-16 apod, které dodnes používá třeba Holandsko. To jsou vyběhlé typy, které už Američani nepotřebovali, tak je rozprodali. Verze prakticky bez elektroniky. A třeba systém AMOS (Aut. monitorovací systém) který používá L-159 je unikátní elektronický systém vyvinutý výhradně českými firmami. Problém v elektronice dříve nebyl ani tak v přístrojích, jako spíš nedostatku drobných součástek, z kterými bylo možno počítat. Byl malý výběr, to souhlasím.

0/0
31.5.2007 22:31

bimbo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

A třeba výzkumák v Letňanech, to bylo vždy a snad ještě je, špičkové zařízení, které nám kdekdo záviděl. Takže já bych to neviděl tak černě. Spíš by se měl stát postarat, aby se vědomosti a znalosti neztrácely. V případě jakékoli větší krize se stejně unie rozdělí na dvě půlky a nikdy se nedohodnou. Každý se na nás vys... pokud o něco půjde. Historie se opakuje. A když nebude letectvo a ani kapacity ani odborníci, kteří by v případě krize dokázali udržet letadla v provozu, což už je jen Aero, tak si nás zase rozdělej podle svýho a žádná blbá komise, která včera prohlásila, že nám stačí dva Gripeny, nás nespasí, ani chytrej Topolánek. Tak nedostatečnou armádu snad nemá ve světě nikdo, jako my. Nemocnice a chemická jednotka nám bude prd platná. Letectvo je dnes největší záruka obrany!!! Mimochodem Gripeny maj mnohem větší poruchovost než L-159, jenže to se nehodí politikům do krámu, aby to říkali. Do Aera se naváželi svého času mnohem víc. I to přispělo, že nejsou zakázky. Dík Tvrdík!!

0/0
31.5.2007 22:41

x

Re: Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

"Dneska už nevyrábíme skoro nic."

Vyvinout neco jen pro potrebu nasi adrmady - odpovidajici nasi vel;ikosti - je nekdy tak nakladne az je to nemozne - mensi zakazky,, specialni elektronika se pro armadu vyvyjeji a dodavaji dones - zde se vyvoj zaplati... 

0/0
30.5.2007 21:03

x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: K vycviku - turbovrtule !!

Je to i jinde - dodavat osobni vozy jen pro Ceske drahy se v podstate nemuze vyplatit - mit zajisteny vyvoz je pro rentabilitu vyroby nutnosti...

0/0
31.5.2007 11:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.