- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bože kdo dělal tu tabulku - jak vypuštěna? To není holub Spuštěna!
Není tam ta rychlost obráceně? Těžko uvěřit že by ponořená ponorka plula rychleji než vynořená..neříkám že to tak být nemůže ale zdá se mi to podivné.
Fyziku ze základní školy znáš?
Plavidlo na povrchu kapaliny musí překonávat povrchové pnutí kapaliny. Proto ponořené plavidlo pluje rychleji.
Me se libi "protinemecka koalice" - to maji jako byt "spojenci"...
redaktor stále netuší jak je ponorka poháněna (přitom to mělo být téma jeho článku) a střílí zkusmo různá paliva jak repetent u tabule.
Nahlédněme odkud ten nesmysl vzal: zadejme CELOU VĚTU z článku „Systém spaluje naftu a čistý kyslík v oddělených spalovacích komorách“ natvrdo do vyhledavače jako frázi - a ukáže se web ze kterého překlad OPRÁSKNUL.
Je to web jednoho nadšence. Nekomerční, proto si může psát jakkoli, i s chybami. O chování Technetu a jeho úrovni to neplatí. Komerčním sebechlubném serveru.
Amatérův web je laický, určený pro děti, nadšenecký překlad se týká pouze Stirlingova motoru ponorky Gotland. Což redaktor Technetu ignoroval a oprásknul to do článku o ponorce na úplně jiném principu (Diesel+články). Nacházíme tu i zdroj omylu „první nasazení AIP v roce 1989“: přikrašlování propagandistů výrobce přešlo u laika v tvrdý omyl.
Redaktor ze stránky opsal pouze chyby: neumí a nezná a tak musí opisovat, a současně netuší že opisované věci jsou nesmyslné.
Prý „Systém spaluje naftu a čistý kyslík v ODDĚLENÝCH spalovacích KOMORÁCH.“ Když byl redaktor nachytán že to nedává smysl tak připlácl ještě vodík, doufajíce že se třeba v jedné komoře bude spalovat nafta s kyslíkem a v druhé vodík s kyslíkem, nebo že to nějak projde, že čtenáři tomu taky nerozumí.
Jak chce do Dieselova motoru narvat další dvě spalovací komory by měl opravdu vysvětlovat na vynálezeckém úřadu. Nemusí spěchat, dalšího člověka na zeměkouli něco takového nenapadne.
Vodík nastřelil od pasu proto že zahlédl že se taky potuluje v ponorce (to když kopíroval zase odjinud).
Má smůlu, původní věta byla nejhorší částí amatérského překladu a v originálu zní: „Stirling engines burning pure oxygen and diesel fuel in a pressurized combustion chamber.“
"Stirlingův motor spaluje čistý kyslík a naftu v (pře)tlakové spalovací komoře." _ _ STIRLINGŮV motor! _ _ TLAKOVÉ komoře! _ _ JEDNÉ komoře! _ _ Žádný vodík! :-/
K čemu se v současnosti a v budoucnu budou používat ponorky? Že by byly nutné pro boj proti sebevražedným atentátníkům?
_Už za WW II. pracovaly nemecke konstrukční týmy na pohonu, označovaném jako "Walterova turbína". Principem bylo získávání plynů pro pohon turbíny chemickou reakcí peroxidu vodíku na katalyzátoru, podobně jako v tzv. "studeném motoru" letounů Me163 Comet. Výzkum dospěl do stádia ověřování. Koncem devadesátých let byl dotažen do použitelné podoby.
U niektorych fotiek mate chybu: "Autor:
Bendeswehr" , predpokladam ze to ma byt Bundeswehr. Inak zaujimavy clanok
Přestože CK marína patřila za WW1 k těm menším, její výkony zasluhují zaslouženou pozornost. Mezi veliteli ponorek bylo poměrně hodně čechů např. Leo Prášil, Josef Holub, Zdeno Hudeček, Karel Strnad, Egon Lerch (domovskou obcí Praha) a snad nejznámější Rudolf Singule (Brno). Rovněž mezi posádkami byl podíl čechů vysoký, kolem 30%
... protože se to moc nehodí do naší slavné legionářské minulosti :) (to berte s rezervou). Je třeba podoknout, že podobně vysoký podíl Čechů byl v technických funkcích v celé CK maríně.