Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

10 rychlých tipů k pohodlnější práci s Windows Vista

Podívejte se na několik užitečných tipů, které vám pomohou při práci s novým operačním systémem Windows Vista.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kdoja

VISTA RULEEZZZZ

VISTA rulez.. S linuxem jdete do haje. Ty vase skripty jdou psat i ve windowsech. Linux se mi ani trochu nelibi, nejakeho trapneho tucnaka si muze dat jen tlustoch za klavesnici. Ja si jdu prepinat mezi oknama WOW :-)... [>-]

0/0
27.5.2007 2:41

@bezdomovec@

????

;-(

0/0
24.5.2007 23:14

@bezdomovec@

potřebuji radu...

Zdravím chtěl bych se zeptat jelikož moc nerozumím problematice pc je možno  když jsem synovy koupil pc s originálním programem WIN XP ten samý program nainstalovat do notebooku který chci koupit pro sebe. Děkuji Roman.

0/0
24.5.2007 23:13

luk

ne

0/0
24.5.2007 23:23

Kubson

Re: potřebuji radu...

Ne, neni to mozne. Je mozne nainstalovat program (operacni system) Windows XP, ale pokud se pouzije stejne cislo jako u predchozi instalace tak nepujde registrovat. Pokud nebude registrovan bude funkcni jen 30 dni. Pokud problem s cisly vyresite jinak nebudou Windows XP legalni coz neni spravne.

0/0
24.5.2007 23:26

@bezdomovec@

Re: Re: potřebuji radu...

Aha tak to je smůla tzn. opět koupit originální Win ?

0/0
24.5.2007 23:31

Kubson

Re: Re: Re: potřebuji radu...

Moznosti je vice. Bohuzel pro Vas je  jedina moznost koupit nove instalacni CD Windows XP.

0/0
24.5.2007 23:34

@bezdomovec@

Re: Re: Re: Re: potřebuji radu...

Omlouvám se ale ještě bych měl jeden dotaz jelikož žiji v zahraničí asi bych si pořídil tu Vistu dá se nějakým způsobem počeštit ????

0/0
24.5.2007 23:57

Kubson

Re: Re: Re: Re: Re: potřebuji radu...

Jeste sem to nezkousel, ale domnivam se kdyz si koupite Vistu v anglictine tak z ni ceskou udelate jen tezko. Ve verzi Ultimate to jde ale snadno.

0/0
25.5.2007 11:10

Kubson

Re: Re: Re: Re: Re: Re: potřebuji radu...

Tak sem se  spletl, mozne to je. http://www.mojevista.cz/zmena-jazyka-ultimate Tady se o tom pise.

0/0
25.5.2007 11:13

@bezdomovec@

Re: Re: Re: potřebuji radu...

Hm tak Vám teda děkuju kdybych to byl věděl tak jsem sem nelez....;-( ;-( ;-D

0/0
24.5.2007 23:36

jen Windows?

Re: Re: potřebuji radu...

Windows jsou pěkný koníček. Ale lezou trochu do peněz :-), pokud je člověk chce použít na víc strojích nebo stačí, když odejde základní deska.

0/0
25.5.2007 11:30

useknutahlava

Re: potřebuji radu...

pokud chce legalni windows, tak si kupte notebook spolecne s oem licenci.

0/0
27.5.2007 17:04

Kubson

Jak zrychlit

WinKey + R, pak napiste "services.msc" a ukoncujte sluzby. Neni dobre ukoncovat sluzbu licencovani software a kdyz si jeste vypnete spravce plochy tak mate po AERU.

0/0
24.5.2007 22:28

Ludek_II

Technete !!

Nemohli byste jednou udelat nejaky "veleclanek" o Windows /nemyslim jen o Vistach/ versus Linux ??

Proste nejake srovnani techto dvou systemu. Ja o linuxu zatim jen slysim, nekdo na nej nadava, nekdo ho vychvaluje. Rad bych ho zkusil...respektive bych byl rad, kdybyste ho za me zkusili vy v redakci a pak nam laikum o tom pekne napsali a ja uz bych se rozhodl. PC mam jen na internet, stream radii, psani dopisu a tisk fotek...sem tam hra /Vietcong/. Ani nevim, zda bych to mohl od linuxu cekat. Anonymni rady na netu jsou sice prima, ale precejen bych uvital neco oficialnejsiho :-)

0/0
24.5.2007 15:31

Dalibor

Re: Technete !!

Proč linux nezkusit? V první fázi nějaké  live CD, které se nabootoje a nesahá do systému. Pro seznámení. Pak instalace nějaké přívětivé distribuce - např. Kubuntu (Ubuntu), Suse, Mandriva atd. Stačí dát odkaz do googlu a je k dispozici. Jinak ofic informace o Linuxu jsou např. www.linux.cz, www.abclinuxu.cz, ww.proclinux.cz, www.linuxsoft.cz.

Začal bych tou první.  Instalace Kubuntu je většinou bezproblémová a  řešení na ploše připomíná Windows. S případným dotazem pomohu na  icq 276825120

0/0
24.5.2007 19:05

Ludek_II

Re: Re: Technete !!

Ok. dik za radu i nabidku pomoci. :-)

0/0
24.5.2007 19:49

Kubson

Re: Re: Technete !!

No mozna bych pro zacatek doporucil Mandrivu nebo Suse. Mandrivu pouzivam sam a je opravdu pro zacatecniky vhodna a o Suse sem slysel to same(ma velkou podporu HW). Jinak ctete www.root.cz a dalsi, tam je toho o linuxu dost

0/0
24.5.2007 23:37

Pepa

Článek o Windows

Docela se bavím. Připadá mi to jako reklamní masáž. Chtěl bych se dovědět na Technetu také něco jiného, než jak jsou skvělé a potřebné Windows Vista (protože je potřebuje MS prodávat). Počítač používám hodně, chtěl bych stříhat video, upravovat fotky, vytvořit si vlastní DVD z dovolené a nemám s tím moc zkušeností. Co napsat článek o tom ? Vždyť koho dnes zajímá operační systém ? Je to  prostě základ na kterém se spuští potřebné aplikace a vývoj (IMHO) směřuje k multiplatformovým aplikacím - stačí nainstalovat framework(Java/.NET) a přestane mě konečně zajímat nějaký OS. Průhledná okna v 3D mě neberou, používám XP na práci (ne na WOW) a zůstal jsem věrný stylu z Win 95.:-)

0/0
24.5.2007 12:27

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: Článek o Windows

Ale pane, stačí se podívat do rubriky software, o vytvářené DVD, upravách fotek ... jsme již psali mnohokrát. A novými programy a doporučenými postupy se budeme zabývat i nadále.

0/0
24.5.2007 12:52

Pepa

Re: Re: Článek o Windows

Máte pravdu, o tom se psalo už mockrát. Potřeboval bych vytvořit DVD z dovolené, které by mělo menu na výběr filmu(různých částí), kapitol, namixovat originální zvuk s hudebním doprovodem, ve filmu použít titulky k popisu scén a nějaký pěkný efekt střihu. Myslím, že o složitějších úpravách zrovna Technet moc nepíše.

0/0
24.5.2007 13:40

Marek

Re: Re: Re: Článek o Windows

Ale tak si kupte nejaky vydareny SW,  u ktereho je podrobny navod jak jej pouzivat, pripadne tutorial, ktery Vas srozumitelne provede zakladnimi nastavenimi a moznostmi pouziti. Pokud to nestaci jiste najdete v knihkupectvi potrebnou publikaci..

0/0
24.5.2007 14:13

Pepa

Re: Re: Re: Re: Článek o Windows

Pokud by mě po vydařených softwarech Technet provedl, v podrobnějších recenzích jejich přednosti a slabiny srovnal a doporučil i potřebnou publikaci, tak klidně. K tomu by měl Technet sloužit, je to rozhodně lepší než oslavovat funkce operačního systému.

0/0
24.5.2007 14:40

juura

Re: Re: Re: Re: Re: Článek o Windows

K tomu, abych byl se systémem spokojený a sloužil mi tak, abych o něm popřípadě ani nevěděl, je potřeba udělat nějaká nastavení. Nějak jsem si nevšimnul, že by se nad ním autor zalykal rozkoší a oslavoval jej. Prostě je tady, zrušen nebude, akorát vylepšován a lidi se jej musí naučit zvládnout.

0/0
24.5.2007 14:55

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek o Windows

Poznámky k článku :

Tip 4. – pohodlnější tisk z IE7

- To je spíš bugfix.

Tip 5. – Windows+Tab je lepší než Alt+Tab

Pokud jste pro přepínání mezi aplikacemi dosud používali klávesovou zkratku Alt+Tab, začněte nově používat Windows+Tab. Především díky uživatelskému rozhraní Windows Aero (pokud máte verzi systému s tímto rozhraním a váš HW umožňuje jeho používání) se v oknech budete orientovat snadněji. Kombinace kláves Alt+Tab stále nabízí přepínání oken, ale díky Windows+Tab vidíte nejen jejich názvy, ale i miniatury a to je přehlednější a rychlejší.

- Nepřipomíná to oslavné hlášky při instalaci Windows XP ? Už si je nepamatuji, ale něco ve smyslu nový systém Windows XP je daleko zábavnější ...

0/0
24.5.2007 15:05

Marek

Re: Re: Re: Re: Re: Článek o Windows

Tak to potom souhlas.. ale predtim ta reakce byla psana v kontextu Vaseho prvniho prispevku, ktery vyznival trochu jinak.. no rekneme jako lehce nadstandarni pozadavek, ale objektivni srovnani SW pro praci s videem a lehke nasmerovani to je jina.. :-)

0/0
24.5.2007 15:05

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek o Windows

Souhlasím, z prvního příspěvku to nebylo moc patrné. Šlo mi o to, že článků a tutoriálů pro začátečníky jsou spousty. Pokud potřebujete řešit složitější věc(jak jsem uváděl tj. vytvořit DVD z dovolené s přidáním zvukové stopy atd.), návodů a rad rychle ubývá. Videoeditační a SW pro úpravu obrázků jsou dost složité a zrovna v této oblasti by se rady a nasměrování hodily. Možná ale mluvím jenom za sebe...

0/0
24.5.2007 15:30

Dalibor

Re: Re: Re: Článek o Windows

No, ono je to jako vstát z gauče a běžet maratón. Nejdřív je potřeba dělat jednodušší úpravy,  osvojit si základní pojmy o videu i zvuku. A o softwaru, zabývajícím se touto problematikou. Pak je možné přecházet na složitější fíčury :-)

0/0
24.5.2007 19:43

Pepa

Re: Re: Re: Re: Článek o Windows

Zase souhlasím, tutoriál může mít hodně dílů - od základů k pokročilým fičurám.:-)

0/0
24.5.2007 19:45

Kubson

Re: Článek o Windows

S tou multiplatformnosti u .NET bych si nebyl tak jisty. Na linuxu je sice mono ale neni to ono. A program, ktery jede v .NET v XP nemusi jet ve Vistach.

0/0
24.5.2007 23:31

Ruler

doporučená konfigurace

všude spousta triků a rad... ale nikde nemůžu najít, jak je to s požadavky na HW, např. pro WV Home Premium??

0/0
24.5.2007 12:06

roba21

Re: doporučená konfigurace

http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/systemrequirements.mspx

0/0
24.5.2007 12:51

roba21

Článek o Windows

Takže linuxáci vylezou z děr a šíří svou pravou víru. Už mi fakt připadáte jak nějací fanatici.

Linux jsem měl kdysi rád, ale díky těch věčně přítomným "linux pushers" už se ho nedotknu ani klackem a podobný názor se mi začíná tvořit na OSS obecně. Stačí když slyším někoho zapáleně vykřikovat o "svobodném software" a otevírá se mi kudla v kapse.

Kdyby takhle otravovali uživatelé Windows na linuxových serverech, tak by tam v diskuzi nebylo nic jiného. ;-D

0/0
24.5.2007 11:06

Dalibor

Re: Článek o Windows

No tak to je opravdu důvod k tomu, abyste se nedotkl Linuxu "ani klackem" :-). Jestli jsou někde linux pushers, mě nezajímá ani trochu a jestli budu pracovat s Linuxem nebo Windows rozhodují úplně jiné faktory ..

Když si člověk projde fóra, tak těch fanatiků je dost na obou stranách.

0/0
24.5.2007 11:24

roba21

Re: Re: Článek o Windows

Subjektivně bych řekl, že linux pushers bude víc, což při poměru 95% ku 3% je trošku zarážející. Kdyby těch 95% uživatelů Windows spamovalo Linuxové servery s takovou intenzitou s jakou Linuxáci útočí na články o Windows, tak by tam nic jiného než hlášky typu "windows rulez!" nebylo.

Jinak s tím klackem - ono je to celkem jedno jaký OS používáte, pokud na něm jde soft, který potřebujete. Ani jeden není nijak výrazně lepší než druhý, oba mají svá pozitiva a negativa. Takže ta volba (pokud je možná) pak závisí na víceméně nedůležitých věcech jako je (ne)otravování příznivců/odpůrců.

0/0
24.5.2007 12:44

Dalibor

Re: Re: Re: Článek o Windows

Je pravda,že uživatelé Linuxu jsou v IT obvykle aktivnější (i když někteří jsou laici) a proto jsou víc vidět, než odpovídá procentuálnímu zastoupení Linuxu. A mezi nimi jsou i trollové a mladí nadšenci :-) a ti většinou mají velká ramena. Ale podle toho bych neposuzoval kvalitu OS. A navíc - někdo z titulu své práce Linux použít nemůže, ale hodně lidí i v práci ho klidně mohou používat bez problémů.

0/0
24.5.2007 19:34

fritzek

Re: Re: Re: Re: Článek o Windows

A nekdo zase nemuze z titulu sve prace pouzivat windows;)

0/0
25.5.2007 2:58

fritzek

Re: Re: Re: Článek o Windows

Srovnavat nejaka procenta je nesmysl. Drtiva vetsina tech "linuxaku" totiz ma zkusenosti s Windows. Ale kolik je uzivatelu Windows, kteri nekdy pouzivali Linux? 1%? 2%? Bezny uzivatel windows totiz ani nevi, ze existuje neco jineho. "Linuxaci" vetsinou muzou srovnavat a kdyz to delaji, tak se vam to nelibi.

0/0
25.5.2007 2:57

kido

Re: Článek o Windows

R^R^R^

0/0
24.5.2007 11:26

JK

Re: Článek o Windows

Tenhle problem neni o Linux vs. Windows... Tenhle problem je o tom, ze tehle trapne reklamy uz bylo dost:-P

0/0
24.5.2007 12:04

Dalibor

Re: Re: Článek o Windows

Není jí dost. Já jsem stále ještě neřekl dostatečně hlasiě "WOW". ;-D

0/0
24.5.2007 12:16

JK

Re: Re: Re: Článek o Windows

zato ja uz jsem rekl hlasite "LOL"

0/0
24.5.2007 12:16

roba21

Re: Re: Článek o Windows

Co je na tom za reklamu? Normální článek o softu pro Visty, stejně jako jsou články o jiném softu.

Každopádně to nemá vůbec nic společného s Linuxem. Já taky nespamuju diskuze pod články na rootu.

0/0
24.5.2007 12:39

JK

Re: Re: Re: Článek o Windows

Newim newim. BEZOBSAZNYCH neustale se opakujicich clanku o VISTE uz bylo napsano tolik, ze je na 10 let vystarano... Me je uplne jedno, kdo co o cem pise. Ale nelibi se mi, kdyz se dela nekomu na vyrobek XYZ reklama, a pritom se tvrdi, ze "jen piseme nezavisly clanek";-D

0/0
24.5.2007 13:47

roba21

Re: Re: Re: Re: Článek o Windows

OK to beru. Ale pořád nechápu, kde se tam bere ten Linux?

0/0
24.5.2007 15:11

Dalibor

Re: Re: Re: Re: Re: Článek o Windows

Linux se tam dostane všude, kde se jedná o Vistě: jednoduše proto, že je to alternativa a při hodnocení produktu je třeba stále srovnávat s něčím jiným. Nic jiného v tom nehledejte ...

0/0
24.5.2007 19:41

JK

Re: Re: Re: Re: Re: Článek o Windows

Bere se tam jako nejsilnejsi alternativa. Je hezke rict. Vista je super. Ma A, B, C, D a to vse za XYZ korun.

Problem je, ze uz nikdo nerekne, existuje alternativa. Muzete mit A,B, C, D ale i E, F, G, H,....atd, a to za zlomek ceny a vse podle vaseho prani... To by to srovnani dopadlo krapet jinak...Rv

0/0
24.5.2007 19:44

Petr

Tip 2. – zrychlení počítače

Teda zajimalo by me kde ty tipy berete, z vlastni zkusenosti?

Kdyz jsem byl o prednasce o VW ihned me zaujalo to rozsirovani "pameti" flashou. Jelikoz na swap oddil se zapisuje ohromne mnozstvi infci, bezna flashka Vam zrejme moc dlouho tohle delat nevydrzi. Proto jse mse ptal ja kto tedy je. bylo mi receno, ze to musi byt specialni flashka s napisem Optimize for Vista a ze ty flashky se zatim prodavaj jen v americe. Ten prednasejici ji samozrejme mel, lae pry objednanou az zamori. WOW. Takze jeste to kzouseli s beznou flashkou nebo jste si to jen nekde precetli a ted to tu prezentujete? Dekuji za odpoved.

0/0
24.5.2007 10:50

Marek

Re: Tip 2. – zrychlení počítače

S tim souhlasim, ReadyBoost jsem se pokousel rozchodit asi s peti USB disky, ale ani jeden nesplnoval po otestovani pozadavky, tedy podle Windows, podle me by to melo fungovat. Ty pozadavky jsou:  kapacita 256 MB – 4 GB s minimálně 64 KB

volného místa, propustnost alespoň 2,5 MB/s pro náhodně čtené 4 KB bloky,

propustnost alespoň 1,75 MB/s pro náhodně zapisované 512 KB bloky. Podarilo se to nekomu zprovoznit?

0/0
24.5.2007 11:37

RiCZie

Re: Tip 2. – zrychlení počítače

tak flashka imho neni rychlejsi nez disk, spis tam de o fragmentaci=>pristupovou dobu

0/0
24.5.2007 11:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.