Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Víme, jak z Windows vytvořit nezničitelný systém

Stabilita, výkon, bezpečnost a rychlost, čtyři hlavní body kvalitního operačního systému. Přestože ani poslední verze Windows toto nezaručí, my vám ukážeme, že to jde. Také si nechcete nechat rozladit Windows?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarda

Widows

Jak mam nainstalovat windows xp na windows wista

0/0
1.8.2007 20:30

Yuris

Jak vypnout ochranu?

Nevím, jestli dělám něco špatně, ale při kliknutí na Disable protection mi to oznámí, že ochrana bude po restartu vypnuta, ale po restartu je opět ochrana zapnuta. Je to logické, protože když ochranu vypnu, tak se to zaznamená na disk C:\ který je chráněn programem. Jak to tedy udělat, aby se chrana skutečně vypnula?

0/0
14.7.2007 17:13

zdenda

vir

proč je to zavirovaný????

0/0
11.7.2007 22:06

monca

linux

Kluci co je to ten linux? Nainstalujete mi ho nekdo? Nasi jedou v patek pryc...

0/0
5.7.2007 10:51

next_ghost

Re: linux

Linux je operační systém, podobně jako Windows, uvnitř funguje trochu jinak, díky tomu je odolnější proti virům a dalšímu škodlivému kódu, přívětivější k programátorům, ale některá grafická prostředí Linuxu vypadají skoro jako Windows.

Pro začátečníka nejjednodušší možnost je navštívit http://www.ubuntu.cz/ a stáhnout si ISO obraz instalačního CD. Ten pak stačí vypálit, restartovat počítač s CD stále v mechanice (v BIOSu musí být nastavené, že na CD/DVD se má hledat operační systém dřív než na pevném disku), a pak z nabídky vybrat instalaci systému. Ostatně to je popsané přímo na stránkách Ubuntu včetně jednotlivých kroků instalace.

Na instalaci plně funkčního systému včetně kancelářských aplikací, her a multimédií doporučuji aspoň 10GB místa na novém diskovém oddílu. Pokud na disku nemáte volné místo mimo existující diskové oddíly, tak bude potřeba jeden z oddílů vymazat, nebo Linux nebude možné nainstalovat.

0/0
5.7.2007 19:20

pruda

Re: linux

Já ti ho tam klidně nainstaluju...

0/0
9.8.2007 11:23

Brutus softwarus

Na to stačí zálohování

http://www.zebra.cz/inshop/scripts/detail.asp?itemid=20461&Level=2105

0/0
3.7.2007 16:21

Modern725

Tak to jste teda machři!

Víme, jak z Windows vytvořit nezničitelný systém! Odpověď na tuhle otázku je známá zatraceně dlouho!! Stačí nainstalovat wokna, vypnout počítač a už ho nikdy znovu nezapínat!! Maximálně jednou za čas zapnout, pokochat se jak hezky rychle naběhl, kliknout do startu a zase raději pro jistotu vypnout. A ne abyste zkoušely něco instalovat, nebo snad se připojovat na internet!! Chraň Vás ruka páňě .. !!! :-):-)

0/0
3.7.2007 11:37

enigmatic

jednou pro vždy

Už by se jednou pro vždy měli na tyhle diskuze o Windows zastánci Linuxu vybodnout. Všem soudným lidem je jasné, že ten kdo používá Linux toho o počítačích ví víc než uživatel Windows. Je vysoká pravděpodobnost, že mnoho uživatelů Linuxu kdysi pracovali ve Windows a uměli to. A proč přešli na Linux? Pravděpodobně proto, aby měli možnost kdykoliv vedět, co jejich systém dělá a jestli náhodou "nevolá" domů citlivé informace. Linux je o svobodě a Windows je o zotročování lidí. Ale tak je to vždy. Ti co se nebojí vyvinout úsilí jsou svobodní a líné klikající stádo bude dál vazalem Microsoftu. Když se člověk podívá třeba na regionální zrcadla pro distribuci Ubuntu tak zjistí, že jsou na technických vysokých školách v Česku a na Slovensku. A ti by na PC mohli umět dělat ne?

0/0
3.7.2007 8:29

Stach

Re: jednou pro vždy

Hele, vyraž někdy na ulici mezi normální lidi. Zpívaj tam ptáčci, svítí slunce. :-) Chci tím říci, že většině lidí je jedno, na čem dělají, hlavně když to funguje. A nemají šanci to ovlivnit, a ani nechtějí. Až budeš ovládat obory všech těch lidí, ze kterých si tady utahuješ, tak pak můžeš po nich chtít, ať rozvažují nad volbou OS. Je prostě z hlediska běžného života takové okrajové debaty jako Unix nebo Windows nezajímají. ITáci by si měli uvědomit, že jsou sice dobře placenou, nicméně periférií firem. Podstatné věci se dějí jinde a oni jen zabezpečují infrastrukturu k nim. Kterej ITák by si to ve svém zúženém, pohledu na svět ale připustil, že? Mimochodem jsem taky z IT, ale připouštím si to.

0/0
3.7.2007 15:54

enigmatic

Re: Re: jednou pro vždy

No uz tady radeji nebudu nikdy nic psat. Kaslu na to.

0/0
4.7.2007 7:27

Pavel

Re: Re: jednou pro vždy

Velmi dobře napsanéR^

0/0
15.10.2007 17:05

mowla

Víme, jak z Windows vytvořit nezničitelný systém

Já to vím taky - nechám Wokna v krabici...

:-)))

0/0
2.7.2007 11:59

bubu

y

;-D[>-](Y)

0/0
30.6.2007 17:27

Karlik

Jedne veci nerozumim

Proc jsou Windows tak rozsirene kdyz jsou za penize a Linux tak nerozsireny ikdyz je zadarmo. neni to tim, ze ten Linux je takovy smejd, ze ho nechcou lidi ani zadarmo?

0/0
29.6.2007 15:19

Mates

Re: Jedne veci nerozumim

Protoze za Windows stoji bohaty Microsoft, ktery te reklamou zblbnul uplne stejne jako Vyvoleni, nebo vlozky s kridelky. Vetsina distribuci linuxu je free a nikdo na nich neryzuje. Lidi vytvareji software ve svem volnem case a nic za nej nechteji. To je asi jako kdyby ses zeptal, proc cesky clovek kupuje Skodovku a radeji nekoupi levnejsi, kvalitnejsi a vybavenejsi auto z Japonska. Taky je zblbly reklamou. Dnes se neprodava zbozi kvalitni, nybrz kvalitne propagovane. A to neni jedno a totez. Kdo musi pracovat na win i lin soucasne jako ja muze potvrdit.

0/0
29.6.2007 15:52

rooman

Re: Re: Jedne veci nerozumim

Vony ty auta z Japonska jsou zadarmo? ;-D

0/0
2.7.2007 11:16

Mates

Re: Re: Re: Jedne veci nerozumim

Zadarmo ty loolane nejsou. Ale pri stejne vybave jsou za stejne nebo nizsi penize nez ceska. O spolehlivosti se ani bavit nebudeme, ne?

0/0
2.7.2007 11:19

-=koloděj=-

Re: Re: Re: Re: Jedne veci nerozumim

Hmm, jenže když se na tom náhodou něco vys/ere, díly a opravy jsou pekelně drahý :-/

0/0
2.7.2007 15:19

Vatik

Re: Re: Jedne veci nerozumim

Co to tu melete o reklamách na Wokna? Jedině snad v nějakých počítačáckých časopisech, ale nic víc.

Problém rozšíření Woken je někde jinde. 90% programů se píše pro Wokna a o zbytek se dělí tučňák a jablíčka (která jsou mimochodem asi tak tři patra nad tučňákem a sedm na woknama), takže pokud potřebujete s počítadlem pracovat nebo si hrát, pak vám nezbývá jiná možnost než jít do Woken. Pokud chcete seriózní platformu pro práci (nejen) s grafikou, tak tu máte jablíčka a pokud jste hračička a chcete sobě a světu ukázat, že donutíte počítač po probdělé noci spolupracovat s tiskárnou, tak tu máte tučňáka.

Linux je sice stabilní sytém, ale postupem času se z něj stává podobný moloch jako z Wokýnek. Je jen otázka času, kdy budeme muset každý půl rok reinstalovat Wokna a každý rok Linux.

0/0
3.7.2007 16:37

next_ghost

Re: Re: Re: Jedne veci nerozumim

Aha, takže jarní výzdoba v Praze v přestupu mezi metrem A a C ve stanici Muzeum nebyla reklama na Windows, ale dopravní podnik, jenom neměl co načmárat na zdi, že?

Pro ty, kdo v té době mezi metrem A a C nepřestupovali: Byly tam na zdech všechny "řekněte WOW"  reklamy ve velikosti 3x6 metrů. Další stovky obyčejných plakátů 1,5x1 metr po celé Praze nepočítaje.

Správné tvrzení je 90% KOMERČNÍCH programů. Jen na samotném instalačním disku většiny běžných Linuxových distribucí najdete přes 10 000 balíčků, když si vyberete libovolný komerční program kromě CADu, po chvíli hledání najdete na Linuxu jeho otevřenou alternativu.

Aby se z Linuxu stal stejný moloch jako Windows, musel byste si do systému vecpat Wokenní registry a přestat používat balíčkovací systém. Složka /etc a balíčkovací systém právě Linuxu brání stát se molochem.

A co se týče tiskáren, moje HP DeskJet 710C fungovala během 5 minut. Postup instalace tiskárny v CUPS není o nic složitější než na Windows.

0/0
3.7.2007 18:34

fritzek

Re: Re: Re: Jedne veci nerozumim

Ja mam s tou tiskarnou prave opacnou zkusenost. Tiskarna Hp deskjet 1340.  Ve windows to byl desetiminutovy boj, kdy jsem musel vytahovat a zasunovat kabel od tiskarny(v souladu s tim, co po me chtel instalacni program) a pote restartovat pocitac. V Debianu jsem pripojil tiskarnu a mohl jsem rovnou tisknout. Ted pouzivam laserovku od samsungu a instalace spocivala v tom, ze jsem ji pripojil, zvolil jsem ovladac a pak jsem mohl tisknout. Jak se ta sama tiskarna instaluje ve widlich bohuzel nevim.

0/0
3.7.2007 23:51

BUFFALO_CZ

Re: Jedne veci nerozumim

na užívání a spravování linuxu/unixu všeobecně, nesmíš být totální idiot, takže "nerozšířenost" linuxu je skutečně relativní pojem, de facto je to v nepřímé úměře k aktuální lidské populaci, kde dostává šanci na přežití už opravdu každej...

0/0
30.6.2007 12:02

enigmatic

Re: Jedne veci nerozumim

Vrať občanku, vylez si na strom a zkus si vývojový proces ještě jednou.

0/0
1.7.2007 19:13

rooman

Re: Re: Jedne veci nerozumim

Me se ten nazor zda rozumny. Neco na tom bude, kdyz je to zadarmo a nikdo to nechce, bude to stat za prd.

0/0
2.7.2007 11:17

next_ghost

Re: Re: Re: Jedne veci nerozumim

Malá rozšířenost Linuxu není o tom, že to nikdo nechce. Když se na ulici zeptáte 1000 lidí jestli ví co je to Linux, tak vám 900 odpoví, že vůbec netuší. A to jsme jako země na předních příčkách v rozšíření Linuxu.

Lidi co tu argumentují stylem "nikdo to nechce ani zadarmo, protože je to šmejd" většinou před lety chvíli zkoušeli nějakou distribuci, která napůl nefungovala. Ano, kdybych měl Linux hodnotit podle Fedora Core 3, kterou jsem měl na disku před 2 lety, asi bych tu prohlašoval to samé, jenže Gentoo Linux mi funguje perfektně, mám v něm vše co potřebuji, programování na něm je mnohem pohodlnější než ve Windows a mám s ním mnohem míň starostí než s Windows XP. Bohužel to ale není distribuce pro začátečníky...

0/0
2.7.2007 12:51

fg

Re: Re: Re: Jedne veci nerozumim

Ha, Ha...

To je zajimavy. Pouzivame Linux ve firme na velice vytizenych serverech a rozhodne nemuzeme prohlasit, ze je na prd. :-)

Ted pisu z desktopu s Linuxem a ten take rozhodne neni na prd.

Na prd je skutecnost, ze jste jako ovce a delate jen to, co po vas chteji v reklamach, kterymi vas masiruji.

Stejne tak muzete zakoupit podobnou distribuci pro desktopy ci notebooky...Jinak Linux vubec nemusi byt zadarmo. Zjednodusene receno si muzete poridit nejakou z jeho komercnich distribuci a muzete za ni pro server zaplatit klidne desitky  az stovky tisic, kdyz na to prijde. Jenze o tom vsem vy nevite. A to je ten problem.

0/0
2.7.2007 16:44

x

Re: Re: Re: Re: Jedne veci nerozumim

"Ted pisu z desktopu s Linuxem a ten take rozhodne neni na prd.

Na prd je skutecnost, ze jste jako ovce a delate jen to, co po vas chteji v reklamach, kterymi vas masiruji."

Lide potrebuji pocitac k ruznym vecem a ne jen jako psaci stroje a vetsina aplikaci je dostupna jen pro windows - u komecnich her jsou to prakticky vsechny...

Z komercnich hlvane treba ucetnictvi a Cady..

Krome toho, kdyz nekdo napise, ze s Windows a Word nepracuje, nebot pouziva Linux, tak ten dotaznik jiz dal vyplnovat nemusi, nebot ho jiz nikdo dals cist nebude - bude ihned vyrazen (proc se jako personalista budu zatezovat nekym, kdo nema ani zakladni pozadovane znalosti PC......) 

0/0
2.7.2007 17:01

next_ghost

Re: Re: Re: Re: Re: Jedne veci nerozumim

CAD je pro Linux začarovaný kruh. Spoustě lidí to brání v přechodu na Linux, i když o něm ví, umí v něm docela dobře pracovat, ale nemají na něm CAD, který potřebují pro práci.

Proto zůstávají na Windows. Pak když firmy vyvíjející ten CAD dělají průzkum trhu, zjistí, že všichni jejich zákazníci používají Windows a na Linuxu ten CAD vlastně nikdo nechce, tak proč ho vyvíjet, že?

Dalo by se to vyřešit tak, že by se dohodla skupina vývojářů se skupinou inženýrů a společně by vytvořili CAD na Linuxu, jenže to by trvalo dost dlouho.

0/0
2.7.2007 21:45

fritzek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedne veci nerozumim

Spousta lidi rozhodne CAD nepotrebuje. To jsou desetiny procenta uzivatelu PC.

0/0
3.7.2007 23:52

next_ghost

Re: Re: Re: Re: Re: Jedne veci nerozumim

V předchozím příspěvku jsem zapomněl dodat, že na Linuxu je už na DVD se základním systémem většiny distribucí k dispozici prakticky veškerý kancelářský software a spousta dalších užitečných věcí, které rozšiřují možnosti daleko za hranice psacího stroje. Spousta z nich naopak není dostupná na Windows, například geniální ladící nástroj Valgrind, který umí velice jednoduše zjišťovat chyby ve správě paměti.

Co se komerčních her týče, v tuto chvíli si vybavím jen několik her, které se mi nepodařilo rozchodit ve WINE, z toho skoro všechny jsou napsané pro Win9x a pravděpodobně bude chyba v jejich správě paměti, ne ve WINE. Například demoverzi Command & Conquer: Tiberium Wars se mi podařilo zprovoznit na první pokus hned po jejím vydání.

Také je spousta komerčních her, které na Linuxu vycházejí - Enemy Territory: Quake Wars, Quake 4, Doom 3, Wolfenstein: Enemy Territory, Penumbra: Overture, Cold War a další. Přeportovat na Linux hru využívající OpenGL je velmi snadné.

0/0
2.7.2007 21:57

enigmatic

Re: Re: Re: Re: Re: Jedne veci nerozumim

Takového personalistu a odborníka... Copak znalost Windows a znalost počítače je to stejné?

0/0
3.7.2007 8:03

Franta

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedne veci nerozumim

Vysvetli to tomu personalistovi. osoba ktere nezna/nepouziva Windows proste nedostane praci.

0/0
16.7.2007 16:26

Boguš

l.

... SandBoxie .... je zdarma

0/0
29.6.2007 12:21

einstein

Re: l.

a je aj lepsi.skusil som oba

0/0
29.6.2007 14:14

Kenny_pce

Hele

Teda necet sem to cely, ale z popisu funkce mi vychazi to, ze ten program mi udela to samy co ghost.

0/0
29.6.2007 11:55

Jindra

Re: Hele

Ne, je to úplně něco jinýho, přečti si celej článek. Za test to asi stojí. Ghost používám, ale vždy obnovu odkládám jak to jen jde, při představě, co všechno bych musel aktualizovat, měnit a nastavovat.

0/0
30.6.2007 17:09

el

Zase linux

Jaknmile se tady objeví článek o Windows v diskuzi je hned 100 textů vychvalujících Linux a k tématu nic. Založte si web a pište si to radši na něj!

0/0
29.6.2007 10:58

JK

Re: Zase linux

To je jednoduche. Jakmile totiz nekdo napise, ze by se melo na Windows vylepsit to a to, tak hned dostane nalepku "Linuxak"... Kdyz nekdo rekne, ze kupovat visty je blbost, hned se mu dostane odpovedi, at si ten Linux strci do prdele.... atd... O Linuxu sice nepadlo ani slovo, ale pro fanaticke zastance deBillovych okynek jakakoli kritika smrdi Linuxem.... Nechcete-li Linux v diskuzi, tak ho sem sam netahejte. A Kdyz ho sem zatahnete, tak se nedivte, ze se vam dostane posmechu od skusenejsich uzivatel, kteri jej nadsene pouzivaji.;-D

0/0
29.6.2007 11:13

Franta

Re: Re: Zase linux

Typ pouzil slovo Linux 5x, slovo Windows 1x. Takze jsi taky prasivy Linuxak ;-D

0/0
29.6.2007 15:17

kl

a jak mam udelat neznicitelny system ze sveho OS GENTOO???

nainstaluju ho:)

0/0
29.6.2007 9:26

hm

je to smejd

a na Viste mi to nebezi;-O takze vsechna ta prace s tim byla k nicemu;-O

0/0
29.6.2007 0:53

Dromy

řekněte lol

Muhehe, tak tomu říkám bezpečný řešení.. To si tu instalaci můžete rovnou vypálit na DVD a změny ukládat do RAM, která se po odpojení napájení vymaže. Nové widle wista jsou tady, zakřičte LOL :) Pravdou je, že microšrot ještě nevypustil dokončený, odladěný a už vůbec ne bezpečný a dobrý operační systém. Jejich systémy jsou vždy pozadu za konkurencí.. ..od někoho se musí kopírovat, žejo..

0/0
28.6.2007 23:59

einstein

Re: řekněte lol

tak to o win vela nevies.z dvd ti nepobezia.leda ze by si mal bartxp ale to nie su riadne windows.

0/0
29.6.2007 14:12

next_ghost

Re: Re: řekněte lol

Tak to má Microsoft co dohánět, protože pomalu každá Linuxová distribuce má nějakou odnož, která se spouští jako plonohodnotný systém z CD/DVD i bez instalace na disk počítače.

0/0
30.6.2007 0:08

Jindra

Re: Re: Re: řekněte lol

Jo, startuje to čtvrt hodiny, uvítá tě to řadou chybových hlášek a v praxi je to k ničemu (kromě speciálních verzí určených jen pro servisní zásah), zkusil jsem asi tři live distra a fakt o ničem.

0/0
30.6.2007 17:12

Student VŠ

Re: Re: Re: Re: řekněte lol

To máš asi špatný stroj, nebo si pěkná lama. S LiveCD/LiveDVD distribucemi nemám žádný problém a spoští se na mé staré PIII maximálně 5 minut.

0/0
1.7.2007 14:00

next_ghost

Re: Re: Re: Re: řekněte lol

Zvláštní, před rokem mě Gentoo LiveCD na notebooku ASUS řady A6J (v té době zhruba půl roku po jeho uvedení na trh) za necelou minutu přivítal grafickým rozhraním v nativním rozlišení 1280x800.

0/0
1.7.2007 19:45

:-)

Zaručeně bezpečný Windows

Jediný způsob jak z Windows udělat bezpečný systém je vykopat hlubokou jámu, hodit tam počítač s Win a zalít až po okraj betonem. Tak se vám do něj zaručeně nikdo nedostane. Všechno ostatní je jen marná snaha.

0/0
28.6.2007 23:22

H4RV

Re: Zaručeně bezpečný Windows

Jediný způsob jak udělat český národ inteligentním a počítačové gramotným je do té jámy zalít betonem takové kokoty jako jsi ty R^

0/0
30.6.2007 23:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.