Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejstarší tunelová lanovka v Evropě slaví 100 let

Tunelová lanovka Imperial v Karlových Varech je nejstarší svého druhu v Evropě. Provoz na sto let starých kolejích řídí moderní počítač. Máme pro vás podrobnou fotoreportáž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mat

Doplnění

Chtěl  bych ještě podotknout, že hotel Imperial byl unikátní v tom že  k němu vedly lanovky dvě, ale v 60. letech byla ta druhá zrušena. Nastupní stanice ještě existuje včetně zemního tělesa a je kousek od galerie umění (u silnice směr od hotelu Richmont k Císařským lázním). Další nedokončená lanovka je na Tři kříže (stavba z 1. republiky, odtud legenda, kdy zkrachovalý projekt dohnal k sebevraždě tři bratry co stavbu financovali), kde je zachováno zemního těleso a přestupní stanice (zastávka Panoráma), kterou nedávno podpálil bezdomovec (ovšem včetně sebe). Radnice dokonce uvažuje, že by lanovku na Tři kříže dostavěla.

0/0
29.5.2007 11:58

Wes Parmalee

!!

Nejhezčí jsou stejně ty modrý tunely!

Váš RSDr. Václav Klaus

www.klaus.cz

0/0
28.5.2007 22:52

kami

.

by me zajimalo, kde je istambul... cely zivot ziju v domneni, ze jde o istanbul... ale to jsem se asi spletla ;-D

0/0
28.5.2007 11:50

Kecal

A co Istambul

Pokud vím, starší je istambulská tunel od Galatského mostu nad Galatskou věž.

0/0
28.5.2007 11:34

phr

jízdní řád

No, když jsem s ní před několika lety jel, tak jízdní řád měla.

0/0
28.5.2007 11:09

pavel

Re: jízdní řád

v Mövenpicku? Tam je to prece jako vytah...

0/0
28.5.2007 12:47

karel

chybka

"(fotografie v pravo)"

Určitě se to píše takto?

0/0
28.5.2007 10:33

Květoš

Re: chybka

ne, ne... vpravo , vlevo jako třeba nepišete na hoře... ale nahoře! Když chcete poučovat, musíte umět, ju?

0/0
28.5.2007 17:58

ov_puskin

Velka Britanie neni v Evrope?

Nevim, ale vzdycky jsem si myslel, ze UK patri do Evropy... A minimalne v Hastingsu jsem jel starsi tunelovou lanovkou (West Cliff Lift), nez je tahle stoleta. Trosku jsem zagooglil, takze pro zajemce: http://www.cable-car-guy.com/html/ccuk.html

0/0
28.5.2007 10:12

tomh

Re: Velka Britanie neni v Evrope?

VB neni v Evrope.

Zeptej se Anglicnu!

0/0
28.5.2007 15:01

Buss

Re: Re: Velka Britanie neni v Evrope?

Anebo Francouzů! ;-D

0/0
28.5.2007 16:16

Opasek

Další tunelová lanovka v Evropě slaví 100 let

V Istanbulu na evropské straně slouží stejná lanovka od roku 1875. Článek by tedy měl mít nadpis Nejstarší tunelová lanovka v Karlových Varech slaví 100 let.[>-]

0/0
28.5.2007 9:02

Buss

Re: Další tunelová lanovka v Evropě slaví 100 let

Nebyl by odkaz?

Tím nechci říct, že tomu údaji nevěřím, naopak bych o tom chtěl vědět víc ;-)

0/0
28.5.2007 9:11

Komár

Re: Re: Další tunelová lanovka v Evropě slaví 100 let

První co mne napadlo, že je to blbost, protože Istambulský Tünel je starší. Dej si ho vyhledat na wikipedii nebo si to vygoogluj : )

0/0
28.5.2007 9:40

Buss

Re: Re: Re: Další tunelová lanovka v Evropě slaví 100 let

Super, díky. Název úplně stačí, v pohodě jsem vygooglil :-):-)

http://en.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCnel

0/0
28.5.2007 13:25

Jerry

Re: Re: Re: Re: Další tunelová lanovka v Evropě slaví 100 let

To o cem tady pisete je oznacovano jako nejkratsi metro na svete. Urcite to neni lanovka...to jen tak na okraj

0/0
28.5.2007 19:01

jcv

Eskalátory místo lanovky

V době, kdy se připravovala rekonstrukce této lanovky se uvažovala i varianta s eskalátory. Měla je dodat italská firma Cerreti Tanfani, ale přece jenom ta polská varianta stála méně dolarů

0/0
28.5.2007 8:46

pavel

Re: Eskalátory místo lanovky

jak uz jsem tady nekde psal, eskalatory si tam predstavit neumim, protoze je tam na ne moc prikre to stoupani. Podle mne neexistuji eskalatory se stoupanim vyssim nez 40°, bezne stoupani je 30 az 35 (DIN)

Tady by slo o stoupani dokonce vyssi nez 45°, coz je nebezpecne, neprijemne a samozrejme zakazane.

Leda, ze by to nejak rozkouskovali, prip. upravili ten tunel.

0/0
28.5.2007 12:41

jcv

Re: Re: Eskalátory místo lanovky

Měl jsem v ruce i ten italský projekt a žádné dodatečné úpravy tunelu tam nebyly požadovány. Pár funkcionářů si tehdy udělalo služební cestu do Itálie a pak bylo nařízeno přijmout polský projekt. Vagóny z Polska nakonec měly cca 15 měsíců zpoždění.

0/0
28.5.2007 12:48

pavel

s tim sklonem to nejak hapruje

podle me, je-li draha lanovky dlouha 127 m a vyskovy rozdil 55,19 m, tak je jeji sklon 482 promile a ne 495, ne?

(i tak je to ovsem znacny sklon, ktery vylucuje pouziti napr. eskalatoru, ktere v takovemto pripade mohou mit max 350 promile)

0/0
28.5.2007 8:23

jajaja00

Re: s tim sklonem to nejak hapruje

... promile je někdy sviňa

0/0
28.5.2007 8:31

jajaja00

Takováto lanovka pochopitelně nemá žádný jízdní řád

;-D

a sakra, takže hosté opravdu mohou jet tehdy, když to potřebují

;-D

Technet opět perlí

0/0
28.5.2007 8:15

pavel

Re: Takováto lanovka pochopitelně nemá žádný jízdní řád

...no v Mövenpicku to funguje jako vytah, ma to privolavac.

Technet perli tentokrat dobre.

0/0
28.5.2007 8:24

jajaja00

Re: Re: Takováto lanovka pochopitelně nemá žádný jízdní řád

Technet je hodný. U obrázků dokonce nezapomněl napsat, že vůz s otevřenými plošinami je ten vlevo. Že by úsluha nevidomým čtenářům ?

0/0
28.5.2007 8:30

PumliCZ

Re: Re: Re: Takováto lanovka pochopitelně nemá žádný jízdní řád

ne, jedna se o dodrzovani validity podle XHTML pro lidi co maj treba vypnute obrazky... Chjo, nekdy je to tu s diskutujicima fakt na...

0/0
28.5.2007 9:46

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Takováto lanovka pochopitelně nemá žádný jízdní řád

Zřejmě tomu nerozumím. Určitě však nechápu, proč se musí někomu, kdo má vypnuté obrázky, sdělovat, že se jedná o levý obrázek.

0/0
28.5.2007 9:52

Buss

Re: Re: Re: Re: Re: Takováto lanovka pochopitelně nemá žádný jízdní řád

To není kvůli těm, co mají vypnuté obrázky. Popis obrázků je pro slabozraké a nevidomé, aby měli informaci, že tam ten obrázek je a co na něm je. A nejde ani tak o to, aby věděli obsah obrázku jako spíš o to, aby se poslepu ve stránce dokázali zorientovat. Jinak řečeno: nevidomý ten obrázek neuvidí, ale dozví se z popisu, že to je obrázek, tedy nějaký doplněk textu, a není to třeba menu nebo reklamní banner. Ono je to totiž celkem těžké, orientovat se na webové stránce jen podle toho, co člověku přečte převodník anebo co si nahmatá ve slepeckém písmu.

Jinak podrobnosti k tomuhle jsou třeba na webu ministerstva informatiky - Pravidla pro tvorbu přístupného webu.

0/0
28.5.2007 13:23

Hm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takováto lanovka pochopitelně nemá žádný jízdní řád

No jo, ale jak si nevidomý všimne, že je tam nějaký popisek k nějakému obrázku?

0/0
28.5.2007 13:56

Buss

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takováto lanovka pochopitelně nemá žádný jízdní řád

Vzhledem k tomu, že je popis obrázku ve zdrojovém kódu v příslušném tagu, tak čtečka nevidomého upozorní, že nyní nečte text článku, ale text označený jako popis obrázku ;-)

0/0
28.5.2007 14:53

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takováto lanovka pochopitelně nemá žádný jízdní řád

A proč potřebuje vědět, že ten obrázek je vlevo a ne vpravo ?

0/0
28.5.2007 18:15

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takováto lanovka pochopitelně nemá žádný jízdní řád

Ď. Takto to celkem chápu.

Ovšem, na neznalého to působí  srandovně.

0/0
28.5.2007 14:06

Květoš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takováto lanovka pochopitelně nemá žádný jízdní řád

V pravo obrázek v levo obrázek... u popisků na netu ne moc vhodný, fakt! Ale chtěl bych se zastat autora, ten jen usiluje o konkrétní rozlišení, který text k čemu patří...

Spíš jde o nepropracovaný layout ukládání fotografií v Redakčním systému. Tabulkami se přece dá umístit text pod konkrétní snímek. Prostě i popisky to chce dvousloupcové! A pak se nebude psát na snímku vpravo....atd...

0/0
28.5.2007 17:41

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takováto lanovka pochopitelně nemá žádný jízdní řád

Při své inteligenci bohužel nechápu, proč slabozraký nevidí ten velký obrázek, když vidí jeho malý popis .... A pokud přece jen malý popis vidí a velký obrázek nevidí, tak k čemu je mu informace, že ten a ten obrázek je vlevo a druhý vpravo

0/0
28.5.2007 18:14

pisatel69

vazelýna volejíček...

namazaný to mají teda poctivě R^R^

0/0
28.5.2007 1:00

x

Co jinahradit eskalatory...

Trochu kacirska myslenka - nenapadlo nekoho nahradit tuto lanovku eskalatory - eskalatory na Namesti Miru maji -"87 m dlouhé eskalátory mají každý po 533 stupních" - takze by se dalsi pouzit jeste mesnio nez dve plne s jednoduchou plosinou uprostred....

0/0
28.5.2007 0:34

kristian.novak

Re: Co jinahradit eskalatory...

tohle "takze by se dalsi pouzit jeste mesnio nez dve plne s jednoduchou plosinou uprostred...." jsem nějak nepochopil. mohl byste mi to prosím vysvětlit

0/0
28.5.2007 5:49

x

Re: Re: Co jinahradit eskalatory...

Proste dva eskalatory na sebe navazujici v miste, kde se vybuduje rovna plocha umoznujici prejit z jednoho na druhy...

Jinak ty eskalatory by nebezeli stale - byli by spousteny bud podle potreby (dostatek zajemcu) ci podle jakehosi jizdniho radu - jako dosavadni lanovka...

0/0
28.5.2007 11:57

Buss

Re: Co jinahradit eskalatory...

IMHO tam eskalátory nemají smysl vzhledem k počtu cestujících. Jsou jich desítky nebo stovky denně, zatímco eskalátory mají kapacitu desítky tisíc osob denně. Nejsem odborník, ale podle mého skromného odhadu bude energetická náročnost lanovky jedoucí jednou za několik desítek minut nižší než náročnost eskalátorů jedoucích nepřetržitě.

0/0
28.5.2007 9:14

vkump

Re: Re: Co jinahradit eskalatory...

a hlavně by se to tam ani nehodilo.;-D

0/0
28.5.2007 16:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.