- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chtěl bych ještě podotknout, že hotel Imperial byl unikátní v tom že k němu vedly lanovky dvě, ale v 60. letech byla ta druhá zrušena. Nastupní stanice ještě existuje včetně zemního tělesa a je kousek od galerie umění (u silnice směr od hotelu Richmont k Císařským lázním). Další nedokončená lanovka je na Tři kříže (stavba z 1. republiky, odtud legenda, kdy zkrachovalý projekt dohnal k sebevraždě tři bratry co stavbu financovali), kde je zachováno zemního těleso a přestupní stanice (zastávka Panoráma), kterou nedávno podpálil bezdomovec (ovšem včetně sebe). Radnice dokonce uvažuje, že by lanovku na Tři kříže dostavěla.
by me zajimalo, kde je istambul... cely zivot ziju v domneni, ze jde o istanbul... ale to jsem se asi spletla
Pokud vím, starší je istambulská tunel od Galatského mostu nad Galatskou věž.
No, když jsem s ní před několika lety jel, tak jízdní řád měla.
ne, ne... vpravo , vlevo jako třeba nepišete na hoře... ale nahoře! Když chcete poučovat, musíte umět, ju?
Nevim, ale vzdycky jsem si myslel, ze UK patri do Evropy... A minimalne v Hastingsu jsem jel starsi tunelovou lanovkou (West Cliff Lift), nez je tahle stoleta. Trosku jsem zagooglil, takze pro zajemce: http://www.cable-car-guy.com/html/ccuk.html
VB neni v Evrope.
Zeptej se Anglicnu!
V Istanbulu na evropské straně slouží stejná lanovka od roku 1875. Článek by tedy měl mít nadpis Nejstarší tunelová lanovka v Karlových Varech slaví 100 let.
Nebyl by odkaz?
Tím nechci říct, že tomu údaji nevěřím, naopak bych o tom chtěl vědět víc
V době, kdy se připravovala rekonstrukce této lanovky se uvažovala i varianta s eskalátory. Měla je dodat italská firma Cerreti Tanfani, ale přece jenom ta polská varianta stála méně dolarů
jak uz jsem tady nekde psal, eskalatory si tam predstavit neumim, protoze je tam na ne moc prikre to stoupani. Podle mne neexistuji eskalatory se stoupanim vyssim nez 40°, bezne stoupani je 30 az 35 (DIN)
Tady by slo o stoupani dokonce vyssi nez 45°, coz je nebezpecne, neprijemne a samozrejme zakazane.
Leda, ze by to nejak rozkouskovali, prip. upravili ten tunel.
podle me, je-li draha lanovky dlouha 127 m a vyskovy rozdil 55,19 m, tak je jeji sklon 482 promile a ne 495, ne?
(i tak je to ovsem znacny sklon, ktery vylucuje pouziti napr. eskalatoru, ktere v takovemto pripade mohou mit max 350 promile)