Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový Boeing 787 Dreamliner: konstrukce a výroba superletadla

Boeing 787 Dreamliner nabízí luxus a komfort, o kterém zatím cestující jen snili. Díky úsporným motorům a špičkovému vybavení bude létat bez mezipřistání na velmi dlouhé trasy, přičemž může přistávat i na menších letištích. Známe podrobnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Agent000

Delta Křídla

spíš by mě zajímalo kdy budou letadla do tvaru delta-křídel :-)

0/0
13.7.2007 17:43

Stíhací bombardér Havel

přínos

Hlavní přínos vidím v použití nových materiálů, které konečně odpovídají 21. století. To vyšší pohodlí pro pasažéry ale kromě vyšší vlhkosti vzduchu (stejně záleží, jak to posádka nastaví) moc v ničem nevidím. Větší okna přínos být nemusí, ne každému se to může líbit (a když se rozbije, rychleji vás to vycucne ;-D) a konfigurace sedadel a vnitřního prostoru záleží na každé letecké společnosti.

0/0
10.7.2007 10:47

Petr Leitner

tlak

Nechápu větu "Přínos budou mít i pro pasažéry sedící ve středu letadla - díky

odolnějšímu draku bude možné v širším rozsahu regulovat tlak v kabině." 8-o

On je ve středu letadla jiný tlak než vepředu a na konci? ;-D

0/0
10.7.2007 8:07

Honza

Re: tlak

Ve středu letadla je myšleno ve smyslu podélné osy a myšlenka o přínosu navazuje na předchozí větu o větších oknech ;-)

Už chápeš?

0/0
10.7.2007 10:31

steve

siroke telo

Odborne prelozeny clanek, hlavne to "siroke telo" :))

0/0
10.7.2007 7:56

vlastikw

Dimmovatelná skla

já bych si chtěl koupit ty zatmavitelná skla (kdybych na to měl) ale nezjistil jsem ani zda jsou u nás vůbec k dostání a kolik stojí. Jen kolik je na to patentů atd. Smart Glass či jak tomu říkají je teda pecka, ještě to tak vidět na vlastní oči 8-o

0/0
9.7.2007 22:01

jakarte

787

Jsem zvedav kdy se opravdu dostane do provozu.Podle mne bude mit stejne detske nemoci jako Airbus.

0/0
9.7.2007 21:01

roba21

Re: 787

Boeing uvádí květen 2008.

0/0
10.7.2007 11:47

synnejvyssiho

jak tam usedají piloti?

Poučte mě někdo... ty sedačky jsou na kolečkách, kolejnicích nebo tam piloti skáčou jako bob-sen-klár přes opěradlo ;-) ? Z fotky to poznat není.

0/0
9.7.2007 20:55

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: jak tam usedají piloti?

V kokpitu B 787 jsem zatim nebyl, ale u A320 jsou (pokud si dobre pamatuju) sedacky na kolejnicich. Nastaveni a posouvani sedadla je vsak rizeno elektronicky.

0/0
9.7.2007 21:05

LDR

Re: Re: jak tam usedají piloti?

A320 nemá nastavování sedaček posádky elektronické, ale elektrické. Elektromotor nemá s elektronikou nic společného. Jenom pro upřesnění.

0/0
15.7.2007 14:10

Tomáš

trocha doplnění

ahoj, tak několik doplňků..winglet (zalomený konec křídla) je použit na letadlech pro zlepšení letových vlastností = vyšší dostup, tedy nižší spotřeba paliva, větší ekonomika..atd.)

ETOPS .. rožšířený provoz dvoumotorových letadel (Extended Twin Engine Operations) je zvláštní certifikace letadel, kterou musíte mít, aby jste mohli létat pro určitých trasách přes oceán (rozumí se tím trasách, které jsou od břehu dále, než určuje letecký předpis - 50 NM (92,6km) ?? ) maximální současný ETOPS čas jest 210, o čas 240 minut se zatím bojuje, ale ruku do ohně za to nedám, možná už vyhrály letecké společnosti nad lží a nenávistí leteckých úřadů..:-)..to jest čas, za který letoun dosáhne letem na jeden motor cestovní rychlostí vhodného náhradního letiště). :-)

0/0
9.7.2007 20:13

m

zalomene konce kridel

vite nekdo proc ma na konci zalomena kridla pod 90° uhlem? ma to vliv na letecke vlastnosti?

0/0
9.7.2007 19:01

Honza

Re: zalomene konce kridel

Ano, nižší hluk a spotřeba paliva (u standardního zalomení křídel prý až 4% úspora paliva).

0/0
9.7.2007 19:08

Tomáš

Re: zalomene konce kridel

Viz winglet

http://www.sweb.cz/vrydl/vysvetlivky.html

0/0
9.7.2007 19:50

jakarte

Re: zalomene konce kridel

Snizuji indukovany odpor

0/0
9.7.2007 21:00

Michal

Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

Domníval jsem se, že všechna letadla létající přes oceán, musí mít čtyři motory. Předpokládám však, že tohle létat přes oceán bude. Nevadí výpadek jednoho motoru?

0/0
9.7.2007 18:48

Honza

Re: Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

Nemusí. Důležitá je certifikace tzv. ETOPS, tedy doba, po kterou je letadlo schopno letět bez jednoho motoru (nebo ve vodorovném letu?). Naopak, u 4motorových letadel je vyšší šance na výpadek některého z motorů (logicky - 2x). Podle ETOPS jsou potom určovány trasy letadel - ty s nižší certifikací musí letět tak, aby dosáhly nejbližšího letiště ve stanoveném limitu. Proto se ETOPS uvádí jako ETOPS 180, ETOPS 240 - minuty.

0/0
9.7.2007 19:06

feese

Re: Re: Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

180, 240... to jsou stejný časy jako mají kazety VHS, má to nějakou souvislost? Třeba aby se jako cestující nenudili... ;-D

0/0
9.7.2007 20:47

...

Re: Re: Re: Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

Ano, v čase mezi poruchou a nouzovým přistáním se budou pro uklidnění cestujících vysílat epizody z cyklu "Vyšetřování leteckých neštěstí" National Geographic:-)R^

0/0
9.7.2007 21:25

il

Re: Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

Myslím, že plně naložené letadlo musí umět odstartovat bez jednoho motoru. Tedy dvoumotorová letadla  jsou při obou funkčních motorech celkově silnější než čtyřmotorová, což může být z hlediska bezpečnosti naopak výhoda. Nakonec když A330 došlo nad atlantikem palivo, tak taky přistáli, tak co :))

0/0
9.7.2007 23:59

Eden1

Re: Re: Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

Na jeden motor dokaze po nejaky cas letet i 747;-)

0/0
10.7.2007 1:32

steve

Re: Re: Re: Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

747 poleti nejakou dobu i bez jedineho motoru :)

0/0
10.7.2007 7:55

cassul

Re: Re: Re: Re: Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

Bez jediného motoru poletí nějakou dobu i cihla...

0/0
10.7.2007 13:08

ciankal

Re: Re: Re: Re: Re: Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

no koment ;-D

0/0
10.7.2007 17:43

LT

Re: Re: Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

Ano, při vysazení motoru musí umět letadlo (samozřejmě že teď se bavím o vícemotorovém, páč 1 - 1 = 0 :-)),ale až po dosažení rychlosti V1, to je rychlost spočítaná pro danou vzletovou konfiguraci letadla, tedy nastavení vztlakových klapek, vzletová hmostnost...atd. Při vysazení motoru během rozjezdu před rychlostí V1 se samozřejmě start přerušuje, protože je zajištěna ještě dostatečná délka dráhy před letadlem pro bezpečné zastavení.

0/0
11.7.2007 15:17

Ne

Re: Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

Boeing 777 je dvoumotorove letadlo a pritom je primarne urcen k dalkovym zaoceanskym letum.

0/0
12.7.2007 9:09

Ghost

Re: Re: Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

Na dvoumotorové stroje jsou kladené mnohem přísnější nároky, co se týká údržby a technického stavu (píše se o tom o kus výš - ETOPS certifikace). Zahrnuje to tuším i takové věci, jako že servisní zásahy na motorech se před zaoceánským letem smějí dělat vždy jen na jednom, druhý přijde na řadu až při příštím letu (kdyby byl např. olej něčím kontaminovaný, tak ať to ohrozí jen jeden motor).

U Jumba (a nejspíš i dalších čtyřmotoráků) se to tolik neřeší, tam snad selhání jednoho motoru není ani důvod ke změně trasy na záložní letiště.

0/0
13.7.2007 12:57

LDR

Re: Re: Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

B757,767, A310, A330 jsou dvoumotorové letouny a létají přes oceán. Travel service létá dokonce s B737 do Brazílie.

0/0
15.7.2007 14:15

BOHHy

tož pěknéé

Jo hezky široký .. snad to bude lítat na charterech .. jinak se do toho asi nikdy nedostanu :-( .

0/0
9.7.2007 18:06

LDR

Re: tož pěknéé

Máš šanci, jeden kousek si objednal Travel Service.R^

0/0
9.7.2007 19:44

Kruso

Re: Re: tož pěknéé

TS si ho objednal ale až mu bude 30 let :-)

0/0
9.7.2007 20:27

XEAR

Re: Re: Re: tož pěknéé

haha...

podle jp airline-fleets 07/08 si TVS objednal 2 letouny typu 787-8, jeden by měl být dodán v roce 2010 a další o dva roky později, avšak podle pár článků, je to puze reklamní faké....

0/0
29.7.2007 14:31

Honeywell

Noneywell je konkurent?

Tak v Honeywellu se nakonec jen flakaji, kdyz to za ne dela Noneywell;-D

0/0
9.7.2007 16:52

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Noneywell je konkurent?

A to to mel puvodne vyrabet Koneywell ... diky za upozorneni, preklep opravuju :-)

0/0
9.7.2007 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.