Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letoun generála Peřiny po sedmdesáti letech znovu letěl. Byli jsme u toho

Věrná replika legendárního letadla Avia BH5 s původním 83 let starým motorem vyrobeným v pražských Jinonicích, dnes poprvé letěla. Podívejte se na první snímky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Insider

Špička světa

ČSR letadly řady BH (zejména stíhací BH 3) nebylo jen na špici evropy, ale světa. Dolnoplošné letouny, v té době neměl ve výzbroji nikdo, dá se říct, že naši dědové tak utekly světu o více než 15 let. Bohužel v polovině dvacátých let jsme i my přešli na dvojplošníky a pak utekl svět nám ;-(

0/0
4.6.2007 8:37

Kralupák

Nádhera

musím zatlačit slzu, když vidím ty geniálně propracované tvary. Opravdu byli čeští inženýři první republiky špica Evropy. A kde jsme teď ...

0/0
4.6.2007 8:30

kert

kert

Ty jo, super zvuk. Za takovejhle by se nemusela stydět kdejaká motorka :-)

0/0
3.6.2007 10:17

Michal

Odpoved

Vite, ze ani neni dulezite jestli na ni lital, ale je dulezitym a vyznamnym posunem ve spolecnosti, ze lidem jeho formatu zacina tato zeme projevovat uctu a, ze i mladsi rocniky poznavaji netoliko zkreslenou historii zeme a zacinaji byt hrdi na to, ze jsou Cesi...

0/0
2.6.2007 17:14

h

Re: Odpoved

ja porad nechapu, proc se Cesi navzajem shazuji, Cesi jako narod jsou velice zajimavi, v zahranici treba Polaci by pro druhy Polaky udelali prvni posledni, Rusove to stejne, drzi spolu, ale Cesi? Ti nikdy, pro ty jini Cesi neznamenaji vubec nic. Cim to je?

0/0
2.6.2007 19:16

Josef

Zlate ceske ruce !

Mame byt na co hrdi.Je treba pripomenout, ze to nebyvali vzdy jen hokejiste a fotbaliste, kteri nas proslavili ve svete. Byly to take prvotridni ryze ceske vyrobky. Bohuzel, takovych ted uz moc nezbyva, i kdyz se toho u nas vyrabi cim dal tim vic.Co se ale taky necha cekat, kdyz kazdy by jen chtel byt programatorem ! 

0/0
2.6.2007 15:34

ivan

replika BH-5

Ještě jsem si vzpomněl: BH-5 (snad!) byla postavena jen jedna, a že by gen. Peřina létal zrovna na ní, to bych se dost divil.

0/0
2.6.2007 15:24

ivan

replika BH-5

Replika letounu BH-1 už létá několik let, takže Boska není první.

0/0
2.6.2007 15:20

KaizoCZ

Re: replika BH-5

To sice ano, ovšem v kategorii UL letzadel jako '"siluetová replika" qa kvůli homotnosti též trochu zmenšená,btw

0/0
4.6.2007 9:52

old fashioned Vince III...

nádhera :)

R^R^

0/0
2.6.2007 7:53

Amudarja

Perina

No ja mam rad kdyz jsem po rachote pod perinou R^

0/0
2.6.2007 0:15

asdf

bojoval či nebojoval je fuk

Peřinův stroj toto nikdy nebyl!!! On se na něm pouze učil létat. Proslavili jej jiní piloti, ale o nich již páni redaktoři nějak mlčí...

Důležité ale je, že tento stroj opět létá!!!

0/0
1.6.2007 20:57

VGR_j4ck41

histericu ... eee . historicu

heh .. kde si v tom clanku cet, ze na ni gen. Perina bojoval??

by tomozna chtelo nejdriv cist a pak psat R^

0/0
1.6.2007 11:52

asdf

Re: histericu ... eee . historicu

čti trochu mezi řádky a třeba i Ty pochopíš...

0/0
1.6.2007 20:58

historic

BH 5 nikdy nebyla Peřinovým letadlem!!!

generál Peřina nikdy s tímto letounem nebojoval!!!! Pouze na něm létal ve stíhací škole v Chebu. Kdysi holt před novináři řekl, že se mu s tímto strojem příjemě létalo a že na to rád vzpomíná. Bohužel ale někteří novináři si to vysvětlili po svém. Jsem přesvědčen o tom, že tento nesmysl

 v souvislosti s BH 5 uslyšíme z úst/pera novinářů "expertů" ještě vícekrát ;-(

0/0
1.6.2007 8:49

ulla@seznam.cz

Re: BH 5 nikdy nebyla Peřinovým letadlem!!!

Na BH-5 generál Peřina nikdy nelétal ani v pilotní škole, protože tam nastoupil až poté, co byla zrušena. Létal ale na jiných "boskách", především na Avii BH-10 a snad i na BH-11, což byly konstrukčně přímí následovníci BH-5. BH-5 byla jenom jedna, a byl to svým způsobem pouze zkušební prototyp.

0/0
24.1.2008 9:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.