Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strávili jsme noc v luxusním císařském vlaku. Hodina zde stojí 200 tisíc korun

Vlak Majestic Imperator je unikátní replikou osobního vlaku rakouského monarchy Františka Josefa I. Přečtěte si, jak probíhala naše cesta luxusním vlakem, ve kterém jsme byli jedinými hosty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan

Zdanění cesty

Pochopil jsem, že to redaktor dostal jako dar. Čili by měl z ceny cesty 1,1 milionu zaplatit 15 procent darovací daň. Jistě na to autor bude ve svém daňovém přiznání pamatovat, že ano?

0/0
7.6.2007 20:11

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Zdanění cesty

Ale prosím vás, že vás takové vtípky vůbec baví ;-D

0/0
8.6.2007 10:49

Dejv

Re: Re: Zdanění cesty

Vtípky? Jste Technet, proč nepíšete víc o hw počítačů? Koho baví blbý vláčky? Možná tlustý brejlatý panice... :-/.

0/0
8.6.2007 20:47

sherman

Re: Re: Re: Zdanění cesty

aaa, panacek si zapomel dneska vyhonit a neco mu tlaci na mozek ;-D

0/0
22.6.2007 8:36

Ja!

co dodat...

Nadherny vlak, super clanek... Co dodat. Snad jen... - dekuji :-)

0/0
7.6.2007 0:51

Joker

Cena

Mně to nepřijde zas tak brutálně drahé. Jestli 5-hodinová cesta vyjde na 1,1 mega a vejde se tam minimálně 100 cestujících, tak to je 11 tisíc na jednoho.

Kdybych byl "na vláčky", asi bych těch 11 tisíc do odpolední projížďky klidně vrazil.

0/0
5.6.2007 18:40

Joker

Re: Cena

Pravda, ještě by se dalo parafrázovat Buriana: Výborný vlak... to já jezdím City Elefantem za dvacku, ale to není ani přirovnání ;-D

0/0
5.6.2007 18:43

poemcz

Re: Cena

ale sehnat dalších 99 lidí co dotoho vrazej 11000 nebude asi tak jednoduché....

0/0
5.6.2007 21:01

sherman

Re: Re: Cena

by jste se divil....

0/0
22.6.2007 8:34

pepik

chvála

fajn článek, opakuji se, ale více takovýchto zajímavých článků a méně opisů ze stránek stahuj.cz a Vist. Ale nenašel jsem celkový pohled na celou soupravu, jinak fajn R^

0/0
5.6.2007 12:42

makarimasta

vobycejnej drncák

0/0
5.6.2007 10:48

Pavel

:-)

Fajný článek!

Pro nespokojence jen malé upozornění. I když je to vlak hlavně pro hodně majetné a snoby, pořád to není reklama. Prostě se běžný malý český človíček podívá prostřednictvím této reportáže někam, kam se běžně nedostane. A jinak, šanci něco takového postavit má každý. Autorská práva na plány vlaku jsou dávno propadlá a plány jsou veřejně přístupné :-)

0/0
5.6.2007 10:10

Béda

Re: :-)

Tak, deset táců za pět hodin v pseudoreplice vlaku zas může naspořit skoro každý i běžný malý český člobrdík. Ovšem, reklama to je a prvoplánově a notně to z toho článku trčí.

0/0
5.6.2007 10:50

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Re: :-)

Jistě, všechno je reklama, však já mám provize za každého Čecha, který tím vlakem pojede. Nebo jak si to představujete?;-D

0/0
5.6.2007 11:28

Béda

Re: Re: Re: :-)

Asi tak, že ste tím vlakem jeli zadára. Včetně občestvení. A udělalo se Vám zle, a proto ste fotil na závěr hlavně ty toalety. :-)

0/0
5.6.2007 11:33

Izabelle

diky

moc dekuji za zajimavou reportaz, super !!!

0/0
5.6.2007 9:55

marťas

ma

vážně super článek, díky.

0/0
5.6.2007 9:18

michawel

MI

Malinkaté doplnění: Pokud byste se chtěli svézt Majestic Imperatorem, tak nemusíte řešit závratné sumy zde uvedené. Tento vlak jezdí relativně pravidelně v okolí Vídně (byť tuším v trošku jiném složení). Jezdí velmi často na proslavený Semmering a zpět, nebo jezdí občas do Salzburgu. A zcela pravidelně se s MI jezdí na silvestra tančit na mostu u Dunaje. Ty ceny nejsou zdaleka tak úděsné. Ten silvestr vyjde tuším na 30 000, ty Semmeringy asi na polovinu. V ceně bývá menu plus welcome drink. Servírují se značková vína (ta se už musí zaplatit). MI vozy k nám také nepřijeli poprvé, objevují se tady docela často, ale je fakt že většinou po jednom.

0/0
5.6.2007 9:16

Béda

Unikátní replika, už ten název je k smíchu.

Je to prostě kýč na kolech. Replika by to mohla být, kdyby se ty vozy podobaly původním. Už jen ta stahovací moderní okna. V podstatě se nejedná o nic jiného, než reklamu. A fotit ty hajzly, to ste si fakt mohli odpustit. Nejni na nich nic extra.

0/0
5.6.2007 8:51

Riccardo

Re: Unikátní replika, už ten název je k smíchu.

K smíchu jsou spíše zapšklí škarohlídi :-)

0/0
5.6.2007 9:25

Béda

Re: Re: Unikátní replika, už ten název je k smíchu.

Jasně, jedinečná replika ve vozech ze sedmdesátých let minulého století tažená asi dieslem. Hliníkové rámy oken, ty měl stařičký Procházka nejraděj'. Holt, budoucnost patří mládí a aluminiu. Dobře jim tak. :-)

0/0
5.6.2007 9:37

ivkak

Super

Fakt super clanek, diky, nic jsem o tom jeste neslysel :-) R^. Mel bych dotaz: Byly tlumice (nebo jak se to u vlaku nazyva) toho vlaku take dobove, nebo to bylo v pohode? A jeste jednu: Muze se v tom vlaku kourit :-)?

0/0
5.6.2007 8:14

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Super

Díky za pochvalu. Podvozky jsou modernizované podle evropských standardů, podrobněji jsem je nezkoumal. Zákaz kouření jsem sice ve vlaku nikde neviděl, ale kuchař si stěžoval, že když si nezakouří v Praze, bude muset počkat až do Bratislavy. A jsem poměrně citlivý na kouř, ale myslím, že nikdo z personálu nekouřil ani cestou z Vídně do Prahy. Možná je tam tedy opravdu zákaz kouření. Hasící přístroj byl ovšem v každém voze.

0/0
5.6.2007 8:35

Tutek

Re: Re: Super

se mě líbí, že si diskutujete u článku a neschováváte se za zkratky :-)

Jinak R^

0/0
5.6.2007 8:42

Béda

Re: Re: Re: Super

Voni diskutujou jen když je někdo pochválí. :-)

0/0
5.6.2007 9:42

Méda

Re: Re: Re: Re: Super

Za prvé:

Jsi vůl, čti níže

0/0
5.6.2007 10:42

Béda

Re: Re: Re: Re: Re: Super

Seš nejspíš jeden z atorů, síla tvých argumentů by tomu napovídala. :-)

0/0
5.6.2007 10:46

Méda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

Ne ne ne :-)

Viz níže znamená, aby ses podíval na úplně první příspěvek, kde autor reaguje - a rozhodně ne na pochvalu :-) 

0/0
6.6.2007 10:08

Béda

Re: Re: Super

Vy si fakt myslíte, že hasicí přístroje ve vozech vlaku jsou tam kvůli kouření?

0/0
5.6.2007 8:55

Méda

Re: Re: Re: Super

Za druhé:

Jsi vůl, čti výše

0/0
5.6.2007 10:43

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Re: Re: Super

Ne, nemyslím. Zato si už delší dobu myslím, že by se v ČR měla učit analýza sdělení, víte, takové to "co z textu vyplývá?"

Třeba z vět: "Nevím, zda se ve vlaku smí kouřit." a "V každém vagonu je hasicí přístroj." vyvodit, ze hasicí přístroj je zde kvůli kouření, to snad ani není omyl, ale nemístné slovíčkaření. Rád bych, kdyby se v diskuzi vždycky nedošlo k takovýmhle nesmyslným záležitostem...

0/0
5.6.2007 11:26

Béda

Re: Re: Re: Re: Super

Ano, Vodičkova ulice jest ulice v Praze 2. A hasicí přístroj jest v každém vagonu každého vlaku, a to dokonce dva /z každé strany jeden/, jelikož to jest zase požární drážní předpis. :-)

0/0
5.6.2007 13:09

poemcz

Re: Re: Re: Re: Re: Super

měl by být v každém vagonu...ale realita je trochu jiná.. :-/

0/0
5.6.2007 21:03

ikvak

Re: Re: Super

Dekuji za odpoved. Trochu me zarazi, ze za ty penize si clovek nemuze ani zakourit :-). Ale asi je to dnes moderni.. Myslim, ze Franz Josef si tam hulil jak chtel.. Jeste bych mel dotaz: V jedne replice, co jsem zde cetl, se tvrdilo, ze soupravu tahla "bezna" ceska lokomotiva, je to pravda? Chapu, ze parni lokomotiva by to asi byt nemohla, ale presto..

0/0
5.6.2007 8:56

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Re: Re: Super

Ano, skutečně to táhla běžná lokomotiva. Nevím, zda česká nebo rakouská, majitel mi řekl, že někdy jezdí s parní lokomotivou, ale že je to složité.

0/0
5.6.2007 10:51

lagarta gordita

Re: Re: Re: Super

Na to je nějakej debilní předpis, že po českejch kolejích budou vlaky tahat český lokomotivy. I Orient Express tu tahá hnusná česká lokomotiva :-/

0/0
5.6.2007 11:46

x

Re: Re: Re: Re: Super

" vlaky tahat český lokomotivy"

Lokomotivy, ktere maji prislusny centrifikat - ono se totiz siganlizace na jednotlivych zeleznicich dost lisi...

0/0
5.6.2007 13:48

lokomotivy

Re: Re: Re: Re: Super

I české mašiny jsou hezké a pokud vím tak OE tu teď jezdí s takovými mašinami jako je 140 004 z Bohumína a to je nádhera.

Ale jde především o něco jiného a to jsou napěťové rozdíly u nás a v Rakousku. Rakousko je elektrifikováno soustavou 15kV střídavých, u nás je 25kV střídavých a 3kV stejnosměrných. Univerzální mašina sice je (Taurus 1216 nebo Eurosprinter), ale ty zas nejsou schopny u nás jezdit kvůli elektromagnetické nekompatibilitě a tím pádem chybějícímu schválení drážním úřadem

0/0
5.6.2007 14:43

buhvol

2 tisíce na hodinu !

Nač tak bombastický titulek? Nikdo si ten vlak neobjednává sám pro sebe! Nájem milion korun / 100 turistů = 10 tisíc korun. To zas tak moc není, když vezmete v potaz, že movití Japonci si na těch pár dní cestování po Evropě objednávají limuzínu s řidičem. Ale dobrý článek pro většinové (průměrné) čtenáře MF, to každopádně :-P

0/0
5.6.2007 7:08

Tutek

Re: 2 tisíce na hodinu !

hmm, ty průměrný čtenáři v tom článku, který jsi jistě četl pozorně, se píše, že hodina stojí 200000 ;-D

0/0
5.6.2007 7:46

Já, z boží vůle císař a král

Re: Re: 2 tisíce na hodinu !

no, a ty jsi zase přehlédl, že to propočítal na POČET šikmooček ...!;-D:-P

0/0
5.6.2007 8:17

Tutek

Re: Re: Re: 2 tisíce na hodinu !

no jo, ale on napsal nadpis příspěvku a potom proč ten bomabastický titulek, kdyby napsal je to jen 2000 a hodinu, tak by to bylo jasný ;-)

0/0
5.6.2007 8:32

John Smith

Re: Re: Re: Re: 2 tisíce na hodinu !

No, možná, kdyby sis ten článek pořádně přečet, nemusel bys tady ze sebe dělat ... (doplň si sám). Píše se tam, že objednatelem zájezdu pro japonské podnikatele byla jakási pojišťovna. Takže z toho se dá odvodit, že ten vlak platila pojišťovna a ne cestující. Čili je naprosto zbytečné cenu přepočítávat na počet turistů. Takže asi tak... :-P

0/0
5.6.2007 12:27

Dejv

Re: Re: Re: 2 tisíce na hodinu !

Jsi fašistický hovado.Proč o našich asijských spoluobčanech mluvíš jako o šikmoočkách? Rasisto! Hovádko!

0/0
7.6.2007 20:12

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: 2 tisíce na hodinu !

Tak to je přece jasné... Na druhou stranu, ve vlaku jsem jel úplně sám, takže kdybych to býval platil, bylo by to pěkně drahé:)

A ještě malá statistika: 90% lidí si o sobě myslí, že jsou nadprůměrní ;-D

0/0
5.6.2007 8:32

poemcz

Re: Re: 2 tisíce na hodinu !

Já si to o sobě nemyslím...já to vím :D

0/0
5.6.2007 21:05

halalik

ehm

Vzdyt to vubec nema okna originalniho tvaru a spoustu jinych veci, tak jakapak originalni replika? Kvuli tomuhle to vypada pouze a jen kycovite....:-(

0/0
5.6.2007 7:01

Béda

Re: ehm

Sorry, výše píši v podstatě totéž. A taky si myslím, že za císaře starýho Procházky nebyly ruličky hajzlpapíru.

0/0
5.6.2007 8:54

Pavel

Místo elektriky ho měla táhnout pára.

Pohledem železničního nadšence to organizátor této jízdy císařského vlaku podělal.Ten vlak by byl nostalgicky hezčí,pokud by ho táhla nějaká parní lokomotiva.Japonci tomu asi moc nerozumí,když za tak velký finance je táhnula Plzeňská lokomotiva jezdící běžně po Česku s osobáky.Když už jsou v zemi vycházejícího slunce tak napřed,tak mohl organizátor mající svobodu finančních možností,aspoň zaplatit České Dráze nastříkání elektrické lokomotivy barvou harmonicky ladící s celou soupravou.;-)

0/0
5.6.2007 3:45

Béda

Re: Místo elektriky ho měla táhnout pára.

Ovšem pro Japončíky je těžká historie, i kdyby to táhla naše nejmodernější elektrika.

0/0
5.6.2007 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.