Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Praze byl představen nový vlak. Jezdit bude zřejmě od prosince

Vlaková souprava Siemens Desiro byla včera představena v Praze. Podívejte se, čím možná budete o víkendu jezdit na trase Praha hl. n. - Rudná - Beroun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kedlubna

.

Ano, tohle je vlak. Ne jako Regionova - osobní vůz na podvozku dobytčáku.(Y)

0/0
5.9.2007 14:56

DiskoStu

vandalove

...ho stejne hned poskrabou, postrikaji a potrhaji a bude po parade ;-€

0/0
20.8.2007 16:29

Petr

Docela pohoda vlacek

Jezdim s nim Wien Südbahnhof - Bratislava, cesta na hodinku. Pohodlne, ciste, nehlucne, rychle. Kdyz si to tu nezridime a neudalem v tom neporadek jako v jinych vlacich, muze to byt prijemne svezeni.

0/0
20.8.2007 0:18

XXL

Proč diesel?

Trať do Berouna je elektrifikovaná, takže provozovat tam motorák?? Jinak vlak vypadá pěkně, ale zbytečný luxus. Lepší by bylo modernizovat - víc souprav. Když se hodně peněz nacpe např. do Pendolina, tak pak ostatní jezdí staré soupravy.

Je-li nutný nebo vhodný motorový vlak, byly by lepší systémy. Dieselový elektroagregát. Kde je trakce, tam jet na elektřinu, naftu pálit jen na trati bez vedení. I tam je nejlepší kombinace hybridní, tj generovat elektřinu a pohánět el.motorem (funguje to skvěle i aut).

Důvod, proč to má jezdit na naftu je možná tento. El. trakci provozuje dráha, kdežto byly by spory o spotřebu. Takhle natankují a pojedou jasně za své - nebudou přeplácet. Jenže otázka ekologie je v tahu.

0/0
21.7.2007 22:25

Alek

Re: Proč diesel?

jake vlaky maji modernizovat? Veolia pokud vim zadne stare vlaky nema? Druha vec, trat do Berouna pres Rudnou neni elektrifikovana, takze ses tu snazil vcelku marne

0/0
10.8.2007 20:25

Kedlubna

Re: Proč diesel?

Trať přes Rudnou a Loděnici NENÍ elektrifikaná:-)

0/0
5.9.2007 14:58

Chebák

Pražáci....

... mají novinku, ale U NÁS na Chebsku už to lítá několik let... (z Německa samozřejmě...;-D)

0/0
11.7.2007 12:28

Kedlubna

Re: Pražáci....

Ty si myslíš, že to Pražáci nevědí?;-D

0/0
5.9.2007 14:59

rpavelka

Jako obvykle posraní cajzláci

A co zbytek republiky - tady se jezdí skoro ve drevenych vagonech a vy cajzlaci budete mit zase nove spoje. U vas by meli rusit trate a ne u nas parchanti.

0/0
23.6.2007 9:25

baloun

Re: Jako obvykle posraní cajzláci

Pavelko, pavelko, nebuď vulgární, nebo si zadřeš do p*dele třísku!!!

0/0
21.7.2007 17:28

Alek

Re: Jako obvykle posraní cajzláci

jasne, u nas na tech tratich jezdi lidi a proto je budou rusit. To jsi takhle blbej jen ty, nebo jsi ve vasem kraji prumer?

0/0
10.8.2007 20:19

Cestující

Převezme se vylepšení od REGIONOVY

V předvedeném vlaku se může pasažér koukat mašinfírovi přez rameno a pozorovat jak  jede. Alespoň  mám takovou zkušenost z DB. Doufám že to čeští mašínfírové vylepší jako u REGIONOVY a výhled zakryjí ušmudlanými "firhaňky".

0/0
19.6.2007 22:12

Igor Bezejmenný

Motorák, nic víc nečekat.

Vlak je to pohlednej a odpovídá svýmu určení. Tedy na místní dráhy se zastávkami každých pár km. Je to třída Regionova, pokud chcete srovnávat. Jenže narozdíl od ní, nabízí jízdní komfort rychlíkovýho vozu, proti adaptovanýmu dobytčáku.;-O

0/0
11.6.2007 16:14

Pavel

Otrasný vlak!!! Osovbná skúsenosť.

jazdím s ním denne na trase Bratislava Viedeň oebb rak. dráhy.

V celom vlaku je jeden jediný záchod a to ešte k tomu veľmi poruchový. Sedadlá sú tvrdé, dreho potiahnuté látkou. 50% času je ten jediný záchodp okazený, kapacitne nestíha a fekálie sa rozlievajú po podlahe. To je realita.

Staré socialistické vlaky sú lepšie. Kto neverí nech si vyskúša tewnto moderne sa tváriaci NEPODAROK 

0/0
11.6.2007 11:04

harry

Plno lidí v malým vlaku

0/0
10.6.2007 19:02

Ludwar

?

Jel jsem tím vlakem ze Žiliny do Čadce a bylo to docela v klidu, každopádně ze zásady nesnáším vlak, v němž nejdou otevřít okna a vyčumět hlavu ven.

0/0
9.6.2007 11:53

johny265

Re: ?

myslis be be be betonovy sloupy podel trati... ? ;-D

0/0
9.6.2007 13:13

useknutahlava

Re: ?

Já mám takové vlaky rád, protože v nich bývá klimatizace  a nikdo tam nepouští otvíráním oken z venku hluk.

0/0
10.6.2007 15:17

Ludwar

Re: Re: ?

šmoula mručoun: nemám rád klimatisaci! ale fakt;-D

0/0
10.6.2007 16:24

Brko

Co všichni mají...

proti 810+010. Když tato známá dvojka může být vypravena jako rychlík Jeseník - Olomouc:-©, měli by jsme být vlastně rádi, že takové super (k-)rychlíkové vozy jezdí i po těch nejzapadlejších tratích;-D

0/0
9.6.2007 10:28

moje

A ZASE SI CYKLISTI NEMAJI KAM DAT KOLA

0/0
9.6.2007 9:30

Zdenda

Re: A ZASE SI CYKLISTI NEMAJI KAM DAT KOLA

No tak snad od toho sou kola aby se na nich jezdilo na aby se vozily ve vlaku...

0/0
9.6.2007 14:37

luko5

Mno, trochu nafouknutá tramvaj, není co závidět.

:-/

0/0
8.6.2007 23:13

Danny_Kay

Exterier

...je hezci nez pendolino, ktere ma prece jen velmi zastaraly design...Interier me ale zrovna moc nenadchl...

0/0
8.6.2007 21:58

luko5

Re: Exterier

Myslím že, exterier Pendolina odpovídá rychlosti tohoto vlaku.;-)

0/0
9.6.2007 22:16

Alek

Re: Exterier

exterier je velmi dulezita vec na vlaku, obzvlast kdyz sedis uvnitr ;-D;-D;-D

0/0
10.8.2007 20:21

Chmelař

zlepšuje se to

 Mám radost, že v Česku přibývá vlaků na úrovni, snad to železnici pomůže. Pendolino je kvalitní luxus, Regionova super vláček motoráček a Elefantík je úžasnej příměstkej. Dneska bylo vedro nqa chcípnutí, ale v elefantíkovi bylo náeherně akorát díky klimatizaci. Myslím že jezdit vlakem je super věc a i když můžou být cenny vyšíí než u autobusů, pohodlí je jasně větší. R^

0/0
8.6.2007 21:17

Pepik

Re: zlepšuje se to

Souhlasim s pozitivnim hodnocenim :-), ale vymena a modernizace by mohla byt rychlejsi a i na vice tratich (jsem mimoprazsky). Uvidime ;-)

0/0
8.6.2007 21:23

Chmelař

Re: Re: zlepšuje se to

 každopádně, ale je jasné že peníze nejsou na všechno. všechny ty nové vlaky jsou otázka posledníách dvou let... přijde mi to jako škoda, že se s tim nezačalo dřív. Takhle maj dráhy špatnou pověst, ale myslím že minimálně vlaky se zvedly hodně. Nádraží jsou věc druhá... i když ja kde.

0/0
8.6.2007 21:31

Alek

Re: Re: Re: zlepšuje se to

hodně nádraží jsou ve stadiu přestaveb, mnohde ještě nezačaly, ale uz sou hotovy vyberovy rizeni, takze se zacne co nevidet. Holt vsecko nejde najednou a obmenit takovyhle kolos nestoji par melounu

0/0
10.8.2007 20:23

Qescob

Re: zlepšuje se to

myslim, že tramvaj na skutečné koleje nepatří... A na úrovni je co? Líbi se ti sklo?

0/0
8.6.2007 21:56

JBetak

Re: zlepšuje se to

Elefantíkem denně do práce a zpět a nadšení nevelké. Každou chvíli lehne (o Pendolínu se v takovém případě píše), každou zářivku vidím čtyřikrát ve výši očí, klimatizace může být příjemná, ale uvítal bych, kdyby se přitom taky větralo. Normy na m3 za hodinu jsou možná dodrženy, ale pro mě je nedostatečné. Chod by mohl být lepší, když už je to na vzduchu.

0/0
8.6.2007 22:24

Ali

Re: zlepšuje se to

Az na to, ze ten elefantik, rve jako slon na nastupistich pak neni slyset vlasni slovo. Ale to je jedno, co vsak nechapu je to, ze jsou v nem zrcadlova okna, vecer kdyz se ve voze sviti, tak se z okna nepodivam, spis jako do zrcadla, ale zvenku se do vlaku podivam. To je jak nekde u vyslechu, no mozna CD chteji ostatnim cestujicim ukazat, ze maji ve vlaku i sedacky...

0/0
9.6.2007 15:49

michawel

Re: zlepšuje se to

Pendolino neni luxus,ale brutalni tunel. Co je luxus si vyzkousejte napriklad nekde v Rakousku v libovolnem EC vlaku, take u nas se nekdy ty vozy objevuji. Hlavne 1. trida je neco skvostneho. Kuze (prava, ne kozenka) na sedackach, zasuvky na notebook, kvalitni klimatizace, velka okna. Nebo Nemecko. V kazdem dalkovem vlaku klimatizace, velke mnozstvi mista na nohy, zasuvky, cteci lampicky (i ve druhe tride). Jediny co tam neni uplne OK jsou potahy, ale to je to nejmensi. A ted Pendolino stalo nejakych 600 mil. Kc jedno. Jeden tenhle vagon stoji zhruba 80 mil. Kc. Takze za stejnou cenu jich muzete mit 6 + kvalitni lokomotiva. Pravda nema to naklapeni, to je jasny, ale cestujici bych rekl bude spokojenejsi. Co mam proti rade 680 tedy pendolinu. a. zastarala konstrukce z 80tych let b. neskutecne malo mista na nohy c. dost tvrde sedacky d. nekvalitni dilenske zpracovani (oplastovani, schvalne se na to podivejte). Kdyz uz jednotka tak ICE a nebo ridici vuz na konci.

0/0
10.6.2007 11:23

michawel

Re: Re: zlepšuje se to

Regionova - z nouze ctnost. Je pravda ze interier je fakt dobre udelany, to urcite a to cestujici oceni, ale ten zbytek je zalostny. Stejne napravy, podvozek z toho vlaku proste Desiro neudela. Za sice vetsi penize by byl Stadler, ktery je co do zivotnosti nekde uplne jinde. Jde o to ze Regionova je vlak max. na 10 let, cili to je reseni z nouze.

471 neboli Elefant je docela dobrý, ale dobrým začal být až tak od čísla 14 výše, původně to mělo strašlivých problémů. Klimatizace jedině dobře, ta okna by mě nevadila, a vyřešený to je celkem dobře, ale přesto si myslím, že by se to dalo řešit jinak a to lokomotivou a řídícími vozy tak, jako to je v Německu, je to trochu flexibilnější. Ale tohle je jen můj názor, nikomu ho nevnucuju.  

0/0
10.6.2007 11:31

useknutahlava

Re: Re: zlepšuje se to

Fuj, koženka - nesnáším, když mám zapařenou prdel.

0/0
10.6.2007 15:22

danny44

Hezkej motorák, ale...

jen je škoda, že chtějí "motorák" nasadit zrovna na elektrifikovanou trť Beroun - Praha.... ;-(

0/0
8.6.2007 20:50

Gwar

Re: Hezkej motorák, ale...

Trať do Berouna přes Rudnou není elektrifikovaná.

0/0
8.6.2007 21:03

danny44

Re: Re: Hezkej motorák, ale...

Sorry neumím číst - máš recht - beru zpět....

0/0
8.6.2007 23:18

Ach jo (bls1)

Smutné

Kam takovou velmoc dovedla privatizace z 90. let. Že jsme nakoupili Pendolino, budiž, ale to budeme kupovat v zahraničí i motoráky? Aspoň, že se jim ta likvidace nepovedla u tramvají. Zlikvidovali sice největší světového výrobce tramvají, ale začali vyrábět noví. Někteří, snad z obavy před hněvem velkých ekonomů, to maskují pod názvem rekonstrukce.

0/0
8.6.2007 16:39

x

Re: Smutné

"Zlikvidovali sice největší světového výrobce tramvají" Jen diky prodeji na vychodni trhy - jinak docela slusne zastarale....

0/0
8.6.2007 17:23

Ach jo (bls1)

Re: Re: Smutné

Ano, to velcí ekonomové říkali. Přitom hodně těch tramvají jezdilo v náhle zbohatlé bývalé NDR a byl tam velký trh pro rekonstrukce. Ale to asi ty naše experty ve škole neučili.

0/0
8.6.2007 19:56

x

Re: Re: Re: Smutné

Jejich zastaralost (hlavne co se tyce hlucnosti) zpusobuje to, ze kdyz je dnes nekde planovana trat tak se proti tomu "buracejimu nesmyslu" (alespon podle autoru tech petic) sepisuji petice - autobusy totiz delaji podstatne mensi hluk a vzhledem k mnozstvi nakladaku i osobnich aut je ochrana ovzdusi zanedbatelna... 

0/0
10.6.2007 2:27

/Modráček/

DM 12

Pro potřeby ČD bych dal přednost tomuto: :-)

http://www.k-report.net/foto/i002.jpg

0/0
8.6.2007 16:03

Vlada

My jezdime

My jezdime na Vysocine renovovanymi vlaky RegioNova a dovolim si tvrdit, ze jsou lepsi a za zlomek ceny toho, co tyhle skopcacky dreky. R^

0/0
8.6.2007 15:13

michawel

Re: My jezdime

VR DM12 jo to je prima vec, ale nema to klimatizaci co si pamatuju, i kdyz vi buh jestli to tam nedodelali. Finove se maji. Ale myslim si, ze ty Siemensy maj lepsi motory.

0/0
8.6.2007 17:10

michawel

Re: Re: My jezdime

sorry odpovidam na blbej prispevek

0/0
8.6.2007 17:10

Olda

docela pohodlný svezení

Jel jsem tim nedávno po ČESKÝ trati (z Liberce do Jablonce, o víkendu jich tam zajíždí několik německý na trase Dresden - Zittau - Liberec - Tanvald) a bylo to docela příjemné svezení - oproti klasické české 810 + 010, která na téhle klikaté a hrbolaté trati neustále piští a drncá velmi podstatné zlepšení. Akorát motor vydával "takový divný" zvuk, ale to byl jen nezvyk...

0/0
8.6.2007 15:01

Janina7

Vlak je to pěkněj, ale Duškovi odboráři

Vlak je to pěkněj, ale Duškovi odboráři z něj uělaj do roka pojízdnej chlívek!

0/0
8.6.2007 12:53

Olda

Re: Vlak je to pěkněj, ale Duškovi odboráři

tohle naštěstí nebude provozovat Duškova armáda, ale soukromník (Veolia transport)

0/0
8.6.2007 15:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.