Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražské metro bez řidiče? Právě probíhají první testy

Ve stanici metra Dejvická si může pozorný cestující všimnout zajímavého jevu: vlaku, který jezdí bez řidiče. Dopravní podnik zde totiž testuje obrat soupravy bez strojvedoucího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jenda

Ach jo...

...kolik si asi AŽD za tenhle článek zaplatilo?

0/0
18.3.2008 18:54

Zden

blb na příspěvcích

;-OReRv

0/0
19.7.2007 23:07

Pivo

Počty

Nevíte někdo kde se daj sehnat počty souprav ? Hlavně kolik je už zrekonstruovanejch,kolik novejch a kolik jich zbejvá do rekonstrukce ?

0/0
3.7.2007 18:49

Lumeriol

Re: Počty

http://www.metroweb.cz/ - v levém menu "Vozidla" a následně Evidenční čísla souprav linky A, B, C. Případně v aktualitách je možno najít nové změny na linkách metra.

0/0
3.7.2007 19:24

kokrspanel

Hmm

A strojvedoucí nebudou mít co žrát :-/

0/0
3.7.2007 15:32

gaDzin

Re: Hmm

muze se pokusit uplatnit jinde, mozek ma, zdravy ruce taky a prace je dost :-)

Toto se ovsem nestane, duvody jsou zmineny v clanku ;-)

0/0
3.7.2007 16:06

Pavel

Re: Re: Hmm

Bohužel. Už se těším, až úplně zbyteční řidiči budou stávkovat za vyšší platy a nebude kvůli tomu jezdit metro :-(

0/0
3.7.2007 19:08

x

Re: Re: Re: Hmm

Jasne je receno, ze bez dostatecnych investic neni automatika schopna zastavit vlak sama pri padu cloveka do kolejiste ci nejakeho rozmerneho predmetu, ktery by mohl zavinit vykolejeni soupravy... 

Rovnez v pripade poruchy tohoto systemu by souprava bez strojvudce zustala trcet v tunelu...

0/0
4.7.2007 11:56

Rosta

Nezamestnani ridici

A co budou delat ridici, dalsi nezamestnani. Stroje berou lidem praci, znicme stroje. At zije stredovek! :-)

0/0
3.7.2007 13:46

Johnny

hehe

A kdo bude hlásit "Kopněte mi tam vzadu do těch dveří..." ;-D

0/0
3.7.2007 12:41

x

Re: hehe

To se tyka jen Ruskych souprav - modernizovane maji mechanicke otvirani motorem a to se nemuze tak snadno zaseknout.

0/0
3.7.2007 13:40

SHaman171

Re: hehe

tak tohle mě upřímě rozesmálo ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.7.2007 21:51

mer

at se foti

Cesko neni zemi ktera musi cenzurovat zapadaci dnes propaguji jak kdyby byla valky. Teroristi to si vsechno vymislej jen prosve  plany zajmy Vlady. Cesko nesmi cenzurovat kvuli najakym blbostem a napadum. Prazske metro je jedno z modernejsich v evrope na vysoke urovni jen at se podiva kazdy je pekne tov metru mame

0/0
3.7.2007 11:45

Ale, ale

Re: at se foti

Ze by cizinec? Mer... ee... Khmer?

0/0
3.7.2007 13:47

SHaman171

Re: Re: at se foti

souhlasim s nim neni to cizinec ale jde ot o ze třeba se kouknete na londínské metro to je o prti nasemu hrouda šrotu ... byli jste nekdy v londýnském metru ja jo !

0/0
3.7.2007 21:53

lumajz

Re: Re: Re: at se foti

"ot o", "londínské metro", "o prti" - muzu se zeptat, jak muze -retadr- podobneho formatu prispivat do diskuse?

0/0
21.10.2007 11:31

blabla

TERORISMUS

takove zdarile fotecky... tak ted doufejte, ze si je neprohlidne nejakej terorista...

tady v londyne se v metru vubec fotit nesmi, prave z bezpecnostnich duvodu. No a v CR si ty fotky jeste vystavite na internet 8-o V[>-]

0/0
3.7.2007 10:57

mikiqex

Re: TERORISMUS

jj, v NYC mě taky vyháněli s foťákem :)

0/0
3.7.2007 11:06

mehehe

Re: Re: TERORISMUS

naštestí tu už nejsou komouši aby nám zakazovali foťit na nádražích apod..:-©

0/0
3.7.2007 11:19

Kuba

Re: Re: Re: TERORISMUS

To jsou jenom výmysly. I ředitel zvláštního odboru FMD v roce 1981 v článku s dotazem, kde se může fotit odpověděl, že ze všech veřejně přístupných míst se fotit může. Je třeba vědět a ne se nechat balamutit.

0/0
3.7.2007 16:34

spartaman

Re: TERORISMUS

Stačilo se pořádně rozhlédnout, postavit se mimo kamery a mám fotky londýnské soupravy jedna báseň.

Všem škarohlídům a svatým se omlouvám, že jsem porušil předpis. Přísahám, že fotografie nehodlám zneužít k špionáži nebo k teroristické akci. ;-D

0/0
3.7.2007 11:21

thegrid

Re: TERORISMUS

kdyby sme nelezli amíkům dozadku, tak žádný teroristy nemáme[>-][>-][>-][>-][>-][>-]

0/0
3.7.2007 11:32

x

Re: Re: TERORISMUS

Ale mame - pro ne jsme proste Evropa a to neni Islam... 

0/0
3.7.2007 12:24

R@VI

Re: Re: Re: TERORISMUS

Kecy, nespojuj jen Islam s terorismem, ve stredoveku poradali i bohulibejsi cirkve vyjezdy do cizich zemi za pudou a bohatsvtim, tedy plenenim a loupenim. Islam jen reflektuje to co dela svet jemu, nejsou jen radikalove co vybuchujou na trzisti a v demokratickem svete je prece povoleno vyznavat svou viru, at uz je jakakoliv, to ze provedes atentat a nekteri pomatenci to prohlasi za mucednicky cin je mozne diky demagogii rozsirene zapadnim svetem.

0/0
3.7.2007 15:49

gaDzin

Re: Re: Re: Re: TERORISMUS

jo chudacek mirumilovny islam ;-D;-D;-DRvRv:-©:-©:-©

0/0
3.7.2007 16:17

goober

Re: TERORISMUS

Nezlob se na mne, ale v dnešní době, kdy máš foťák i na mobilu, tak věř, že když si bude kodokoli něco vyfotit, tak to udělá a nikdo nic nepozná.

A když vypadá každé metro na světě stejně, tak pro mne takové fotky nejsou ničím novým. Myslím, že Tě již dostala protiteroristická masáž, kterou vás na Západě teď straší.. ;-D

0/0
3.7.2007 11:54

x

Re: TERORISMUS

Na www.metroweb.cz najdete fotek z metra mnohem vic (z tech prostoru verejnosti nepristupnych) - neexistuje zadny zakaz jejich zverejnovani snad jen tech utajovanycch prostor - ale i to je zrejme jiz minulosti.

Do techto prostor prichazi tolik lidi od externich firem - dodavatele technologii i operatori mobilnich siti (udrzba GSM bunek) ze ziskat od nich informace  ci se tam mezi nimi propasovat neni asi zadny problem...

0/0
4.7.2007 23:26

Tom

Re: TERORISMUS

V Londýně jezdí DLR (Docklands Railway) bez řidiče už asi dlouho. Teda alespoň v létě 2005 určitě jezdila. Někdy tam chlap sedí a zavírá jen dveře čudlíkem, jinak úplná automatika. Nejlepší je, že si člověk může sednout dopředu a koukat se přes čelní sklo. :-)

0/0
18.10.2007 20:25

JTrnecka

Re: Re: TERORISMUS

Presne to je ono, automat by u nas kdy si lidi ze solidarity pridrzuji dvere nikdy nebyl schopen soupravu zavrit a zhodnotit ze je bezpecne vyjet. Jsem zastancem toho ze v jistych pozicich stale musi byt clovek. Nepopiram ze mu v tom muze pomahat technika ale nevymyslime nekdy az zbytecne kraviny ?

0/0
25.5.2008 22:39

Yarda

A což takhle

metro bez cestujících?;-D

0/0
3.7.2007 10:06

PajdaT

Radši kdyby udělali něco s kulturou na trase B

Raději by se měli zaobírat tím, jak zkulturnit dopravu na trase "B". Ta je ze všech nejhorší, cestující se doslova cpou v našlapaném metru jak brzy ráno, tak večer. Přitom by stačilo posílit o něco počet vlaků...:-©

0/0
3.7.2007 9:59

marzena

Re: Radši kdyby udělali něco s kulturou na trase B

ano to by stačilo, ale to by je někdo musel koupit ;-).. bohužel se obávám, že koupit třeba deset moderních souprav metra není jako dojít koupit rohlíky, takže to asi není tak jednoduché.. ale je to tam děs, s tím naprosto souhlasím, kolikrát se na Smíchově nenarvu do vlaku a musím čekat na další :-/

0/0
3.7.2007 10:25

Tommmikk

Re: Radši kdyby udělali něco s kulturou na trase B

Víš ono to neni jednoduchý řídit na dispečinku to metro tam záleží na každý veřině!!!Jakmile to metro odjede ze stanice o pár vteřin pozdě už je problém to samí na céčku tam to je zase udělaný tak aby se soupravy nepotkaly v nuseláku.

0/0
3.7.2007 10:26

Krutas57

Re: Radši kdyby udělali něco s kulturou na trase B

NJN, jenže ono pro dobrej provoz je potřeba aspoň 50 souprav a oni maj teď jen asi 42 souprav. Dalších asi 6 - 7 je v Plzeňský Škodovce a čeká na rekonstrukci a každá souprava co přijede z rekonstrukce zpátky do Prahy se musí asi 2 měsíce testovat bez cestujících...

0/0
3.7.2007 10:54

petr-pavel

Dobrej nápad :-)

a co vládu bez Topola ?;-D?

0/0
3.7.2007 9:46

Tommmikk

Re: Dobrej nápad :-)

A co stát bez bolševiků???

0/0
3.7.2007 10:23

fg

Re: Re: Dobrej nápad :-)

Souhlasim.

Az se zbavime mimo jinych take bolseviku z ODS, vsem se nam ulevi.

0/0
3.7.2007 10:55

ajta

Re: Re: Re: Dobrej nápad :-)

bolseviku z ODS? ty si debil;-D

0/0
3.7.2007 11:38

fg

Re: Re: Re: Re: Dobrej nápad :-)

Naivni debil je zde asi nekdo jiny.

Ale ja jsem vlastne rad. Je videt, ze z Internetu se uz stava demokraticke medium. To neni jako za starych casu, kdy se na nem pohybovali pouze inteligentni lide s prehledem co se kolem nich deje :-)

0/0
3.7.2007 11:54

sorgedoktor

Nestrovnávej Paříž...a vůbec

paŘÍŽ    a  nebo   nepaříž??

0/0
3.7.2007 9:17

Buss

Hezké

Musím ocenit, fajn článek R^:-)

0/0
3.7.2007 9:04

sonyak

A musí se metro otáčet?

Matně si vzpomínám na dobu, kdy vlak v konečné stanici (Sokolovká) jen zastavil. Řidič sebral kliku a pohodlně přešel na druhou stranu téhož vlaku. Mezitím všichni vystoupili a nastoupili a jelo se dál. Chápu, že se ve špičkách zkrátil interval, ale pokud má řidič čas přejít stanici úhlopříčně pak by měl mít čas přejít z jednoho konce vlaku na druhý. Tak by to bylo možné použít alespoň mimo špičku, místo nonstop zaměstnaných posunovačů je zaměstnávat jen ve špičkách.

0/0
3.7.2007 8:56

ondris

Re: A musí se metro otáčet?

Ano, tento systém se provádí myslím na stanici Ládví.:-)

0/0
3.7.2007 9:58

bobo

Re: A musí se metro otáčet?

to bys ale musel mit pred vjezdem do konecne stanice vyhybku..a ta na vsech konecnych neni..

0/0
3.7.2007 10:24

marzena

Re: A musí se metro otáčet?

mimo špičku se to běžně děje ve stanicích, které jsou pro to vybaveny.. např. Ládví, Skalka.. problém je v tom, že stavět přejížděcí kolej před stanicí i za stanicí se nevyplatí, to je lepší platit jednoho řidiče navíc.. POkud má stanice být schopna fungovat jako konečná i ve špičce, pak musí mít plnohodnotné obratiště, jinak by se to nestíhalo.. a vlaky by musely stát frontu v příjezdovém tunelu ;-D

To je případ např. stanice Depo Hostivař, kde není místo na plnohodnotné obratiště, a proto tam ve špičce nemohou zajíždět všechny vlaky, ale část (polovina?) vlaků musí obracet o jednu stanici dřív na Skalce.. prostě by se to nestíhalo..

0/0
3.7.2007 10:24

SHaman171

Re: Re: A musí se metro otáčet?

Ja teda nevim jo ale proc pak maji ty vlaky kabinu na obouch stranach a ne jednom na jedne a maji dvere na obouch staranach kdyz by stacili na jedne kdyby ten ridic vzdy probehnul vlakem na druhous tranu zapnul (jakoby) zpátecku  a jelo by se to nejde ?

0/0
3.7.2007 21:49

x

Re: Re: Re: A musí se metro otáčet?

Jenze to se presne na tom obratisti deje, jezne to trva nejaky cas a proto  na 2 minutovem intervalu C ve spicce tam tech koleji museji mit vic... 

0/0
4.7.2007 11:59

Béčkař Odpůrce 81-71M

Re: Re: Re: Re: A musí se metro otáčet?

Tak to asi na trase B nebudou intervaly kratší, než 2 minuty. Což na Černém Mostě - tam by obratové koleje stačily, ale na Zličíně je jen 1 kolej pro obratiště, je tam sice i depo, ale obrat by tam probíhal složitě a zdlouhavě.

0/0
14.7.2007 1:00

Pokrok

Pokrok

Hlášení v metru:

"Vážení cestující, nacházíte se první soupravě metra řízené počítačem bez řidiče. Nemusíte mít žádné obavy, v této soupravě je jakákoliv chyba vyloučená, loučená loučená loučená loučená loučená loučená loučená loučená ..."

0/0
3.7.2007 8:00

QuuQ

Re: Pokrok

Už to vidím, souprava si pojede hezky sama, bez řidiče a pak na tu tabulku místo "Příští stanice Dejvická" napíše "Program vykonal nepovolanou operaci a bude ukončen. Pokud potíže přetrvávají obraťe se ne výrobce softwaru." V tu chvíli bych v tom metru být nechtěl :-)

0/0
3.7.2007 8:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.