Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První zahraniční lokomotiva vyjede na české koleje

Zítra bude v Ostravě oficiálně představena první zahraniční lokomotiva schválená pro provoz na tuzemských drahách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

WIFI

Hmmmm

Sem zvědavej, kam až dojede. Jestli dál než pendolina při zavádění. ;-D

0/0
3.7.2007 17:23

gogo

Railtrans

Dotazoval jsem se Fy.Siemens a ta mi zdělila že nemá žádnou žádost o koupi nebo pronájem elektrické lokomotivy z České republiky.Tak s čím to vlastně chtěl Railtrans jezdit?:-((Y)

0/0
23.6.2007 11:38

michawel

Re: Railtrans

Šimral to nepoptával přímo u Siemensů, ale u některé ze společností , které se zabývají nájmem. Např. Dispolok, či Angel Trains.

0/0
25.6.2007 8:42

První lokomotivy ze zápeadní ev.-ty už tu jezdí dávno

Ta třeba v pohraničí s Německem jezdí německé Desire a další podobné cizí vlaky už celkem dlouho a Pendolino samozřejmě neni taky české. Titulek že na českých kolejích bude první cizí lokomotiva je tak dost zavádějící.

0/0
22.6.2007 13:02

michawel

Re: První lokomotivy ze zápeadní ev.-ty už tu jezdí dávno

Nechci být rypákem, ale Desiro i Pendolino, či Regiosprinter jsou jednotky, ne lokomotivy :-) Ale jinak máte pravdu, opravdu není první. Sergej se tu proháněl hodnou řádku let, a v současném značení lokomotiva 716 také nemá české kořeny. Ale z moderních současných lokomotiv je Herkules první, který může do vnitrozemí. Jinak samozřejmně Taurusy do Břeclavi již léta.

0/0
25.6.2007 8:45

vonRokoss

Koho bude vozit ?

Co potkávám pravidelně vlaky, tak autobus by byl až až. Jezdí tam 5-10 lidí a za závorama stojí z každý strany 20 aut.

0/0
19.6.2007 22:24

sup

Re: Koho bude vozit ?

nevim kde je potkavas, ale ja kdyz jezdim z kolina do horic, prahy, pardubic a brna, tak je skoro vzdycky narvano, takze o tohle bych nemel strach

0/0
20.6.2007 14:14

wildge

Deformacni zona

u teto lokomotivy pohlti 1 MJ. To se rovna kineticke energii teto lokomotivy (bez vagonu) pri rychlosti 5 m/s, tedy 18 km/h.

0/0
19.6.2007 12:41

Medved

Re: Deformacni zona

Tady nejde o bezpecnostni prvek (jako v aute, na jednu ranu), ale o ciste provozni (serazovani spoustenim,...), takovych "tukancu" od vagonu musi vydrzet stovky tisic...

0/0
19.6.2007 19:38

JBetak

Re: Re: Deformacni zona

Ťukanců 1MJ tedy opravdu ne.

0/0
19.6.2007 20:50

Vifon

Tak to je pěkná pitomost

Do Děčína jezdí německé tramvaje už aspoň dva roky (nemyslím bastard 371 nebo 372), ale Siemense;-D

0/0
19.6.2007 10:15

Jaromir Masa

Hrbitov ceske zeleznicni techniky

Tak nevim, kde je ten cesky um a zkum. Od lokomotivky NAZDAR z CKD az po zabavni Arenu. Od Skodovek pro Jihoafrickou unii a Jizni Ameriku, kde se prosadily proti nemeckym gigantum jako Henschel a Borsig az po tento dovoz. Od Ringhoferovych vagonu pro Egypt a pro Rotschilda az po dovozy odevsad. Stydte se vsichni. A zavedte konku. Budou turisti.

0/0
19.6.2007 9:59

Devonský vápenec

Re: Hrbitov ceske zeleznicni techniky

Všichni? To snad ne. Ať se stydí ten pyj na Hradě. Ten všechny přesvědčil, že trh je samospasitelný.:-©

0/0
21.6.2007 8:39

Petr Novotný

.

Lidi mohli jsme si užít báječnou dovolenou na kterou jsme se se ženou strašně, ale strašně těšili.Bohužel nevyšlo to.;-(

0/0
19.6.2007 8:51

soukromník

Zahraniční loko ...

Zajímavé je to, že tady všichni kritizují, jak je těžké na našem specifickém ZZ schválit zahraniční HV (hancí vozidlo). A přitom když se usiluje o schálení našeho HV aspoň na kousek v cizině, tak například 753.7 schválit jen do Furth im Wald je nepřekonatelný problém. Kolik našich HV, je schváleno pro provoz v zahraničí??? Nad tím se zamyslete!!! ! A nekecejte blbě o schválení a obstrukcích například z ČD, když ty s tím nemají nic společného. Vozidla schvaluje drážní úřad podléhající ministerstvu dopravy!!!

0/0
19.6.2007 8:48

pracant

Re: Zahraniční loko ...

naprosto souhlasim.

Navic u nas neni ZZ mozna nejmodernejsi, nicmene myslim ze by nam ho mohli leckde zavidet. A pokud ma nejaka masina byt moderni, musi umet splnit i ty nejnarocnejsi kriteria.

0/0
19.6.2007 9:28

Rumcajs

Ach ty technické termíny

Pánové, jsem velice rád, že se objevují i články o železnici jinka než že nějaký drblý gumokol to našil pod vlak. Ale ten text? Ozubený dutý hřídel? I jako lajka by mě zajímalo jak to vypadá (ve skutočnosti nic takového neexistuje!)

AD výroba:

A kde chceš u nás vyrábět dýzly? ČKD už neexistuje, Dubnice je na slovensku a CZ Loko dělá novostavby a modernizace (a umí hezké kousky). Radil bych si něco prostudovat a pak vypouštět z úst věty...

AD Pendolíno:

Ano, je to křáp, páč nebyl vůbec připraven na české koleje. krom toho, nebýt naší skvělé vlády, mohli sme mít napůl české Integraly s daleko lepším vzhledem. Mno ale jak všichni víme, nejdřív sme lezli do zadku na východ, teď na západ....

0/0
19.6.2007 7:47

Jiří Taškář

čeští hňupové neumí vyrobit lokomotivu

Musí si nechat do zelí lézt ohavné germány - fuj - už nás mají na lopatě.

0/0
19.6.2007 7:21

No..

Křáp Pendolíno nebyl cizí?

Nebo tohle je lepší .....???

0/0
18.6.2007 22:17

Premysl Or.

Re: Křáp Pendolíno nebyl cizí?

Nezlobte se, ale nesouhlasím s Vaším vyjádřením, že Pendolino je křáp. Trochu mi totiž připomíná výroky rakouských protiatomových aktivistů vůči JE Temelín.

Každý, kdo někdy jen nahlédnul do technických oborů ví, že čím je stroj složitější, tím více poruch a "ladění" je třeba před standardním provozem provést.

Když si např. koupíte auto - poměrně jednoduché zařízení, tak co se dočtete v manuálu - po ujetí 1000 km valte do servisu. Po 5000 znovu po 10000 znovu.

Toto nikomu divné nepřijde a taky se zde seřizuje a ladí.

Jestliže tatáž situace nastane u tisíckrát složitější soupravy nebo milionkrát složitější elektrárny, tak se všichni díví 8-o ALE FAKT NENÍ ČEMU... :-)

0/0
18.6.2007 22:31

Medved

Re: Re: Křáp Pendolíno nebyl cizí?

Ono je otazka, jestli neni zbytecne slozite - se vsemy dusledky...

Ale u Pendolina bych spis cekal chybu na strane CD - takova vec jako vlak (hlavne jeho cast s pohonem a rizenim) se dela prakticky na zakazku (podminky provozu se po Evrope tak diametralne mezi staty lisi, ze to jinak nejde), takze podle zadani zakaznika (CD). To znamena, ze kvalita produktu nemuze byt z principu lepsi, nez kvalita zadani (od CD)... A jestli nekdo opomene napsat, ze je treba nektere useky projizdet setrvacnosti se stazenymi sberaci (prechod mezi fazema na 25kV), pak se nesmi divit, ze stazeni sberace za jizdy (= chybejici privod proudu) masina vyhodnoti jako havarii trate a aktivuje rychlobrzdu (nevim, jak to pak dopadlo - jestli upravili trate ci masinu)...

0/0
19.6.2007 19:30

Anunnaki

Re: Re: Křáp Pendolíno nebyl cizí?

Mno popravde, mohli jsme zakoupit 67 let starou technologii japoncu z roku 1940 na shinkansen ktery v roku 1940 dosahoval na nekterych usecich 200km/h, od roku 1964 zacal jezdit standardni rychlosti neco malo pres 200-210km/hod. Dnes jezdi standardni rychlosti neco malo  pres 300km/hod.

VSECHNY tyto uspechy se povedli v japonsku udelat proto, ze zeleznice byla statni a bylo dost financnich prostredku na vybudovani velke site v kratke dobe.

0/0
20.6.2007 15:36

Anunnaki

Re: Re: Re: Křáp Pendolíno nebyl cizí?

Bohuzel, pak prisla ekonomicka krize a dle analytiku se umyselne privedly statni zeleznice (do te doby vysoce ziskove) blizko krachu a byly odprodany r. 1987 do soukromych rukou. Cestovne slo nekolikanasobne nahoru a dnes je cena shinkanzenem z jedne strany japonska na druhou porovnatelna s nejlevnejsi leteckou prepravou. Veskere "urychlovani" se tim spomalilo a spomalil se i prichod vlaku MAG-LEV (450-600km/hod), ktere se odlozili zatim na dobu neurcitou (vyvoj zapocal jiz v 70tych letech). http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_trainhttp://en.wikipedia.org/wiki/Shinkansenhttp://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Railways

0/0
20.6.2007 15:36

JelenoviPivoNelej

Re: Křáp Pendolíno nebyl cizí?

Nejsem odborník, ale Pendolino není "lokomotiva" ne, to je trośku něco jiného..

0/0
18.6.2007 22:53

momo

Re: Re: Křáp Pendolíno nebyl cizí?

Tvoje prirovnani k autu trosku kulha, asi jsi naposled kupoval obskurni auto Skoda 120. Dnes jsou servisni intervaly 30-50 tisic km, nebo 2 roky. Mam VW Touran a na prvni garancni jsem byl po roce a 1/2 (tak dlouho mi trvalo ujet 30t :-) ;-D

0/0
19.6.2007 18:59

Medved

Re: Re: Re: Křáp Pendolíno nebyl cizí?

Az na ten prvni (od koupe do prvni garancni prohlidky), ten byva podstatne kratsi. A stejne je to pak max 1 rok, coz v nasich (myslim nefiremnich) podminkach stejne znamena onech 15000km. A u benzinaku delsi nez 15000 taky nebyva...

0/0
19.6.2007 19:33

Buss

Naprostý nesmysl!!!

První zahraniční lokomotiva na českých kolejích? Aha, takže třeba řada 781 (Sergeje) byla zřejmě jen fáma. Pane autore, jsou dvě možnosti:

1) buď tomuhle oboru nerozumíte, v tom případě už se na to konečně vykašlete a o dopravě nepište!!

2) nebo tomu rozumíte moc dobře a tenhle článek je jen maskované PR nejmenovaného výrobce, který spoléhá na to, že laická veřejnost netuší, jaký blábol jsou slova o "první lokomotivě"... :-©:-©

0/0
18.6.2007 17:23

M

Re: Naprostý nesmysl!!!

:-))) ...tak...teoreticky... český jsou od roku 1993, to ještě Sergeje jezdily? No každopádně nevím jak je to s vozy ŽSR, který tu jezdí, ty byly z Vagónky???

0/0
18.6.2007 18:29

PK

Re: Re: Naprostý nesmysl!!!

myslím, že i po roce 1993 snad dokonce došlo k úvahám, že by se nakoupila do tehdejšího ještě ČSD řada T 979. Stroje T 979.2001 a 02 byly navezeny do lokomotivního depa Brno a zkoušeny tam někde v okolí. Rozvor na podvozku pak definitivně pohřbil nějaké naděje na další provozování.

0/0
18.6.2007 19:07

PK

Re: Re: Re: Naprostý nesmysl!!!

a malý dodatek, tentokrát už ne z mojí hlavy, ale ověřil jsem si. :-) v roce 1999 provozovaly LD Sokolov, K.Vary, Kadaň několik lokomotiv typu Sergej řady 7xx. Nejprve pro lokální tratě, později už jen na posun. Jak to s nima nakonec dopadlo nevím ?!

0/0
18.6.2007 19:16

hbf

Re: Re: Re: Re: Naprostý nesmysl!!!

Lokomotivy řady 781, Sergeje, se na lokálkách nepoužívaly pro velmi negativní účinek na železniční svršek. Problém je v uspořádání náprav (tři nápravy v podvozku). V posunu se používaly výjimečně. Byly a jsou to lokomotivy pro těžkou traťovou službu, vhodné především na rovné tratě - kvůli těm podvozkům. V posunu se užívaly z šestinápravových lokomotiv jen 770 a 771 (čmeláci).

0/0
19.6.2007 9:04

Hekynen

Re: Naprostý nesmysl!!!

Ta byla ze SSSR, to nebylo zahraničí, to se nepočítá...:-)

0/0
18.6.2007 18:36

Rosťa Jančar - Technet.cz

Re: Naprostý nesmysl!!!

Při volbě titulku jsme reaci vašeho typu očekávali:-), myšleno první poskomunistické

0/0
18.6.2007 18:55

Martin

To je sporné

Zprofanované Pendolino je taktéž zahraniční. Sice se nejedná o samostatné hnací vozidlo, ale zahraniční je.

0/0
18.6.2007 19:07

Kolben 2

No, když jste to očekávali

tak proč jste to, pane Jančare, takhle hloupě napsali?

0/0
18.6.2007 20:21

Rosťa Jančar - Technet.cz

Czech Raildays 2007

Raději navštivte Ostravu, k vidění pro širokou veřejnost je mj. nejrychlejší lokomotiva ES64U4, já tam jako spolupracovník redakce nemám čas zajet. Zajímavá může být expozice společnosti Lekov, která dodávala komponenty pro nejrychlejší TGV na světě.

0/0
18.6.2007 22:14

Yesname

Re: No, když jste to očekávali

Protože si myslel, že každý ví, že České dráhy vznikly o něco později, než Československé dráhy.

0/0
18.6.2007 22:41

Vojta

opravdu nesmysl

Zdaleka nejde o prvenství. Ne sice lokomotiva, ale motorový osobní vůz 612 DB již nějaký rok jezdí o víkendech z Drážďan do Tanvaldu.

0/0
18.6.2007 22:10

Otrok ceskych drah

Smrt ceskym draham

Jedine,co je na tom nehospodarne a zdechle jsou CD = ceske dobytcaky. At zije jakykoliv prepravce, ktery je svyma sluzbama zahubi i s jejich odporne spinavyma a smrdutyma vagonama ve kterych jsem  30 let trpel.Nova lokomotiva mela byt elektricka ale urednici dobytcaku to zamerne znemoznuji a tim jeste vice otravuji vsechny cestujici, kteri nemaji jinou volbu a delaji z nich otroky. Smrt ceskym draham!!! [>-]

0/0
18.6.2007 15:38

David

Re: Smrt ceskym draham

Když už máváte českou vlaječkou, používejte správně české termíny. ČD a kdokoli, kdo dopravu provozuje, je dopravce, přepravce je ten, kdo si jí objednává - klient. !

0/0
18.6.2007 15:45

Yesname

Re: Re: Smrt ceskym draham

Skutečně? A přepravovaný (dopravovaný) je kdo (co)?

0/0
18.6.2007 16:02

cockin

Re: Re: Re: Smrt ceskym draham

Prepravce je ten, kdo si prepravu objednal, prepravovany je jejim objektem (coz se v osobni doprave muze prekryvat, ackoliv v pripade nekterych spoju CD je prepravcem pravdepodobne krajsky urad :-))

http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99epravce

0/0
18.6.2007 17:55

Yesname

Re: Re: Re: Re: Smrt ceskym draham

Oukej, takže když jedu vlakem a mám s sebou kolo jako spoluzavazadlo (či co), tak jsem přepravce (který si přepravu objednal) a zároveň přepravovaný a navíc je přepravované moje kolo. Kurňa, to je vychytaný. Tak jo, to asi tak může být. Pravda je, že to názvosloví asi není všeobecně vžitý (a ani to zase tak moc není třeba - budu říkat, že jsme oba s mým kolem pasažéři). :-)

0/0
18.6.2007 22:36

honzagm

Re: Re: Smrt ceskym draham

To byla ale husa. Kdo ji jí?

0/0
18.6.2007 22:36

Yesname

Re: Re: Re: Smrt ceskym draham

Tak to vím jistě - konečný spotřebitel.

0/0
18.6.2007 22:46

x

Re: Smrt ceskym draham

Je to vec drazniho uradu a ne CD - pokud lokomotiva neni kompatibilni se zabezpecovacim zarizeni, nemuze byt homologovana....

0/0
18.6.2007 16:02

sir

Re: Re: Smrt ceskym draham

A drážní úřad podléhá komu, že by státu? A ČD vlastní kdo, že by stát? Nevěř tomu, že to nešlo rychleji.

0/0
18.6.2007 17:51

komutátor

Re: Re: Re: Smrt ceskym draham

Super, přesně tohle jsem sem chtěl napsat, ale už nemusim. Mimochodem, někde jsem četl, že mají na schválení nového zařízení lhůtu 365 dní.

0/0
18.6.2007 18:19

x

Re: Re: Re: Re: Smrt ceskym draham

"schválení nového"

Ovsem pokud je to mozne schvalit - jsou dodrzene platne normy....

0/0
19.6.2007 12:34

kuk

Re: Re: Smrt ceskym draham

A kdopak asi "vybudoval" to zabezpecovaci zarizeni na drahach? Drazni urad? Asi sotva...

0/0
19.6.2007 11:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.