Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychlejší vlak na kolejích vozí cestující běžně rychlostí 350 km/h

Španělské dráhy Renfe zahájily v těchto dnech provoz nejrychlejšího vlaku Velaro E na kolejích s cestujícími na trati Madrid - Barcelona. Všechny ostatní rychlejší vlaky byly speciály bez cestujících nebo nejezdí po kolejích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majkl

Španělské RENFE

Jeli jsme v květnu ve Španělsku AVE trati Madrid - Toledo, vzdálenost 80 km za 25 minut a to včetně průjezdem centrem Madridu, kde tolik nejede. I tak průměr cca 200 km/hod, byl zážitek projíždět rychlostí kolem 240 km/hod klopené zatáčky. Větší pohodlí než v letadle a cena 6 Eur více než přijatelná.  Španělsko má vysokorychlostními tratě vymakané a vlaky vysokých rychlostí - AVE (Alta Velocidad) jezdí v průměru 2 x rychleji než naše Supecity Pendolino - např. vzdálenost 460 km z Madridu do Sevilly zmákne AVE za 2 hod. 10 minut, tj. o deset minut méně, než Pendolino 255 km z Prahy do Brna!! 

0/0
1.8.2007 19:44

r

š+ěr+r

šrš

0/0
1.8.2007 19:24

DannyCZ

no...

U nás asi tohle nikdy nebude, my máme 160 km/h Pendolino a už si bossové myslíme, že ČD jsou na cestě na vrchol ;-D Nikdy se tímto stylem a tempem nedorovnáme dopravě ve Francii, nyní Španělsku...

0/0
30.6.2007 22:03

Thor

Re: no...

Jestli to nebude tim, že ve Francie nebo Španělsku jsou ty vzdálenosti nepoměrně vetší.;-)

0/0
1.7.2007 20:28

ja

Re: no...

Ne ze bych chtel obhajovat pendolino a ceske drahy, ale omezeni na 160 km/h neni dano pendolinem, ale necim jinym...

0/0
10.7.2007 7:24

mpixel

Vlak z Prahy do Brna 350km/h

až bude jezdit vlak z Prahy do Brna 350km/h tak konečně dráhy začnou konkurovat autobusové a automobilové dopravě.R^

0/0
30.6.2007 20:49

DannyCZ

Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

jo to by byla cesta... cca. 25 minut...hmm nechme si jen zdát... ČD - "čekej debile" a "času dost" nebo "čekáš děláš dobře".... Rv

0/0
30.6.2007 22:05

Scout_duck

Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

Jo frajere, ale i kdyby ten vlak ČD měly, tak nikdy takovou rychlostí po stávající trati nepojede, potřebuje mít asi něco rovnějšího, než co máme tady, víme?

Aby tady mohly vlaky jezdit třeba 200 km/h, je potřeba modernější koleje a to není v kompetenci ČD. Tak laskavě neplácejte nesmysly a pište o tom, čemu aspoň trochu rozumíte.

0/0
30.6.2007 23:27

Sergej

Re: Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

To chce klid

0/0
1.7.2007 4:03

freeman

Re: Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

A v čí kompetenci, takhle ČD zůstanou v P R Ů S E R U na vždy...katastrofa ty vlaky veškerý !!! FUJ !!! RvRvRv

0/0
1.7.2007 15:02

Scary

Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

Až bude někdy jezdit vlak z prahy do brna touhle rychlostí, tak bude mít stejně zpoždění >30 minut ;-)

0/0
1.7.2007 18:58

x

Re: Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

A autobus prijede jako vzdy na cas pokud na dalnici dojde k nehode a v dusledku toho se tam utvori dlouhe kolony...

0/0
2.7.2007 15:37

konkurovat?

Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

on nejaky bus jezdi 350km/h? da se rict, ze nebyt "mirne zpozdeni", tak je vlak rychlejsi a podstatne komfortnejsi.

Nemluve o vlaci IC/EC. Sam vlakem jezdim spise vyjimecne, ovsem to plati i o autobuse a vlakem se mi cestovalo podstatne lepe.

0/0
1.7.2007 22:39

mpixel

Re: Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

nebyt "mirne zpozdeni" tak je vlak rychleší. ;-D. Aspoň z Č.Budějovic do Brna je vlak pomalejší a bez použití slev 2x dražší než autobus? A pročpak nejezdíte vlakem ani autobusem? Protože autem jste na místě rychleji ! :-©  Víte vy vůbec co znamená slovo kunkurence ?Konkurence neznamená jen být nejlevnější a rychlejší jen nebít mírné zpoždění.

0/0
2.7.2007 13:59

mpixel

Re: Re: Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

Aspoň z Č.Budějovic do Brna je vlak pomalejší a bez použití slev 2x dražší než autobus. tečka...věta oznamovací.

0/0
2.7.2007 14:00

x

Re: Re: Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

Zalezi to na stavu trate - kde je dobra trat a mizerna silnice, tak je opak pravdou...

A silnice vam tak rychle ekologove stavet nedovoli - oni (nekteri z nich) rikaji - pro nas je silnice zcela ucpana auty, ktere jedou krokem tim nejnadhernejsim pohledem v zivote - proto jsme v principu proti stavbe (ci rozsirovani) jakekoliv silnice - snad jedine s vyjimkou nekterych obchvatu mensich mest..

0/0
2.7.2007 15:32

ggg

Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

až bude jezdit vlak z Prahy do Brna 350km/h tak autobusy budou lítat 500km/h :-)

0/0
24.7.2007 20:38

x

Re: Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

Az budte mit miliardy na stavbu specialni vysokorychlostni trate, tak klidne  - i s nima se do budoucna pocita - vse zalezi jak na penezich (kolik budem do toho ochotni investovat) tak i na tom jak trate podle pravitka prijmou dotcene obce a ekologove kvuli napriklad nemoznosti se vyhnout lesu..

0/0
25.7.2007 11:42

fritzek

TGV

TGV neexistuje, nebo to podle Vas neni kolejovy vlak? Maximalni rychlost 574 km/h, cestovni rychlost 360 km/h.

0/0
30.6.2007 15:15

kvikavec

Re: TGV

Kdybys trochu čet, tak se dočteš o rozdílu mezi SÉRIOVOU a  PROTOTYPOVOU jednotkou... Proč to asi tolikrát v tom článku zdůrazňovali??? Právě TGV dosáhlo toho absolutního rekordu díky většímu průměru kol, odlehčení, snížení počtu vozů v jednotce, a ještě navíc přepětí v troleji!! Nemluvě o tom, že v běžném provozu rozhodně není (ani na té nové TGV Est) maximální rychlost s cestujícími 350...

0/0
30.6.2007 15:38

Ludek_II

Re: TGV

POZOR TGV je jiste specifikum. Onehdy jsem jinde cetl clanek, ze pri mereni max rychlosti lokomotiv se TGV nepocita do stejne kategorie jako "normalni" vlaky.

0/0
30.6.2007 16:00

fritzek

Re: Re: TGV

To je mozna diky specialnim "bezesvym" kolejim, po kterych TGV jezdi. Ale jen hadam.

0/0
1.7.2007 0:25

JBetak

Re: TGV

Konstrukční rychlost, (tj. nejvyšší v pravidelném provozu) i nových sériových TGV je 320. Těch 360 je nějaký šum.

0/0
30.6.2007 19:40

daf8

Re: Re: TGV

Před 5-ti dny jsem jel v TGV na nejrychlejším úseku a dle mé GPS byla maximální rychlost 306 km/h. Je to úžasný zážitek...

0/0
30.6.2007 20:35

fritzek

Re: Re: Re: TGV

Ja jsem jel TGV dvakrat a pokazde mi prislo, ze jede tak 150km/h. Usuzoval jsem podle rychlosti aut na okolnich silnicich a dalnich. Docela me to zklamalo:(

0/0
1.7.2007 0:24

daf8

Re: Re: Re: Re: TGV

Záleží v jakém jste jel úseku. Já jel z Paříže do Perpignanu (úplný jih Francie) a ke konci, kde už není vysokorychlostí koridor a vlak jede po normální trati byla rychlost kolem těch 150 - 160 km/h. Na úseku z Paříže až asi k Nimes byla rychlost tak kolem 290 - 300 km/h.

0/0
2.7.2007 14:48

carver

Re: Re: Re: Re: Re: TGV

Taky jsem tam jel, Lyon - Nimes. Je to nádhera projíždět zatáčky 300 Km/h a přitom vidět na „lokomotivu“ (seděl jsem vzadu). Krásná krajina plná kopců a zatáček s panoramaty jaderných elektráren. Miluju Francii :))

0/0
23.7.2007 11:01

Sergej

Re: TGV

Cestovní rychlost na nové trati do Strasbourgu je 330 km/h

0/0
1.7.2007 4:07

ppc1500

Dobře se čte..

.. ale zajímala by mne cena zpátečné jízdenky z Barce do Madridu... rád bych se v ní projel

0/0
30.6.2007 13:34

marty

Re: Dobře se čte..

stačí se podívat na stránky renfe.es v třídě turista z atoche na sants se pohybuje cena okolo 66 eur , cena letenky z barajas třeba s clickair nebo vueling je stejná nebo levnější

0/0
30.6.2007 20:42

lagarta gordita

a u nás je vrcholem pár souprav Pendolina..

holt Západ není Banánistán :-/

0/0
30.6.2007 13:20

Rosťa Jančar - Technet.cz

Re: a u nás je vrcholem pár souprav Pendolina..

Takový "vláček" potřebuje trať jen pro sebe a ta musí mít tvar jako podle pravítka. To jde v ČR udělat jen za cenu zbourání částí měst a vesnic[>-]Pinďa jezdí na obyčejné trati pro náklad a lidi

0/0
30.6.2007 13:46

lagarta gordita

Re: Re: a u nás je vrcholem pár souprav Pendolina..

;-D a mapu Španělska někdy pán viděl?

0/0
30.6.2007 16:12

Aladin

Re: Re: Re: a u nás je vrcholem pár souprav Pendolina..

Ne, ale je hrdý Čech.;-)

0/0
30.6.2007 21:33

tomas

Re: a u nás je vrcholem pár souprav Pendolina..

Pendolino provozni rychlost max. 160km/h a to jen na par kratkych usecich. Opet jsme nekde jinde nez ostani. Nebo se pletu?

0/0
30.6.2007 18:29

martasex

Re: Re: a u nás je vrcholem pár souprav Pendolina..

pleteš pendolino ma provozni rychlost tuším 240, ale drážní těleso a přejezdy na trati z bezpečnostních důvodů neumožňují vyšší rychlost než 160. proto se mluví o změně drážních předpisů aby v nových úsecích koridorů kde již nejsou přejezdy mohli pendolina jezdit 200. Třeba Brno - Břeclav tam je myslím už jen jeden přejezd nebo od kolína na prahu až dodělají koridor a už teď je to zábava ve 160-ti mezi Zábřehem n/M. a Rudolticema v Čecháh. Navíc se podívej aspoň na jízdní řád a srovnej mezi čím vším musí pendolino "kličkovat", přidej 10 náklaďáků a máš stan na naší dráze. Opravdu si myslíš, že je 350 reálných bez speciální tratě? Doporučuju se v pendolinu projet (nejlíp v 1. třídě) a poprosit stewardku jestli by ti nedomluvila návštěvu kabiny. On ti to strojvedoucí rádi vysvětlí. Nejhezčí moment je když se v zatáčce skříň nahne a ty vidíš koleje "trochu nakřivo". ;-)

0/0
1.7.2007 10:41

Ludek_II

Pekne tema...

ale trestuhodne malo obrazku a docela mi to prijde i kratke.

0/0
30.6.2007 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.