Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nechte své fotky vydělávat, nabídněte je do fotobanky

Svými fotografiemi se můžete nejen chlubit, ale také na nich zajímavě vydělávat. Stačí je nabídnout fotobankám a pak jen sledovat, jak na účtu přibývají peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzik

Me pomohl tenhle manik

Tedy hlavne jeho clanek a pak taky mi hodne pomohl a ochotne poradil pres email: http://petr.vaclavek.com/article/425

Diky nemu ted vydelavam na zahranicnich fotobankach asi 11 000 za mesic a dal to roste!

0/0
12.10.2007 21:16

jiri vaclavek

fotobanky

škoda že tu nejsou konkretni podminky v jednotlivých fotobankách. U mě jednoznačne vyhrávají zahraniční mirkfotobanky jako stockexpert,istockphoto, dreamstime, bigstockphoto, stockexpert, fotolia, 123rfoto, které jsou začínající tvrdou konkurencí  pro jedničky mezi fotobankami jako jsou CORBIS a GETTY IMAGES ....mimochodem GETTY IMAGES zakoupili mikrofotobanku tusim istockphoto. prodej jmenovaných agentur je corbis 100 000 000 fotek - 251 000 000 dolarů, getty images 807 milionu dolaru a 90 milionu fotek. shutterstock 2 miliony fotek necelé a přes 10 000 000   dolaru tady přesto že ceny u mikrofotobank jsou zlomkové za jednu fotku ,... pruměrný výdělek je u mikrofotobank srovnatelný na jednu fotku s fotobankami klasickými .... napsal bych víc ale viz odkaz dříve.. případě rád napíšu celý článek ....

0/0
12.7.2007 9:18

Jiri Vaclavek

zajimavý článek

ale fotobanky pro běžného smrtelníka, tzn mikrofotobanky, které opravdu fungují najdete v mém článku ... http://www.photopost.cz/pp5free/clanek.php?id=39

každopádně díky za další tipy na fotobanky

0/0
12.7.2007 8:27

Mára

já na idnes

kdybych nabídl idnesu fotku která by se někam hodila využili by jste ji?

mohla by to bej celkem sranda se vidět někde v článku. /samozřejmě foto zdarma

;-)

0/0
11.7.2007 21:44

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: já na idnes

Proč by ne? Můžete ji poslat na redakce@technet.cz. V pripadě vetsiho datového objemu prosim vyuzijte sluzeb nektere z internetovych uschoven.

0/0
12.7.2007 15:09

Magumi

Výdělek

Podle mě to má smysl jenom pro lidi, kteří mají mnoho set a pokud možno spíš několik tisíc kvalitních fotek a takových amatérů zas tolik není.

0/0
11.7.2007 17:16

jiri vaclavek

Re: Výdělek

znam spoustu lidi a zen na materske ktere se tim v pohodě živí

0/0
12.7.2007 10:55

Petr

a co zvirata?

jak je to s pravy u zvirat? kdyz bych treba na vystave psu fotil jednotlive rasy a nasledne fotky nabidl fotobance? muzou se majitele psu ozvat? (a bude jim to neco platne? :-) ) a co znacky aut? tim nemyslim SPZ, ale auta jako takova?

0/0
11.7.2007 14:56

jiri vaclavek

Re: a co zvirata?

no myslim ze majitel psa se asi ozvat nemuze .. s spezkou je to jasne.. fotku pro komercni ucely pouzit nelze ... jako editorial uziti v novinach na idnes zase naopak ano

0/0
12.7.2007 10:54

lachta

fotky z kompaktu?:)

k tomu můžu říct jen jediné: ne každý je tak dobrý fotograf jako Lucie Vjaterová, a kdo ano, nebo dokonce lepší, bývá profesionál a tohle všechno už dávno ví. :-)

0/0
11.7.2007 14:34

ja

co kdyz jsem na fotce ?

Co kdyz jsem na fotce a nevim o tom? Ja nechci byt nikde v casopise....

0/0
11.7.2007 13:03

Ralf

Re: co kdyz jsem na fotce ?

Ty voe já tě viděl včera v novinách !! ;-D

0/0
11.7.2007 15:17

On

Re: co kdyz jsem na fotce ?

Vždyť jsem na Tebe i Tvoji starou včera koukal na am@teri.cz A to ti nevadí?;-D;-D;-D

0/0
11.7.2007 17:01

jiri vaclavek

Re: co kdyz jsem na fotce ?

no v novinach se objevit muzes (editorial užití) v reklamě těžko ... to se můžeš soudit pokud ano ....

0/0
12.7.2007 11:04

David

ahoj

;-O;-O;-O

0/0
11.7.2007 12:23

Zpomalenec

Fotografování velkých akcí

"Především musíte mít publikační souhlas od všech osob, které lze na

snímcích identifikovat. To znamená, že pokud i někde v pozadí stojí

člověk, kterému je vidět do tváře, musíte mít jeho souhlas."

Když se fotí na koncertu publikum, je vidět do tváře několika stovkám posluchačů, tak by se každého mělo tázat, jestli s uveřejněním v tisku souhlasí? Nebo se na to vztahuje nějaká výjimka?

0/0
11.7.2007 11:40

mk

Re: Fotografování velkých akcí

Pro reportážní účely není třeba svolení osob na fotografiích. Pro komerční ano. Viz případ z minulého týdne, kdy se chlapík poznal na fotce focené kdysi agenturou pro účely zpravodajství a teď si ji z archivu vytáhla reklamka a použila na billboardy.

0/0
11.7.2007 11:43

Zpomalenec

Re: Re: Fotografování velkých akcí

aha.... takže pokud jsem to dobře pochopil, tak když vyfotím třeba politika, tak ho můžu uveřejnit v novinách bez jeho souhlasu, ale nemůžu už si bez jeho souhlasu dát jeho fotku do svojí reklamy nebo knihy o politice...

0/0
11.7.2007 11:48

Don_Alex

Re: Re: Re: Fotografování velkých akcí

jo, samozrejme tam plati ze fotka ho nesmi nejak poskozovat, jako napr kdyz se mu priplizis k baraku a oknem ho vyfotis, jak se snazi obstastnit zenu souseda, tak toto nesmis pouzit ani v novinach

0/0
11.7.2007 12:17

hj

Re: Re: Fotografování velkých akcí

co se da delat v pripade, ze jsem se nasel vyfocenej na reklame?

0/0
11.7.2007 13:06

Don_Alex

Re: Re: Re: Fotografování velkých akcí

dojít s kasír taškou do firmy a žádat provizi za uveřejněné dny + buď požadovat ztažení nebo prachy za pokračování

0/0
11.7.2007 13:49

mjuuu

Odreagování

Když už mluvíme o fotkách :) http://www.youtube.com/watch?v=ie8wP9Tis8Y

0/0
11.7.2007 11:40

Lukke-Luk

Re: Odreagování

Tohle jsme všichni viděli snad už 100x. Rv

0/0
11.7.2007 13:03

paulo

Re: Re: Odreagování

A proč ses na to 100 krát díval! ;-D;-D;-D;-DRv

0/0
11.7.2007 15:24

mika87

voyager

0/0
11.7.2007 11:39

ole

ole

My v agenture kupujeme fotky z Getty a Profimedia a sou to vetsinou 10 - 15 tisic za fotku. Jeste se mi nestalo, abych pouzil fotku nejakyho cecha. To jen zkusenost.

0/0
11.7.2007 11:08

jiri vaclavek

Re: ole

zkousely jste pouzit fotky z mikrofotobank ??

0/0
12.7.2007 11:01

kombajn

autorum clanku

Podivejte se treba do galerie na fotobanka.cz, jak vypadaji "fotky" nekterych "fotografu". V tyhle zemi si kazdy mysli, ze si koupi digital a je z nej hned fotograf. Tento clanek to myslim ma za ukol jen zhorsit, coz?

Ja sam jsem uz na fotobanku pomalu prestal nahravat fotky. Je tam dost dobrych fotek, ale obcas je to zakopane pod haldou balastu. :(

0/0
11.7.2007 10:51

Don_Alex

Re: autorum clanku

patrne jsi dalsi z tech co tam servirujou balast, ja napr na fotobance mam stale vzestupnou prodejni bilanci, takze si nemuzu stezovat. Zpocatku to bylo spis tak na pivo, ale ted uz mi fotobanky financuji veskere me fotograficke rozmary....

0/0
11.7.2007 12:19

kombajn

Re: Re: autorum clanku

mam tam asi 600 fotek ze kterych se prodalo asi 20, takze nemyslim, ze jsem na tom tak extremne zle ;)

0/0
11.7.2007 12:39

jiri vaclavek

Re: Re: Re: autorum clanku

600 fotek a prodaných 20 to mi prijde naprosto zoufalé ... na mikrofotobankách by jste měla z 600 fotek první měsíc cca 600-1500 prodejů a tedy 200 dolarů .... ceská fotobanka na ceské poměry možná slušný výdělek ale nejlepší fotograf v české fotobance si vydělá cca 300 000 za rok ... nejlepší fotograf ve světových mikrofotobankách stejnou částku za 1 měsíc

0/0
12.7.2007 10:57

jiri vaclavek

Re: autorum clanku

vse zalezi na zakaznicich ... stejne si koupi jen dobre snimky a nezalezi na tom zda je delal amater nebo buhvijaky umelecký fotograf jehož fotky jsou na vystavách oslavovány .. i když kolikrát mají hodnotu nulovou

0/0
12.7.2007 11:03

rttrehtr

Re: autorum clanku

"Podivejte se treba do galerie na fotobanka.cz, jak vypadaji "fotky" nekterych "fotografu"."

No, fotky vetsinou vypadaji dobre (shity jsou rovnou zamitnuty), ale problem je v necem jinem: to, co se libi lidem a tedy to foti (ruzni pejci, kocicky, zapady slunce), absolutne neni sance prodat, protoze zakazniky fotobank nejsou konzumenti, ale reklamni spolecnosti, ktere chteji neco uplne jineho :-) To je ten hacek - kazdy fotograf by si mel rozmyslet, jestli foti do alba ci do blogu a tak bude fotit to, co se mu libi, nebo jestli bude delat business a bude fotit nudne zalezitosti, ktere se ale dobre prodavaji :-)

0/0
13.7.2007 19:16

mimo

www.fotoagent.sk

www.fotoagent.sk

0/0
11.7.2007 9:33

mrakomor007

Konkrétní podmínky a navázání spolupráce:

 1. kontaktovat agenturu, pokud můžete nabídnout minimálně 100 snímků, nejlépe e-mailem ????????????? Jak mám posílat stovky fotek o velikostech 8Mpx a víc mejlem? To budu odesílat hodiny a možná i dny!!!!!!

0/0
11.7.2007 8:09

Tom

Re: Konkrétní podmínky a navázání spolupráce:

Stačí poslat mailem odkaz na on-line galerii s náhledy. Nikdo nepsal, že se má hned poslat 100 fotek mailem. Mám pocit, že nikam žádné fotky posílat nechcete, jen tak z nudy otravujete v diskusi, co?

0/0
11.7.2007 8:33

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Konkrétní podmínky a navázání spolupráce:

Základem je kontaktovat agenturu s nabídkou minimálně 100 kvalitních snímků ... nejsnazší způsob je zaslat agentuře e-mailem UKÁZKY vašich prací.

To znamená, že disponujete alespoň stovkou snímků, které považujete za zdařilé a několik ukázek (a to opravdu nemusí být 8mpix, ale treba jen 2 Mpix náhledy) pošlete agentuře. Pokud se jim budou ukázky líbit a dohodnete se na další spolupráci, tak teprve potom bude potřeba uploadovat full-size snímky.

0/0
11.7.2007 9:03

Jimicz

Re: Konkrétní podmínky a navázání spolupráce:

Zpravidla se posílá první ukázka na CD/DVD, oni ji vyhodnotí a případně pošlou zpět na doplnění klíčových slov spolu se smlouvou.

Další fotografie můžete zasílat buď zase na CD/DVD nebo online.

0/0
11.7.2007 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.