- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vcera jsem ten jejich program stahnul z emulaka a porazil jsem ho 6x vrade. 18 let v pitchi. gratuluji
Jestli je nekdo kral v delani absolutne zbytecnych veci tak jsou to tihle vedci... 18 let zahozenych kvuli uplne kravine... to mi hlava nebere.
Fajn s tou 100 % pravděpodobností výhry u vrhcábů (backammon) to je přehnané, ale opravdu se od těch 100 % příliš nevzdaluje. Druhý hráč tak může vyhrát opravdu velkou souhrou náhod - je to něco jako porazit kasino v ruletě, teoreticky to možné je
Prave ze porazit kasino teoreticky nelze. Prakticky ano v malem poctu nahodnych pokusu, kdy vam to proste padne, ale z dlouhodobe perspektivy musite byt *vzdy* loser.
V pri obostrane perfektni hre v backgammonu ma vzdy navrh zacinajici hrac, za predpokladu, ze po celou dobu hry dostavaji hody, ktere jsou na stejne urovni ekvity. Vzhledem k nerealnosti tohoto predpokladu v praxi asi nema smysl o backgammonu v kontextu vyresenych her vubec uvazovat, protoze se s rozptylem pravdepodobnosti uvazuje uz pri zvoleni nejlepsiho tahu a pravdepodobnost je neoddelitelnou soucasti hry.
Pokud by se totiz vychazelo z faktu, ze v jakekoliv pozici vzdy dostanu nejlepsi hod (nebo druhy nejlepsi, treti...) v dalsim tahu (a dalsim, a dalsim), mohlo by to znacne deformovat zakladni strategii v hodnoceni nejlepsiho hodu, protoze by se nebraly v uvahu zadne jine alternativy. Vlastne by to byla uplne jina hra a byla by velice jednoduse spocitatelna ;-)
bylo řečeno, jaký výpočetní výkon byl potřeba, aby našli způzob jak vyhrát. Zajímalo by mě ale, jaký výkon bych potřeboval, kdybych si chtěl naopak už zahrát takovou hru proti pc.....
Existují hry ve kterých existuje alespoň 1 postup, kdy začínající hráč 100 % vyhraje. Mezi takové hry patří např. piškvorky, vrhcáby ((Backgammon) nebo "sirky" (je hromádka sirek, každý z hráčů odebírá 1-3 kusy, prohrává ten, který odebere poslední).
Postupy mohou být více či méně (např. u sirek stačí jen "dopočítávat do čtyř") složité. Teď se k nim jenom přidala další hra - dáma. Možná, že za pár let to budou i šachy, nebo jakákoliv jiná hra, ve které nezáleží na náhodě.
ted jsem to spocital kolik je kombinaci jak rozmistit 16 figurek na 32 (pouze jednobarevná políčka) polickach pro jednoduchost sem nepocital barevny rozdil figurek. A je to "jenom" 600000000000 I tak jsem čekal méně. Ještě musíme nějaké nuly vyloučit, ze se některé kombinace nemohou vyskytnout, a taky ze nemohou jit po sobe. Takže jim moc nevěřím.
jak jsem k tomu dospěl? 32!/(16!*16!) ! znamená faktoriál.
To číslo je 500 miliónů miliard. Už i vrabci na střeše ví, že anglické bilion je české miliarda, jen od novinářů se puky stále odrážejí. Navíc číslo je ve článku napsané a každý si může odpočítat počet cifer.
500 milionu miliard je
500 000 000 000 000 000
a oni tam maji o 3 mista víc..
18 let výzkumů ? Prd výzkumy, každé malé dítě ví, že když se poprvé počítači podařilo vyhrát nad člověkem šachy, tak se nepoužily žádné výzkumy, ale hrubá síla 200 000 000 tahů za sekundu.
Drtivá většina hráčů dámy na PC disponuje dostatečně silným CPU, že prohraje na počkání a nejsou k tomu potřeba žádné výzkumy, prostě se zkouší všechny možné tahy. Tahů oproti šachům není tak mnoho, hraje se defakto jenom na 32 políčkách a vyskytují se jenom dvě figury.
Ale dáma se hraje na desce, která má 10x10 polí, tedy celkem 50 políček!!!