Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České metro jezdí ve Francii

Druhá linka plně automatického metra ve francouzském Toulouse jezdí s vozy, které byly vyrobeny v Česku. Podobné lehké vagony mohou být nasazeny i v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal141

Nesrovnatelny

Potiz s tim metrem je, ze v Praze nejezdi 150.000 lidi, ale spis 1.500.000....takze bysme si udelali trochu delsi nastupiste ? :))

0/0
8.11.2007 10:16

Anunnaki

SKYTRAN

Budoucnost bude jednoznacne zruseni/zakazani osobnich automobilu do mest a zavedeni levne individualni dopravy, a to splnuje na 100% system skytran.http://www.skytran.net/

a) jsou to male kabinky na vysute lehke konstrukci bez ridice

b) nastupni/vystupni "zastavky" muzou byt velice huste vedle sebe

c) obcan nastoupy do vozitka na libovolne "zastavce" a na display si vybere kam chce jit. System sam odveze kabinku do pozadovane cilove stanice, max. moznou rychlosti.

d) obcan nikdy neceka na vozitko, ty stoji a cekaji na "zastavce" na obcana

0/0
26.7.2007 14:42

Anunnaki

Re: SKYTRAN

...pokracovani...

e) vozitka jsou velice levna, prakticky plastove kabinky s dvojsedadlem a dotykovym displajem, bez motoru, bez brzd, bez kol ktere by se opotrebovavaly a podobne, zadne mechanicke rizeseni

f) trat je v porovnani s tramvajovou o nneco drahsi, ovsem tady plne a daleko vetsi mirou nahrazuji veskerou osobni dopravu, a v porovnani s budovanim cestne site je to smesna polozka

g) vozitko ovlada automaticky centralni pocitac (bud jedna centrala nebo vice central obsluhujicich konkretni casti trate/trasy), tedy nedochazi k zapcham, rychlost vozitek je urcovana na zaklade pohybu okolnich vozitek. Zacpy se inteligentne obchazeji jinou cestou.

0/0
26.7.2007 14:42

x

Re: Re: SKYTRAN

"trat je v porovnani s tramvajovou o nneco drahsi, ovsem tady plne a daleko vetsi mirou nahrazuji veskerou osobni dopravu, a v porovnani s budovanim cestne site je to smesna polozka"

Tak to je informce odkud - je sice mozna jen o neco drazsi, ale autem se vozi i tezke veci - treba nakup a tudiz je to musi byt mnohem blize domu, nez tramvaj u niz jsou to i stovky metru.

A cesty tam bejt musi uz proto, ze tezko tim povezete nabytek, urcite tim nebudou jezdit popelari, HASICI, zachrana sluzba a i stavebni materialy potrebne pro udrzbu domu - treba novou kabinu nebo strojovnu vytahu...

0/0
27.7.2007 23:50

rhino

Nekompatibilní systém

Zase má betonová loby pré... místo kompatibilního Déčka, které by mohlo používat po určitou dobu depo na Kačerově, postavíme komplet novou, s ničím nekompatibilní trať...

Jako by nestačil ten přihlouplý zabezpečovací systém MATRA na C...

Pevně doufám, že VAL v Praze je jen zbožné přání pisálků. (A proletáře Štajnera, pochopitelně).

0/0
21.7.2007 20:11

x

Re: Nekompatibilní systém

Jede hlavne o to ze 5 vozove soupravy s prijatelnym inetrvalem by na D byly vzhledem k prepravni poptavce drahym luxusem a tak minimalne budou spravy kratsi - treba jen 3 vozove a tim se usetri i delka nastupiste pri stavbe + jeho osvetleni jako provozni vydaj.

0/0
22.7.2007 4:09

student

proč zavádět metro na pneumatikách

a nepostavit plně segregovanou tramvajovou trať, s kombinací tunel-povrch, normálním 1435mm rozchodem a vozidly kompatibilními se zbytkem sítě

ostatně trolejbusy se do prahy nesmí vrátit protože je to jiný systém než existující (výdaje na údržbu atd), a VAL je snad s něčím v praze kompatibilní ?

0/0
21.7.2007 15:47

x

Re: proč zavádět metro na pneumatikách

"a nepostavit plně segregovanou tramvajovou trať, s kombinací tunel-povrch, normálním 1435mm rozchodem a vozidly kompatibilními se zbytkem sítě"

Zalezi na pozadovane kapacite, zdali by to tramvaje zvladli - treba i nutnost zabezpecni volne koleje (navestidla) z duvodu spatne viditelnosti v tunelu a malych rozestupu - prave z duvodu prepravni kapacity ve spicce - metro je proste paterni system dopravy.

0/0
22.7.2007 4:01

x

Re: proč zavádět metro na pneumatikách

"povrch"

To je pripusten jen tam, kde neni lidske obydli, nebot i ja bych  jsem dal rovnez dam prednost soucasnym autobusum pred buracejici tramvajovou trati pod okny - prave ten hlkuk je duvod, proc se proti stavbe nekterych tramvajovych trati sepisuji petice. 

0/0
22.7.2007 4:12

kkk

To jsou novinky

O automatickych vlacich VAL se psalo uz nekdy zhruba pred 25 - 30 lety. To jsou teda novinky ;-D

0/0
20.7.2007 21:57

John

Co je na tom tak zvlastniho

To ze Siemens necha montovat sve vyrobky v Cesku a pak je proda do Francie, neznamena, ze je to nejaky cesky zazrak.

0/0
20.7.2007 18:56

Honzas

Re: Co je na tom tak zvlastniho

Metro se nedělá na bežícím pásu. Každá dodávka je svým způsobem originál a jeho výroba rozhodně není skládání lega.

0/0
20.7.2007 20:23

Hrochomut

Ekologie

to mě vždy dokáže pobavit, že dopravní prostředky poháněné elektromotory jsou ekologické. Ano, nekouří to. Ale kde se asi bere ta elektrická energie? Možná je to ekologičtější druh dopravy, než některé jiné, ale rozhodně není ekologická...

0/0
20.7.2007 18:05

Wlk

Re: Ekologie

Vážený pane, jak vidím, patříte ke skupině lidí, co si autem dojede i do 50m vzdáleného obchodu pro 1 rohlík. Vaše reakce znamená pouze to, že si sám před sebou tuto svoji lenost zdůvodňujete. Pokud totiž nebude toto metro zastavovat u Vás v obývacím pokoji, nemá pro Vás žádný faktický význam.

0/0
20.7.2007 18:28

Hrochomut

Re: Re: Ekologie

to máte velmi zkratkovité uvažování ;-) To, že poukazuji na to, že elektrické se nerovná ekologické ještě přece nemusí znamenat, že si nemyslím, že metro je ve velkých městech s hustým provozem potřebné, ne-li už dnes naprosto nezbytné... Trošku méně krátkozrakosti ve svých soudech ;-) Můj příspěvek byl úplně o něčem jiném...

0/0
20.7.2007 18:35

Martin

Re: Ekologie

Furt lepší, než kdyby jezdilo na řepkový olej ...

0/0
20.7.2007 20:51

x

Re: Ekologie

Do ekologie se zapocitava i hlucnost , ktera je u elktrickych vzdy u neco nizsi, oxidy dusiku a dalsi nespalene castecky jsou vzdy u auta v mnohem vyssich koncentracich nez u moderni uhelne elekrarny s odlucovaci. A smog jde vetsinou primo do lidskych sidel, kdezto zdroj energie lze postavit v malo obydlene oblasti.

0/0
21.7.2007 0:29

znalec

Re: Ekologie

na to hlavní jste jaksi zapomněli, a to, že ekologie spočívá hlavně v přepočtení na hlavu. Prostě hromadná doprava je oproti individuální vždy ekologická :-)

0/0
21.7.2007 16:17

Krutas57

Re: Ekologie

Elektrická energie se bere třeba v jadernejch elektrárnách. Z nich je jen to vyhořelí jaderný palivo. Navíc se kolem roku 2050 začne přecházet na termojadernou fúzi a z ní už neni žádnej odpad kromě vodní páry. Takže metro považuju za VYSOCE EKOLOGICKEJ dopravní prostředek.R^

0/0
23.7.2007 14:50

x

Re: Re: Ekologie

"začne přecházet na termojadernou fúzi a z ní už neni žádnej odpad kromě vodní páry"

Bude jako odpad plyn Helium - ale ten nebude radiaktivni - nebo jen minimalne - rozhodne ho bude malo a jen pokratkou dobu (co vim tak do 50 let - tyka se to i ostanich soucastek reaktoru - takze to nebude problem uskladnit) a pak to bude bezne pouzivana surovina.

0/0
24.7.2007 13:41

Jimmy

Re: Re: Ekologie

Kéž by to tak bylo. Bohužel termojaderné elektrárny jsou ve stavu 50let před před komerčním provozem už asi tak 60 let, tak aby i za dalších 50 let nebyli stále 50 let před dokončením.

0/0
25.7.2007 5:39

mizar

Re: Re: Re: Ekologie

Sice taky jenom plánovaný postup, ale věřím že uskutečnitelný:

http://www.iter.org/a/index_nav_1.htm

tzn. možnost komerčního využití kolem roku 2045...

0/0
25.7.2007 13:03

povoz?

Novinářská kachna

No to chci vidět, jak se linka metra vleze do Povozu, nesnáším novinářské kachny...

0/0
20.7.2007 17:09

bekbektululu

Smrdi

Metro na pneumatikach je mozna levnejsi, ale ten smrad ze spalene gumy je odporny a hnusny. Rv;-O;-€(Y)

0/0
20.7.2007 16:06

AAA

Re: Smrdi

To chce holt lubrikaci :)

0/0
20.7.2007 16:14

reno

Re: Smrdi

kdo maze, ten jede :-)

0/0
20.7.2007 18:21

prav gulden

Re: Smrdi

Proč by se měla guma pálit? Běžte se podívat na pařížské metro, tam jezdí vozy na gumových kolech leta!

0/0
22.7.2007 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.