- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Potiz s tim metrem je, ze v Praze nejezdi 150.000 lidi, ale spis 1.500.000....takze bysme si udelali trochu delsi nastupiste ? :))
Budoucnost bude jednoznacne zruseni/zakazani osobnich automobilu do mest a zavedeni levne individualni dopravy, a to splnuje na 100% system skytran.http://www.skytran.net/
a) jsou to male kabinky na vysute lehke konstrukci bez ridice
b) nastupni/vystupni "zastavky" muzou byt velice huste vedle sebe
c) obcan nastoupy do vozitka na libovolne "zastavce" a na display si vybere kam chce jit. System sam odveze kabinku do pozadovane cilove stanice, max. moznou rychlosti.
d) obcan nikdy neceka na vozitko, ty stoji a cekaji na "zastavce" na obcana
...pokracovani...
e) vozitka jsou velice levna, prakticky plastove kabinky s dvojsedadlem a dotykovym displajem, bez motoru, bez brzd, bez kol ktere by se opotrebovavaly a podobne, zadne mechanicke rizeseni
f) trat je v porovnani s tramvajovou o nneco drahsi, ovsem tady plne a daleko vetsi mirou nahrazuji veskerou osobni dopravu, a v porovnani s budovanim cestne site je to smesna polozka
g) vozitko ovlada automaticky centralni pocitac (bud jedna centrala nebo vice central obsluhujicich konkretni casti trate/trasy), tedy nedochazi k zapcham, rychlost vozitek je urcovana na zaklade pohybu okolnich vozitek. Zacpy se inteligentne obchazeji jinou cestou.
Zase má betonová loby pré... místo kompatibilního Déčka, které by mohlo používat po určitou dobu depo na Kačerově, postavíme komplet novou, s ničím nekompatibilní trať...
Jako by nestačil ten přihlouplý zabezpečovací systém MATRA na C...
Pevně doufám, že VAL v Praze je jen zbožné přání pisálků. (A proletáře Štajnera, pochopitelně).
Jede hlavne o to ze 5 vozove soupravy s prijatelnym inetrvalem by na D byly vzhledem k prepravni poptavce drahym luxusem a tak minimalne budou spravy kratsi - treba jen 3 vozove a tim se usetri i delka nastupiste pri stavbe + jeho osvetleni jako provozni vydaj.
a nepostavit plně segregovanou tramvajovou trať, s kombinací tunel-povrch, normálním 1435mm rozchodem a vozidly kompatibilními se zbytkem sítě
ostatně trolejbusy se do prahy nesmí vrátit protože je to jiný systém než existující (výdaje na údržbu atd), a VAL je snad s něčím v praze kompatibilní ?
"a nepostavit plně segregovanou tramvajovou trať, s kombinací tunel-povrch, normálním 1435mm rozchodem a vozidly kompatibilními se zbytkem sítě"
Zalezi na pozadovane kapacite, zdali by to tramvaje zvladli - treba i nutnost zabezpecni volne koleje (navestidla) z duvodu spatne viditelnosti v tunelu a malych rozestupu - prave z duvodu prepravni kapacity ve spicce - metro je proste paterni system dopravy.
O automatickych vlacich VAL se psalo uz nekdy zhruba pred 25 - 30 lety. To jsou teda novinky
To ze Siemens necha montovat sve vyrobky v Cesku a pak je proda do Francie, neznamena, ze je to nejaky cesky zazrak.
Metro se nedělá na bežícím pásu. Každá dodávka je svým způsobem originál a jeho výroba rozhodně není skládání lega.
to mě vždy dokáže pobavit, že dopravní prostředky poháněné elektromotory jsou ekologické. Ano, nekouří to. Ale kde se asi bere ta elektrická energie Možná je to ekologičtější druh dopravy, než některé jiné, ale rozhodně není ekologická...
No to chci vidět, jak se linka metra vleze do Povozu, nesnáším novinářské kachny...
Metro na pneumatikach je mozna levnejsi, ale ten smrad ze spalene gumy je odporny a hnusny.