Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je libo Windows nebo Linux? Dell nabídne vše v jednom

Kdo se stále nemůže rozhodnout, jaký operační systém na svém PC bude provozovat, možná získá řešení. Dell se totiž chystá uvést na trh počítač s oběma systémy zároveň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Infernits

dell a linux

Od DELLu uz mame ve firme skoro vsechno, desktopy, server, notebook. Spolehlivost je supr a pouzivani Linuxu (konecne :) ) jen a jen vitam, na vsem nam bezi openSuSE Linux a na serveru pak Debian - neni nac si stezovat, vse bezi precizne a naklady na provoz jsou uplne jinde nez u PC typu "czechbastl" + nejmenovany proprietalni system ;-D

0/0
10.8.2007 0:14

Slackware

Re: dell a linux

Ten redaktor je opravdu expert ;-D Ubuntu je bezplatná "verze programu" Linux (tomu se rika distribuce a Linux je OS), který je hlavním konkurentem operačního systému od Windows... (takto to vyzniva, ze Windows je softwarova firma - spravne melo byt je konkurentem OS Windows od firmy Microsoft:)

0/0
12.8.2007 0:13

eh

to autor

pane autor, linux je operacni system stejne jako vas windows.

0/0
9.8.2007 16:39

PK

DOS RULEZ

Nevím na čem běhají superpočítače, v mé úspěšné PC firmě máme 15 PC i386DX, server je 486SX25 a běží na něm Dr.DOS+LANTASTIC jako server, počítače jsou připojeny do sítě 220V (nebo dnes možná 230V ?). Data  hezky sdílíme, sice jen 8 znaku ale to staci, je to přehledné Objedna0,Objedna1, atd.. to poslední číslo je rok. Jen nám dělá trochu problém, že se nám dublují objednávky např. z roku 1997 s rokem 2007, ale pracuji na upgradu, přejmenuji složky na obj_001 atd a máme na dalších 1000 let klid.

A o tym žádná.

PS: Letos chtějí účetní myši, i když nevím na co.

0/0
9.8.2007 15:11

martas38

Re: DOS RULEZ

Od koho berete nahradni kulicky do pocitadla?

0/0
9.8.2007 15:20

PK

Re: Re: DOS RULEZ

Kuliček netřeba, ani harddisků dokonce - systém startuje z diskety a nejnovější modely s LAN bootojí i ze serveru. Karta LAn jen musí být vybavena takovou speciální věcí - "Boot X(censored)X" se to jmenuje

(bojím se napsat plný název, proto censored.. ale dneska hrozí obvinění ani neviš jak, more. )

Rv

0/0
9.8.2007 15:50

Aljosha

Re: Re: Re: DOS RULEZ

Není to škoda elektřiny? Nestačil by jeden poznámkovej blok a kuličkové pero pro každýho zaměstnance?;-)

0/0
10.8.2007 21:05

Fjodor Mrtvov

?:_!"L

oba tyto systémy můžete v pohodě provozovat na tomto jedinečném počítači! R^

http://aktualne.centrum.cz/analyzy-a-specialy/prezident/charitativni-aukce.phtml

0/0
9.8.2007 9:39

smarty

os nebo program?

Clanek je nejak zmateny. Autor pise, ze si uzivatel bude moci vybrat operacni system Windows nebo program Linux. Linux je take operacni system. a veta "Na jednom virtuálním stroji bude například moci pracovat v systému Windows Vista, na druhém prohlížet internet, na třetím dělat v Linuxu a na čtvrtém ve Windows XP." Je jeste podivnejsi. To si uzivatel bude moci vybrat jestli bude delat v XP, Vistach, Linuxu nebo internetovem prohlizeci (napr). A ten prohlizec pojede jako v dosu nebo co?:)

0/0
9.8.2007 9:13

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: os nebo program?

Článek byl převzat z ČTK a vyžádal si více úprav, než se čekalo. Díky za diskuzi.

0/0
9.8.2007 10:42

Bespi

Re: os nebo program?

Ano uzivatel bude moci pracovat v obou OS najednou - od toho virtualizace je. Klidne si muzes spustit Windows 5x najednou. Pokud na to ovsem bude  stacit RAM :-) .

0/0
9.8.2007 22:08

rooman

Dell umi delat byznys

Tak uvidime, co mu prinese vetsi zisk. Zda Win nebo Lin.

0/0
9.8.2007 8:52

xmas_lukas

lamy

Tak tohle je fakt síla. Která lama tohle napsala. Linux je program8-o, Ubuntu je zadarmo, ale na konci článku zase tvrdí že začal v evropě jeho prodej;-O. Ten člověk co to psal vůběc neví o čem mluví. Právě jsem s technetem skončil. Je to stejný bulvár a nesmysl jako celý idnes.Rv

0/0
9.8.2007 8:12

martas38

Re: lamy

Ten clovek patrne nakrmil translator textem v anglictine a neobtezoval se precist si vysledek.

0/0
9.8.2007 8:19

Pavel Kasík - Technet.cz

oprava

Článek byl převzat z ČTK, a výtky čtenářů vůči nepřesnostem byly na místě - četl jsem teď zahraniční zdroje a některé chyby v překladu jsem opravil. Když najdete další, posílejte nám je na naše redakční adresy, je to rychlejší. Díky.

0/0
9.8.2007 10:41

Aljosha

Re: oprava

Ten článek je opravdu poněkud "out", na druhou stranu smekám před Vaší férovou a otevřenou komunikací... R^

0/0
10.8.2007 21:16

Ilfirin

Program?

Linux jako operační systém je v článku zmíněn jen jednou nebo dvakrát. Jinak je nazýván programem.Může někdo z redakce toto vysvětlit?

0/0
9.8.2007 7:23

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Program?

Když se podíváte na autora, zjistíte, že jde o zprávu převzatou z ČTK. S výtkami souhlasíme a postupně je odstraníme.

0/0
9.8.2007 10:29

kenx

řeší se to

Ještě se neví jaké řešení se použije jako platforma pro virtualizaci. Nejvíce se spekuluje o SWsoft, ale je možné že Dell přijde s vlastním řešením. Jsou lidé kteří tlačí na to aby se tam objevil technicky nejzajímavější operační systém pro desktopy kterým dnes není ani Vista ani Ubuntu ale OS X od Apple. Ano, nejde o to že tam budou dva virtuály, může jich tam být více. Pokud Dell spojí speciální posílený hardware s vlastním přizpůsobením virtualizační platformy, bude toto řešení efektivnější než současné možnosti kdy si člověk na "neznámý" komp dá "univerzální" třeba vmware. O tohle tak nějak jde, bohužel přepisálek to pojal dosti ... blbě :-)

0/0
9.8.2007 7:18

erdoes2

Dobra moznost vylepseni prace s M$W...

Uzivatele Linuxu toto reseni davno znaji a pouzivaji. Pod virtualnim strojem Linuxu lze provozovat velmi efektivne ruzne operacni systemy a napr. tak umoznity detem si hrat s Windows a dospelym umoznit skutecnou praci pod efektivnimi aplikacemi v Linuxu. Je dobre, ze se teto moznosti chytil pocitacovy gigant Dell.. :-)R^

0/0
9.8.2007 7:00

Paudio Bernnardi

No tak tady to dnes bude ostry

Windows je OS zatim co linux je program... ?

0/0
9.8.2007 6:17

albundy@volny.cz

Re: No tak tady to dnes bude ostry

tak tak,Linux je program a je na...na nic...on tady nekdo bude teda vysvetlovat ze to jako na neco je-treba na kraceni dlouhe chvile a pro nespave jedince.Nechame se prekvapit k cemu vsemu by se to mozna dalo vyuzit ;-D

0/0
9.8.2007 6:35

erdoes2

M$W na ustupu...

Drtiva vetsina serverovych reseni a vsech aplikaci, kde zalezi na spolehlivosti a bezpecnosti, bezi pod Linuxem. Podporuji jej vsechny vbyznamne pocitacove firmy vc. IBM, HP, Dell atd. Zatimco asi 96% superpocitacovych clusteru pouziva Linux, M$W jich loni pouzivalo pouze 0.5% a letos uz vubec zadny.. ;)) Donedavna pod Linuxem bezel i Hotmail Microsoftu. Zrejme jsi v soku, co? ;-D;-D;-D

0/0
9.8.2007 7:08

Scarysek

Re: M$W na ustupu...

Naopak, trend uz je trochu jiny, nez pises. Nevim jesi ti ho linux kouri, ze kvuli tomu lzes, ale to je jedno. Podil Microsoft serveru stoupa ;-)

A kazdej kdo me bude kamenovat, ze je linux na serveru lepsi, at si da facku, protoze bude delat tu samou chybu co linux - nebude o tom presvedcovat lidi co s tim muzou neco delat ;-)

0/0
9.8.2007 8:42

Kuralek

Re: Re: M$W na ustupu...

Ano je to tak... stejne je linux jenom medialni kampan.. nic takoveho ani neexistuje... vsechno bezi na windows a linux? to je jenom windows 95 prodavane pod novym nazvem... vsimli jste si ze kdyz nekdo tvrdi ze na tom serveru co vidis bezi linux ze tam nema monitor aby ses mohl podivat co tam bezi? :D

0/0
9.8.2007 12:19

Queribus

Re: Re: Re: M$W na ustupu...

;-DR^;-D

0/0
9.8.2007 12:53

Scarysek

Re: Re: Re: M$W na ustupu...

No myslim, ze superpocitace a webove servery jsou krapet rozdil.

Dej si facku.

0/0
10.8.2007 12:31

Mapek

Re: Re: M$W na ustupu...

On psal o podílech na superpocítacových clusterech, zatímco ty o serverech. Mezi těmito výrazy není rovnítko. Takže být tebou, tak se omluvím za to, že jsi ho nazval lhářem a příště než vyletím, tak se vydejchám a zkusím to nejenom přečíst, ale i pochopit.

0/0
9.8.2007 12:38

IGI

Re: M$W na ustupu...

Mas doma cluster, nebo server na kterem bezi aplikace u kterych je kladen duraz na spolehlivost a bezpecnost??? Asi tezko. Myslim, ze clanek byl o PC a ne o tom co tady pises. A tvoje reakce na prispevek vyse je uplne mimo misu. Jedine co z toho jde poznat, ze to psal dalsi fanatik s tucnakem v hlave. ;-(;-(;-(

0/0
9.8.2007 8:59

Collin

Re: Re: M$W na ustupu...

Já myslím, že tento argument je vpořádku. Poukazuje na trend prosazování se Linuxu (a já bych připojil obecně Open Source).

Zatímco podmínky pro rozšíření Linuxu jsou díky monopolu MS těžký, v mnohých jiných odvětvích které jsou přehlednější MS už prohrává. Jako kancelářský balík dnes většina firem i lidí volí OpenOffice, na serverech běží téměř všude Apache (navíc nejčastěji pod Linuxem), weby fungujou na Joomle či podobných "svobodných" produktech, který doslova vydrtily snahy MS i jiných firem. Zavrhovat Linux je hloupost, stejně jako zavrhovat cokoli.

0/0
12.8.2007 20:32

martas38

Re: M$W na ustupu...

Ac velice spokojeny uzivatel linuxu musim rict, ze kecas. Tady mas dukaz: http://news.netcraft.com/archives/2007/08/06/august_2007_web_server_survey.html

0/0
9.8.2007 10:36

billik

Re: Re: M$W na ustupu...

zas tak uplne mimo misu neni. nedavno jsem videl tabulku zastoupeni OS u petistovky nejvykonnejsich superpocitacu na svete. windows bezi na dvou :-)

0/0
9.8.2007 11:19

Mapek

Re: Re: M$W na ustupu...

Superpočítačovými clustery nemyslel webové servery z tvého odkazu. Jinými slovy reaguješ na něco, co vůbec neřekl.

0/0
9.8.2007 12:42

martas38

Re: Re: Re: M$W na ustupu...

Reaguji na to, ze drtiva vetsina serverovych reseni bezi na linuxu. Apache je na 48% serveru a MS na 36%. To mne nepripomina drtivou vetsinu. Navic Apache ma dlouhodoby pokles a MS narust. Jsem presvedcen, ze Apache je vhodnejsi reseni. Ostatne podivej se na odezvu serveru iDnes, ktery pred nedavnem migroval na MS. Sam doma aktivne linux pouzivam, nemenil bych, win mam pouze v praci, ale tito bezmezne oddani zaslepenci mne vadi v kteremkoliv odvetvi nejen v IT....

0/0
9.8.2007 13:24

ja

Re: Re: Re: Re: M$W na ustupu...

Do pytle tak si to znovu přečti, on nemluví o tom, o čem muvíš ty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
9.8.2007 14:04

martas38

Re: Re: Re: Re: Re: M$W na ustupu...

Nevim na cem bezi superpocitace. Hadal bych na nejakych mutacich Unixu, ktere toho s linuxem moc spolecneho nemaji, nebo na uplne specialnich OS. Ale v kritickych aplikacich se rozhodne linux prilis nepouziva, spis vubec.

0/0
9.8.2007 14:36

Mapek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: M$W na ustupu...

Unix skutečně vládl, v současné době ale hodně ztrácí. Statistika:

http://www.top500.org/stats/list/29/osfam

0/0
9.8.2007 14:47

martas38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M$W na ustupu...

A v tech kritickych to je casto open VMS apod.

0/0
9.8.2007 14:49

Mapek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M$W na ustupu...

To jo, ale o OpenVMS jsem už dlouho neslyšel. Hádám, že rychlosti vývoje Linuxu asi dnes nemá šanci konkurovat.

0/0
9.8.2007 15:11

Mapek

Re: Re: Re: Re: M$W na ustupu...

S těmi webovými servery máš pravdu. S tím ústupem Apache také, ale dovolím si pochybovat, že "drtivou vetsinou serverovych reseni a vsech aplikaci, kde zalezi na spolehlivosti a bezpecnosti..." původní přispěvatel myslel webservery.

0/0
9.8.2007 14:39

martas38

Re: Re: Re: Re: Re: M$W na ustupu...

ok.

0/0
9.8.2007 14:57

Jirik

Re: M$W na ustupu...

Presne tak . Ne server patri pouze neco spolehliveho, cili Linux / UNIX / *BSD. Ne sracky jako je M$. Napr. i FW maji v sobe Linux.

Bohuzel, mozna pocet M$ "serveru" roste, ale ktery deb*l by dal prednost serveru s M$. Jen zaprisahly fanatik M$. S Apachem je to stejne.

Proste mi to prijde, ze je to o lenivosti. Je-li nekdo hovado, voli na server M$. Je-li nekdo clovek moudry voli jak na server, tak stanice pouze Linux ci UNIX. Duvod je jednoduchy - kvalitni sprava a hlavne se nemusi resit antiviry apod.

0/0
10.8.2007 7:57

Dalibor

Re: Re: M$W na ustupu...

U serveru je to jasné, ale u pracovní stanice to tak jednoduché není. Sám mám na některých stanicích Windows, i když držím palce Linuxu. Stačí narazit na nutnost použít účetní program - spolehlivý a beroucí ohled na  předpisy v ČR - a zde linuxové verze příliš uspokojující nejsou. Je tu i jiný software, který firma nutně potřebuje pro svoji práci a na Linuxu není.  Problém je též při přechodu z Windows na Linux, když má firma stávající hw: jako jsou scannery, multifunkční zařízení apod.  Pokud si je pořizují nové, lze si vybrat zařízení podporující Linux. Ale stávající zařízení - přece to firma nevyhodí ...

0/0
11.8.2007 16:03

Czuraczech

Re: No tak tady to dnes bude ostry

Kazda liska chvali svuj ocas,ta co ho nema tvrdi ze nejlepsi je zit bez ocasu :-)

0/0
9.8.2007 6:43

Scarysek

Re: Re: No tak tady to dnes bude ostry

Kazda liska chvali, ze nema ocas, ta co ho ma tvrdi, ze lepsi je zit s nim.

0/0
9.8.2007 8:44

houska

Re: Re: Re: No tak tady to dnes bude ostry

Zatracený lišky...

0/0
9.8.2007 8:51

IGI

Re: Re: Re: Re: No tak tady to dnes bude ostry

Zatracene ocasy...;-D

0/0
9.8.2007 9:21

MaC

Re: Re: Re: No tak tady to dnes bude ostry

ten ocas ma být tvrdy a ne tvrdi:-)

0/0
10.8.2007 16:23

Dalibor

Re: Re: Re: Re: No tak tady to dnes bude ostry

Bejvávalo ... :-)

0/0
11.8.2007 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.