Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, kudy putují vaše kufry, než se dostanou do letadla

Co se vlastně stane poté, co u přepážky označí váš kufr samolepkou a on odjede do hlubokých útrob ruzyňského letiště? Máme pro vás fotoreportáž ze zákulisí našeho největšího vzdušného přístavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

reynaldo

reportáž z utajení

Zajímalo by mě, jak to při přepravě zavazadel v Ruzyni opravdu chodí. Kdyby se nějaký novinář

nechal zaměstnat na letišti a pak napsal reportáž - to by byla nejspíš

pořádná detektivka. V okurkové sezóně by to možná hodilo i titulek na první

straně ;-)

0/0
29.7.2008 1:30

reynaldo

reportér v utajení

Zajímala by mě, jak to opravdu chodí. Když jste tam oficiálně, tak vám ukážou jen teorii. Praxe bývá dost jiná. Kdyby se nějaký novinář nechal zaměstnat na letišti a pak napsal reportáž - to by byla nejspíš pořádná detektivka. V okurkové sezóně by to hodilo možná i titulek na první stranu. ;-)

0/0
29.7.2008 1:26

Dix

Ruzyně poprvé a naposled

Let Ruzyně Malaga. Po odbavení dvě hodiny kufr bez dozoru. Po příletu v Malaze, provoz jak na Václaváku, než jsme došli od letadla k pásu kufry tam byly do 5 min. Na mém kufru urvaný zámeček, budiž normál, neletím poprvé vím jak se s kufry zachází, nic drahýho tam nedávám. Proč soused z letadla tak přehrabuje kufr a kroutí hlavou? Po příjezdu do hotelu kruci kde jsou dva kartony cigaret? Tak proto mám urvaný zámek. Je to jasný na všech letištích odbavení kufrů potom rentgen. Akorát u mě od RTG hláška kamarádovi jedou ti tam cigára. No nic dáme řeč s dopravcem. "Pane na to tady nikdo nemá čas a kufry jsou stále pod dohledem kamer to se muselo stát v Malaze." To ti tak věřím.Dotaz v Brně "To jste se zbláznil proč lítáte z Prahy tady by se vám to nestalo" Kruci má recht 7 krát z Brna a nikdy zádný problém. No nic příště raději Brno nebo Wienna airport. Akorát je smutný, že to nikomu Praze nevadí, a jsem zvědav kdy někdo navrhne změnu názvu na Chmatákov.   

0/0
21.10.2007 20:49

Kikina

Milano

Letela jsem z Bari do Prahy pres Milano. Prestup jen hodinovy,coz neni zadna slava.Kufr nedorazil,az ctvrty den,s pozkozenym zamkem,prisla jsem o veci v hodnote cca 25 tis.Vsichni delaji mrtvyho brouka.Chtela bych pracovat na letisti :-) ,dobry typ jak usetrit treba na vanocnich darcich,sebranka jedna zk...vena!

0/0
13.10.2007 16:05

hroch

kotel

tos to mam porad haluz nebo nevim, se mi nigdy nic nestalo s kuframa a to sem lital i sierra leone hodne casto, jo a minuly tyden sem provezl kotel huleni do uk. tak nevim jak to stou bezpecnosti vlastne je:-) ale inak dobry. jo a pivo si na ruzyni taky nekoupim....kuvy zlodejsky

0/0
31.8.2007 12:42

Martin

Klasika!

Mr*** jedny mediální!

Chcou na letištích nehorázný poplatky a tohle máme za to. Za ty love bysme měli mít ty kufry ještě vyleštěný a né vybílený.

Tak za tohle mi si je platíme..;-O

0/0
29.8.2007 15:01

Miloš

vykradený a ukradený kufr

Loni  při cestě do Paříže, nám v Praze vykradli kufr v kterém jsem nedopatřením nechal ledvinku s 550 euro,moje blbost,za dva dny jsme letěli zpátky,když jsme seděli v letadle v Paříži,viděli jsme náš kufr jak jede po pásu do letadla.V Praze ovšem na vyzvedávací pás nevyjel.Ukradli nám ho totiž celý.Ztráta byla 35000 kč.Od pojištovny jsme dostali 16000.Policie nám řekla,že je to na denním pořádku a nic s tím nenadělají.V Praze,jak jsme slyšeli od různých lidí kteří cestují po světě,je největší sebranka zlodějů. Vědí přesně kde směřují kamery a kde je nesledované místečko na vykradení.Za chvíli se bude psát v Průvodci Prahou pro cizince nejen že se krade v Praze,dejte si pozor,což se už píše,ale vykrádají se i kufry na letišti.

Raději tam nejezděte!

                                              

0/0
21.8.2007 17:06

Láďa

Zničený kufr

V neděli jsem přiletěl na Ruzyni z Kanady. Kufr jsem neměl obalený folií, akorát byl zamčen malým zámečkem přes zip. Cestou tam se mi s kufrem nestalo vůbec nic, ale při návratu jsem na Ruzyni obdržel odřený kufr snad na všech stranách a hlavně s utrženým pohybl. držadlem. Reklamoval jsem ho, vystavili mi reklamační protokol a poslali mě do Holešovic do nějaký firmy, kde to prý zkusí opravit, nebo dají nový kufr. Přišel jsem tam a dali mi rovnou na výběr ze 4 nových kufrů. Vybral jsem si jeden a šel jsem domů. Takže moje zkušenosti jsou strašný se zacházením zavazadel během cesty, ale dobrý s vyřízením reklamace u nás v Čechách.

0/0
21.8.2007 8:49

Flegy

Fotky

Nechtělo by prosím pár redaktorů z technetu přejít do sekce auto? Tam když je něco nazvané fotoreportáž bývá tam obvykle max do počtu 3 fotek a ještě je na většině z nich toho auta jen kousek ;-D;-D;-D

0/0
20.8.2007 15:48

Vodník+

NIC NOVÉHO POD SLUNCEM

Jsem překvapen kolik debatérů má stejné zkušeností s vykrádáním zavazadel na Ruzyni. Nedávno jsem letěl z Milána a batoh cestoval dřívější linkou. Po příletu jsem jej našel pohozený na zemi u přepážky na reklamaci zavazadel a ty inteligenty ani nenapadlo ho zamknout do skladu. Doma jsem pak zjistil, že mi chybí tričko a nůž. Jindy jsem vezl rozměrný předmět připevněný řemínky k batohu a zabalený do karimatky. Po příletu můj batoh vyjel jako poslední, za ním se vezla poškozená karimatka a nakonec řemínky, ale dotyčný předmět byl pryč. Je to jasný případ, ale nic se nenašlo a z hlediska letiště bylo vše v pořádku. Autorovi článku doporučuji udělat další reportáž a zaměřit se na tyto nešvary. Obávám se však, že zmiňovaný světoznámý odborník to popře nebo zlehčí. Nicméně se díky těmto chronickým nedostatkům pražské letiště řadí spíše na Balkán nebo do rovníkové Afriky než do střední Evropy. Zajímalo by mě co by se muselo stát, aby došlo k nápravě.

0/0
20.8.2007 15:15

xble

Re: NIC NOVÉHO POD SLUNCEM

to je totální kravina, zavazadlo musí cestovat s pasažérem a kdyby ses třeba nedostavil k letadlu a zavazadlo bys měl už checknuté, tak ho z letadla vytáhnou...

0/0
22.8.2007 10:03

Vodník+

Re: Re: NIC NOVÉHO POD SLUNCEM

To co říkáš je nesmysl. V úterý 8.5. jsem letěl z Teheránu do Prahy přes Miláno, kde jsem si dal pár hodin pauzu na prohlídku města. Batoh byl tedy odbaven již v Teheránu a v Miláně jej naložili do prvního letadla, které letělo do Prahy. Tam jej vyložili a když jsem si jej ve lhůtě nevyzvedl tak ho sundali z karuselu, odnesli asi o 20 m dále a tam jej pohodili na zem a bez jakékoliv zaznamenáníhodného dohledu nechali ležet až do pozdního odpoledne kdy jsem přiletěl. Jak zavazadlo tak já jsme cestovali odděleně. Něco podobného se mi stalo již před lety v USA, kde jsem se odbavil několik hodin před odletem a zavazadlo také cestovalo dříve než já. Tam je však po příletu řádně uložili do zamčeného skladu a vydali mi je na zavazadlový lístek.

0/0
22.8.2007 10:38

destructors

kvalitní kufr ..

tak pokud chci létat, musím si koupit kvalitní kufr, mám japonský Echolac a jsme s ním nadmíru spokojený, nikdy žádný problém a pak samozřejmě cenné věci vždy s sebou do letadla a mít je pod kontrolou, i v letadle se krade !!!. Když začnou vyjíždět zavazadla, a ve chvíli kdy vyjede vaše, nebo aspoň se vám to zdá, udržujte s nim vizuální kontakt, už se mi jednou stalo že mi někdo chtěl sebrat kufr, pozor na to !

0/0
20.8.2007 13:36

regazzi

Re: kvalitní kufr ..

Takze ve kvalitnim kufru to neni.......;-D

Meles kraviny, je uplne jedno, jaky je kufr, at mas Echolas, Samsonite nebo nejaky no name, vzdycky je moznost, ze ti ho nekdo ukradne nebo vykrade nebo ztrati........sam to ve svem vyplodu potvrzujes....;-D

0/0
20.8.2007 18:24

Karel

Milano

Nejhorší je Milán, hodina žádná míra.

0/0
20.8.2007 13:35

Pomicek

skoda ze to nejde obracene

Kdyz vam ztrati kuft, tak by vam meli dat vybrat, bud prileti kufr za vama nebo vy za nim....to bych si pak kufr nechal ztracet docela rad....pri docela velke sanci bych se podival kolem sveta. :)

0/0
20.8.2007 11:39

DELCOP

Kufry jako kopacaky

Ja byl na sve ceste z Anglie do CR svedkem toho, jak moje sportovni taska spadla pri nakladani do letadla z dopravniho pasu na zem a jeden chlapek si na ni stoupl, aby se pri tom nakladani kufru nemusel tolik ohybat. Potom do ni kopl tak, ze zajela az pod letadlo a odesel. Nalozil ji az jiny dobrodinec, kdyz ten letadlovy dopravnik uklizeli. Byl jsem vzteky bez sebe, asi si mysli, ze je nikdo nevidi a letistni hala neni prosklena.

Hned po priletu do CR jsem se koukl dovnitr... Z veskere kosmetiky jeden velky koktejl a strepy od jednoho parfemu znicily dvoje tricka a kalhoty od saka.

Proc platime nesmyslne priplatky za zavazadla, kdyz se k nim chovaji jako k odpadkum?

0/0
20.8.2007 10:56

nany

Re: Kufry jako kopacaky

jj, taky mi zničili hygienický potřeby, naštěstí až při příletu domů, jinak opravdu nevím, co bych dělala na dovolený s trikama prolitýma parfémem, manželovou vodou po holení a opalovacím olejem

0/0
20.8.2007 11:22

chozé

Re: Re: Kufry jako kopacaky

JO

0/0
20.8.2007 11:50

xble

Re: Re: Kufry jako kopacaky

to si neumíte sbalit bágly tak, aby se nic nerozbilo? Je jasný že to nepatří na kraj, ke stěnám báglu, notabene to vypadá že jste měli nějaký látkový... Tak když už neumím balit, tak to hodím do skořepiny.

Nic není stopro, ale spoustě problémů se dá předejít...

0/0
20.8.2007 12:19

nany

Re: Re: Re: Kufry jako kopacaky

letěla jsem prvně a kufr jsem neměla, bylo to v tašce a bylo to uprostřed... tím pádem jsem měla právě v háji veškerý oblečení... pak už jsem si pořídila kufry, přestože těch rozbitých jsem viděla po příletu taky dost, naše tentokrát přežily bez úhony, akorát jsme na ně čekali v hale asi hodinu a půl

0/0
20.8.2007 12:23

jakub

Re: Re: Re: Kufry jako kopacaky

Přesně... balím kufry tak, aby vydržely i moje nejhorší představy. Zatím se zvýšená námaha při balení se zatím vyplatila.

0/0
20.8.2007 16:21

knyta

Re: Re: Re: Re: Kufry jako kopacaky

To, co vidite z letadla je jeste slaby odvar toho, co je videt u pasu, kde to vykladaji.. u nekterych pasu je totiz takova krasna plechova deska, aby zavazdla nemohla hned po nalozeni prepadnout na druhou stranu... nakladac obycejne ty kufry na pas hazi, ne dava (to byste pak na kufry necekali hodinu, ale dve) a samozrejme kazdy kufr si pekne lizne te plechove steny... kdyz jsou nakladaci hodne nas****, tak se jim podari kufr hodit i za tu plechovou desku... a pak se jen ceka, kdy to tam nektery dobrotivec za nekolik hodin najde a vynda to.. Kolem techto pasu se samozrejme valeji jmenovky, ruzna poutka, popruhy, uchyty, no proste vsechno, co lze z kufru urvat... takze to baleni bych doporucil... (bohuzel letiste si za balaeni zavazadel urctuje nehorazne prachy..ostatne jako za vsechno, co se tu da koupit...

0/0
20.8.2007 16:34

Amudarja

Zlodeji

Jeste by to melo byt dohledem kamer.. minule nekdo kompletne prolezl kufr.. :-© nastesti jsem vse cenne mela u sebe.

0/0
20.8.2007 10:51

xble

Re: Zlodeji

kufry se samozřejmě checkují i fyzicky...

Jsem kdysi jel ve Washingtonu busíkem na gate A a nějací češi si stěžovali že jim rozbili kufr. Jim říkám - možná jak to prohlíželi na security. A oni - my jsme to měli zamčený... Tak to je potom těžký, s takovejma typama ...

0/0
20.8.2007 12:21

zeto

Re: Re: Zlodeji

To nechápu. Všude se píše, že zavazadla mají být opatřena zámkem. Tedy asi mají být zamčená.

0/0
20.8.2007 18:00

xble

Re: Re: Re: Zlodeji

PRVNÍ VĚC, na kterou se tě při check-inu v americe zeptají - je vaše zavazadlo odemčené? Pokud řekneš že ne, tak ti řeknou, ať si ho odemkneš.

Při cestách do US se neptají, ale zavazadla se prostě otevírají a prohlížejí fyzicky.

0/0
22.8.2007 10:10

matakwane

a bacha na chmataky u pasu

no a pokud mate stesti a chytnete v utrobach letiste u pasu sikovneho chmataka tak se Vam do zavazadla podiva a sebere co se mu zalibi...:-/ pres Ruzyn se letel jednou a bouhel pote co jsem doletel do Amsterodamu tak mi v baglu chybela druhy mobilni telefon a Ipod, kterej sem nechtel tahat na palubu..... a i pres pojisteni zavazadel mi nezaplatili ani korunu... letiste to hodilo na dopravce a dopravce na to ze se nesmi prepravovat elektronika v zavazadlovem prostoru... no je to proste PARADA !!!

0/0
20.8.2007 10:45

superpata

Re: a bacha na chmataky u pasu

ty ses dobrej magor, kdyz si das mobil a iPod do odbavenyho zavazadla. Byt tebou, tak tam priste dam penezenku i  PINama ke kartam. ;-D

0/0
20.8.2007 11:14

de5tiny

Re: a bacha na chmataky u pasu

"mobilni telefon a Ipod, kterej sem nechtel tahat na palubu..... "

;-D;-D;-D

0/0
20.8.2007 12:13

regazzi

Re: a bacha na chmataky u pasu

Ty svetaku, to snad kazdy maly dite vi, ze mobil, ipod, walkman atd. se nedava do kufru, ale bere se s sebou na palubu.

Ach jo, Cechacci jedou do sveta.....;-D

0/0
20.8.2007 18:27

Reactec

Kradez

Litam pravidelne do Uk a po prvnich dvou letech si uvedomil, ze je vykradani na dennim poradku. Takze pouzivam tu folii.. Horsi ale je, jak k tomu prijdou turisti, kteri do Prahy prileti a odletaji. Ty uz se bohuzel nikdy nevrati. A vedeni, s kterym jsem mluvil nereaguje a rika at si balime.. Problem je v tom, ze kdo muze vzit tak muze i pridat. Proste je to ta nejvetsi ostuda. Rad bych timto poprosil. Nechtel by primo ten, kdo napsal tento clanek udelat jeste jeden? A to o vykradani zavazadel a take o tom, jak se z vas muze stat pasovatel drog a terorista? Kdo je pro? Vsichni kteri se mnou souhlasi, prosim podepiste pod touto reakci: ANO [>-]

0/0
20.8.2007 10:41

souhlasitel

Re: Kradez

ANO

0/0
20.8.2007 10:55

DELCOP

Re: Re: Kradez

Chtelo by to vic medializovat...Clanek nic nezachrani. Navic by ctenar mohl nabyt dojmu, ze se jedna prevazne o letiste Ruzyne, ale bordel je skoro na vsech letistich po celem svete...

0/0
20.8.2007 11:01

mardah

Re: Re: Re: Kradez

Jo a největší hovada jsou ve Vídni.

0/0
20.8.2007 12:08

xble

Re: Re: Re: Re: Kradez

Letiště ve Vídni je skoro můj druhej domov a kromě jednou nakřáplýho kufru (evidentně spadl na roh a kousek plastu se ulomil) žádnej problém...

0/0
20.8.2007 12:23

Majda

Re: Kradez

ANO, souhlasim!!!

0/0
20.8.2007 10:57

V.P.

Re: Kradez

..folie je na Ruzyni na nic, neb resi akorat pripadna umazana ci odrena zavazadla. Bohuzel to neni jako napr. ve Franci v Orly, kdy baleni je soucasti zvlastniho pojisteni zavazadla prave balici firmou. Jak by to ale dopadlo v pripade vykradeni ci ztraty ve skutecnosti, nevim, ..nestalo se nastesti R^

0/0
20.8.2007 10:57

V.P.

Re: Kradez

ANO

0/0
20.8.2007 10:58

Petr

Re: Kradez

Ano.

Jinak děkuji za super článek! :-)

0/0
20.8.2007 11:25

nany

Re: Kradez

ANO

0/0
20.8.2007 11:46

Pepa Nos 6.

Re: Kradez

ANO.

0/0
20.8.2007 12:04

majlando

PROC NE. Tedy ANO... Do UK sem tam taky letim a oplitacky s tamejsimi urady, ze si s sebou vezu bombu nechci. To uz pak proste nevysvetlite

0/0
26.8.2007 9:35

Béďa

Re: Kradez

100 % ANO !!!!!

0/0
24.10.2007 15:22

Kurt

souhlas

Rychlost vydeje zavazadel u priletu je na Ruzyni opravdu snad nejhorsi ze vsech letist v Evrope. Letu pritom pristava pet a pul... Nechapu proc napriklad musi 3 letadla ktera pristala v rozmezi 15 minut vykladat zavazadla na stejny pas, od toho jsou tam prece sakra 3, nebo ne?Rv:-(

0/0
20.8.2007 10:37

ANO

Re: souhlas

chmataci z CSL/Letiste Praha musi mit cas projit vsechny kufry. litam opravdu casto a skutecne po priletu na Ruzyni  mam skory vždy jistotu ze kufr byl otevřen. Sice tam nic ceneho nevozim ale asi by se k tomu mel vyjadřit management letiste - ono totiz odbavení zavazadel je součástí letištního poplatku nikoliv bezplatný servis.

0/0
20.8.2007 11:41

Aloha

Re: Re: souhlas

Tak bacha na letisti funguji 3 handlingove firmy, takze to neni jen CSL. A odbaveni neni soucasti letistniho poplatku, ale ceny letenky;-)

0/0
20.8.2007 12:42

MiBi

Rychlost :-(

Včera jsem přistál na Ruzyni, let z Dubrovníku trval 82 minut, čekání na kufry 47 minut. To asi nepotřebuje více komentáře ;-(

0/0
20.8.2007 10:02

No....

Vykradená zavazadla= realita!

Přijít o foťák, nebo něco z obsahu kufru, to je denní realita. Vaše kecy jsou trapné, žádná bezpečnostní opatření tam nemohou fungovat, když je možné vykrást kufr...

0/0
20.8.2007 9:44

IP

Re: Vykradená zavazadla= realita!

Přesně tak. Vykrádání zavazadel na Ruzyni je naprosto běžná věc.Na jedné straně Vám nedovolí vzít na palubu ani pití a na druhé straně Vám vykradou kufry.A nemáte dovolání.Letecká společnost ručí v kufrech prakticky jen za oblečení a boty.Ostatní věci jsou na seznamu věcí co nemáte přepravovat a v případě krádeže nejsou pojištěny!!

0/0
20.8.2007 10:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.