Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První otvírák na konzervy byl vynalezen až 48 let po první konzervě

Plechovka, ve které zůstane jídlo čerstvé mnoho měsíců, přinesla ve své době revoluci v zásobování. Nemenší revoluci přinesl vynález otvíráku na konzervy, který si ale dal pěkně na čas. Jak se hladoví lidé do konzervy dobývali předtím?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

thepupinek

Jo!

Jsem člověk, jež je zpruzen téměř ze všeho, co si přečte (stačí jedna pro mě blbá věta), ale tohle jsem přečetl se zaujetím až do konce. Fakt dobrý (a zajímavý), díky.

0/0
19.8.2007 0:38

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Jo!

Děkuju za pochvalu. Jsem podobný typ čtenáře (chybná argumentace, nebo konečně i taková chyba ve shodě podmětu s přísudkem, pro mě úplně podkopou důvěryhodnost celého textu :-)

Ale abych pravdu řekl, za poslední dva roky jsem zjistil, že když píše člověk denně, tak se chybám prostě nevyhne. Jsou na to proofreading techniky, ale stejně to v tom množství občas uklouzne. Na což mě laskaví čtenáři, více či méně laskavě, okamžitě v diskuzi upozorní... Takže jsem teď myslím mnohem shovívavější :-)

0/0
19.8.2007 11:40

Pepa Nos 6.

Re: Re: Jo!

Díky, výborný článek. :-)R^

0/0
21.8.2007 13:20

falm

Hm....

Za dnešek jen jeden příspěvek? To jsme si moc nepočetli...

0/0
18.8.2007 21:57

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Hm....

V sobotu máme na Technetu obvykle jen jeden článek, v posledních měsících většinou nějaký výlet do historie.

0/0
19.8.2007 0:32

ZW

Český "armádní" otvírák

Na stránkách o slavném otvíráku P-38 je popisována i jeho česká verze (černá, sklopná, s otvírákem na láhve a s očkem), kterou mnozí považují za nejlepší modifikaci původního nápadu. Fasovali jsme ho na vojně a rád ho s sebou vozím dodnes.Na rozdíl od "placatých" verzí se mnohem lépe drží a lépe se s ním pracuje. Jistě za to může i kvalita materiálu. Vyfasoval jsem ho před více než 20 lety a dosud skvěle funguje.

0/0
18.8.2007 14:25

Josef

Re: Český "armádní" otvírák

Jedine, co bylo dobre na cs. vojenskem otviraku bylo, ze jsi jej uz nemusel odevzdavat, kdyz jsi sel do civilu! Ocel uz stala za prd! Pamatujes take na ty ubohe hlinikove polni lahve, ze kterych to neustale pachlo a kde spunt nikdy netesnil? Tu kdyz jsi nemel, tak jsi ji musel zaplatit!

0/0
18.8.2007 15:21

Aljosha

Re: Re: Český "armádní" otvírák

Ty polní láhve byl odpornej šunt, to se jinak ani nedá nazvat. :-© Ale otvírák mám dodnes a zkus koupit někde v supermarketu podobnej, kterej nebude z bláta ale vydrží to, co ten vojenskej! ;-)

0/0
18.8.2007 15:57

ZW

Re: Re: Re: Český "armádní" otvírák

"Feldflašky" by možná stály za samostatný článek. Za normálních okolností v nich byl zasmrádlý humus, ale po pětikilometrovém běhu na letním rozpáleném doupovském cvičišti se změnil na lahodný osvěžující pramen.

0/0
20.8.2007 14:33

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Český "armádní" otvírák

Když pošlete mailem fotku, rádi jí doplníme. Díky.

0/0
18.8.2007 16:11

a8n

Re: Re: Český "armádní" otvírák

Pár fotek jsem vám nafotil na zofka.unas.cz/otv, klidně je upravte a použijte (jestli to při jejich kvalitě půjde).

0/0
19.8.2007 22:04

ZW

Re: Re: Re: Český "armádní" otvírák

Jo, jo, to je on. Taky ho mám takhle "jetej".

0/0
20.8.2007 14:28

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Re: Re: Český "armádní" otvírák

Díky, jsem nějak línej, dal jsem do článku jen odkaz.

0/0
21.8.2007 22:04

p8ja

Re: Český "armádní" otvírák

Pravda, otvíráček titěrný, ale hravě předčil všechna supermonstra z obchodů, bohužel jsem ho někde ztratil :-(

0/0
20.8.2007 8:29

cassul

Re: Re: Český "armádní" otvírák

Mají ho v lepších armyshopech v ceně do 20 Kč. Měl jsem jich několik, bohužel jsem je dílem rozdal, dílem poztrácel, taky musím doplnit...

0/0
20.8.2007 9:31

Derryk

Otvírák Ezra Warnera z amerického Connecticutu

Neví někdo kde by se dalo najít jeho foto, či obrázek ?

0/0
18.8.2007 11:22

Derryk

Re: Otvírák Ezra Warnera z amerického Connecticutu

Našel jsem nějaká fota na Wiki, ale zdá se mi, že neodpovídá popisu..

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ee/Can_Opener.jpg

0/0
18.8.2007 11:27

Derryk

Re: Otvírák Ezra Warnera z amerického Connecticutu

Že by to byl ten z obrázku pod nadpisem "Plechovka vydrží víc... možná až moc" ?

0/0
18.8.2007 11:30

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Otvírák Ezra Warnera z amerického Connecticutu

Našel jsem při psaní článku obrázek, který popisu částečně odpovídá, ale bohužel byl chráněn autorským právem (a nevztahovala se na něj Fair Use). Najdete jej pod "early can opener" bez uvozovek v Google Image Search.

0/0
18.8.2007 13:44

wiliz

Pěkný

a zajímavý R^

0/0
18.8.2007 10:23

cote d'or

ještě bych tam přidala

že původně se k zaletování plechovek používalo olovo, což vedlo k otravám - například Franklinova expedice za to krutě zaplatila

0/0
18.8.2007 10:06

Ivan Uzin

Re: ještě bych tam přidala

Ste me radne predbehla, damo! Posilam hlavy hlubokosklon!R^

0/0
18.8.2007 18:36

petrmalyx

Vkusne

Prvni text

        text,

se kterym se ztotoznuji. Je to esteticke, nenasilne a strucne. Informacni hodnota je lehce nadprumerna, na zdejsi pomery.

(pro redakci Idnes: Sakra, opravte si to, to neumite vlozit text clanku?)

(pro ostatni: pod nadpisem byl a mozna jeste je pouze napis text...text)

0/0
18.8.2007 0:06

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Vkusne

Nejspíš už v době, kdy jste tento komentář psal, byl článek na svém místě. Samozřejmě se omlouvám za nedopatření - článek jsem omylem uložil jen jako pracovní kopii. Díky za briskní reakci, díky vám si na to dám příště pozor. A doufám, že tak, jak je článek teď, se vám bude líbit přinejmenším stejně tolik, jako předtím ;-D

0/0
18.8.2007 0:15

petrmalyx

Re: Re: Vkusne

Ne, jeste po dopsani jsem to kontroloval... To je jedno, ted v noci se to snese, i mistr tesr si nekdy ruku utne.

0/0
18.8.2007 0:59

Josef

Prehazovacka retezu!

Pane Kasik, napiste nam take neco o dalsim z vynalezu, ktery prisel velice pozde i kdyz technologie nutna k jeho vyrobe byla dostupna i pred stoletim. Vite o tom, ze prehzovacka jeste pred 2.sv.valkou neexistovala? Na Tour de France cykliste v te dobe museli obratit pod kopcem zadni kolo, ktere melo na kazde strane jedno kolecko !!!

0/0
18.8.2007 15:11

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Prehazovacka retezu!

To je výborný nápad. Taky mě tuhle na cyklovýletě napadlo, že se přehazovačce "podívám na zoubek";-D

Začnu hledat informace, díky za tip! Tipy samozřejmě vítám, tohle je sice moje oblíbená náplň práce - hledat nové náměty, ale víc hlav víc ví...

0/0
18.8.2007 16:10

regazzi

Re: Re: Prehazovacka retezu!

Studijni material

http://mujweb.cz/www/bikeplesna/servis.htm?r=6415

0/0
20.8.2007 10:09

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Re: Re: Prehazovacka retezu!

Děkuji!

0/0
21.8.2007 22:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.