Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zakázali vám v práci ICQ? Nevadí! Víme, jak pokecat odkudkoli

ICQ a příbuzné komunikační služby jsou obrovsky populární. Bohužel, řada zaměstnavatelů nebo správců sítí nemá pro jejich používání pochopení. Pomocí webových kecálků však pokecáte z každého počítače.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

viktor

a co zakazaná adresa???

Zapomněli ste na jednu věc. Icq port mam v práci zakázaný a navíc mám blokovaný přístup na adresu www se slovem icq. existuje stranka nějakeho jineho servru jak se přihlásit? děkuji. viktor

0/0
23.10.2007 11:17

viktor

Re: a co zakazaná adresa???

myslim samozrejme na icq :-)

0/0
23.10.2007 13:34

phi

asi spousta lidi zapomnelo

ze to "zakazani" icq muze mit podobu nedostatecnych prav k instalaci klienta.

0/0
21.8.2007 1:40

martas38

Re: asi spousta lidi zapomnelo

Napriklad Miranda se neinstaluje, dal muzu mit klienta na flashce atd.

0/0
21.8.2007 8:45

pavlix.net

Re: Re: asi spousta lidi zapomnelo

Tak nedostatečných práv ke spuštěný aplikací. Na bratrovym notebooku jsem nepustil ani Putty, abych se dostal na svůj server.

0/0
6.10.2007 14:01

martasex

to by musel byt nas master lama

delam v KB a tam to leti tunelem rovnou na terminal ktery rovnou sleduje i pohyb mysi, takye veskerou cinnost vyvijenou na JEJICH zarizeni. Mame dokonce defaultne zakazany i diskove jednotky. Jak HDD tak DVD mechaniku. A obcas byva problem pripojit i klientovu flashku pro stazeni potrebneho SW. Tento mesic sem byl pokarany za navstevu idnesu i ihnedu jako kompletu, jen ipoint mi prosel protoze ten muzu vyuzit. jinak standartne sou obrovske restrikce i u povoleneho webu (jinak se dostanete jen na intranet a kb.cz). Takze tohle je pro male firmy ktere nepracuji s daty klientu. Zadna banka ani statni urad by nemel mit moznost prekonat podobnym zpusobem spravce site a pokud ano ten by mel letet. Ja totiz tenhle zpusob schvaluju, pocitac na bejkarny mam doma v praci se proste pracuje. TOZ TAK :-)

0/0
20.8.2007 18:59

velkejhrac

Re: to by musel byt nas master lama

...no, to je zajímavá myšlenka, jestli v případě že někdo serfuje, tak by měl letět správce nebo pracovník :-) U kamaradky nechali na úřadě vše odblokované, nějak do nich nevalili aby nesurfovali a za zády jim nenápadně nasadili monitorovací systém, který aniž by to věděli, tak jim počítá kliknutí na web, používání IM a podobně...to bude asi potom překvapení. Takže jsem jí raději dal starej notebook, aktivoval DataNonstop na founu a povalí přes Bluethooth a ať si ostatní trhnou nohou, práci stíhá a firemní sít neohrožuje. Mimochodem, nemá někdo představu, kolik si tíhle způsobem vezme icq z PC pres mobil za 8 hodin při průměrné komunikaci kB?

0/0
21.8.2007 7:52

Jasanek

miranda

Tak v práci máme zakázaný internet koplet celý, kromě asi 3 stránek které potřebujeme k práci... Ale icq nám jde. Miranda (ICQ server) totiž dokáže fungovat i na portu 22 který je jediný volný a není ošetřen firewalem :-). Na druhou stranu je fakt že na nějaké psaní nemám vetšinou ani čas....

0/0
20.8.2007 15:57

Yegor

Hehe

Zakázali vám v práci ICQ?...? To máte teda blbý..... ;-D

0/0
20.8.2007 15:20

pavlix.net

Re: Hehe

Njn, magoři a kriplové... koukám, že ty lidi asi znáš.

Já je neznám, takže o nich takhle mluvit nemůžu.

0/0
6.10.2007 14:03

velkejhrac

Řešíte sračky

Osobně jsem si chtěl diskusi přečíst, abych získal nějaké další zajímavé rady, jak lze kouzlit v možnosti komunikace směrem z firmy ven. V podstatě nic až tak převratného jsem zde zatím nenašel, zdá se, že pokud je správce schopný, má příslušný sw a opravdu chce, tak se ven neprostřelíme, aspon na síť ICQ. Nicméně jsem docela koukal, že celá diskuse se zvrhla v jakousi ideologickou debatu, zda je správné nebo není icq zakazovat. Některým jedincům by neškodil trochu větší nadhled a mokrý hadr na hlavě. Osobně chápu správce např. KB a podobných institucí, kde by asi měla platit ta nejřísnější měřítka. Nicméně někteří lidi jsou asi fakt magoři a kriplové. Takové ty kecy typu...že za použití icq je třeba vyhazovat a že se lidi v práci flákají, tak by zaloužili do čenichu. Já pokud nebudu moct vyřidit svou denní porci vzkazů...10 lidí pozvat večer na fotbalek, domluvit si najekou damskou spolecnost do hospody a podobne, tak proste jenom vezmu mobil a přes sms mi to bude trvat 10x dele.

0/0
20.8.2007 15:14

antimultikulturalista

Hm

Tenhle článek je dle mě absolutně o ničem. To, že existuje icq2go ví snad každý malý dítě. A když už, když je to pořádný správce sítě, tak prostě zakáže přístup z počítače na servery icq, přes které běží at už icq2go miranda nebo qip. A také nechápu, jak někdo může napsat, že se to dá obejít přes jabber icq transportem. Přece i ten transport, aby někdo moh poslat zprávu na icq, tak se to musí připojit na icq server, a když ten server je blokovaný, tak si asi přes icq nezachatuje. Prostě blokovat porty je blbost, stačí zablokovat servery a hotovo.

0/0
20.8.2007 13:12

mpixel

Re: Hm

a zase....proč bys přístup blokoval?

0/0
20.8.2007 13:54

pavlix.net

Re: Hm

Ten ICQ transport jsem nějak nepochopil.

ICQ transport server, například icq.jabbim.cz, se připojuje na servery ICQ (firmy AOL).

A žádná běžná firma jim nemůže v tomto spojení zabránit. Firma může blokovat jedině spojení mezi svojí sítí a vnějším světem.

Tudíž by bylo potřeba zablokovat všechy Jabber servery a to nikdo nedokáže (pokud nezablokuje celý internet a nepovolí jen potřebné).

Doufám, že jsem vám pomohl s doplněním znalostí.

0/0
6.10.2007 14:00

Anderson05

Pro autora článku, kde je MSN ?

Může mi autor článku vysvětlit z jakého důvodu neuvedl MSN (Windows Live Messenger) ?  Tento dosti stabilní, bezpečný a celkově dobrý protokol má svoje místo a i svojí vynikající budoucnost. V zahraničí je nejrozšířenějším vůbec a v česku se pomalu a jistě také rozšiřuje. Proč tedy nedat objektivní informace právě i pro MSN ? A místo toho říci o protokolech které české uživatele nijak nezaujmou a ani nemají většinu uživatelů co právě zmiňovaný MSN ? Skype také být uveden mohl. Váš článek považuju za neúžitnou informaci.

A chybou, která si zaslouží opravu a přepracování.

0/0
20.8.2007 6:48

Ublemcan0 bl9z8tko

Re: Pro autora článku, kde je MSN ?

A já byt stará sokolovna a čecha bit muj kobyl ;-D

0/0
20.8.2007 7:50

Lubos

Re: Pro autora článku, kde je MSN ?

Autorovi islo skor o chatovanie prostrednictvom web prehliadaca a nie pomocou instalovania si programu msn ci skype. Napokon meebo obsahuje aj MSN...

0/0
20.8.2007 7:58

Lukáš

Re: Re: Pro autora článku, kde je MSN ?

Jenze MSN Live! ma i webovou a hooodne podarenou aplikaci. Takze prispevek byl naprosto opravněný... http://webmessenger.live.com :-)

0/0
20.8.2007 14:29

Lukáš

Re: Re: Re: Pro autora článku, kde je MSN ?

Pardon, http://webmessenger.msn.com

0/0
20.8.2007 14:52

nobody

Re: Pro autora článku, kde je MSN ?

Hulane vypadni z tyhle diskuze :D

0/0
21.8.2007 20:17

pavlix.net

Re: Pro autora článku, kde je MSN ?

A co jabber?

http://www.jabbim.cz/

0/0
6.10.2007 14:03

Pavel Baňař

správce sítě přecí není blb

... na centralnim firewalu si zablokuje obyčejným paketovým filtrem přistup na přihlašovací servery ICQ, zakáže přístup do adresáře %appdata\skype%, pomocí GPO pro skype, pomocí GPO striktně definuje na stanici programy které mají ve firewallu povolen přístup do zony internet, možností je spousta a nikdo pak nenapíše ani řádek....

0/0
19.8.2007 23:21

mpixel

Re: správce sítě přecí není blb

Já myslím, paranoidní blb je ten správce sítě co tyhle programy zakazuje.  Ale doufám že to myslíte tak, že by mohl,kdyby chtěl. Tyhle programy naší firmě ušetřily spoustu peněz a zvýšily produktivitu práce. Viz můj příspěvek níže.

0/0
19.8.2007 23:35

mpixel

Re: Re: správce sítě přecí není blb

A jako správce sítě musím radit našim malým sub-dodavatelům jak obejít ochrany na firewallu, které jim nastavila jejich neschopná outsourcingová firma. Je to k nevíře, ale aby došlo k co nejvyšší úspoře a k zefektivnění práce (při komunikaci se zahraničními dodavateli má skype obrovskou výhodu oproti dražšímu telefonu - a to že psanému jazyku v chatu se lépe rozumí a dají se čísla kopírovat.) tak musím používat nástroje které umí co nejvíc "podvádět".

0/0
19.8.2007 23:40

mpixel

Re: Re: Re: správce sítě přecí není blb

Díky těmto "podvodům proti zaměstnavateli". Ušetří naše firma částku přesně vyčíslenou odpovídající zhruba dvoum novým autům ročně. A dále zvýší produktivitu práce zaměstnanců - komunikace se zahraničními partnery je jednodušší. A dále naše zaměstnance motivuje - mohou například napsat mimo jiné vzkaz že přijdou z práce později domů :).

0/0
19.8.2007 23:49

Mira

Re: Re: Re: správce sítě přecí není blb

Outsourcingové firmy dělají to, co po nich chce zákazník! Pokud bude zákazník požadpvat zablokování idnesu, tak to podle Tebe svědčí o neschopnosti outsourcingové firmy? Tvoje myšlení nějak nechápu.

0/0
21.8.2007 7:15

mpixel

Re: Re: Re: Re: správce sítě přecí není blb

Ale to není pravda, zákazník to nepožaduje. Zákazník (vedení nadnárodní firmy) ani neví co je to skype. Takže bezpečnost nechává na outsourcingové firmě. A ta si vše dělá v 99% vše po svém a aby jí to neohrozilo její příjmy.Rv Outsourcingová firma je pro vlastní firmu to největší zlo.

0/0
22.8.2007 13:53

X

Re: Re: správce sítě přecí není blb

Myslím, že používat tyto programy pro firemni nasazení je naprosto zcestné. Ochrana interních údajů je nulová ! Pokud chcete používat IM ve firmě, přikláním se k nasazení Lotus Sametime 8.0 a vyššíR^

0/0
20.8.2007 9:29

phi

Re: Re: Re: správce sítě přecí není blb

ale houby. nikdo si neposila zivotne dulezite informace po IM, na to je mail. po IM se resi terminy ci detaily, ktere komukoliv z venku vubec nic nereknou

0/0
21.8.2007 1:55

Poborskiii

Re: Re: Re: Re: správce sítě přecí není blb

"nikdo si neposila zivotne dulezite informace po IM, na to je mail." .. haha, to jsem se zasmál, prej, na to je mejl...;-D

0/0
21.8.2007 17:01

Pavel Baňař

Re: Re: správce sítě přecí není blb

ano, tak to myslím - článek který napíše zakázali Vám icq tak to zkuste takhle je naprosto scestný - každý správce sítě přeci ví že pouhým zákazem jednoho konkrétního IM klienta nic neřeší, ze sebe udělá akorát vola, který tomu nerozumí.

0/0
20.8.2007 15:31

X

Re: Re: Re: správce sítě přecí není blb

Stačí pouze zakázat všechny IM klienty a přístup na go.icq.com a na meebo.com a je toR^

0/0
20.8.2007 18:11

pavlix.net

Re: Re: Re: Re: správce sítě přecí není blb

Nestačí. Viz Jabber ICQ transport.

A neříkej mi, že chceš jednotlivě zakázat všechny Jabber servery.

0/0
6.10.2007 14:06

pavlix.net

Re: Re: správce sítě přecí není blb

Nojo... zvyšujete produkdtivitu práce přes ICQ? To je nejenom zakázaný samotným poskytovatelem (firemní komunikace), ale navíc si nárokují veškerý obsah té komunikace.

Doporučuju přečíst druhou část http://icq.xmpp.cz/

0/0
6.10.2007 14:08

jirka

gh

helejte vy rozumbradove co peskujete VNyvlata za clanek, ten clovicek napsal navod jak provozovat nejakaj sw pokud spravce site ma nastaven paranoidne firewall, opet se najdou desitky chytraku co nadavaj jak iDnes navadi na ulejvani se v praci, bejt vas sef tak dete prvni vod pasu, tluchuby

0/0
19.8.2007 20:14

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: gh

Jen bych doplnil, že článek jsem nepsal já, ale kolega Radek Kubeš.

0/0
19.8.2007 20:33

SZYslak

Re: Re: gh

No vidis Nyvlte, ses slavnej ;-DR^R^R^

0/0
20.8.2007 2:28

fritzek

Re: Re: Re: gh

Ve ctvrtek jezdi vzdycky Nyvlt.

0/0
20.8.2007 3:26

Obyvatel

Jeste ze nechodim do zamestnani ...

Uz je to sedm let co se radeji zamestnavam sam. A tyhle ruzne idiotske "zakazy" jsou jednim z mnoha duvodu. Pokud si nekdo mysli, ze kdyz zamestnanec napise pet zprav o tom ze jde s kamarady vecer na pivo vyrazne snizi jeho pracovni vykon, tak at si dojde k psychiatrovi 8-o

Na druhe strane zamestnanec ktery se chce flakat to bude delat jak s ICQ tak i bez nej. Ale tohle plno ceskych "takysefu" jeste nepochopilo. Ono v mnoha firmach by se pak prislo na to, ze nic nedela proto, ze mu nikdo zadnou praci vlastne nezadal.

Tak si dal hrajte na materskou skolku, kde deti pomalu prosi o to jit na WC a budujte zastupy zbytecne nastvanych zamestnancu. Ja si nastesti o svem case rozhoduji sam i bez vasich detinskych zakazu. ICQ je pro komunikaci jen prinosem :-)

0/0
19.8.2007 19:51

mpixel

Re: Jeste ze nechodim do zamestnani ...

Přesně tak. Tohle to je moje řeč. Dělám správce sítě ve firmě s 200 počítači. A jako jedna z mála jsem povolil icq i skype. Skype ušetří firmě ročně asi na 2 nová auta. Mám to vypočítané a podložené. A zadruhé, pokud se někdo vykácává v pracovní době třeba hodinu. Tak to není chyba možnosti icq a skype. Ale je to chyba šéfa, že nerozdal dostatek práce. Protože když ten člověk nebude mít icq nebo skype, tak se bude flákat jiným způsobem. Opravdu, spousta lidím má ještě komunistické myšlení. Myslí si, že produktivita práce se zvýší tím, že místo toho aby šéf věděl co podřízený dělá a dal mu patřičné množství práce, tak mu bude zakazovat co dělat nemá.

0/0
19.8.2007 21:14

JeDen JeD

Re: Re: Jeste ze nechodim do zamestnani ...

Vono az ti Skype vezme 98% linky, tak se na to taky budes divat jinak ;)

0/0
19.8.2007 21:24

mpixel

Re: Re: Re: Jeste ze nechodim do zamestnani ...

Zase zblblej linuxář. Skype mi 98% nikdy nevezme. Jeden hovor vezme pouhých 32kb/s oběma směry. Asi jste četl ty kraviny na www.root.cz.

0/0
19.8.2007 21:30

mpixel

Re: Re: Re: Re: Jeste ze nechodim do zamestnani ...

Takže firemní linku 10Mb/s=10000kb/s to nezatíží ani 1%.

0/0
19.8.2007 21:34

Obyvatel

Re: Re: Re: Re: Re: Jeste ze nechodim do zamestnani ...

Dalsi rozdil, 10 mega pro celou firmu. Ja mam 12 mega jen pro sebe :-)

0/0
19.8.2007 21:49

Karel Sral

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeste ze nechodim do zamestnani ...

A není to málo, Antone Pavloviči?

0/0
20.8.2007 7:52

gurgul

Re: Re: Re: Re: Jeste ze nechodim do zamestnani ...

A Vy budete zřejmě zblblej windousák. Proč tady veřejně lžete? To, žže jste tuhle kravinu někde četl, neznamená, že to je pravda.

Zkusil jste si někdy opravdu změřit, kolik Skype OPRAVDU sežere? Ne, asi ne. By budete raději věřit blábolům, které Vám nějaký "odborník na slovo vzatý" poví.

Není to Vašim 32kb, dokonce mnohdy ani 32kB (pokud byste se náhodou přepsal v jednotkách) - bývá to více.

Proč? Protože je prostě Skype tak postaven - bohužel se rozšířil /podobně jako ICQ) jako mor, přestože existuje spousta lepších aplikací.

0/0
19.8.2007 22:58

mpixel

Re: Re: Re: Re: Re: Jeste ze nechodim do zamestnani ...

Ano, mám měříč dat zaplý po celou dobu co pracuji na počítači. Nikoliv protože mám limit dat, ale protože je to dobrá kontrola i kvůli napadení virům. Používám transparentní Net Activity Diagram. Nikdy jsme neviděl při telefonování skype větší datový tok než 16kb/s (32kb/s oběma směry)

0/0
19.8.2007 23:05

mpixel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeste ze nechodim do zamestnani ...

a mám s tím velké zkušenosti jako správce sítě. Pouze jedinou menší nevýhodu vidím v tom že když mám 100 kontaktů, tak udržovací datový tok je 1,5kb/s to sice není moc. Ale při 200 uživatelů. Tam teče 300kb/s. Což  stále oproti firemní lince 10Mb/s není tak strašné.

0/0
19.8.2007 23:11

Obyvatel

Re: Re: Re: Re: Re: Jeste ze nechodim do zamestnani ...

Mozna jste zapomnel, ze firemni sit je za NATem :-) Takze "supernode" se nekona.

0/0
19.8.2007 23:19

mpixel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeste ze nechodim do zamestnani ...

Ono je možná fáma i ten supernode, párkrát jsem pracoval s veřejnou ip adresou a nic. Možná, že ten supernode jen zařídí navázání spojení mezi sousedy co nemají veřejné ipadresy. Ale pochybuji že přes něj půjde celý datový tok. Ještě jsem to tedy neviděl.

0/0
19.8.2007 23:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.