Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na tramvajové speciality, které najdete pouze v Liberci

Ve městě pod Ještědem najdete hned několik tramvají, které jsou v Česku jediné svého druhu. Jen v Liberci mají tramvaje také úzký rozchod kolejí. Vše jsme pro vás zdokumentovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel

k,il u

:-©V[>-];-€:-/

0/0
17.2.2008 13:23

Mira

Diskoteka

A ten kdo nejel vecer z jablonce do Liberce byl ochuzen o tramvajovou diskoteku. Proud byva slabsi, a jak ridic pridava nebo brzdi, svetla v tramvajci se rozsvici a zase pohasinaji. Cim vice se tram blizi k Liberci, tim je rozdil mensi. je to ftipne.

0/0
7.1.2008 10:25

TigerM

...

Pro autora clanku: v Praze se sikme dilatacni spoje na kolejnicich pouzivaji take a trolejove vedeni podobne zeleznicnimu najdete v Praze take. Jinak je to zajimavy clanek, v Liberci jsem byl a myslim, ze by prospela i Jablonci obnova tram. trati, ktere byly v min. zruseny.

0/0
16.10.2007 21:55

krteQ

horska draha

Jezdim z JBC do LBC denne do skoly a je to vzdycky jizda smrti :) Sance si sednout je prakticky nulova, a tak se tramvaj stava motivaci rychle dostudovat :)

Obvzlast vyzivna je cesta na zadni plosine po probdele noci pred zkouskou.... :-©

0/0
2.9.2007 22:38

mrch

Tříkolejná tramvaj

asi by stálo za zmínku, že Liberečáci s chutí blafují turisty, přesněji pražáky. Třetí kolej je tam proto, že jsme v horách a normálná tramvaje by se převrhly nebo v kopci klouzaly. Už jsem viděl hodně turistů čumět pod tramvaj jestli uvidí to třetí kolo.

0/0
2.9.2007 22:11

DPML

Re: Tříkolejná tramvaj

To je opravdu luxusní kravina :))))) Víc k tomu nemám co dodat.

0/0
12.9.2007 22:00

mír

dobry clanek

pro zajimavost

http://www.prazsketramvaje.cz/

0/0
2.9.2007 15:45

Shinnitchika

Vyborny clanek!

Dekuju. Mam obrovskou chut si tam udelat vylet.

0/0
30.8.2007 8:10

PájaZítra

Re: Vyborny clanek!

Tram až do Jablonce pojede až od soboty, tento týden vyměňovali pražce a kolejnice v posledním oblouku před smyčkou.

0/0
30.8.2007 8:28

Isis2000

technicka nadhera

nadherny cteni a zajimave informace ... clovek by ani neveril, kolik unikatu se v Liberci skryva na tram.trati, krom tech par znamych ... vyborny clanekR^ ... asi si udelame vylet ;-)

0/0
29.8.2007 23:47

Milan

unikát

Ve kterém městě se dostanete tramvají z lesa a hor do lesa a hor  , je to unikátnt a ve spojení s Jabloncem unikát na druhou i stou pověstnou rallyjízdouR^R^R^

0/0
29.8.2007 18:45

Orgic

RT6S

Jedna RT6S byla urcite (krome tusim dvou RT6N1) i v Praze, v modrem nateru se zlutym nebo bilym pruhem, je to ta sama prelakovana nebo jich bylo po republice vic?

Moc pekny clanek!

0/0
29.8.2007 18:25

TigerM

Re: RT6S

Je to ta sama, a je skutecne jedina... v Praze jezdila zkusebni jizdy v modro-bio-lo-zlutem nateru. Pozdeji byla odprodana do Liberce v barvach DP Liberce.

Mj. mela ve zvysene casti nad hnacimi podvozky pouze jeden maly schod.

0/0
16.10.2007 21:52

scnajett

Jablonec-Liberec

Kdyz jedu tramvaji na teto trase tak si pripadam jako bych jel rally;-D

0/0
29.8.2007 18:19

debata

Re: Jablonec-Liberec

Tramvajové spojení  Liberec-Jablonec je unikátní i s tou pověstnou rallyjízdou-  z lesa a hou pod Ještědem se dostanete pomalu do lesa  a hor Jizerských.  A to i Liberec -  z Ještěda do  podhůří Jizerek-  paráda:-);-DR^

0/0
29.8.2007 18:49

Aktron

Perfektní

Naprosto skvělé! Na odborné úrovni s velkým množstvím kvalitního materiálu, obrázků a vůbec. Ne ve stylu těch trapných reportáží typu kulatá x hranatá tramvaj. Prostě bezva počtení R^

0/0
29.8.2007 16:21

dílna

žlutá

kmitavá žlutá je podle toho zda vůz na výhybně předemnou jede v mém směru (svítí)či proti (kmitá)

0/0
29.8.2007 15:25

PájaZítra

Re: žlutá

tady je pěkné vysvětlení

http://tram.webzdarma.cz/predpisy/liberec.htm

0/0
29.8.2007 16:24

lukynator

Prosim vic

A jeste prosim fotky uplne kazde tramvaje, skupinove foto ridicu, fotku co maji na obed v kantyne, jak vypada okoli kazde zastavky, jak vypada listek pred oznacenim a po.... Myslim, ze by se dalo jit jeste vic do hloubky a nezustavat jen na povrchu pri kolejich!

0/0
29.8.2007 15:16

J.D.I.Sevycpat

specialita je také na:

dost dobré-

 http://koulovacka.mena.cz/od-Kelis

0/0
29.8.2007 15:16

dílna

opravit!!!

Jeje jeje pane autor, máte tam bohužel pár chyb :-/;-(

0/0
29.8.2007 15:10

bobcat

Děkuji

za pěkný článek, jen bych příště prosil psát Standard s D, jak se to psát má. Ještě jednou dík, potěšil mě.

0/0
29.8.2007 14:59

svaťa

aby o sebe tramvaje "lízly"

v zatáčce na stejné trati při míjení, jako jsem viděl tady velké zemi, to ještě asi nemáte?

0/0
29.8.2007 14:50

Agent000

Kapsáři

Chtěl bych se zeptat liberečáků jak jsou na tom s kapsáři v tramvajích? Je jich tam hodně nebo se jen občas něco ztratí? Dost mě to zajímá, budu totiž libereckou tramvaj často využívat...

0/0
29.8.2007 14:50

Nccch

Re: Kapsáři

Problémy jsem zatím za posledních 15let neměl :-)

0/0
29.8.2007 14:52

levik

Re: Kapsáři

Kamarad tu zkusenost mel, resp. nacapal ho pri cinu. Ten kapsar na to zareagoval tak, ze ho zacal na miste osocovat z rasismu. Neda se nic delat, kapsari jsou vsude. :-( Ale jiste se jich v Liberci najde mene jak v Praze, vseobecne je v liberecke tramvaji vetsi klid nez treba na trase 9 nebo 10 v Praze.

0/0
30.8.2007 1:05

Agent000

Re: Re: Kapsáři

jo to je dobře alespoň se budu cítit trochu líp :D

0/0
30.8.2007 14:59

Boží oko

Konečně něco zajímavého

Pochvala autorovi i Technetu, jen tak dál. Jen mi vrtá hlavou autorova poznámka, že ani Siemens nedokázal vdechnout život jednomu z typů představovaných tramvají. Můžeš to autore rozvést?R^

0/0
29.8.2007 14:29

felciiik

Re: Konečně něco zajímavého

jednoduše.. nevím jestli jsi  liberečák,ale jestli jo tak víš že tato tramvaj se na kolejích oběví tak na týden jednou za rok nebo dva důvodem jsou časté poruchy ;-):-/

0/0
29.8.2007 14:58

spartaman

Re: Konečně něco zajímavého

Vůz RT6N1 byl prostě dost poruchový model. Ale že s tím Siemens nehnul, se vůbec nedivím. Spíš stále čekám, kdy se rozsypou ty vozy metra, co dodal Siemens do Prahy.

0/0
29.8.2007 15:00

TAK

Re: Konečně něco zajímavého

Jo a jesteje jedna takova tramvaj v Brne, taky je videt jen jednou do roka, po zbytek roku se opravuje. Navic se hodne brousily koleje kdyz jezdila... Skoda, jinak se mi moc libi.

0/0
29.8.2007 15:36

liberecak

Konečně něco hezkého o Liberci

těch článků o té zlé Neumannové a Jindrovi už bylo až ažRv

Škoda že se auto nevypravil taky do Moskevské, kde je poslední metr kolejí staré tratě, která tudy vedla. Ale jinak pěkná reportáž R^R^

0/0
29.8.2007 14:20

felciiik

Re: Konečně něco hezkého o Liberci

to i v Pražský :-)R^

0/0
29.8.2007 14:59

felciiik

Re: Re: Konečně něco hezkého o Liberci

ulici

0/0
29.8.2007 15:09

PtákVotvírák

Bezva článek

Díky za počtení, mám chuť se tam jet podívat :-)R^

0/0
29.8.2007 14:17

liberecak

Re: Bezva článek

přijeď R^

0/0
29.8.2007 14:20

roman

pamatuji

jak náš soused- řidič tramvaje na vyhybce na Nové Rudě nečekal a vyrazil, aby se o sto metrů dál k Liberci srazil s protijedoucí a od té doby kulhá, ač je to tak 30 let :-/

0/0
29.8.2007 14:16

Nccch

Re: pamatuji

Tehdy nebyly semafory?

0/0
29.8.2007 14:50

roman

Re: Re: pamatuji

kdepak, semafory postavili až daleko později. Byl tam ale telefon, když protijedoucí dlouho nejel, zkusili se dozvědět co se děje, zda mají jet. Pamatuji ještě, že před 45ti lety jel otec z Jablonce z práce a na okraji města vypadly brzdy. Řidič jim přikázal, aby si lehli na zem a zapřeli se nohami. Byla do prý horská dráha, ale tramvajka se udržela R^

0/0
29.8.2007 14:59

felciiik

Re: Re: pamatuji

asi to byl úmysl teda podle tho jak to bylo napsáno ;-)že se rozjel aby se mohl srazit :-)

0/0
29.8.2007 15:00

roman

Re: Re: Re: pamatuji

kdepak, vágus byl, ale sebevrah ne. Měl i soud a řidiče už nedělal.

0/0
29.8.2007 15:15

roman

Re: Re: Re: Re: pamatuji

celé to jen ukazuje, jak je chybné šetřit na nepravém místě. Kdyby od počátku byly koleje dvoje a s normální roztečí, sice by to bylo dražší, ale nemuselo by se to stále předělávat. Co pamatuji debat řidiče s průvodčím, zda mají jet, nebo čekat... Viděl jsem, jak se na 200 m přiblížili tramvaje proti sobě řidčové s průvodčími se vydali doprostřed dojednat, co bude dál ;-) Vždyť každých 5 minut ve špičce jela tramvaj!

0/0
29.8.2007 15:42

Šalina warez

šaliny rulez

Šaliny pyčo :-)R^

0/0
29.8.2007 14:05

Flegy

Skvěle

Chválím Technet - výborný článek. Poslední dobou se mi vůbec zdá že jste se tu na technetu začali nějak snažit a je to vidět R^ Jen tak dál.

0/0
29.8.2007 13:58

ABCD

Diky

Zajimavy clanek, diky.

0/0
29.8.2007 12:34

PájaZítra

Upřesnění k výhybkám

Z článku to není moc dobře patrno. Na meziměstké trati je jediná řidičem ovládaná výhybka ve Vratislavicích u obratiště (ano, u té unikátní výhybky, za kterou je delší dvojkolejná splítka a teprve pak odbočuje oblouk do smyčky). Ostatní výhybky na výhybnách jsou nastavené pevně do určitého směru a při výjezdu z výhybny podvozek pružné jazyky "rozřízne" a ty se pak vrátí do požadovaného směru. Ještě před pár lety se tramvaje míjely všude vlevo, tedy dveřmi k sobě, teď jsou některé výhybny přestavěny a vozy se míjejí vpravo. Dokonce v Proseči přibyla jedna výhybna, což umožnilo opravit jízdní řád a získat pár minutek vyhýbáním na optimálnějším místě.

0/0
29.8.2007 12:29

Antik

rozchod

Proč se používal ten menší rozchod a proč se přechází na ten širší? Díky za reakci, kdo to víte.

0/0
29.8.2007 11:30

Rosťa Jančar - Technet.cz

Re: rozchod

Kvůli nákladům - užší náspy, mosty, kratší pražce. Liberecko je jediné místo v ČR, kde se zachoval do dnešních dnů, na Ostravsku byl úzký rozchod 760mm na tramvajích Ostrava - Bohumín - Karviná s odbočkou do Orlové a Ostrava-Karviná přes Orlovou

0/0
29.8.2007 11:56

PájaZítra

Re: Re: rozchod

Myslím, že úzký rochod byl též v Mostě a na meziměstské trati Most-Litvínov.

0/0
29.8.2007 12:31

Jenda74

Re: Re: rozchod

Úzký rozchod se používal především z důvodu použití oblouků o malém poloměru. Podvozek s menším rozchodem je schopen projet oblouk o menším poloměru. S přechodem na 1435 je tedy nutné změnit i geometrii těchto oblouků. Nynější přechod je motivován i tím, že již není možné sehnat dvojkolí s úzkým rozchodem a i nové vozy by byly dražší o úpravu na již nestandartní rozchod.

0/0
15.5.2008 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.