Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nezná počítač náhodou číslo vaší kreditní karty? Zkontrolujte si to

Je dobré si hlídat, co vše o vás váš počítač ví. Pokud má totiž někde v paměti uloženo například číslo vaší bankovní karty, lehce ho může získat někdo nepovolaný. Další software vám opraví poškozené disky po napadení virem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gibo

Card check

Jsou i vtipnější způsoby jak "si ověřit že mi nikdo neukradl číslo karty" ;-D

http://roger.noir.sk/rozne/card_jpg.jpg

0/0
23.9.2007 13:57

LastHunter

Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

http://www.lasthunter.cz/clanek/technet-cz-demence-na-n-tou-po-n-te

V tomto seriálu pan Jakub Dvořák (neplést s autorem Pravdy v očích!) pravidelně nabádá čtenáře, aby si do počítače instalovali naprosto evidentní spywarovou havěť.

Dnešní nabídka na aplikaci Identity Finder se nedá chápat jinak než jako špatný vtip. Údajně má v PC vyhledat všechny stopy po uživatelově identitě a mazat je. Co ale s nimi tato closed-source hříčka provede, to je ve hvězdách. Dosud skrytá a neveřejná data (mezi která může patřit i číslo vaší kreditní karty!) se tou nejjednodušší cestou mohou dostat přímo k autorovi Identity Finderu.

Technet je nepoužitelný. Zmanipulovatelné ankety (které používá celá rodina iDNES), lživé články a rádoby návody.

0/0
21.9.2007 15:27

pin

Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

Je videt, ze si tu jen delas reklamu. Prudis zbytecne a prizivujes se na dobrem jmenu. Pokud bys mel rozum (coz evidentne nemas), potom bys pochopil o co aplikaci jde. Jen vlastne dela to co napriklad Google Desktop Search. Proskenuje Pc a zjisti osobni udaje a predlozi ti je jako na podnose. To je vse. No nic skoda ti neco vysvetlovat, kdyz se chce pouze zviditelnit a ukazat jak jsi blbej ;-D

0/0
21.9.2007 15:34

fritzek

Re: Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

To nic nemeni na tom, ze tu aplikaci si dusevne zdravy clovek nikdy nenainstaluje.

0/0
21.9.2007 15:45

centrinoXC

Re: Re: Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

Jaktoze ne? Ja to zkusil a naprosta spokojenost. Mimochodem nejsme zadny 18 let prcek (viz ten clovicek co tu machruje) a pracuji jako programator u nadnarodni spolecnosti :). Aplikaci jsem vyzkouselk a proveril nekolika testmi a je v poradku. Jedine co dela, tak skenuje disk a uzivateli predklada vysledky na zaklde ruznych kriterii. V zadnem pripade si vsak nesaha na sit. Takze panove, zanechte machrovani a jdete zpet k mamince pod kridle. Az budete mit vice zkusenosti, tak zase prijdte a muzeme se dat do reci.

0/0
21.9.2007 15:56

fritzek

Re: Re: Re: Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

To ze nesaha na sit jeste neznamena, ze neni nebezpecna. Kdyz posle treba email pres nejakou nainstalovanou sluzbu (sendmail, MTA, ...), tak s tim tezko neco udelate. Zajimalo by me, jake testy u takovehoto programu muzete provadet. Prosim, poucte nas.

0/0
21.9.2007 16:07

clowek

Re: Re: Re: Re: Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

Treba sitovou komunikaci... :)

0/0
21.9.2007 16:50

fritzek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

Tim zjistite, ze ve chvili, kdy aplikaci spustite, se nic neposila. Uz ale nezjistite, ze se nevytvori novy mail k odeslani. Navic se muze aplikace treba nabourat do jinych "bezpecnych" programu, ktere po siti normalne komunikuji.

0/0
21.9.2007 17:10

Tomas

Re: Re: Re: Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

No ja take uz 10 let pracuji jako developer u nadnaroni spolecnosti a pokud bych chtel neco podobneho napsat tak bych urcite neoteviral ihned TCP port ale pekne bych si pockal na pozdeji .. a jak to udelat je nejmene 15 zpusobu...jen nektere z nich. 1) sluzba AT 2) registry .. zde je cela plejada vhodych mist jako Run, RunOnce, RunService... a dalsi 3) Startup v start menu.. 4)-15) dalsi sofistikovanejsi zpusoby ktere pouzivaji viry. Jinymi slovy bez dukladne analyzy jen prosty vypise NETSTAT jeste nic nerika.

0/0
21.9.2007 23:50

pin

Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

Jo, a vis co je vubec nejlepsi, ze na tom blogu co si tu propagujes pises, ze delas pro bonusweb. Nepatri nahodou do staje idnesu? Pockej az se to kluci dozvi, jak o tomto portalu mluvis :))

0/0
21.9.2007 15:35

Jakub Dvořák - Technet.cz

Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

Smyslem článku není někoho přesvědčovat k ukládání osobních dat do PC, stahovat desítky programů atd., ale informovat a zajímavých programech, které se mohou hodit. Bohužel celá řada SW v počítači funguje skrytě a odesílá řadu údajů (mimochodem to dělá i Windows a ani o tom možná nevíte), tak proč tedy nevyzkoušet, co vše máte v PC uloženo? Lidé s paranoidní poruchou osobnosti jsou nadměrně podezíraví a nedůvěřiví, to zřejmě platí i o vás. Pokud ano, tak máte-li v systému firewall a je dobře nastaven, tak při každém pokusu jakékoliv aplikace komunikovat na síť se objeví o této události zpráva. Potom je jen na vás, zda toto spojení povolíte, či nikoliv.

Tento software prošel několika testy na výskyt spyware, backdoorů atd. (např. zde a zde) a dokonce o něm psali i na PCWorldu, takže zřejmě nepůjde o nebezpečný software, jak píšete vy.

0/0
21.9.2007 16:01

fritzek

Re: Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

Ten test na vyskyt backdooru by me vazne zajimal. A pokud jde o spyware, tak vsechny programy muzou vychazet pouze z existujicich spywaru. Co kdyz prisel tento program s necim novym?

0/0
21.9.2007 16:09

pimbo

Re: Re: Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

V tom pripade, zrejme asi nepouzivas zadny software tretich stran co? Ale pouze operacni system :)). Skoda ti neco vysvetlovat. Koukam, jak jsou tu vsichni chytri a jen se snazi sejmout autora, ktery pouze informuje o jednom z mnoha softwaru, tak jak to delaji nejen u nas. Kdybyste to aspon delali formou diskuse a ne machrovanim.

0/0
21.9.2007 16:28

fritzek

Re: Re: Re: Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

Pouzivam asi jediny program, ke kteremu nemam zdrojove kody - Matlab. U tohoto programu nepocitam s nejakym zneuzitim PC, nebot ten se bohate zaplati cenou licence. Nemam nejmensi duvod verit ruznym freeware, trialware a buhvicehovseho-jesteware programum. Zbytek programu mam z repozitaru Debianu, takze se jedna o proverene aplikace na urovni zdrojovych kodu. Ja se tedy mohu citit docela bezpecne. A pokud jde o autora, tak si vyhledej jeho predchozi clanky. Zjistis, ze jsou vetsinou psane z pohledu naprosteho laika, ktery nedokaze zhodnotit sirsi souvislosti. Pokud to nekdo s bezpecnosti svych udaju mysli vazne, mel by se temto clankum vyhnout. Az vase data nekdo zneuzije, bude pozde.

0/0
21.9.2007 16:42

Fox_VK

Re: Re: Re: Re: Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

Co mně mrzí tak že svou nadměrnou agresivitou děláš ostudu linuxovému světu.

Buhužel nejsem programátor a abych se přiznal dost dobře nevím jak si zabezpečit widndows ani jak poznat co se vlastně v tom freewaru vlastně děje. To je asi jeden z důvodů proč použivám linux místo černých skříněk jménem windows a všelijakých programů které je dokáží udržet při životě nebo se tím alspoň pyšní ale bůhví co vlastně dělají.

0/0
21.9.2007 23:55

fritzek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

Jaka agresivita? Instalovani podobnych programu je krajne nezodpovedne. Kdyz kvuli tomu nekdo prijde treba o penize, tak co si na redaktorech technetu vezme?

0/0
22.9.2007 0:19

Odpor

Re: Nedalo mi to, musel jsem Technet označit za dementní...

Proč tak silná slova?Je přece každého věcí, jakým způsobem si ověřuje progr.vybavení.Zjevně dle znalostí...je jen dobře,že se někde objevují novinky,nebo použitelné programy.Možná by nezaškodilo doplnit zde ,hodnocení, ale nekonstruktivně hodit vše do pytle ,nepoužitelné, to se mi příliž přínosným nejeví.Mimochodem, lze program nainstalovat bez sítě,provést test,odinstalovat,vyčistit registry.Nebo použít virtual,či jiné podobné metody.Vše je o znalostech a způsobu zabezpečení.Kdo se počítače bojí,nic se nenaučí.Nejvíce křičí o woknech ti,co o nich nemají páru.Spuštěné služby,sdílení,absence antiviru...brány...zpráva paměti..admin práva atd.atd

*Největším virem je uživatel sám*

0/0
23.9.2007 19:12

mpixel

blbost opravdu nezná hranic.

blbost opravdu nezná hranic. Programátoři Vist se vůbec nemuseli snažit aby každou potencionálně nebezpečnou akci musel uživatel potvrdit. Ne, uživatelé jdou dál oni si rovnou nebezpečné programy na doporučení seriozních časopisů sami bez sebemenší nedůvěry instalují. Časopis jim na jednu stranu poradí jak zakódovat celý disk šifrou co nerozluští ani FBI a pak jim poradí aby si do počítače nainstalovali takovýto freeware kam bez zakódování lze poslat své číslo kreditní karty.

0/0
21.9.2007 12:44

Tom

NIC NESTAHUJTE, NEZKOUŠEJTE !!!!

Kdo jste to ještě nezkusil, jděte od toho !! Zkusil... hm,prima !! O to autorům freeware  přece šlo. Jestli číslo karty nikde ve světě předtím nebylo, tak teď už spolehlivě koluje po pochybných serverech;-D;-D;-D A autor tohohle článku je idiot nebo prohnanej hajzl.

0/0
21.9.2007 11:17

mpixel

Re: NIC NESTAHUJTE, NEZKOUŠEJTE !!!!

přesně tak. Tohle co vůbec idnes otiskne to zůstává rozum stát a ježí se hrůzou vlasy na hlavě.8-o Zadejte své číslo kreditní karty a zůstaňte připojeni k internetu.....

0/0
21.9.2007 11:54

mpixel

Re: Re: NIC NESTAHUJTE, NEZKOUŠEJTE !!!!

...a doufejte že Vám autor programu za vaše osobní údaje alespoň poděkuje.

0/0
21.9.2007 12:00

lup

Re: NIC NESTAHUJTE, NEZKOUŠEJTE !!!!

Ty ses vylizanej, to je neuveritelne.V clanku s enikde nepise, aby nekdo nekam zadaval cislo sve karty. Navic pokud tomuto programu nepovolis komunikovat na sit, tak nikdy nic odeslat nemuze. Matlak ktery nicmeu nerozumi a machrauje - to jsi ty Rv

0/0
21.9.2007 15:30

vladino

Re: Re: NIC NESTAHUJTE, NEZKOUŠEJTE !!!!

Za to ty jsi chytrej jako moje prdel!!! (Y)

Kdyby's jenom věděl, co se dá všechno zprogramovat... pak by ses' neodvážil ani jen stáhnout instalák takovýho programu, ty woe... Rv

0/0
21.9.2007 21:47

J.

Re: Re: Re: NIC NESTAHUJTE, NEZKOUŠEJTE !!!!

A co takhle firewall? To ti nic neříká?

0/0
23.9.2007 12:50

M.

Zabavnej clanek vs skutecna ochrana !

Tento clanek mne fakt pobavil, hodil by se k technickemu magazinu casopisu SIP, BLESK a spol...

Pokud nekdo chcete opravdu chranit sva data je mnoho lepsich mechanizmu. Ja osobne treba chranim pocitac v nekolika stupnich:

HW Firewall, zakryptovany boot disk 1344Bitovou sifrou (byt je lepsi jak blowfish, tripledes neni 100% diky americkym zakonum). Na ostatnich HDD pouzovam v podstate neprostupnou kombinaci aes+twofish+serpent. X porno sajty a platby obskurnim spolecnostem platim zasadne virtualni kartou na kterou si prevedu predem penize nez provedu platbu.

0/0
21.9.2007 10:32

JK

Re: Zabavnej clanek vs skutecna ochrana !

a to uz jsme ve stavu, kdy je jednodussi zaplatit "predem" z uctu na ucet pres bankovnictvi.;-D

0/0
21.9.2007 10:51

aaa

Re: Zabavnej clanek vs skutecna ochrana !

aaa

0/0
21.9.2007 11:34

aaa

Re: Zabavnej clanek vs skutecna ochrana !

Dobry den,

mohl byste mi prosim napsat, jaky software pouzivate na kryptovani bootovaci disku a jaky na kryptovani ostatnich HDD ? Popripade, kde se to da stahnout :-) Dekuju, 159kniha@email.cz

Samozrejme, ze ten email je jen na jedno pouziti :-)

0/0
21.9.2007 11:40

smarty

Re: Zabavnej clanek vs skutecna ochrana !

paranoia ? :-P NIKDO po tobe nejde:-)

0/0
21.9.2007 14:00

anonym

Re: Zabavnej clanek vs skutecna ochrana !

Muzete dat skoleni ohledne virtualni karty?

Predem dekuju.

0/0
21.9.2007 14:36

Luboš

Jiná adresa na Disk Heal

Správná adresa programu Disk Heal je: http://www.luqsoft.com/diskheal/

0/0
21.9.2007 9:46

cc

soft generovani nahodnych m3u??

to ma prece winamp v sobe (a predpokladam, ze kazdej slusnej prehravac)

0/0
21.9.2007 9:20

joj

kreditka

co se týče kreditek, tak já mám od HVB - pro platby přes internet se dá vždy odblokovat a zase zablokovat (telefonem do HVB), a to zadarmo

0/0
21.9.2007 9:05

J.

Re: kreditka

Přesně! Mám ŽB, která se s HVB sloučila. Stačí odblokovat pro jednu platbu a částku.

0/0
23.9.2007 12:37

Pindas

Tak jsem to zkusil

... jo opravdu jsem to zkusil a opravdu to neco naslo!. Nicmene to co melo byt cislo kreditky a nejake osobni cislo, tak to jsem opravdu nepoznal. Asi se mi nekdo loguje do meho PC a obchoduje. Takze asi takhle: je to k prdu - zna to pravidla tvorby cisel zrejme jen v USA.

Takze jeste jednou JE TO K PRDU

0/0
21.9.2007 9:03

Tom

Re: Tak jsem to zkusil

K prdu to není v žádném případě. Zkusil... prima !! O to autorům freeware  přece šlo. Jestli číslo karty nikde ve světě nebylo, tak teď už spolehlivě koluje po pochybných serverech;-D;-D;-D A autor tohohle článku je idiot nebo prohnanej hajzl.

0/0
21.9.2007 11:15

JK

Ach jo.

V dobe internetbanking bude nekdo platit platebni kartou?Rv

0/0
21.9.2007 8:13

misa

Re: Ach jo.

opravdu komentar inteligenta.

Pravidelne kupuji veci z USA a Velke Britanie, kde platim bud PayPalem a nebo - ooooo hruuuuzo -kartou.

Mozna mate genialni napad, jak platit internetovym bankovnictvim, aby prevod do USA trval nekolik vterin a nestal 30-40 dolaru, coz je cena mezinarodniho prevodu.

Nebo, ze byste jen placal nesmysly?

0/0
21.9.2007 8:25

JK

Re: Re: Ach jo.

sorry jsem to ale kus idiota

0/0
21.9.2007 8:33

JK

Re: Re: Ach jo.

Platba do zahraničí mě nenapadla. Jesstli jste si ovšem neráčil všimnout, tak jsem se ptal!

Proto doporučuji navštívit 1 tř. základní školy, neboť čtení u vás pravděpodobně zanedbali a nechal bych si vysvětlit význam znaku "?".

Pokud už otazník znáte, asi bych navštívil psychologa, který vám pomůže lépe vyventilovat vaši pravděpodobnou agresivitu.

Přeji slunce v duši:-P;-D

0/0
21.9.2007 8:44

mike

Re: Re: Re: Ach jo.

Mozna bys mohl uznat lastni chybu a nepropadat se do tech sracek stale hloupeji. Boze, muze byt nekdo tak vygumovanej???;-)

0/0
21.9.2007 9:00

mike

Re: Re: Re: Re: Ach jo.

vlastni..hloubeji;-D jeste spim..

0/0
21.9.2007 9:00

Alek

Re: Re: Re: Ach jo.

Tvuj dotaz byl polozeny tak neuveritelne hloupe, že se ani nedivím, že otazník nebral jako znak otázky, ale náznak ironie, ovsem v tomto spojeni velmi hloupe. Myslim ze clovek jako ty, ktery se zrovna naucil vyslovovat slovo internetbanking by nemel okamzite bezet do diskuze a snazit se ho za kazdou cenu pouzit. Je videt ze vubec nemas predstavu, co se vlastne da platit kartou a na co se da vyuzit internetbanking. No tobe bych doporucil spis to abys pockal az dochodis prvni tridu, a potom celou zakladku a pak se vrat...;-D;-D

0/0
21.9.2007 9:17

JK

Re: Re: Re: Re: Ach jo.

;-D Heh. pyčo vole pyčo vole pyčo vole.... Takovy projev jste si mohl odpustit. No nic. Neznam nikoho kdo by platil na netu platebni kartou, takze si nejdrive spocitejte v radech kolika promile uzivatel se tento problem pohybuje a pak reste, jaky jsem "amater"

mimo to, reknu vam to narovinu. Na obchod, ktery nebere bezhotovostni platby a neposila pritom ani na dobirku vam z vysoka kaslu. platebni kartu na internetu ze zasady nepouzivam. Proc. Na to si prijdete sam.:-P

0/0
21.9.2007 9:40

UGH

Re: Re: Re: Re: Re: Ach jo.

jj seš fakt kus vola. R^

0/0
21.9.2007 11:17

JK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jo.

kus vole jste vy. Reknete mi jake mate zaruky, ze ze vase udaje o karte, ktere na nejakem webu zadate, obchod nezneuzije?:-P

0/0
21.9.2007 12:02

UGH

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jo.

Stejné jako v jakémkoliv kamenném obchodě kde budu platit kartou. Tzn. žádné - chrání mě jen zákony na ochranu osobních údajů.

0/0
21.9.2007 12:05

JK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jo.

Ano. ale v kamennem obchode vite, kde fyzicky platite. V internetovem obchode zaplatite, a nemate jistotu ze je obchod v USA nebo v pakistanu, protoze tomu nejste fyzicky pritomni. A Oblafnutych volu, co nekam napsali svuj PIN, nebo prihlasovaci udaje na podvrzenou stranku, takovych josu po svete tisice. Kamenny obchod bude na dane adrese i zitra - to je dost podtstany rozdil!

0/0
21.9.2007 12:21

misa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jo.

ne ze byste o tom mel sebemensi predstavu, ale na internet ma samostatnou virtualni platebni kartu a navic je pomerne jednoduche resit neopravnenou transakci.

Platim takto uz docela dost let, za SW, HW, zbozi, sluzby atd. a mel jsem jednu fraud transakci, kterou jsem do 5 dnu vyresil s bankou a VISOU (2 telefonaty a penize byly zpet).

Samozrejme clovek by mel pouzivat mozek a nepsat cislo karty vsude mozne, ale to snad da rozum ne?

Hysterie ohledne platebnich karet na internetu je dnes uz mirne trapna.

0/0
21.9.2007 20:49

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jo.

Než příště začneš házet svá moudra do netu, tak si někde najdi, jak funguje nákup platební kartou přes internet... K tomu obchodníkovi se údaje o kartě vůbec nedostanou.

0/0
22.9.2007 9:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.