Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Exkluzivně z New Yorku: jak se natáčí revoluční reklama Sony

Uprostřed New Yorku budou skákat stovky barevných králíčků, popluje obrovská velryba a všechny je spláchne mohutná fialová přílivová vlna. Byli jsme na natáčení nové reklamy a známe podrobnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

milano

dotaz

nevíte někdo náhodou jméno skupiny, která udělala skladbu co doprovází reklamu s králíky?

0/0
17.12.2007 0:06

mustangie

A jeste neco

Clanek se mi libil,precetla jsem ji jej az po shlednuti reklamy a nahodou nasla reklamu na Bravia a odkaz sem,micky byla taky super reklama,kazdopadne diky za takove lidi,jako jste vy,kteri nam shaneji,shromazduji a podavaji takove informace. A stouralove budou bohuzel vzdy a vsude.;-)

0/0
26.11.2007 17:22

mustangie

singl

Mam dotaz,nevite prosim,jak se presne jmenuje singl z reklamy s kralikama a kdo jie autorem,Dik

0/0
26.11.2007 17:16

Pedro

Budu asi za hnidopicha, ale

když vezmu kalkulačku, tak mě vychází maximálně 9000 fotek nafocených pro 6 (fotoaparátů) x 60 sec (záznamu). Kde je těch sto tisíc? (Takto se vyfotí vždy všech 25 snímků, ze kterých je logicky složena jedna sekunda záznamu, a z těchto jednotlivých fotek se poté skládá výsledný pohyblivý obraz. Každý záběr je snímán několika (maximálně šesti) fotoaparáty, výsledný šedesátisekundový spot vznikne složením zhruba 100 000 snímků. K tomu filmaři použijí software FinalCut.)?

0/0
14.9.2007 8:21

martin

Jen pár poznámek...

Vím, že to autor myslel trochu jinak, nicméně věta: "Může někdo chtít efektivnější a levnější reklamu?" působí trochu nepatřičně vzhledem k tomu, že "Balónky" jsou jednou z nejdražších reklam posledních let, kvůli které se mimo jiné uzavřela skoro celá jedna čtvrť ve Friscu... :-) Také se mi zdá poněkud zdlouhavé vysvětlovat v mnoha odstavcích základní princip klasické animace, která je u této nové Sony reklamy v podstatě stejná jako u všech animovaných filmů. Vůbec nic revolučního, jen skvělá exekuce evidentně výjimečného nápadu. A pro úplnost: obě dvě předchozí reklamy z této série vyhrály Zlatého lva v Cannes, patří tedy k nejlepším reklamám na světě posledních let. Zdá se, že výchozí koncept "Celebration of colors" je docela nosný... 

0/0
12.9.2007 17:23

Jarda

Re: Jen pár poznámek...

Ehm, delat neco draze kdyz lze stejny vysledek dosahnout levneji...myslim ze to jasne dokazuje uzitecnost penez investovanych do reklamy. V zadnem jinem oboru tento pristup neni mozny (vlastne je...ve statni sprave :-(

0/0
14.9.2007 14:33

iv

***

Vasku,

nic si z "neprejniku" nedelejte. Ja jsem si clanek se zajmem precetla, a krome toho, ze byl zajimavy, tak jsem si s laskou zavzpominala na milovany NYC. Trochu Vam zavidim, ze jste tam byl :-)) Mejte se hezky, at se Vam dari.

ivana

0/0
12.9.2007 16:13

eya

Najs :)

Vyborny clanek :)

0/0
12.9.2007 15:06

Flap

Slušné PR

To vám povídám :-)

0/0
12.9.2007 12:45

Stíhací bombardér Havel

Re: Slušné PR

No dyť to je Sony, ne?

0/0
12.9.2007 14:58

Stíhací bombardér Havel

míčky

ta reklama s míčkama byla nejlepší + super muzika. Ten panelák s barvama nebyl nic moc a úspěchu té první nesahal ani po kotníky.

0/0
12.9.2007 11:35

kombajn

pouzte mne pane Nyvlt

Stale nechapu, co jste chtel rict tim, ze reklama byla poutana z 3000 blogu (mozna jste myslel linkovaná, nevím...:

reklama, ve které ulicemi San Franciska letí barevné plastové míčky, byla poutaná z tří tisíc blogů 

0/0
12.9.2007 11:13

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: pouzte mne pane Nyvlt

To znamená, že byla linkovaná, nebo o ní psali.

0/0
12.9.2007 12:13

RebelMe

Pěkné

Hezký článekR^, už se na tu reklamu těším v televizi.

0/0
12.9.2007 11:09

Mirek G.

Fajn článek

Díky za zajímavý článek, kašlete na závistivce a rejpaly!R^

0/0
12.9.2007 11:01

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Fajn článek

Děkuji, pokusím se :-)

0/0
12.9.2007 12:22

orbital z sazkare

Re: Re: Fajn článek

clanek se mi nelibi, jako vsechno, co proste zavani vnucovanim prodeje nesmyslu - to je proste muj nazor

nicmene ocenuju ten uvod, kde jsou veci preci jen uvedeny na pravou miru, presto je to cely nejaky takovy smutny a podivne se zavinujici do sebe, pisete zde o tom prolinkovavani a sam se do toho zapojujete; ja nevim asi sem oldschooler, ale myslim ze odlisit informace o nichz si MYSLIM ze jsou nestranny od reklamy, kde pisu co diktuji love, je proste spravne - proste me jako konzumenta nebavi a unavuje neustale tridit uzitecne z toho reklamniho balastu, abych se dopidil nejaky konzistentni reality

0/0
12.9.2007 13:59

orbital z sazkare

Re: Re: Re: Fajn článek

a nelibi se mi i to jak se na internetu autocenzurujou stranky tim, ze je omezeny linkovani a souvisi to zas a jenom s prachama, protoze link obvykle vede tam kde je zas dalsi PR, opravdu jen doufam ze nejak evolucne zvitezi cesta svobodnejch for s linkbacky, ale zatim to tak vubec nevypada a rozhodne ne tady na tomto uzasnem serveru, :-/

0/0
12.9.2007 14:03

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Re: Re: Re: Fajn článek

Hledáte v tom něco, co tam apriori ani není ... pokud by se nám zákulisí natáčení reklam Sony (které jsou technicky specifické) nezdálo zajímavé, tak o něm psát nebudeme.

Touto logikou by se dalo odstřelit 70 % článků, protože vždy o NĚČEM jsou a VŠE může být předmětem obchodu.

0/0
12.9.2007 15:05

Michal

Re: Re: Re: Re: Re: Fajn článek

Opravdu výborný článek! A to že vám cestu platila společnost co dělá reklamy sony myslím, že vůbec nevadí, kdyby vám jí nezaplatila tak by nemohl vyjít takovýto skvělý článek a nevěděl bych jak je natáčení reklam "akční" záležitost. Jinak tu reklamu colors můžete vidět v každém druhém elektru na TV od sony.

0/0
12.9.2007 15:57

Sectoid

CG

Nejak nechapu proc tuhle reklamu nedelaji pomoci CG (u hopiku budiz bylo by to strasne narocne na simulaci, u barevneho panelaku taktez, i kdyz...), a vse animuji klasicky rucne, takhle to musi byt o dost drazsi a vysledek bude nakonec stejny. A to nemluvim o dodatecnem vymazani tech tycek na kterych kralici stoji. ;-) Jinak tyhle reklamy od Sony jsou paradni R^

0/0
12.9.2007 10:02

fronyboy

Re: CG

protoze pak by to nebylo "ono" :-) Myslim si, ze prave v tom spociva kouzlo tech jejich reklam...ze je to vsechno opravdove.

0/0
12.9.2007 10:53

jdobry

Re: Re: CG

Cast funkce teto reklamy minimalne v USA je prave ten proces nataceni. Prave v tom, ze stab nataci na nejakem proflaknutem miste, prekazi tam, pisi o tom noviny atd.

PS: tu placenou cestu zavidim taky. Kdyz me firma nekam posila, musim tam makat  a ne "jen" se projit po New Yourku a udelat par fotek a clanek.

0/0
12.9.2007 11:08

x

Re: Re: Re: CG

" udelat par fotek a clanek"

Jenze presne toto je prace novinare - proste poridit reportaz - holt ses mel na to dat....

0/0
12.9.2007 13:43

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Re: Re: Re: CG

kdybyste měl představu, jaký je to někdy let ...

0/0
12.9.2007 15:06

jdobry

Re: Re: Re: Re: Re: CG

Ale ja tu predstavu mam a to z vlastni zkusenosti. Vsimnete si prosim tech uvozovek kolem slova "jen" v mem predchozim prispevku

0/0
12.9.2007 23:27

tomino

Re: Re: CG

podle me by to zase az tak narocne nebylo...hopsajici micky pomoci particle systemu ai bez problemu, hosric by byla ta voda. Precijen tedy by se muselo dost pocitat...pak i render s tak obsahlou geometrii by nebyl asi nejrychlejsi...ale taky se da. myslim ze levneji nez to delat realne a se stejnym efektem.

0/0
12.9.2007 11:12

mofo

Re: Re: Re: CG

ono by se to celé dalo vyrendrovat včetně "živého" new yorku i s p. nývltem lezoucím do záběru a určitě by to nevyšlo minimálně dráž, ale součástí kampaně je právě to, že to dělají "po haluzi", že to stojí strašný prachy, že se o tom píše, a že se o tom takhle pitomě ;-) diskutuje...

0/0
12.9.2007 11:26

Jarda

Re: CG

Specielne hopsajici micky by bylo docela levne animovat - preci jenom se jedna pouze poskakujici kolecka, zadnou simulaci. jinak je dobre si uvedomit ze na te reklame byla zajimava predevsim hudba...

0/0
14.9.2007 14:35

mofo

nevím

jednak by tento PR článek měl být takto i velmi výrazně označen, jednak tvrdit o počítačové animaci, že je tradiční a naopak přes 100 let známý a používaný animační postup označit jako netradiční je více než padlé na hlavu. a něco jako "živá" animace neexistuje. samozřejmě, že výlet do nového yorku za cizí peníze tiše závidím...

0/0
12.9.2007 10:00

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: nevím

Zkuste si ten článek opravdu přečíst, pak se zamyslet a pak teprve psát. Předem děkuji, alespoň za snahu :-)

0/0
12.9.2007 10:03

mofo

Re: Re: nevím

já si ho přečetl třikrát, pak jsem se zamýšlel a až pak jsem něco napsal. tedy jinak: kdyby to bylo na mně, vrátím vám článek kvůli technickým nepřesnostem k přepracování.

0/0
12.9.2007 11:18

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Re: Re: nevím

No ... jak je v článku uvedeno, tento animační postup je sice dlouho známý a hojně používaný, ale vždy u kompletně animovaných děl. V reálném prostředí ještě v tomtu rozsahu použit nebyl. Pro tyto účely se vždy používá CGI grafika. Proto píši, že je tradičn.

"Živá animace" je trochu básnickou licencí, označil jsem tak fakt, že animace neprobíhá uměle v počítači, ale živě na place.

Jsem opravdu rád, že mi článek kvůli nepochopeným formulacím vrátit nemůžete. Hezký den.

0/0
12.9.2007 12:21

Tessien

Re: Re: Re: Re: nevím

Obkecat se dá všechno, žejo Nývlte. Ještě aby obyčejní lidé kteří nic nechápou a neví, rejpali do bohů novinářů, kteří někde něco vidí a jsou na to hned odborníci...

0/0
13.9.2007 7:12

Kosta

Re: Re: Re: Re: Re: nevím

Me se naopak zda to ''obkecavani'' docela logicke a rypani do autora ponekud nedomyslene. :-/

0/0
13.9.2007 12:57

káral

Re: Re: Re: nevím

blbe, já bych ti vrátil tvoje příspěvky k přepracování, ale až po tom co bych tě pořádně zaúkoloval v oboru o kterém píšeš a vůbec nerozumíš Rv

0/0
12.9.2007 13:38

Overball

Re: nevím

.....ta tvoje závist by mohla být klidně ještě tišší ;-)

0/0
12.9.2007 10:30

ma-jkl

Re: nevím

chápu...to víš, z kolbenky vám platí tak možná výlet na černý most...;-)Závist z tebe přímo čiší...;-)

0/0
12.9.2007 10:57

mikiqex

Super

Tyhle "živé" reklamy jsou naprosto vynikající R^ Než jsem viděl na YouTube záběry z natáčení, věřil jsem, že si grafici pohráli. Reklama s "barevnými paneláky" je taktéž úchvatná a nemůžu se dočkat, co vymyslí s králíčky. Zase to určitě bude bomba :)

0/0
12.9.2007 9:37

John Coffey

+++++

Libi, pane Nyvlte. R^

0/0
12.9.2007 8:55

voj. Kouba

nejvice me zaujala reklama na hopsajici micky + perfektne situovana muzika v klipu.

R^R^R^

0/0
12.9.2007 8:42

Aan

Re: nejvice me zaujala reklama na hopsajici micky + perfektne situovana muzika v klipu.

jo, akurat je smutne ked si ju putite u clanku ne mizernom youtube s katastrofalnou kvalitou, to si naozaj nezasluzila

0/0
12.9.2007 9:36

Yossariann

Re: Re: nejvice me zaujala reklama na hopsajici micky + perfektne situovana muzika v klipu.

V hires si ji můžete prohlédnout i stáhnout zde včetně doplňujících údajů a 3minutové verze:

http://www.bravia-advert.com/

0/0
12.9.2007 10:09

Mike

Re: Re: Re: nejvice me zaujala reklama na hopsajici micky + perfektne situovana muzika v klipu.

Diky za link R^

0/0
12.9.2007 12:11

kolik to OPRAVDU stalo ?

jan-od-lesa ...

"Náklady na tyto "živé animace" jsou gigantické - pohybují se v miliardách liber" .... neni to chyba ? protoze treba desitky milionu bych chapal, ale miliarda, dokonce miliardy, to uz je moc, nebo se mylim takhle po pulnoci ? jinak diky za hezky clanek !

0/0
12.9.2007 0:17

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: jan-od-lesa ...

Mate pravdu, jsou to miliony. Uz jsem to opravil .. ufff .. diky.

0/0
12.9.2007 0:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.