Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak z fotografií mizeli nepohodlní lidé. Výlet do světa fotomontáže

Dávno před Photoshopem fotografové upravovali výsledné fotografie a vytvářeli tak obrazy, které nikdy neexistovaly. Vedly je k tomu požadavky technologické, estetické nebo politické. Jak vypadaly první fotomontáže?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jaroslav Čapek

A co Kníže Ferdinand Kinský?

Toho ukázala TV NOVA ve svém pořadu "na vlastní oči" (Stanislav Motl, kryci jméno MICHL, reg. č. 13799) v uniformě s hákovým křížem svým divákům. Když jsme žádali originály "údajných novin přez soudy, ty se tím odmítli zabývat. Naprosto jasně falešné fotografie včetně novin usvědčují jak chcíplého komunistického grázla Pavla Dostála, ale i všechny, kdož se na okrádání tohoto ryze českého rodu dopustili a to včetně Justice a "poslanců" kteří mají plnou hubu demokracie a svobody.

0/0
12.8.2008 16:55

crysman

politování

Opravdu lituji všech autorů na iDNES či jakémkoli jiném podobném serveru. Číst některé velmi podnětné a hodnotné příspěvky k tématu typu >>kmotr Klaus a ODStB mají "na triku" zlodějiny své "vlády" 92-98 za 4000

miliard, a Klaus má retuš jako vědec na všechno. Zničil hospodářství ČR

stejně, jako Hitler v Německu.<< musí být velmi zábavné. Bože, zbav diskusních fór tuposti!

PS: dobrý článek (až na to špatné datum :)

0/0
18.10.2007 0:45

honza

clementis

Vlado Clementis z fotky nezmizel, protoze se pletl ale proto ze skoncil v kriminale jako Slansky. V ramci zostrovani tridniho boje.

0/0
26.9.2007 17:18

antiODStB

a co Klaus?

kmotr Klaus a ODStB mají "na triku" zlodějiny své "vlády" 92-98 za 4000 miliard, a Klaus má retuš jako vědec na všechno. Zničil hospodářství ČR stejně, jako Hitler v Německu.

0/0
26.9.2007 9:19

John Coffey

Re: a co Klaus?

Ty jsi blb...

0/0
29.9.2007 0:31

pet

Re: Re: a co Klaus?

To neni blb to bude neco horsiho: ;-€Komunista!;-€  :-©

0/0
30.9.2007 13:50

Pavel

Re: Re: Re: a co Klaus?

Kdokoliv kdykoliv měl pravdu, zvláště byla-li někomu mocnému nepohodlná, byl ze zištných důvodů nazýván bláznem. A ta krajně nemístná "nadávka" jen svědčí o zabedněnosti autora. 

0/0
25.4.2008 13:50

Netujdó Hakaši Nakagoši

Kléma.

Jo, Kléma. No,jóó, Klééma. Klééma. To bejvaly asi hnusně krásný časy...

0/0
24.9.2007 13:55

Pepa

Fotografie

Nejznámější fotografie světa je ( podle celosvětové ankety ) fotografie velkého bojovníka za svobodu a proti chudobě. Pochází také ze skupinové fotografie a vznikla zcela náhodou. Autor tohoto článku to musí vědět ale jelikož iDnes jsou ideologické ( stejné jako za komoušů ) noviny tak by mu to nešlo přes prsty. Ten bojovník to byl Che Gevara

0/0
23.9.2007 11:33

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Fotografie

No vida, co všechno se o sobě nedozvím :-) Je ze mne dezinformátor, pravděpodobně i cenzor a demagog. A proč? Protože jsem napsal, že fotka z ostrova Iwo Jima je jedna z nejznámějších fotografií... Nenapsal jsem, že je nejznámější, protože to opravdu nevím, která by to byla (možná tato: http://www.asianamericans.com/TiananmenSquareJune51989.jpg)

Nevím, proč bych měl psát o Che Guevarovi ve článku o fotomontážích. Na Vámi zmíněné fotce je pouze on a kus hlavy někoho jiného, žádná skupinová fotka... A pouhým ořezem vznikla ona mnohokrát reprodukovaná podobizna. O její historii si přečtěte zde: http://www.pix.dk/korda2.htm .

0/0
23.9.2007 13:52

m

Re: Re: Fotografie

Tak se nečilte - je to teď taková móda, nazývat každého komunistou, bulševikem či soudruhem - většinou to dělají děti, které sotva tuší, co ta slova znamenají a je to pro ně jen takové zaklínadlo, které má zvýšit jejich pocit dospělosti. Podobným zaklínadlem je výraz homosexuál a různé jeho podoby - napiště prakticky cokoliv do jakékoliv diskuse a budete s velkou pravděpodobností označen za homosexuálního bolševika. Jen takový šum, no.

0/0
23.9.2007 19:04

ježek

nejen soudruzi

Ale i v Americe - zemi svobody - v době McCarthysmu vymazávali Chaplinovo jméno z fotografií (žádný Charles Brade, který by natočil "Světla ramp" samozřejmě neexistuje :-))

http://www.lileks.com/bleats/archive/06/0306/030906.html

0/0
22.9.2007 20:21

Michal

velikost fotografií?

Hezký Pájo,

ale nezleb se na mě - když je to článek o fotografii a retuši, tak proč jsou všechny ty ilustrativní fotky tak mrňavý, že těžko rozpoznám co na nich je?

To je vážně takový problém dát ty fotky aspoň s 3mpix rozlišením?

0/0
22.9.2007 18:43

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: velikost fotografií?

Máš pravdu, chtělo to větší rozlišení. Jestli ty fotky někdo najdete ve větším rozlišení, budu rád. Do příštího článku je mohu dodat. Pokusím se vyšší rozlišení sehnat přes ČTK.

0/0
23.9.2007 13:41

Beardy

a propaganda idnes?

A co politická propaganda idnes?

http://www.publica.cz/

To budete "sírat"...

0/0
22.9.2007 18:26

Karel Kahovec

Český tisk,

i ten internetový, to dělá ještě jednodušeji - Paroubek je na fotce vždycky nepříjemně se šklebící, vyfocený z blbého úhlu krátkým ohniskem, Topolánek vysmátý, zobrazený standardním způsoem...

0/0
22.9.2007 17:37

Jan Kužník - Technet.cz

Re: Český tisk,

Take jsem si toho vsiml. Vzdycky premyslim, zda se opravdu neda vyfotit lepe nebo jestli je to zamer (doufam, ze ne). :-)

0/0
24.9.2007 0:52

petrmalyx

Re: Re: Český tisk,

Na novinkach je Paroubek casto usmivajici se, prijemny, topolanek zase divne se sklebici. Ted nastval novinare a tak ho dali sklebiciho se i na Idnes. Jednoduche.

0/0
29.9.2007 0:48

nikdo

po staletí?

"po staletí vystačili s negativy" Ale že těch staletí od vynálezu fotografie uběhlo ;-D

0/0
22.9.2007 17:25

qwert

Re: po staletí?

Však staletí je pomnožný a tak stačí i jedno ne? ;-)

0/0
23.9.2007 11:54

TM

Re: Re: po staletí?

Sto nebo sta.... to je rozdíl.

0/0
24.9.2007 15:48

nccch

SSSR

Za SSSR a hlavně za Stalina se dělaly i klamný filmy, to chtělo zmínit :-)

0/0
22.9.2007 15:32

morbidni_kreten

:P

a fotky američanů z měsíce jsou kde?;-D:-)

0/0
22.9.2007 14:41

jjj

"Ruský voják s vlajkou"

měl přece vyretušované hodinky. Znáte to?

0/0
22.9.2007 13:36

Hufo

Re: "Ruský voják s vlajkou"

jojo, známe. chlapec byl progresivní a dynamický, tak měl dvoje hodinky (nebo dokonce troje?)

0/0
22.9.2007 14:01

morbidni_kreten

Re: Re: "Ruský voják s vlajkou"

no a?ve válce je to snad normální, že si vezmu od protivníka , kterého sejmu, něco na památku;-D

0/0
22.9.2007 14:42

Martin

Re: Re: "Ruský voják s vlajkou"

Když jdete do větší firmy a tam mají v recepci patery hodiny, nadepsané Moscow, Paris, New York, Tokio, London, tak je taky podezíráte, že si je v těch městech pan ředitel nakradl na památku a teď se tím chlubí?

Voják chtěl mít jenom přehled, co na tom? :-P

0/0
22.9.2007 16:05

Brudra

Re: "Ruský voják s vlajkou"

Pokud myslíte slavné foto J. Chalděje "Sovětští vojáci vztyčují vlajku na střeše Říšského sněmu", tak je pravda že je retušované a je zřejmě "nahrané" (vyfotografováno později). Na druhou stranu druhé hodinky na zápěstí důstojníka mohly být stejně dobře náramkový kompas...

0/0
22.9.2007 14:44

Gene

Re: Re: "Ruský voják s vlajkou"

Nebo vodotrysk, jako periferie...(Y)

0/0
22.9.2007 15:23

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: "Ruský voják s vlajkou"

Ano, taky jsme se o tom učili, díky za připomenutí.

0/0
23.9.2007 13:53

dusan bílý

neni třeba montáž

samozřejmě s fotkou z podhledu, aby nebylo vidět, že tam nikdo není

0/0
22.9.2007 12:39

dusan bílý

neni třeba montáž...

včera stál na náměstí vůz tažený koňmi  na něm parta cikánů..okolo běhali kameramani a fotografové jinak  N I K D E ani noha, díval jsem na ně z okna, trvalo tak hodinu a druhý den jsem se dočetl v novinách, že v rámci romského festivalu hrála na náměstí  romská kapela na voze a že zájem byl O B R O V S K Ý...

0/0
22.9.2007 12:37

I

Re: neni třeba montáž...

Zřejmě započítali i ty co se na ně dívají i z okna :-)

0/0
22.9.2007 13:43

AZOR

mars

A co ty fotky z Marsu a pristani Amitku :-P. Stejně by měli na všechn fotkach zmizet všichni lidi kromě Lucinky. :-)V

0/0
22.9.2007 12:26

TClovek

Re: mars

Ja myslim, ze by z diskuzi mely zmizet vsechny tvoje prispevky :-)

0/0
23.9.2007 23:12

Brainwashington

Tož, dnes třeba na idnes mizí i nepohodlná témata -

holt, co oči nevidí atd ....

;-D(Y)[>-]

0/0
22.9.2007 10:44

policejniKAMERAman

Re: Tož, dnes třeba na idnes mizí i nepohodlná témata -

přesně tak, článek měl být doplněn o to jak na idnes lze snadno zcenzurovat zajimavé diskuze pod článkem a nepotřebují k tomu černou komoru ani negativ :-P

0/0
22.9.2007 12:20

Q

Re: Re: Tož, dnes třeba na idnes mizí i nepohodlná témata -

Ano, někdy je mi z té cenzury na blití. :(

Pravda nevoní. Stejný metr na všechny se nenosí.

0/0
22.9.2007 12:32

v

zajimave cteni

0/0
22.9.2007 10:37

Monte X-to

Z.F.

Kromě Slánského na fotografii zmizel i Benešem milovaný Zdenek Fierlinger... o tomto pseudosocialistovi by mělo být napsáno exposé....nebo je stále TABU? Proč?Qui prodest?

0/0
22.9.2007 10:08

Q

Z prdu bič...

Tady se krásně ukazuje jak komunisti lžou a podvádí, a nejen oni.

Z nula nic absolutních čísel při volbách udělají, že jich volí většina národa. Procenta jsou podvod!!!

Je to všechno podvod. :(

Jinak díky za fajn článek. Dobré počtení. R^

0/0
22.9.2007 9:52

einstein

1939

roku 1939 uverejnil svuj postup?

0/0
22.9.2007 7:05

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: 1939

Nevím, čím to je, ale letopočty mi pod rukama všechny skáčou na 19xx:-) Díky za postřeh.

0/0
22.9.2007 8:38

petris

Re: Re: 1939

Neva, my ti to opravime/doplnime. Docela by mne zajimala kolaz/montaz v dobe nacistickeho nemecka a to zvlaste s ohledem na onu slavnou kameramanku. Tocila dokumenty i pro Hitlera, hodne ji to proslavilo a po valce ji to bylo  dosti vycitano. Jeji jmeno si ted bohuzel nevybavuju.

0/0
22.9.2007 9:00

Vomáčka

Re: Re: Re: 1939

Leni Riefenstahl.

0/0
22.9.2007 9:40

Billik

Re: Re: Re: Re: 1939

http://www.csfd.cz/herec/6212-riefenstahl-leni/

0/0
22.9.2007 12:23

Vlček

Re: Re: Re: 1939

Leni Riefenstahl obraz neupravovala, jenom mistrovsky věděla, odkud co natočit a jak to sestříhat, aby byl výsledek co nejpůsobivější. Byla to žalostná postava - mistrovská filmařka a fotografka, která se dala do služeb zvrácené ideologie. Ale ani po skoro 60 letech (dožila se 101 let) jí nedošlo, že by to mohlo být něco špatného. Krátce před její smrtí o ní byl natočen dokumentární film a ona nechápala, na co se jí ptají, proč sloužila Hitlerovi a co si o tom teď myslí. Vůbec netušila, že by to mohlo být něco špatného, oslavovat nacisty a sloužit jejich propagandě. Ona přece JENOM točila filmy. Ale i česká kinematografie má svého mistra, který se neohlížel na ideologie a JENOM točil filmy. Někdy velmi dobré, jindy slouhovské režimní sračky. Točil, ceny a vyznamenýání dostával za první republiky, za Němců, za komunistů i od Klause. Ten šikula se jmenuje Otakar Vávra.

0/0
22.9.2007 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.