Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co o tramvaji určitě nevíte aneb deset pražských tramvajových nej

Víte, kde má trať největší stoupání a kde je největší tramvajová křižovatka? Vybrali jsme pro vás deset nejzajímavějších tramvajových rekordů z Prahy, které si můžete prohlédnout na 192 fotografiích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ondřej N.

Nejmodernější trať tramvají

No jestli postaví další "nejmodernější"  trať tramvají znovu Patrik Kotas, tak bude příští rok stát lístek na MHD tak 60 Kč...

0/0
8.1.2008 11:48

xx

Re: Nejmodernější trať tramvají

Pro bezneho pravidlneho cestujiciho je dulezita hlavne cena kuponu a napr. rocni podrazil jen o 600 Kc - tedy 50 Kc mesicne coz je snadno zduvodnitelne narustem cen nafty a elektricke energie + cen dalsich vstupu.

0/0
8.1.2008 15:57

xx

Re: Nejmodernější trať tramvají

A pokud vim tak se trat na Barandov platila primo z penez mesta a ne DP - ten hradi jen provoz a pravidlenou udrzbu trati.

0/0
8.1.2008 15:59

xx

Re: Nejmodernější trať tramvají

Na druhou stranu ze zbytecne luxusnimi zastavkami (architektonickym provedenim - ne vybavou) souhlasim - je nutne zjistit zdali je kvalita architektury dopravnich staveb tak dulezita pro vetsinu obyvatel.

0/0
8.1.2008 16:03

sid

Re: Re: Nejmodernější trať tramvají

...obzvlaste dirach na okraji mesta, kde davaji lisky dobrou noc.

0/0
8.1.2008 21:34

Trent-R

Nad Trojou

Po tom kolejovém přejezdu zobrazeném v zastávce Nad Trojou se nikdy během výuky kvůli stavbě metra nejezdilo....Problematické místo zúžení bylo o několik desítek metrů dále směrem k Trojské a tehdy tam byl vybudován jiný, provizorní přejezd.....

0/0
8.1.2008 9:12

Ali

Re: Nad Trojou

Ano, souhlas...

0/0
10.1.2008 19:18

Akela Dlouhan

Re: Nad Trojou

  Přejezd Nad Trojou se používá při opravě trati v úseku Trojská nádraží Holešovice - elektrárna (Teplárna) Holešovice,kdy do úseku jezdí obousměrné tramvaje KT8D5 a obě křížení tedy i křížení Trojská slouží k přejíždění do opačného směru.

0/0
15.6.2008 17:09

jk

13 let

nejak mi nedochazi, jak mohl byt trat na Barrandov prvni novy usek po 13 letech, kdyz trat do Modran byla zprovoznena v roce 1995.

jinak tabulka planovanych trati je bohuzel cira utopie, kdyz treba letos jde z rozpoctu hl. m. Prahy na stavbu novych tramvajovych trati kulate cilo 0 (z 11 mld kapitalovych investic do dopravni infrastruktury), OP Praha 2007-2013 obsahuje krom trate Laurová - Radlická jen trate Barrandov - Slivenec (odhad cca 380 mil. Kč) a Počernická - sídliště Malešice (odhad cca 1130 mil. Kč.

 Barrandov - Slivenec (odhad cca 380 mil. Kč) a Počernická - sídliště Malešice (odhad cca 1130 mil. Kč.

0/0
8.1.2008 4:12

Občan

Re: 13 let

možná první zahájený nový úsek, to by cca sedělo ... každopádně to šnečí tempo je ostuda

0/0
8.1.2008 18:56

Akela Dlouhan

Re: 13 let

  Je třeba připočítat těch 6 let,co se Modřanská trať stavěla.  

0/0
15.6.2008 16:28

noname

re odstrašující příklad

no jeremenkova budějovickou nekříží, takže nevím, kde to jako mělo být. Kdysi dávno byla Budějovická tramvajovou tratí a ta teď slouží jako parkoviště, ovšem nevím co tam bydlí za ty VIP, je to obklopené paneláky. A jestli tam protestovali proti zbudování tratě, tak se vůbec nedivím, protože tam neexistují parkovací místa a nepochybuji, že kdyby město dalo dotyčným jiné možnosti parkování, že by proti tomu nic nenamítali.

0/0
8.1.2008 3:24

x

Re: re odstrašující příklad

A rovnez hluk tramvaji neni zrovna zanedbatelny.

0/0
8.1.2008 16:05

Občan

Re: re odstrašující příklad

tou VIP lokalitou jsou asi myšleny vily kolem Jeremenkovy ... a ten hluk ? asi by se dalo dosáhnout zrušení nočního provozu a nahrazení něčím tišším, přes den novou a "tichou" TT auta spolehlivě přehluší

0/0
8.1.2008 18:54

Inosh

Re: re odstrašující příklad

Odstrasujici pripad je cela prazska MHD, ktera prekazi provozu a parkovani. Autor je slepe zahleden do socky a neuvedomuje si starosti ridice. Takze mi jeho "odstrasujici pripad" prijde podobne odstrasujici, jako by nekdo bojoval prosti navrhu vytrhat v mistech s nedostatecnym poctem park.mist a nahradit je parkoviste. Tak trochu muj sen.

0/0
5.2.2008 10:05

Nejko

10 Pražských tramvajových nej

1. Nejčistší 2. Nelepší vytápění 3. Nejprázdnější 4. Nejlepší přístřešek pro lidi bez domova 5. Nejméně poruchové

6. Nejpohodlnější a nejklidnější jízda 7. Nejvíce prostoru pro nohy mezi dedadly 8. Bezkonkurenčně nejlepší držátka (slajdovací poutka) 9. Nejépe řešené tramvajové ostrůvky kam se cestující bez problemu vejdou 10. Nejlépe utracených 26 korun za život.

0/0
7.1.2008 20:14

Hampy

Re: 10 Pražských tramvajových nej

;-D;-D;-D

0/0
9.1.2008 8:58

roba21

Pěkný článek

R^

0/0
7.1.2008 19:23

grim

Re: Pěkný článek

Pekny clanek? Probudte se, clovece, vzdyt je to clanek uplne o nicem :-©Rv

0/0
7.1.2008 21:08

roba21

Re: Re: Pěkný článek

Jaktože o ničem, obsahuje přesně to co říká nadpis.

Co konkrétně se Vám nelíbí? Těžko můžou do Technetu popsat celou tramvajovou síť tak podrobně, jak je to na specializovaných stránkách, ale jako "výcuc" zajímavostí je to dobré.

0/0
7.1.2008 22:36

pida

Re: Re: Re: Pěkný článek

Chybi tam koho kdy prejala, fotky z techto udalosti, fotky z nehod s vyctem zranenych a taky by na pozadi mohl byt pribeh neciho neuspechu. To kdyz v dnesni dobe v clanku neni, tak to nemuze zaujmout :(

0/0
8.1.2008 13:20

TM

Trať do Malešic

Trať do Malešic je taky pěkná blbost, vyhozené peníze k ničemu. Ze stávajících šesti autobusových linek nahradí (možná) jednu, ostatní budou muset zůstat. Komu asi ty peníze půjdou do kapsy, že se taková blbost prosazuje?

0/0
7.1.2008 17:39

Merk

Re: Trať do Malešic

Nesmysl. Po plánované masivní nové výstavbě v Malešicích se tahle oblast bez tramvají dopravně složí.

0/0
7.1.2008 17:53

Merk

Re: Trať do Malešic

Ještě bych dodal, že přínosem bude i samotné zrušení zajíždění "malešických" autobusů na Želivského. Což hlavně ve špičce pomůže jak dopravě na konci Vinohradské obecně, tak i cestujícím, kteří se tramvají dostanou na metro Želivského rychleji než autobusem.

Horší to možná bude pro cestující na trase stávajících autobusů za koncem tramvajové trati v Malešicích. Ti ale budou dle všeho směrováni na bližší metro Depo Hostivař, což ve výsledku nebude nijak zásadní změna.

0/0
7.1.2008 18:19

x

Dalsi informace o prazskcyh tramvajich

Dalsi informace o prazskych tramvajich naleznete na www.prazsketramvaje.cz

0/0
7.1.2008 15:44

czechian

14T? Ne, děkuji.

Chrastí to jak krabice Merkuru. Má to hnusný lososový interiér. Kamery úplně všude. Design vykradená Porsche lokomotiva. Děkuji, ale tohle si v Plzni nechte. ;-O

0/0
7.1.2008 15:44

x

Re: 14T? Ne, děkuji.

Kamery slouzi pouze jako zpetna zrcatka a zplati se nebot je tramvaj tak vandali mene nicena.....

0/0
7.1.2008 15:45

czechian

Re: Re: 14T? Ne, děkuji.

Vandalové na kamery se*ou. Opravdová ochrana je nasadit do tramvají MP, kteří často vyjdou levněji. ;-D

0/0
7.1.2008 16:07

Spit_MkI

Re: 14T? Ne, děkuji.

Hlavne je oskliva, jeji design exterieru , ktery neni nic moc, proste relativne hezka prid nalepena na krabici, jeste nici uplne nesmyslna barevna "kamuflaz", ktera pohledove odtrzeni pride a zade od zbytku vozu jeste podtrhuje.

0/0
7.1.2008 17:07

TM

Re: Re: 14T? Ne, děkuji.

Kdyby jen byla ošklivá, ale je v ní málo místa. Tak pro trpaslíky.

0/0
7.1.2008 17:31

Ged

Re: Re: Re: 14T? Ne, děkuji.

Přesně tak. Není tam k hnutí. Nejvíce mne proto pobavilo to "účelné uspořádání interiéru". Dnes jsem měl tu smůlu a jel jsem s ní. Jedním slovem děs. Rv

0/0
9.1.2008 15:07

Marek

Re: Re: Re: Re: 14T? Ne, děkuji.

Pokud jste někdy jeli nízkopodlažním autobusem, tak víte, že ten je na místo o hodně horší.

A nechápu, že jen proto, že je v této tramvaji v článcích nad podvozky méně místa, pro někoho znamená děs.!

Rozhodně kamery jsou dobrá věc, protože ještě, pokud vím, není žádná vevnitř poničená vandaly.

Je to jen prostě nová věc, která má své některé mouchy, které se časem odstraní. Nevidím tedy důvod vidět na něčem novém samé špatnosti jen proto, že je to nové.

0/0
9.1.2008 15:57

Ged

Re: Re: Re: Re: Re: 14T? Ne, děkuji.

Nízkopodlažním autobusem jsem už jel. Mnohokrát. Proto si dovolím s Váma nesouhlasit. V takovém autobuse jsou sice chodbičky užší, ale jen když v té skvělé tramvaji nikdo nesedí. Ve zvýšené části nad podvozky tam cestující sedí naproti sobě a prostor mezi naproti sedícími lidmi prakticky neexistuje. Průchod je pak velice obtížný a obcházení/vyhýbání zcela nemožné. V nízkopodlažním autobuse se v té "úzké" chodbičce dá vyhýbat krásně.

Ve snížené části tramvaje jsou pak po pravé straně ve směru jízdy zvláštní sedadla široká na 1,5 člověka. Nevím jestli výrobce myslel na trend zvyšujícího se počtu obézních lidí, nicméně to opět ubírá prostor.

Celkově vzato si myslím, že je umění postavit tak velkou tramvaj s tak malou skutečnou přepravovací kapacitou. Jsou konkurenti, kteří to zvládli mnohem lépe.

Souhlasím, že kamery jsou super a kvůli zlodějům a vandalům by klidně mohly být v každém voze.

Osobně jsem zastáncem nových věcí. Očekávám však, že budou lepší než staré. Toto ovšem lepší není.

0/0
10.1.2008 10:48

Akela Dlouhan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 14T? Ne, děkuji.

  Je třeba si uvědomi,že kvůli míjení tramvají musí být čím delší tím užší. Proto také při takto dlouhé tramvaji je veliký prostorový problém co se týče šířky.

0/0
15.6.2008 16:44

Akela Dlouhan

Re: Re: Re: 14T? Ne, děkuji.

  Pokud myslíte ty dvojsedačky na pravé straně.Tak ty nejsou určeny pro sedění normálních cestujících,nýbrž pro jednoho invalidního cestujícího nebo pro matku s malým dítětem.

0/0
15.6.2008 16:40

Akela Dlouhan

Re: Re: 14T? Ne, děkuji.

  Ta maska předních a zadních čel má svůj smysl.Je to informace pro řidiče ostatních tramvají,s čím se budou míjet.

0/0
15.6.2008 16:38

Akela Dlouhan

Re: 14T? Ne, děkuji.

  Mě ty kamery nevadí,naopak. Vzhledem ke stoupajícímu počtu vandalů,kteří poškozují tramvaje je to jen dobře.I pro bezpečnost cestujících, protože řidič pak může zavolat pomoc. Spoléhat se na pomoc ostatních lhostejných cestujících je hloupost,Ono totiž dokud nebude nikdo být ty lhostejné,nic nevidí a neslyěí.Rv

0/0
15.6.2008 16:35

Pepa Riha

Tramvaj na Radlickou

Tak by me docela zajimalo kdo vymyslel , ze budou jezdit tramvaje na radlickou paraelne s metrem. Nevim kolik tato  akce bude stat ale, 2 roky bude radlicka rozkopana a tyto tramvaje asi tezko nekdo bude vyuzivat kdyz jezdi stejne pres andel. Kdo by jel na radlickou z andelu tramvaji kdyz muze rychleji metrem ?  To si zase nekdo nabalikoval ...

0/0
7.1.2008 13:32

carnero

Re: Tramvaj na Radlickou

Nevím, ale tramvají z Radlické to vyjde časově uplně stejně jako metrem. V současné době je Laurova - Anděl rychlejší než Radlická - Anděl. A když do toho člověk započítá cestu do stanice metra a ven. A také to odkud může tramvají dojet bez přestupu. Je tramvaj velmi zdatnou konkurencí metra na tomto úseku.

A cílem není nabalíkovat se, ale odlehčit silně přetíženému metru (ráno se do něj na Radlické často ani nevejdu). Provoz se rozdělí na dva spoje a již to, že půlka zaměstanců centrály ČSOB by teoreticky jezdila tramvají metru ulehčí.

Osobně tuto tramvaj očekávám a jsem rád, že se konečně dostavuje!

0/0
7.1.2008 14:14

Pepa Riha

Re: Re: Tramvaj na Radlickou

jako na tom neco je, ale ze metro B jezdi se strasnejma intervalame tak nevim na kolik tohle to pomuze. Nejvice budou mit asi z tramvaje radost majitele predrazenych bytu od central group nad radlickou to krome zvuku komunikace budoou poslouchat i tramvaj :P

0/0
7.1.2008 14:30

carnero

Re: Re: Re: Tramvaj na Radlickou

Tramvaj nahoře na Rezidenci Panorama slyšet moc nebude, na to je to moc vysoko. A interval metra - o tom se mluví stále se stále stejným výsledkem: Technicky není možné intervaly zkrátit. A pokud nelze hnout s metrem (tomu věřím, zhodnotit to nemůžu), musí se mu pomoct něčím, co jezdí po povrchu. A myslím, že zrovna tramvaj Radlická - Anděl a dál je dost dobrá.

0/0
7.1.2008 19:55

Pheella

Re: Re: Re: Re: Tramvaj na Radlickou

Osobne si nemyslim, ze by u metra B byl problem v tom, ze by se intervaly nedaly zkratit (ve spicce tak nejak s narvanym metrem pocitam), ale v tom, ze v urcite hodiny ma metro interval naprosto zbytecne kolem 10ti minut. A tim nemyslim dobu kolem pulnoci, ale treba kolem 11-13 hodin.

Jinak tramvaj na Radlickou bude realizovat napriklad i nocni dopravu, takze oproti autobusum vcelku zlepseni soucasneho stavu.

0/0
7.1.2008 23:53

x

Re: Re: Re: Re: Re: Tramvaj na Radlickou

Dne 1.2.2008 bude zrušen pásmový provoz na trase B.

A tim by se to melo vyresit mimo spicku.

0/0
8.1.2008 2:56

Ali

Re: Re: Re: Re: Tramvaj na Radlickou

nemate pravdu, metro B jiz melo mnohem kratsi intervaly, technicky je mozne jezdit s intervalem 1,75min. uplne bez problemu se soucasnym zab. systemem ARS.

0/0
10.1.2008 19:26

MiHor

Re: Re: Re: Re: Re: Tramvaj na Radlickou

technicky to totiž není možné do doby, než DPP nakoupí nové soupravy :o) pak jich bude dost na zkrácení intervalu a už to technicky možné bude :o)

0/0
14.1.2008 10:38

x

Re: Tramvaj na Radlickou

" a tyto tramvaje asi tezko nekdo bude vyuzivat kdyz jezdi stejne pres andel"

Asi ten kdo treba jede z Male strany a na Andelu by musel prestupovat na metro - navic jsou tam dalsi zastavky a a na  konecnou vprovizornim trojuhelniku se nevejde tramvaj se 2 vozy a tak tam muze jezdit pouze 1 vuz a soucasna konecna je vzhledem k hustemu provozu aut i docela nebezpecna.

0/0
7.1.2008 15:43

Ali

Re: Re: Tramvaj na Radlickou

Tram se dvema vozy se tam vejde, kdysi se tam obraceli dvouvozove soupravy, problem byl s tim, ze vystupovani ridice na hlavni ulici odporuje zasadam bezpecnsti prace... tudiz musel P zavest linku provozovanou pouze jednim vozem.

0/0
10.1.2008 19:29

medved_cz

Re: Tramvaj na Radlickou

Tady ale nejde o Radlickou, ale o Laurovou, Krizovou nebo o kompletni trasu tram 6.

Na teto trase totiz po dostaveni tocny na Radlicke budou moci jezdit dvouvozove soupravy (ci housenky), ktere dnes kvuli chybejici tocne nemohou.

0/0
7.1.2008 16:30

Akela Dlouhan

Re: Tramvaj na Radlickou

 Autor tohoto článku zřejmě buď bydlí nebo pracuje v Radlicích u metra.Ale to prodloužení tramvajové trati se staví pro ty,kteří bydlí a pracují mezi dnešním obratištěm Laurová  a Radlickou.

  Je třeba si uvědomit,že komunisté neměli pravdu,když hlásali,že veškerou dopravu v Praze převezme metro.Jednak je to hloupost,jednak nám to ukázaly povodně 2002.V té době pro náhradní tramvajový provoz místo zatopeného metra totiž velice chyběla trať přes Václavské náměstí do Vinohradské ulice.

  A potom vzhledem k hloubce metra nemá smysl metro na kratší vzdálenosti,ale až na nejméně tři stanice.A lidé bydlí také jinde než jsou stanice metra a také jinde pracují.Rv;-(

0/0
15.6.2008 16:26

Radim

splítka

Jeden čtenář hovořil o splítce. Proč není v článku uvedena třeba ta na mezi Malostranským náměstím a Malostranskou? ;-D To je přeci zajímavé, ne?

0/0
7.1.2008 12:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.