Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Americké dálkově ovládané letadlo poprvé zabíjelo

Americký bezpilotní letoun MQ-5 má za sebou premiéru - 1. září zasáhl proti mužům podezřelým z nastražování bomby. Jde o první potvrzený případ, kdy byl dálkově ovládaný letoun použit k zabití.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mpixel

super !

Konečně by mohli být lépe vyzbrojeni na Irán. Do teheránu je to 2x dál než do Bagdádu, tak se taková moc jistě hodí.

0/0
18.9.2007 21:34

Stíhací bombardér Havel

to mi připomnělo

film Syriana. Tam měli taky podobnou hračku, jen obrazovku a joystick.

0/0
18.9.2007 21:07

Zav

A efektivnost?

Byli zneskodneni dva muzi? Kolik stoji dva "teroristi"(ne nebudeme se bavit o tom, ze byli pouze podezreli a presto bylo v mirove situaci(valecne operace preci skoncili, stanne pravo taktez neni vyhlaseno) bez soudu popraveni) a kolik laserem navadena raketa? Koho tahle opotrebovavaci strategie polozi?

0/0
18.9.2007 16:02

Stíhací bombardér Havel

Re: A efektivnost?

Nějak se to vyzkoušet musí.

0/0
18.9.2007 21:07

VL

Poprvé?

Informovanost redaktorů na obvyklé úrovni. Pokud je mi známo tak první bezpilotní dálkově ovládaný stroj byl použit jako zbraň v roce 2002, jednalo se o průzkumný letoun Predator, vyzbrojený raketou Hellfire, kterou bylo v Jemenu (?) zasaženo auto, ve kterém cestovalo 6 osob podezřelých z příslušnosti k teroristické organizaci a všech šest bylo po smrti. Takže pět let nová novinka.;-D

0/0
18.9.2007 15:33

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Poprvé?

Píšeme o "prvním potvrzeném" použití. Vyhledal jsem si Vámi zmíněný incident a zdá se, že armáda tehdy nepotvrdila, že střela Hellfire byla skutečně vypuštěna z bezpilotního letounu, viz např http://www.usatoday.com/

Nejsme rozhodně jediní, kdo informovalo o této novince, viz odkazy nebo vyhledávač dle Vaší volby.

0/0
18.9.2007 16:52

Miloslav Šimek

BTW : A znate tenhle ?

70 leta, Sovětská jižní hranice. Zpráva pro světové agentury : "Přes hranici byl napaden náš pokojně a mírově orající traktor místního sovchozu. Došlo tak k napadení našeho výsostného území a k pokusu o destabilizaci mírového procesu. Traktor palbu úspěšně opětoval a po zničení imperialistického cíle odletěl na základnu."

0/0
18.9.2007 13:23

Miloslav Šimek

Nakonec se ukázalo, že to byli jen houbaři ...

Nicměně opakuji : ZA KAŽDOU CENU ZNEŠKODNIT MUŽE S BRAŠNOU !!! OPAKUJI, ZNEŠKODNIT MUŽE S BRAŠNOU !!!

0/0
18.9.2007 13:18

BUFFALO_CZ

Re: Nakonec se ukázalo, že to byli jen houbaři ...

v iráku houbaři... na tom tripu si pravidelně každej den ? nebo si dáváš jeden den v týdnu pauzu ?

0/0
18.9.2007 20:02

Miloslav Šimek

Re: Re: Nakonec se ukázalo, že to byli jen houbaři ...

FLUS !

0/0
18.9.2007 20:29

gúgl

Žádné dálkově ovládané letadlo

resp. žádné letadlo nemá ničivou a smrtící sílu větší, než použité ponožky Chucka Norrise. Chuck Norris sám má ničivou a smrtící sílu všech letadel ve vesmíru dohromady, umocněnou mocnitelem se 100 milionem milionů nul.

0/0
18.9.2007 12:48

tom45263

oprava

Toto patri jako reakce k nadpisu SMRT AMERICANUM.....

0/0
18.9.2007 11:02

tom45263

a jeje

Tvuj nadpis vypovida o velkem fanatismu. Jsi jak komancove, nebo fnaticti muslimove. Strc hlavu do mrazaku, snad te to probudi, nebo lepe uspi

0/0
18.9.2007 11:01

Fany

To je zvláštní

jak narudlíci všech odstínů,jakmile vidí slovo Amerika,začnou okamžitě onanovat a dštít síru.To je škoda že jste hoši drželi ústa když tady byla umístěna "Střední skupina Sovětské armije" v počtu 200 000 vojáků. Nebo že by jste usmrkanci nebyli ještě na světě?

0/0
18.9.2007 10:58

vix

To je zvláštní

To je zvláštní...

ze to nema zadnou souvislost.

0/0
18.9.2007 11:36

Re: To je zvláštní

Já spíš myslím že ti co volali sláva rudoarmějcům dnes volaj sláva americkým vojákům. Když někdo nemá mozek a řídí se jen propagací v médiích, tak se to pádem komoušů nezmění.

0/0
18.9.2007 12:10

Kim

Re: Re: To je zvláštní

V mém okolí nadávají na amíky ti, kdo lezli rusům do řiti. Početní shoda je tak velká, že rovnice antiami = bolševický z*rd je zcela jistě správná.

0/0
18.9.2007 12:42

cc

Re: Re: Re: To je zvláštní

vetsinou je to fakt naopak. a plati to uz tisicileti.

0/0
18.9.2007 12:48

kyberpunker

Re: Re: Re: Re: To je zvláštní

Až na to, že tisíciletí neexistuje ani USA, ani bolševici.

0/0
18.9.2007 13:34

cc

Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní

Ach jo. Mam ja tohle zapotrebi...

Uz tisicileti existuji lidi, kteri lezou do prdele Rimanum v Judei, Normanum v Anglii, Anglanum ve Skotsku, u nas v posledni dobe Nemcum, Sovetum, Americanum, ... A jsou to porad ty same typy lidi.

0/0
18.9.2007 14:17

Yesname

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní

Do určité míry je to pravda, ale tady se pohybujeme mezi lidmi, kteří v průměru nikomu do zadku nelezou, jenom vyjadřují své názory. Možná by vlezli, kdyby věděli komu...

0/0
18.9.2007 20:24

pepa.mccarthy

Otázka pro antizápaďáky

Neuvěřitelné kolik je tady idiotů. Až někdo odpálí Karlův most v Praze, budou vykládat, že je to kvůli Američanům. Až Rusko začne kolonizovat blízké zahraničí, bude to kvůli Američanům. Proč zkrátka nemůžete pochopit, že země o rozloze hořejšího jezera a počtem obyvatel moskevského předměstí prostě nemůže být samostatná a suverénní? A když EU nefunguje, kdo myslíte že se nás zastane? Havel z New Yorku? Je třeba nabarvit dresy, vážení. ČR sama zmůže leda tak h....

0/0
18.9.2007 10:54

cc

Re: Otázka pro antizápaďáky

cau, otazko pro psychiatra

0/0
18.9.2007 11:30

roba21

Re: Otázka pro antizápaďáky

Musíte ty margory prostě ignorovat. Někdy to na iDNES vypadá, jako by v KSM platili za psaní příspěvků do diskuzí... ;-D

0/0
18.9.2007 11:43

VL

Re: Re: Otázka pro antizápaďáky

Jak víte, že neplatí, případně zda neplatí i v Lihovém domě?;-)

0/0
18.9.2007 15:35

Honza

Re: Otázka pro antizápaďáky

a) nejprve předešleš, že jsou tu idioti. b) argumentuješ prozatimním nesmyslem  c) argumentuješ druhým nesmyslem d) dvěma nesmysly zdůvodňuješ s prominutím totální blbost

e) doplňuješ to dalším nesmyslem

f) vyzýváš ku sportu (to jsem rád ;-))

g) konečně fakt, ale proč ten plevel předtím?

i) jak to souvisí s článkem? :-)

0/0
18.9.2007 12:18

terrorism

SMRT AMERICANUM

Americani budou vzdycky nepritel cislo 1 pro cely svet. A nepomuze jim ani toto letadlo. Nikdy nebudou svetu vladnout, tak jak si sami predstavuji!! [>-]

0/0
18.9.2007 10:33

Odin

Re: SMRT AMERICANUM

...duch malý, mozek žádný...;-DRv

0/0
18.9.2007 10:59

Re: SMRT AMERICANUM

To je jasný, proto mají taky nejsilnější armádu světa.

0/0
18.9.2007 12:12

Honza

Jak postupně přesvědčiti o vině...

"...zneškodnil dva muže podezřelé z pokládání podomácku vyrobené výbušniny". - zatím ještě podezřelí... a o větu později...

"Tito útočnici..." - není to tak trochu demagogie?

Nejprve podezřelí, a o větu později už útočníci? Co se stalo během toho jednoho interpunkčního znaménka, že jim byla vina prokázána a z podezřelých jsou rázem útočníci? X

0/0
18.9.2007 10:18

Danny_Kay

Re: Jak postupně přesvědčiti o vině...

A co kdyz to bylo takhle? Prestrelka...na jedne strane Amici, na druhe Iracani. Obe strany jsou dobre kryte, na iracke strane se cesi deje,ale nikdo nevi co...Dojde k tomu,ze tam US vojaci poslou pruzkumny letoun. Ten zachyti podezrelou cinnost, kterou pak operator vyhodnoti jako kladeni bomby. Co by v takove situaci kazdy velitel udelal? ;-)

0/0
18.9.2007 10:28

vix

Re: Re: Jak postupně přesvědčiti o vině...

Skoda, ze to tak nebylo, co? Nebo jsi ten clanek necetl?

0/0
18.9.2007 10:36

Honza

Re: Re: Jak postupně přesvědčiti o vině...

a) na "co když" se tu nehraje

b) o přestřelce tu není nikde zmínka

c) kdyby to byla přestřelka, tak už to bude otevřené nepřátelství - kamarád po mě kulku nestřelí, pokud ano, už to není kamarád a pošlu na něj také letadélko s pumičkou

d) to, co tu kritizuji, je podsouvání a postupné protlačování, že ti zemřelí jsou vlastně "teroristé". Byli podezřelí, ne usvědčení. A o větu dále jsou z podezřelých útočníci.

Takto se tvoří veřejné mínění. Stejně tak dobře by tam mohlo být "nevinní zavraždění". Jejich vina ani nevina nebyla prokázána a udělat z nich mučedníky nebo útočníky je v obou případech novinářská ostuda. Novinář není soudce a tady tou větou si na něho zahrálo...

0/0
18.9.2007 10:40

honza_111

Re: Re: Re: Jak postupně přesvědčiti o vině...

"Takto se tvori verejne mineni .." - presne tak. Ted jen nevim jiste jestli je to ze strany novinare vedoma manipulace, nebo jen zazity stereotyp. Oboji je spatne a kritickych ctenaru malo.

0/0
18.9.2007 13:09

Honza

Re: Re: Jak postupně přesvědčiti o vině...

e) v našem právním řádu je člověk do prokázání viny považován za nevinného. I proto jsem se ozval...

0/0
18.9.2007 10:40

Pavel

Re: Jak postupně přesvědčiti o vině...

Souhlas. Prostě někoho zavraždili a teď se tím vytahují. Do toho ty věty  o bratrech a sestrách, které obvykle slyšíme z fundamentalistických nahrávek od teroristických vůdců.

0/0
18.9.2007 14:03

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Jak postupně přesvědčiti o vině...

Přesně to, o čem mluvíte, jsem vyjádřil v závěru článku. Úvodní odstavec se drží jediného zdroje, který mluví o zabití, tedy oficiální tiskové zprávy z armády. A ta pochopitelně nemůže uvést, že "zneškodnili osobu, jíž se vina nepovedla prokázat" nebo něco podobného. Ze zprávy (kterou si prosím přečtěte, abyste mě neoznačoval za demagoga) vyplývá, že se vojáci chystali zasáhnout tak jako tak, pouze zvolili (pro sebe) bezpečnější způsob.

0/0
18.9.2007 14:41

Honza

Re: Re: Jak postupně přesvědčiti o vině...

Pak bude pro příště vhodné převzaté kusy textu označit jako citace - s odkazem na originální zdroj. I to, jakým způsobem se ujmete této sémantické stránky věci, může ovlivnit - a jak vidíte i ovlivňuje - to, jak jsou předložené řádky chápány.

Z formulace: "A ta pochopitelně nemůže uvést, že "zneškodnili osobu, jíž se vina nepovedla prokázat" nebo něco podobného." cítím jistý alibismus - chápu, že by to armádě nehrálo do karet. Otázkou je, zda má iDNES informovat v duchu mediálního obrazu US Army, nebo zda má podávat nezávislé objektivní zpravodajství. Preventivní zabití bez důkazu je v mých očích stále ještě vražda...

0/0
18.9.2007 14:56

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Re: Re: Jak postupně přesvědčiti o vině...

Odkaz na oficiální zdroj ve článku je, citace je rovněž označená (uvozovkami a vedlejší větou). Proměnu podezřelého v útočníka jsem pochopitelně také zaregistroval, proto jsem zprávu opatřil osobním pohledem v posledním odstavci (odděleně od zpravodajství, jak to vyžaduje kodex).

0/0
18.9.2007 16:55

Honza

Re: Re: Re: Re: Jak postupně přesvědčiti o vině...

Neberte to prosím osobně, snad příliš zhýčkán možnostmi HTML značek jsem očekával citaci označenou takto:

http://www.semantika.name/citace-zkratky.html

Článek na mne působil zkrátka tak, že jsem reagoval v diskuzi. Nyní, ve světle vysvětlujících a doplňujících informací se již na článek dívám poněkud jinak. Bohužel se podobného vysvětlení nedostane každému čtenáři tohoto článku...

Přeji mnoho úspěchů v další práci. ;-)

0/0
19.9.2007 1:44

hojktrkos

vic letdel

Výbuchy dvou náloží v automobilech a dvou nastražených u silnice zabily ráno v Bagdádu nejméně 12 lidí a 35 dalších zranily. Oznámily to agentury Reuters a AP s odvoláním na policii

0/0
18.9.2007 10:17

Doktor Sova

Radar a bum

No, počítám, že jakmile u nás postaví radar, ihned sem ty letadýlka taky pošlou, udělaj si tu koridor, takovou malou oblast 51 a budou tady taky házet bombičky.  

0/0
18.9.2007 10:14

Danny_Kay

Re: Radar a bum

...a to je prave ta chyba spojovat jakoukoliv udalost s radarem. Cokoliv se v USA stane negativniho, ihned se to zacne spojovat s radarem. Kdyby tam treba vyhorel municni sklad, lidi napisou "...a to si ty Amiky pustime sem a bude to tady taky horet", kdyby se zjistilo, ze jediny US vojak pasuje drogy, tak se tady vyroji tisice odpurcu radaru s tim, ze tu nechce drogove dealery...Kdyby se na netu objevil clanek o americkem pedofilovi, tak ti rucim za to, ze se v diskuzich bude psat, ze sem Americani chteji jit znasilnovat deti...Nemam pravdu?! (to berjen jako recnickou otazku, ja ji samozrejme mam, ale obcas bych ji radsi nemel).

0/0
18.9.2007 10:20

Doktor Sova

Re: Re: Radar a bum

Každý máme svůj názor. Každopádně ten radar si budou nějákým způsobem budou chtít chránit, to že nás budou snímat družicema jako nikdy nebude nic neobvyklého. Každopádně rozhodně nejsem zastáncem americké politiky. Amerických lží jen za cenu získání přístupu k ropě. A rozhodně nesouhlasím s tím, aby zde stavěli radar, když doposud nebyly schopni jasně a srozumitelně vysvětlit co z toho plyne pro běžného občana ČR plus o to navíc pro občana v dané oblasti. A už vůbec nechápu, jak můžou mít takovou drzost a ještě teď mít vůči ČR vizovou povinnost. Nejradši bych uplatnil proti nim stejná opatření jako uplatňují oni na naší republice. A je toho mnohem víc. Proč tu má stavět radar USA? Proč ho nepostaví síly NATO nebo jiné evropské organizace? Ale proč se sem stěhuje USA?  My ten radar u nás nepotřebujeme. My nejsme ten stát, který okupuje území a proti kterému je vedena mučednická válka.

Nejsem žádný komunista nebo tak, sem demokrat,AleJednáníUSASeMiZkrátkaNelíbí.RoztahujíSe,jakoDneboCCCP

0/0
18.9.2007 10:39

Doktor Sova

Re: Re: Re: Radar a bum

A ještě dodatek. O takových věcech jako je tento razantní vstup USA na naše území by měla být od jisté doby vyhlášena referenda, zkrátka, aby si lidé sami rozhodli o tom, co na našem území chtěj či ne. My sme už od pradávna obětní beránci nejen Evropy. Doba temna, Rakousko-uhersko, 1938 München, 1968, no a ted "náš" radar.

0/0
18.9.2007 10:45

Odin

Re: Re: Re: Radar a bum

houby demokrat - malej uslintanej čecháčkovskej liberálek...

0/0
18.9.2007 11:13

Dědek

To je trefa

;-€A měli ti potrefení opravdu bombu?Mám strach aby to nebylo stejné jako s Bushem vyfabulovanou iráckou atomovkou.

0/0
18.9.2007 10:13

vix

takze, si pred radarovou zakladnou radsi nezavazujte tkanicky

0/0
18.9.2007 9:40

tnx

Zabil podezrele

Ufff, doufam, ze nebudu nikdy z neceho podezrely. Aby pak nebyl rozhovor s moji manzelkou:"Je mi lito, ale vas manzel umrel?"

"Proboha, co se stalo? Na co umrel?"

"Na podezreni."

0/0
18.9.2007 9:36

Danny_Kay

Re: Zabil podezrele

Vis, jak ti to jen vysvetlit...V Iraku je tak trochu jina situace, vsude se o ni pise, jen ty o tom, zda se, nevis...;-D

0/0
18.9.2007 9:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.