Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak sehnat počítač do 13 000 korun: vysoký výkon dostupný každému

Myslíte si, že výkonný základ počítače vás dnes bude stát desítky tisíc? Omyl. Stačí vám 13 000 korun a můžete mít doma slušný dvoujádrový procesor, 2GB rychlé operační paměti, velký disk a velmi slušnou grafickou kartu, poradíme Vám, jak na to …

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

macrelka

je to kram... :-D

jak rika tomas, musej k tomu pripocitat este OS a LCD, i kdyz aby to bylo levny, stacilo by treba nejaky 14" CRT ne?? a taky myš a klávesnice ... :-D a co ta ramka od A-Data?? nevim, asi bych nezkoušel, co to udělá se sestavou... a když teda chtěj tak moc šetřit, co tak srahej case a proč 400W zdroj?? 350 by stačil a větrák se dodává snad jako součást balení procesoru... je to celý postavený na hlavu... :-D :-©

0/0
29.11.2007 20:06

Jox

Nebrat Asus1814BLT

Pozor na uváděného ASUSe. Není na něm možné pálit (vypálí, ale DVD je nečitelné dokonce i v něm samém) na DVD+RW, alespoň na mém kuse a podle diskuzí ne jen na tom mém (stačí kouknout na czc).

Dokonce s novým firmware a různými programy (NERO, Ashampoo).

Snad to vyřeší reklamace :-/

0/0
23.9.2007 23:40

Deloix

Raid

Když si v kompu udělám raidovací pole(nemyslim zrcadleni) na dělení dat pro rychlejsi zapis třeba s 2x 500 GB, tak budu mit konečnou max kapacitu 500 GB nebo 1000 GB ? Něco mi říkal kámoš, že i když se tam ty data dělí, tok to stejně sezere misto na obou, takže bych měl prej nakonec z 2x500 jen 500 pouzitelných.

0/0
22.9.2007 11:14

useknutahlava

Re: Raid

S RAID 0 1000 GB, s RAID 1 500 GB. Flexibilnejsi konfigurace je moznost dosahnout s tremi a vice disky.

0/0
22.9.2007 11:45

Deloix

Re: Re: Raid

A kolik teda budu mit mista, když na dělení dat použiju dva disky 500 GB ?

0/0
22.9.2007 13:58

useknutahlava

Re: Re: Re: Raid

Pokud pouzijete RAID 0, tj. stripovani (rozdeleni) dat na oba disky, budete mit 1 TB mista. Kdyz jeden disk odejde, stane se pole nepouzitelnym.

Pokud pouzijete RAID 1, tj. mirrorovani (zrcadleni) dat na oba disky, budete mit 500 GB mista. Kdyz jeden disk odejde, bude pole porad pouzitelne.

0/0
22.9.2007 18:58

Deloix

Re: Re: Re: Re: Raid

Když bych použil jeden disk, a odešel by, tak ty data taky nemam :-)

0/0
24.9.2007 21:51

al

Re: Re: Re: Re: Re: Raid

dobrá dedukce;-D;-DR^

0/0
25.9.2007 23:50

LudaL

Re: Re: Re: Re: Re: Raid

Až na to, že se dvěma disky máš dvakrát větší pravděpodobnost že se jeden z nich pokazí.

0/0
30.9.2007 13:53

rejpal

Re: Raid

http://cs.wikipedia.org/wiki/Raid

0/0
23.9.2007 6:21

SMIL

Jedna vec

Akorat nechapu proc bych mel vyhazovat 1100kč za zdroj kdyz koupim slusny case za 1000kč i se zdrojem.

Lidi to co se dnes deje se zdrojema je strasna prehanka!! Ten komp by vam bezel i na 200, kdyby se jeste vyrabela.

0/0
22.9.2007 9:14

destruxe

Re: Jedna vec

lol ;-D Sorry, ale napsal jsi pěknou hovadinu. A za 1000 slušný case? lol. Kolik jsi toho poskládal? :-)

0/0
22.9.2007 12:18

uriel

Re: Jedna vec

u zdroje zalezi jaky ma napetovy a proudovy ochrany, kolik muze dodat amper do jednotlivych vetvi a jakou ma ucinnost... zdroj je jedna z komponent na ktery se rozhodne nevyplati setrit, takze nejakj zdroj z case za 1000,- je uplne k nicemu a riskujete zniceni komponent pocitace :)

0/0
8.10.2007 0:39

zachy_26

nekupovat

lidi novej pocitac nekupujte,ten co mate vam staci. jsou to vyhozeny penize. v prosinci to  budou 2 roky co sem si koupil PC za 50 komplet a kdyz dneska vidim ty ceny,tak bych to poridil za 20,sakra.:-(

auta a PC nejhorsi investice.

0/0
21.9.2007 13:40

j@ck

Re: nekupovat

Relativne nejhorsi investici je jeste notebook, protoze ten se da tezko updatovat. Stolni komp se da alespon rozsirovat - muzu si koupit novou pamet, novou grafarnu, novou vypalovacku, novy hadr atd. Ovsem notebook je za 2 roky stary a co pak s nim?

0/0
21.9.2007 14:01

Robin Ood

Re: Re: nekupovat

prodat nějakýmu studentovi:-) kor když mi teď odešel pět let starej notes;-D

0/0
21.9.2007 17:03

M&K

Re: nekupovat

Proboha to by si clovek ale nemohl koupit zadnou novou elektroniku!.Ve vsech oblastech padaji ceny hrozne rychle dolu a neustale se objevuji lepsi pristroje.Ja si take koupil pred rokem a pul notebook za 31k a dnes bych to same dostal za 20k.Muj rok stary 1GB MP3 prehravac stal jako dnes stoji 4GB s lepsi vybavou atd.Navic kdyz na to clovek ma,tak proc by si nemohl doprat co se mu libi a co zrovna v tu dobu potrebuje...

0/0
21.9.2007 14:29

Fungus Titanicus

Re: nekupovat

To je objev, veškerá SPOTŘEBNÍ elektronika jsou vyloženě vyhozený prachy, spotřebka jsou i počítače, stojí ti ta technika za to ? ano ? ne ?

0/0
21.9.2007 17:20

Matysek.

Stale se opakujici

Pro bezneho uzivatele je tento clanek inspirujici v tom, aby si nadiktoval pozadavky na HW (99% to neudela) a i tak Vam tam jiz tradicne chybi OS - tzn. Window XP/Vista, protoze to uzivatel bude chtit. Ackoliv jsem milovnik Slacku, Linux (nemluvim ani o tom, ze cokoliv s ATI je na linuxu orisek)rozhodne se svym principem a filozofii nepatri beznemu uzivateli a mnohem lepe vyuzije Windows. O vykonu bych se nebavil, nebot je to ciste subjektivni a mohu argumentovat, ze tato cenova neni o vykonu, nybrz o kompromisu cena/vykon/vyuziti. Kdyz tedy pisete pro BFU, jednejte s BFU a ne s nadsenci do HW, kteri sleduji HW problematiku.

0/0
21.9.2007 12:31

Kruci

Velikost desky

Ta deska se mi libila, ale je malaaa...

1xGK,1xZK,1xTV, .... neni misto:P

0/0
21.9.2007 12:07

jzk

nadpis a vubec

ten napdis clanku je uplne mimo "Vysoky vykon ..." co ma na tehle sestave vysoky vykon ? Tohle je tak na pojmenovani "Standardni pocitac do domacnosti" . Jinak souhlas  Agentem ohledne pocitace do 5K, na beznou domaci cinnost - inet, mail, prohlizeni fotek z dovoleny ( !! nikoli komplet znovuvyrobu ve photoshopu - ale to bezny uzivatele stejne nedelaj). A imho naco kupovat do takhle obycejneho pocitace zdroj za 1150??? Bohate staci EC se zdrojem za litr. A jeste jedna vec k nadpisu, jak sam autor pise na konci clanku, ten pocitac stoji ve skutecnosti 20K ....

0/0
21.9.2007 11:10

Kruci

Re: nadpis a vubec

No vzhledem k memu pocitaci tenhle ma vysoky vykon, a kupodivu na svem pocitaci hraji i hry.

Samozrejme zalezi s cim ten vykon porovnate. Tohle je typicky herni pocitac(=Standartni pocitac do domacnosti, protoze co jineho je standartni pocitac?), ktery si bezny clovek koupi, jen "zavislaci" si kupuji lepsi. A proc lepsi zdroj? No tezko rict, ale predejdete spouste problemu.

PS:muj kamarad si bude kupovat herni pocitac, zhruba stejny jako tohle...

0/0
21.9.2007 11:57

Tomáš

to je zavádějící

Počítač za třináct sice hezký, ale aby to šlo používat jinak než podstavec pod kytku je potřeba monitor a OS (vzhledem k cílové skupině Windows)

a jsme u skoro u dvaceti.

Sestavy za dvace se nabízejí všude možně.

0/0
20.9.2007 20:42

dracek

Re: to je zavádějící

jo, sice mate pravdu, ale kdyz se podivam treba v nejakem hypermarketu na cenu a na to co je vevnitr tak ta sestava co tu uvadi autor je uplne zlata. tam treba napisou graf karta 128 mb, ale uz nenapisou ze se jedna o cipset ktery to sezere z ram. k cemu pak je ze mate C2D na 2,4 2 GB ram a 320 disk, kdyz si stejne na tom nic nezahrajete. Pri koupi pocitace se doporucuju poradit s nekym kdo tomu rozumi a ne s obchodnikem, tem vam navesi buliky na nos jen aby z vas vytahal co nejvice penez

0/0
21.9.2007 17:03

uzycek

Zdravim, muzu cekat do konce rijna clanek do 18tis?

mam asi 25 a k sedmi planuju displej. takze, jestli by se neco vykoumalo, byl bych rad.

nejradsi bych core2quad.. ale to sem pocital vcera..a to mi nejak neveslo do rozpoctu.. ale dolar klesa, tak..snad.. uvidime.

preju hezky den

0/0
20.9.2007 13:56

DD

Re: Zdravim, muzu cekat do konce rijna clanek do 18tis?

bohužel klesající dolar v začínající sezoně tak možná zbrzdí růst cen :) jinak článek do 20 000 můžete čakt příští týden ;)

0/0
20.9.2007 14:29

uzycek

Re: Re: Zdravim, muzu cekat do konce rijna clanek do 18tis?

terminovany vklad mi ale skonci s poslednim rijnem..

i tak diky a pekny den

0/0
20.9.2007 14:53

tom

Re: Zdravim, muzu cekat do konce rijna clanek do 18tis?

mrkni na zive.

tam je clanek z 29-31.8.a najdes tam co potrebujes

0/0
20.9.2007 21:49

Zee Prime

Re: Zdravim, muzu cekat do konce rijna clanek do 18tis?

Hoď oko sem - tady máš každý začátek měsíce nové sestavy ve 3-4 cenových relacích - tam si vyberes.

http://www.ddworld.cz/sestavy/2.html

A autor je odborník.R^

0/0
21.9.2007 11:58

einstein

fajn clanok

vdaka autorovi.

0/0
20.9.2007 13:30

K.

Operační systém

Nikde jsem neviděl zmíněnou cenu operačního systému - vzhledem k cílové skupině článku jím Linux nebude, připojuje se snad redakce Technetu k tichému souhlasu s masovým pirátstvím, či snad k němu dokonce nabádá? Tzv. běžný uživatel by z článku mohl mít dojem, že za žádný operační systém (a programy) se neplatí.

0/0
20.9.2007 13:16

bkv

Re: Operační systém

Na konci článku je uvedena cena cca 2500 za Windows Vista :-)

0/0
20.9.2007 13:22

K.

Re: Re: Operační systém

Projděte si prosím tabulky s cenou sestavy do třinácti tisíc a najděte v nich operační systém za 2500 Kč.

0/0
20.9.2007 21:12

Matysek.

Re: Re: Re: Operační systém

Cena za SW v OEM (nemyslim si, ze mate jinou) se zapocitava do samotneho zeleza, nikoliv zvlast.

0/0
21.9.2007 12:34

prof. Horák

Re: Operační systém

A taky v článku není žádné odsouzení fašismu a komunismu...

Tvůj běžný uživatel by z článku mohl mít i dojem, že fašisti a komunisti jsou prima lidi... ;-D;-D;-D

0/0
20.9.2007 13:23

al

Re: Re: Operační systém

místo kde se člověk zaručeně zasměje jsou internetové diskuzeR^;-D

0/0
25.9.2007 23:56

iuos

hmm

taky tam nejsou ceny za hry, média a elektřinu.. mají se čtenáři napojit načerno?

0/0
20.9.2007 15:18

fritzek

Re: Operační systém

Za operacni system, ktery musi na desktopu stacit drtive vetsine lidi, se skutecne platit nemusi. Ze chce nekdo zbytecne vyhodit 2500,- je jeho problem.

0/0
20.9.2007 20:13

Q

Re: Re: Operační systém

Doufam, ze tim nemyslite Linux! Sam jej pouzivam, ale tatovi, nebo kamaradovi bych ho na PC nedal. Ten totiz bude stacit tomu 1 % uzivatelu, kteri ho pouzivaji na desktopu. Bezny uziv. nema cas, naladu, ani znalosti rozchazet tam i zcela trivialni veci (na CD si SW k novemu mobilu neprinesete).

Jako priklad: levne tiskarny a dalsi nepodporovany HW ze supernabidek, DVD a mp3 (neni soucasti nekterych distribuci a musite si ve foru najit, jak tam dostat potrebne knihovny), mob. telefon, PDA, sam jsem prekvapen kolik web stranek v nem nefunguje vubec, nebo castecne.

Je pravdou, ze za cenu OOOOBROVSKEHO mnozstvi casu lze vetsinu problemu alespon castecne vyresit - je otazkou, zda to za to stoji?

Jako perlicku lze uvest, ze prehravani chranenych DVD (CSS), coz je vetsina, je v Linuxu nejspis nelegalni (prolamujete ochranu pomoci libcss).

Na serveru je sitace samozrejme jina.

0/0
20.9.2007 21:40

fritzek

Re: Re: Re: Operační systém

Linux jsem nainstaloval obema mym rodicum(50 let) a nemaji s tim problem. Vse potrebne jsem nainstaloval behem jedne hodiny a muzou delat vse, co delali na Windows. Vetsina lidi si ani ty widle sama neinstaluje a tak v tomhle nevidim zadny problem.

0/0
20.9.2007 23:05

useknutahlava

Re: Re: Re: Re: Operační systém

ja nainstalovat nekomu linux, tak me bude dalsi mesic otravovat, ze mu tam furt neco nefunguje, at to prijdu spravit.

0/0
21.9.2007 11:20

fritzek

Re: Re: Re: Re: Re: Operační systém

To zalezi na tom, jak dobre instalaci provedes. Jestli dobre posoudis, co vsechno bude na PC dany uzivatel delat, tak se vetsine problemum vyhnes. Navic muzu vse menit a konfigurovat pres ssh.

0/0
21.9.2007 13:24

useknutahlava

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Operační systém

Takovym konfigurovanim bych stravil tolik casu, ze by se to nikomu, kdo chce usetrit 2500 za windows, nevyplatilo zaplatit.

0/0
21.9.2007 15:10

fritzek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Operační systém

Ale mi rodice si ani ty windows nenainstaluji. Pokud jim chci predat plne pouzitelny pocitac s veskerou zakladni funkcnosti(vypalovani, office, ...), tak to vyjde casove uplne nastejno.

0/0
21.9.2007 15:47

useknutahlava

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Operační systém

windows s beznym software mam kompletne nainstalovany a nakonfigurovany za 3 hodiny, a jeste si u toho stihnu stihnu rozpoutat pet flamu na idnes.

v linuxu za tu dobu stihnu vyresit jeden kousek hardware, ktery nebyl spravne nakonfigurovan pri instalaci.

0/0
21.9.2007 16:00

fritzek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Operační systém

To je tvuj problem.

0/0
21.9.2007 16:11

963214785

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Operační systém

S Linuxem je sice opravdu hodně práce, ale na druhou stranu mín frustrace, než když něco nejde ve Windowsu, hlavně díky - podle mího názoru - špičkový dokumentaci.

Navíc zapomínáš na to, že ta konfigurace může někoho třeba bavit.

0/0
21.9.2007 15:51

useknutahlava

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Operační systém

Dokumentace Linuxu je dost otresna, obvykle se sestava z toho, ze clovek googluje na ruznych forech chybovou hlasku, kterou mu to napsalo.

0/0
21.9.2007 16:02

963214785

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Operační systém

Tak to asi záleží na distribuci, ja jsem doposut našel dostatečně komlexní informace o všem co jsem potřeboval.

0/0
21.9.2007 16:05

useknutahlava

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Operační systém

to ja tady nalezam komplexni informace, kolikrat jsem skoncil u toho, ze jsem si chybovou hlasku vyhledal ve zdrojovych kodech ovladace v jadru, a dival se, co ji zpusobilo.

0/0
21.9.2007 16:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.