Diskuze
Fotoreportáž: Jak se ze sovětských vagonů stává moderní metro
Děkujeme za pochopení.
rusty
81-71
Mě se zdá, že jsou vozy 81-71 o dost lepší než modernizace a nejsou na tolik staré, že potřebují rekonstrukci. Některé jsou staré jen 18 let a už jsou vyřazeny. Včetně toho, že i lépe vypadají hlavně zepředu a některé i začaly jezdit až v roce 1991, takže se bez rekonstrukce krásně obejdou.
Jarda
81-71
Můj subjektivní pocit mi dává za to, že se soupravami 81-71 to není zase tak hrozné. Jsou prostorné, vzdušné, interiér příjemně ladí. Praha je jediné město z východního bloku, které se jich tak rychle zbavuje. Možná se měly ponechat ještě 10 let v provozu a pak zcela nahradit novými vlaky. Nejen v zemích SSSR byly nakupovány vlaky 81-71 r.v 1995-2000. Zejeďte se podívat do Varšavy či Sofie. Žádnou fobii z nich nemají. Dokonce ve ve Varšavě nakoupili 81-71 r.v. 1995, poté nakoupili nějaké španělské jednotky r.v. 1997 a poté se v dodávce z roku 1999 vrátili k 81-71.
Martinsson
kanystr
to je ale technicky zajimave reseni nadrzky s vodou pro odstrikovace :-)
Iwo
žloutenka
Mě by zajímalo, kolik lidí už dostalo díky mačkání tlačítek dveří žloutenku nebo nějakýho jinýho vira. Podle mě ty tlačítka jsou největší šílenost, na kterou mohli přijít snad jen v Čechách. Všude ve světě se propaguje bezdotykové otevírání, jen pražské metro má tlačítka. Kocourkov ...
Béčkař Odpůrce 81-71M
81-71M - nejhorší vozy v metru
Lepší jsou starší vozy 81-71 - je tam pohodlné sezení, dostatek místa pro stojící cestující, umakartové stěny laděny do příjemně tmavých i světlých odstínů dřeva a hezčí hlášení stanic od vy Jurinové. Modernizované kšunty krámy paskvily buldozery jsou nepříjemně kontrastní, červenobílý hnusný a nezdravě přesvícený interiér a sedačky jsou na pytel!! červená džungle tyčí a madel je pěst na oko, fuj fuj fůůůůj !!!!!!
x
Re: 81-71M - nejhorší vozy v metru
"je tam pohodlné sezení"
Pokud neprijde nekdo a nesdne si do maleho prostoru na sedace tak, ze te v podstate z nikoho vysoupne. A jinak to sezeni neni nijak pohodlne.
"přesvícený interiér" - Dobre se tam daj cist noviny a to je dluzite - to v aute nejde - tam se musi ridit.
Paxel
Paxel
rekonstrukce v ruskem stylu
jak se rekonstruji ruske soupravy v rusku... pár foteček http://mosmetro.livejournal.com/52897.html
roba21
Re: rekonstrukce v ruskem stylu
No jestli je ta rekonstrukce provedena v klasické ruské kvalitě, tak by ŠT stejně dělala za 3 roky další.
jammx
Několik záhad
Zajímala by mě cena toho zbytku po odstrojení (prázdná skříň a podvozek, vlastně bez dvojkolí a motoru). Asi malá ve srovnání s tím, co tam pak nasypou, takže rovnou mohli udělat novou kabinu i podvozek.
Diody na tlačítku otevírání dveří se chovají hloupě - zelené by měly svítit stále a blikat hned, jak strojvedoucí přepne na (své) otevírání všech dveří. Pak by nikdo tlačítko nemačkal, (jako stav po stisknutí). Tlačítko bohužel není senzor, ale spínač (už se i rozbil). V Metru mouchy nejsou, aby lezly po senzorech. Senzor by si klastrofobní paní mohla mačkat jak chtěla a nic by se nerozbilo.
Kdo namontoval v trojsedu samostatné sedadlo proti dvojici je hlupák. Nikdo, kdo nechce okopávat sousedy, si nesedne jinak, než zády k oknu.
Na spojovacích dveřích mohla být sklápěcí sedačka. Teď si mezi sedící někdo stoupne a nepříjemně se o ně otírá.
Chybí tyč nad vchodem (tak vysoko, aby se o ní nikdo nepraštil do hlavy). Střední svislá tyč nestačí a občas i překáží.
Phanosh
Rekonstrukce...
Po rekonstrukci jsou nové vozy sice tišší a jistě i úspornější, ale mám z článku dojem, že rozsah rekonstrukce je příliš velký. Zrekonstruované vagóny pořád zůstávají ošklivé a příliš těžké a nikdo jim neodpáře koncepci z 20. let. (Napřed takové sloužily v New Yorku, pak je s nějakou licencí začal vyrábět Sovětský svaz a vyráběl je o 50 let déle, než bylo rozumné...) Investice do nových souprav by mohla být rozumnější, i když by výměna trvala déle. Touto rekonstrukcí se na příštích 20 let zahazuje možnost skutečné výměny vozového parku.
Dále mi přišlo podivné, že se dá souprava metra napájet jedním pantografem. V běžném provozu je u každého podvozku sběrač s hodně velkou styčnou plochou, protože souprava při rozjezdu bere víc než 5 kA. Je mi záhadou, jak obyčejná trolej něco takového vydrží.
Technická poznámka na závěr: Podle mého skromného názoru jezdí metro na 750 V, nikoliv na 600 V. Ale je možné, že se pro testování souprav používá nižší napětí...
Praotec
Re: Rekonstrukce...
Jenom pro zajimavost,kolik ty rusandy stoji predelat.A jeste co si pamatuji tak se macka pred vystoupenim,proste jako v Rusku
Tazatel
Počet zbývajících souprav
Nevíte někdo kolik ještě zbývá souprav k rekonstrukci ?
x
Re: Počet zbývajících souprav
Zde jsou k dispozici udaje - zdali jsou tam vsechny to nevim - je to neoficilani , ale primo ze zdroju DP.
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody
Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...