Diskuze

Fotoreportáž: Jak se ze sovětských vagonů stává moderní metro

Rozebrat do šroubku sovětské vagony a znovu sestavit z nových součástek moderní stroj. Teprve pak může znovuzrozené metro opět vozit zákazníky. Podívejte se v exkluzivní fotoreportáži, jak probíhá modernizace vozů pražské podzemky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rusty

10. 1. 2009 12:16
81-71

Mě se zdá, že jsou vozy 81-71 o dost lepší než modernizace a nejsou na tolik staré, že potřebují rekonstrukci. Některé jsou staré jen 18 let a už jsou vyřazeny. Včetně toho, že i lépe vypadají hlavně zepředu a některé i začaly jezdit až v roce 1991, takže se bez rekonstrukce krásně obejdou.

0 0
možnosti

Jarda

26. 6. 2008 17:06
81-71

Můj subjektivní pocit mi dává za to, že se soupravami 81-71 to není zase tak hrozné. Jsou prostorné, vzdušné, interiér příjemně ladí. Praha je jediné město z východního bloku, které se jich tak rychle zbavuje. Možná se měly ponechat ještě 10 let v provozu a pak zcela nahradit novými vlaky. Nejen v zemích SSSR byly nakupovány vlaky 81-71 r.v 1995-2000. Zejeďte se podívat do Varšavy či Sofie. Žádnou fobii z nich nemají. Dokonce ve ve Varšavě nakoupili 81-71 r.v. 1995, poté nakoupili nějaké španělské jednotky  r.v. 1997 a poté se v dodávce z roku 1999 vrátili k 81-71.

0 0
možnosti

Martinsson

6. 4. 2008 11:19
kanystr

to je ale technicky zajimave reseni nadrzky s vodou pro odstrikovace :-)

0 0
možnosti

Ludek

10. 4. 2008 12:58
Re: kanystr

Taky se divím.

0 0
možnosti

Iwo

28. 3. 2008 23:51
žloutenka

Mě by zajímalo, kolik lidí už dostalo díky mačkání tlačítek dveří žloutenku nebo nějakýho jinýho vira. Podle mě ty tlačítka jsou největší šílenost, na kterou mohli přijít snad jen v Čechách. Všude ve světě se propaguje bezdotykové otevírání, jen pražské metro má tlačítka. Kocourkov ...

0 0
možnosti

Béčkař Odpůrce 81-71M

19. 3. 2008 16:29
81-71M - nejhorší vozy v metru

Lepší jsou starší vozy 81-71 -  je tam pohodlné sezení, dostatek místa pro stojící cestující, umakartové stěny laděny do příjemně tmavých i světlých odstínů dřeva a hezčí hlášení stanic od vy Jurinové. Modernizované kšunty krámy paskvily buldozery jsou nepříjemně kontrastní, červenobílý hnusný a nezdravě přesvícený interiér a sedačky jsou na pytelRv!! červená džungle tyčí a madel je pěst na oko, fuj fuj fůůůůj !!!!!!

0 0
možnosti

x

26. 3. 2008 12:31
Re: 81-71M - nejhorší vozy v metru

"je tam pohodlné sezení"

Pokud neprijde nekdo a nesdne si do maleho prostoru na sedace tak, ze te v podstate z nikoho vysoupne. A jinak to sezeni neni nijak pohodlne.

"přesvícený interiér" - Dobre se tam daj cist noviny a to je dluzite - to v aute nejde - tam se musi ridit.

0 0
možnosti

Paxel

19. 3. 2008 1:42
rusky styl II.

a jeste jeden odkaz

http://metrovagony.livejournal.com/

0 0
možnosti

Paxel

19. 3. 2008 1:38
rekonstrukce v ruskem stylu

jak se rekonstruji ruske soupravy v rusku... pár foteček http://mosmetro.livejournal.com/52897.html

0 0
možnosti

roba21

8. 4. 2008 15:00
Re: rekonstrukce v ruskem stylu

No jestli je ta rekonstrukce provedena v klasické ruské kvalitě, tak by ŠT stejně  dělala za 3 roky další. :-P

0 0
možnosti

jammx

8. 2. 2008 10:16
Několik záhad

Zajímala by mě cena toho zbytku po odstrojení (prázdná skříň a podvozek, vlastně bez dvojkolí a motoru). Asi malá ve srovnání s tím, co tam pak nasypou, takže rovnou mohli udělat novou kabinu i podvozek.

Diody na tlačítku otevírání dveří se chovají hloupě - zelené by měly svítit stále a blikat hned, jak strojvedoucí přepne na (své) otevírání všech dveří. Pak by nikdo tlačítko nemačkal, (jako stav po stisknutí). Tlačítko bohužel není senzor, ale spínač (už se i rozbil). V Metru mouchy nejsou, aby lezly po senzorech. Senzor by si klastrofobní paní mohla mačkat jak chtěla a nic by se nerozbilo.

Kdo namontoval v trojsedu samostatné sedadlo proti dvojici je hlupák. Nikdo, kdo nechce okopávat sousedy, si nesedne jinak, než zády k oknu.

Na spojovacích dveřích mohla být sklápěcí sedačka. Teď si mezi sedící někdo stoupne a nepříjemně se o ně otírá.

Chybí tyč nad vchodem (tak vysoko, aby se o ní nikdo nepraštil do hlavy). Střední svislá tyč nestačí a občas i překáží.

0 0
možnosti

Phanosh

5. 2. 2008 9:39
Rekonstrukce...

Po rekonstrukci jsou nové vozy sice tišší a jistě i úspornější, ale mám z článku dojem, že rozsah rekonstrukce je příliš velký. Zrekonstruované vagóny pořád zůstávají ošklivé a příliš těžké a nikdo jim neodpáře koncepci z 20. let. (Napřed takové sloužily v New Yorku, pak je s nějakou licencí začal vyrábět Sovětský svaz a vyráběl je o 50 let déle, než bylo rozumné...) Investice do nových souprav by mohla být rozumnější, i když by výměna trvala déle. Touto rekonstrukcí se na příštích 20 let zahazuje možnost skutečné výměny vozového parku.

Dále mi přišlo podivné, že se dá souprava metra napájet jedním pantografem. V běžném provozu je u každého podvozku sběrač s hodně velkou styčnou plochou, protože souprava při rozjezdu bere víc než 5 kA. Je mi záhadou, jak obyčejná trolej něco takového vydrží.

Technická poznámka na závěr: Podle mého skromného názoru jezdí metro na 750 V, nikoliv na 600 V. Ale je možné, že se pro testování souprav používá nižší napětí...

0 0
možnosti

Praotec

6. 2. 2008 0:02
Re: Rekonstrukce...

Jenom pro zajimavost,kolik ty rusandy stoji predelat.A jeste co si pamatuji tak se macka pred vystoupenim,proste jako v Rusku;-D

0 0
možnosti

Tazatel

4. 2. 2008 21:51
Počet zbývajících souprav

Nevíte někdo kolik ještě zbývá souprav k rekonstrukci ?

0 0
možnosti

x

5. 2. 2008 12:03
Re: Počet zbývajících souprav

Zde  jsou k dispozici udaje - zdali jsou tam vsechny to nevim - je to neoficilani , ale primo ze zdroju DP.

http://www.metroweb.cz/metro/metroinfo-b.htm

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 15 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F

v diskusi je 8 příspěvků

21. března 2024

Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 15 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 15 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí

v diskusi je 31 příspěvků

27. března 2024  17:17

Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...

Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody

v diskusi je 10 příspěvků

27. března 2024

Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...