Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

High-end: nekritizujte, pokud neslyšíte

Technet.cz přináší exkluzivní seriál z oblasti nejlepší audiovizuální elektroniky. Zajímá vás, proč má smysl pořídit si poslechovou sestavu za cenu luxusního automobilu, v čem se tato elektronika liší od té spotřební? Pak si nový seriál nenechte utéct.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mb

jh

[>-]

0/0
22.6.2008 19:05

Abrax

Kdy bude pokracovani?!

Nema nekdo tuseni, jestli vyjde pokracovani clanku? A jestli ano, tak kdy?

Jinak pokud se mam vyjadrit k jistym nazorum v diskusi...

Necekal jsem ze to, ze nekdo uverejni clanek o kvalitni elektronice, vzbudi takovy odpor! ;-D Jak muze nekdo napsat, ze koupit si kvalitni aparat je jen pro snoby a ze to zni stejne jako jeho MP3 prehravac za 3.60,- od rakosniku atd. Vzdyt jen ten design je skvely u Hi-Fi komponentu a rozdil ve zkvuku pozna snad 3lete dite. Nicmene CD prehravac neni rozhodujici komponent ve vyslednem zvuku. Muj nazor je, ze vetsi rozdil umi vytvorit treba propojovaci kabely od urcite cenove hladiny, ale kdyz si chce nekdo koupit prehravac za 50.000,-, kdo mu brani. Urazet ho kvuli tomu na forech nebudu, jako mnozi kolem.

0/0
18.10.2007 12:57

smart

díky

Chci vyjádřit dík za článek,diskuse názorně ukazuje,kolika lidem zkušenost s high-endem chybí.Přesto donekonečna hlásají své názory.Snad časem pocho pí:drahé auta Ferrari či Bentley též poskytnou jiný zážitek než Š.Superb Je však úměrný rozdílu v ceně?Jde o otázku priorit,kdo miluje hudbu,inves tuje do hifi,někdo zase do baráku či auta. 

  

 

  

0/0
5.10.2007 9:40

iuos

hmm

řekl bych, že ten, kdo chce investovat do hifi by měl nejdřív investovat do baráku... jinak mu to může být k ničemu

0/0
15.10.2007 14:13

dan

Hi-end je odvětví spotřební elektorniky

kvalitní poslech se hledá jinde, u studiové techniky.

Kdo nezačne článek o kvalitním poslechu tím, že hlavní jsou akustické vlastnosti prostory, a rovnou přejde k hejblům a převodníkům, tak k tomu nemám důvěru.

Jediný logický postup pro budování poslechové místnosti musí začít od akustických vlastností, protože jinak nelze ohodnotit ostatní prvky. Potom následují monitory, bez monitorů neuslyším žádný rozdíl mezi převodníky. Potom zesík. Až potom ty vychytávky.

Zvuk je především akustika prostoru a bedny, tak jako foťák je hlavně objektiv.

0/0
3.10.2007 13:04

R-Man

Re: Hi-end je odvětví spotřební elektorniky

Dane myslim ze to mas nejaky prevraceny...tak zaprve, tady v tom clanku se nikde nemluvilo o stavbe poslechove mistnosti. A za druhe, kdyz se bavime o reprodukci, zacina se od zacatku, od zdroje signalu :-) Cau.

0/0
15.10.2007 10:48

Ripper

Hluchý praktik

Pánové,

nejsem odborník, ale malilinkato, opravdu malilinkato zkušeností mám. Měl jsem možnost slyšet stejnou nahrávku na mé Yamaze za celk. cenu 45 tis., na soupravě za cca 120 tis. a cca 800 tis. Kč. Rozdíly byly mezi každou kategorií velké a rozhodně slyšitelné, nejvíce mezi 45-120 tis. Kč. Diskuse nad teorií je pěkná věc, ale praxe je poněkud jiná. Takže je pravda v nadpisu článku - Nekritizujte, pokud neslyšíte.

0/0
2.10.2007 16:43

fritzek

Re: Hluchý praktik

A rozdil byl jenom v zesilovaci, nebo byly i o rad drazsi bedny?

0/0
2.10.2007 19:21

Max

Skutečný odborník

Kdesi kdysi jsem vyčetl, a zcela tomu věřím, protože mám podobnou zkušenost z jiné oblasti, že když se kteréhosi našeho předního hudebníka (skladatele) - přirozené to autority (kdo jiný než ten, kdo tu hudbu vymyslel, by jí měl být, myslím, že to byl starý pan Eben, ale to je opravdu mimo mou paměť) ptali na nejlepší hifi, odpověděl zhruba tak, že bezkonkurenčně nejlepší zážitek má, když si přečte partituru.

Zcela tomu věřím.

0/0
2.10.2007 9:48

dromy

ať žijou blbosti

Ono je třeba rozlišovat hi-end a hi-end. K čemu vám je rozdíl zesilovačů se zkreslením 0,0001% nebo 0,001% když zkreslení reprobeden je o dva řády vyšší? A nejpopulárnější nesmysl s nepřekonatelnou kvalitou elektronkových zesilovačů.. ..to je naprostý nesmysl, elektronkový zesilovač by se měl nazývat zkreslovač.. ..je buřt že zkresluje tak, že to lahodí sluchu, ne? Zesilovač by měl přesně sledovat tvar vstupního signálu.

Nejlepší sou pitomci, jak se hádají jestli je lepší k zesilovači kabel za 500 nebo za 1500kč/m.Je třeba k hi-end přistupovat s rozumem, tj. zamyslet se a zjistit, že spousta věcí nijak neovlivní zvukový dojem.Navíc, co chcete dělat s CD? Samplování 44,1kHz sice nabízí frekvenční dosah 22,05kHz (s poklesem amplitudy na 50%) ale tak daleko stejně slyší jen delfíni. Problém je jinde, problém je z principu záznamu, totiž že je omezena dynamika zvuku. Proto je potřeba vyššího vzorkování, případně velmi kvalitního analogového záznamu.

0/0
1.10.2007 23:07

dromy

Re: ať žijou blbosti

jo a ještě něco k principu mp3 a jeho kvalitě. Pokud srovnáváme s výchozím souborem - tj bezkompresní CD, pak je mp3 plně srovnatelné a nelze prohlásit výše uvedené bláboly "ty posloucháš mp3 = jsi hluchej". Princip komprese zde není na principu osekání dat, jak si mnozí myslí, ale na principu furierovy transformace. Soubor komprimovaný těmito algoritmy, ať jde o mp3, atrac, ogg, proto dosahují malého objemu dat při zachování vysoké (pokud je dostatečný tok) blízkosti původního zvuku. Můžu říct, že rozdíl je slyšet, ale do určité hranice. Tj cca 192, 256kbps u mp3 nebo tak 164kbps u atrac. Pro poslouchání na hi-end to sice nemusí stačit, ale tam nestačí ani CD kvalita. Pokud se ještě zamyslíme nad kvalitou různých přehrávačů, nad hlukem okolí, nad kvalitou sluchátek, reprobeden, myslím že lze odsoudit všechny a zároveň nikoho za nekvalitní poslech..

0/0
1.10.2007 23:16

Seles

Re: ať žijou blbosti

Já s tebou souhlasim, ale jenom bych dodal, že jsem kdysi četl výsledky dvou dvojitě slepých testů, kde v jenom se hodnotil rozdíl mezi tou samou nahrávkou na CD a desce. Ve druhém CD vs SACD. Posluchači (a že to byly i členové nějakého audiofilního kroužku) nebyli schopni rozeznat co právě hraje). Takže ani s tou omezenou dynamikou to nebude tak horký. Jinak všichni opomíjej tu vůbec nejdůležitější fázi zpracování zvuku - lidské vnější, střední a vnitřní ucho. Dyť ten přenos se děje hrubě mechanickou cestou (ušní maz, bubínek po paracentézách, kůstky, cochleární aparát atd). Na jednu stranu je to výborně vyvinutý smysl, z jiného úhlu pohledu vlastně nic moc, každopádně stejný zvuk každý slyšíme "vnímáme" trochu jinak. Jde proto o totálně subjektivní věc, proto dvojitě slepé testy v oblasti hi-endu dopadnou vždycky neuspokojivě. Nepřu se o to, že mezi reproduktory za 5, 50 a 500 tisíc nebude rozdíl, ale to babrání se v teoriích je nonsense.

0/0
1.10.2007 23:30

Netopejr Netopýrovič

Ať (ne)žijou blbci!

Zase jeden polovzdělaný scholastický mudrlant! Zkreslení je více druhů (harmonické, intermodulační, transientní ...). Zrovna na nejčastěji uváděné harmonické zkreslení je ucho nejméně citlivé - v čase neměnná deformace tvaru signálů mu až tak nevadí. Mnozí nepoznají ani více něž 5%-ní harm. zkreslení. Pokud se výrobce snaží "natahovat kšandy" na zákazníka tím, že poukazuje na to, že jeho zesilovač má harmonické zkreslení 0.001% a konkurenční 0,01%, tak je to nekorektní, protože takový rozdíl je bezvýznamný. Ale na druhou stranu je povinen tento údaj v parametrech uvádět, tak proč by jej měl degradovat. Jiná záležitost jsou transientní zkreslení - na ty je ucho mimořádně citlivé. Proto ty elektronky (malá zpětná vazba v zesilovači je přínosem). Z toho důvodu seriózní výrobce udává běžně neobvyklé (ale důležité) parametry, jako např. rychlost přeběhu. Ale u výše zmíněného platí klasické: "Chytrému napověz, hloupého kopni!".

0/0
3.10.2007 11:36

Netopejr Netopýrovič

Ať (ne)žijou blbci!

Nevím, zda je poznatelný rozdíl mezi kabelem za 500 Kč a 1500 Kč (možná ne), ale mezi kabelem za 50 Kč a 1500 Kč zcela určitě! Alespoň já jej slyším a jsem schopen i změřit.

"Problém je jinde, problém je z principu záznamu, totiž že je omezena dynamika zvuku. Proto je potřeba vyššího vzorkování, případně velmi kvalitního analogového záznamu." - tak to je ale kravina! Dynamika zvuku kterou poskytuje CD je v praxi nevyužitelná. Obvyklá hladina "pozadí" tichého poslechového  prostředí je tak 30-40 dB. K tomu připočteno zhruba 90 dB dynamiky CD záznamu a jsme na 120-130 dB. Pokud někdo míní poslouchat hudbu při takové (nebo vyšší) hlasitosti, velmi brzy už pro něj jakékoliv spekulace o nějaké dynamice aj. přestanou mít praktický význam. :-P;-D

0/0
3.10.2007 11:45

Mila

Re: Ať (ne)žijou blbci!

Dynamika nema s hlasitosti vubec co delat.

0/0
27.10.2007 0:50

J

lol

Tak sem jen tak prelit, "chveni a vibrace", a uz vim, ze autor o tom jak funguje prehravani z CD vi leda kulovy. Vzhledem k tomu, ze se audio prehrava jednorychlostne, tak zadny vibrace ktery by rusily poslech nevznikaj. A takovy, ktery by rusily vlastni cteni dat ... lol(leda ze by autor hodlal mlatit prehravacem o zem za provozu). Nejspis kdyz si hdd dam do zlaty krabice misto do ocelovy/hlinikovy, bude mit audio lepsi zvuk.

Autore, radsi uz takovy plky nepis, nebo se zadusim smichem. Na CD mas samoopravny kody a pokud se data precist povede, prehravaj se vzdycky stejne, pokud se je precist nepovede, tak to nejaky reseni vibraci nespravi. Kazda aktualni mechanika precte "rozumne" poskrabanou placku daleko rychlejs nez je pro audio treba. Pak se to nacpe do cache a teprve pak je mozny zvuk ovlivnit - napr kvalitou DA a zbytkem analogovy cesty. Pripadne samozrejme pomoci nejakyho DSP, ale to uz se nebavime o prehravani, ze.

Takze mastrubovat na odvibrovanym prehravacem ...

0/0
1.10.2007 15:50

Brokoslav

Re: lol

Ale problém nastává poněkud jinde, dokonce jsi to i částečně trefil: "napr kvalitou DA a zbytkem analogovy cesty", na analogovou část má totiž nepřímo mechanická kvalita CD disků a šasi vliv. Zkus si v klidu přečíst celou diskuzi, kde se to několik zdejších zoufalců otloukánků (třeba já nebo kolega Netopejrovič :-) ) snaží objasnit, třeba změníš názor. :-)

0/0
1.10.2007 17:11

Netopejr Netopýrovič

Re: Re: lol

Necítím se jako zoufalec, byť vím, že boj s blbostí je pravděpodobně nevyhratelný, ale nemá se polevit, jinak ta blbost přebují. Většina náhledů na problematiku tady má asi takovou úroveň, jako by přispěvatelé své znalosti a vědomosti čerpali z nějakého "technického Blesku, Ahá, Luku či Šípu".

Jinak děkuji za podporu. :-) Přečtěte si ev. mou reakci na předposlední stránce (teď aktuálně je to str. 7) diskuze - o mém prvním setkání s jitterem (vlivem syncho S/PDIF), z doby, kdy vypalovačky ještě neexistovaly.

0/0
3.10.2007 14:38

Brokoslav

Re: Re: Re: lol

Není zač, slovy Marka Knopflera: brothers in arms ;-)

0/0
4.10.2007 20:39

Petr

Re: lol

Tak takové chytrolíny mám nejradši ;-€. Nastuduj si sakra něco o záznamu CD než píšeš takové kraviny, které začne někdo opakovat. Tedy:

Na CD audio NEMÁ žádné opravné kódy - co se napoprvé přečte, to se přehraje. Na CD JSOU samoopravné kódy pro běžná počítačová data. Viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/CD-ROM

Pokud mechanika vibruje a netrefí se, přečte nesmysl.

0/0
1.10.2007 22:06

Petr

Re: Re: lol

A co se tyce CIRC na urovni HW, tak ten sice neco opravi, ale rozhodne ne vse http://www.cdr.cz/a/6190.

0/0
1.10.2007 22:31

MrCas

Re: Re: Re: lol

Píšeš, že audio CD nemá samoopravné kódy a dokládáš to odkazem na článek.

A právě v tom článku píší, že samoopravné kódy má.

Co mi k tomu sdělíš dalšího???

0/0
2.10.2007 13:36

Petr

Re: Re: Re: Re: lol

Že samoopravný kód je o kódové vzdálenosti. Když je chyb více, jako že jich více být může, tak se to prohlásí za chybné, případně samoopraví špatně (o tom je ten druhý článek).

0/0
2.10.2007 16:15

DEE BASS

HUDBA ???

JEŠTĚ JE TAKY NASNADĚ OTÁZKA ,ZDA-LI SE NA TOM POSLOUCHÁ HUDBA PRO "NORMÁLNÍ LIDI" ANEBO ,JAK JSEM SE MOHL PŘESVĚDČIT NA NĚKOLIKA VÝSTAVÁCH ŠÍLENÁ KAKOFONIE .BYL JSEM SVĚDKEM JAK SE DVA ODBORNÍCI ŮPLNĚ ROZPLÝVALI NAD TÍM JAK JE VŠECHNO SLYŠET,JAK TO HEZKY ZNÍ ALE TA ŠÍLENOST CO SE JIM VALILA Z REPROBEDEN BY ASI NORMÁLNÍHO ČLOVĚKA DOVEDLA K SEBEVRAŽDĚ.TAKŽE SY MYSLÍM ŽE ODBORNÍCI POSLOUCHAJÍ ZVUKY A MY OSTATNÍ HUDBU.

0/0
1.10.2007 14:04

nagra

A co takhle profi technika, he?

Drazí a obvykle draze vybavení hifisté obvykle vědí, proč do svého vybavení vrazili peníze. Já žil hodně dlouho se špičkovým high-endem a bylo to "něco". Skutečná hudební nirvana. Předpokladem je ale dobrý hudební software. Nebudete tomu věřit, ale např. CD Patricia Barber "Modern Cool" vydané v USA hraje mnohem přirozeněji a dynamičtěji, než ten samé CD z Evropy (vyzkoušeno na Accuphase DP65 - Pass Aleph5 - BW801). Takže něco na těch rozdílech v nahrávkách asi bude (nejspíš asi jak to při remasteringu nahluchlý Teuton domrší).

Posledních několik let používám na poslech doma pouze studiovou aparaturu (nemyslím tím Technics). Investujte do dobrých zdrojů (gramo, CD přesrávač), aktivní studiové monitory a uvidíte, že se za velmi dobrou cenu dostanete také ke qalitní reprodukci. A semtam si s monofonní Nagrou zajděte nehrát jazzový koncert a uvidíte, co je starý dobrý analog. ;-D

0/0
28.9.2007 15:17

Nika

High-end a snobismus

Jedna věc je High-tech a druhá věc je snobismus. Další zajímavost je penetrace těchto snobů technickým vzděláním. Potom z nich mohou vypadávat takové technické hovadiny, jako se často děje. A další věc jsou slepé testy, kterých se často bojí jak čert kříže.

Ale jinak - koníček je to zajímavý. A nebo zvláštní typ náboženství? :-)))

Podotýkám, že empétrosky ještě poznám a neposlouchám doma na žádná tuctová ořezávátka od žluťásků a mám elektrotechnické vzdělání :-)

0/0
28.9.2007 15:13

Miloš

Proč tolik rozčilení?

Popravdě - diskusní fóra na českých webech obvykle nesleduji, protože (nevím proč), jsou plné agresivity a útoků - stejně jako v tomto případě. Naproti tomu americká fóra (sleduji převážně hifi) jsou nesrovnatelně přátelštější a tolerantnější...

Pro někoho nejsou rozdíly mezi opravdu kvalitním zvukovým zařízením a něčím "obyčejným" významné, pro jiného ano. Pro prvního nemá žádný smysl, aby za kvalitní zařízení utrácel peníze, pro druhého ano. V čem je tedy problém?

Já např. neocením rozdíly mezi obyčejnými auty a vozy vysoké třídy a tak mám auto obyčejné. Hudba  je pro mne důležitá, rozdíly ve zvuku, který produkují různá zvuková zařízení považuji za velmi významné a tak vkládám dost úsilí do výběru zařízení, které hraje podle mých představ (a bohužel je opravdu velmi drahé)... Ale proč bych osočoval někoho, kdo tvrdí, že rozdíl nepozná?  (takové tvrzení je ostatně lepší, než když bude říkat, že v tom rozdíl není ;-)

... pokračování ...

0/0
27.9.2007 23:58

Miloš

Re: Proč tolik rozčilení?

A konečně - ačkoli mám technické vzdělání, nepovažuji v této souvislosti dohady o technologii za podstatné. Zařízení si pořizuji podle toho, aby se mi líbil jeho zvuk. Přesněji, abych už nemusel poslouchat, je-li v něm vše v pořádku a mohl jsem poslouchat už jenom hudbu ;-) Neměřím zkreslení, frekvenční rozsahy, odstupy, ... Poslouchám.

Z tohoto úhlu pohledu pro mne není ani podstatné srovnání s "originálem", protože je přinejmenším diskutabilní, co to vlastně je. Jak to zní ve studiu? Nebo jak to namíchají? Nebo jak to má znít živě (ale tam jsou také mixéry)...

Nekladu přímou úměru mezi kvalitu a cenu (ovšem zařízení, které by bylo schopné produkovat zvuk, který se mi líbí a bylo levné, jsem nenašel). Je řada vynikajících zařízení, ale nevybral bych si je, protože jejich charakter zvuku prostě není mým šálkem čaje. To ale není důvod, abych říkal, že hrají špatně. Jiný je naopak může preferovat.

... pokračování...

0/0
28.9.2007 0:00

Miloš

Re: Proč tolik rozčilení?

Pokud někdo tu zkušenost nemá a rozdíly ve zvuku by ho zajímaly, doporučil bych mu návštěvu několika různých High Endových studií. Při poslechu nespěchejte, nenechte se ovlivnit "bombastickým" podáním zvuku některých zařízení. Vezměte si s sebou své oblíbené tituly, nechte si je pustit a v klidu poslouchejte.

Zkuste pár zařízení, pak jděte jinam. Ty rozdíly tam budou, jde jen o to, zda pro vás budou podstatné a důležité anebo ne.

(pokud jste se zvukem svého současného zařízení spokojeni, buďte rádi a takovou poslechovou výpravu raději pořádně uvažte ;-)

zdraví

             Miloš

0/0
28.9.2007 0:01

Paflik

Re: Re: Proč tolik rozčilení?

my se ale milosi nehadame o tom ze tebou zminen soupravy hrajou bombasticky..jen se snazime vymluvit totalne nevzdelanym hifistum, kteri absolutne nevi o cem mluvi, nektere jejich myty a bludy, ktere podle nich maji vliv na zvuk

0/0
28.9.2007 3:06

mpixel

Nývlt

Pane Nývlt, ty bludy co tady píšete to zůstává rozum stát. CD není gramofonová deska !!! Jsou na něm jedničky a nuly !!! Jednička zůstane vždy jedničkou i když je hůř čitelná a nula vždy nulou. Na drahé mechanice nebo i na té nejlevnější !je to úplně jedno.  Navíc říkají vám něco kontrolní součty CRC? Asi ne :-© Protože kdyby Vám to něco říkalo tak by jste nikdy nemohl vypustit takovou blbost jako že dražší mechanika data lépe přečte (Y)

0/0
27.9.2007 21:38

mpixel

Re: Nývlt

CD je vždy přečteno správně levnou i drahou mechanikou.Jiná věc je samozřejmě reprodukce. Analogový D/A, zesilovač a reproduktory. A samozřejmě že rozdíl kvality poznáte v poslechovém studiu. Například zvuk zvonečků je při nižším bitovém toku nebo horší kvalitě méně zřetelný. Otázkou je, jestli je to vlastně je třeba, protože si stejně každej pustí nějaký efekt - například mírné echo - protože se mu to líbí. A v nějakém technu nikdo ani nemůže tušit co je originál. Hlavně že se to líbí.

0/0
27.9.2007 21:51

mars777

rozdíl kvality poznáte v poslechovém studiu

rozdíl kvality poznáte v poslechovém studiu ... veľmi dobrá poznámka.R^

Poznám "hudobných fajnšmekrov", ktorí si kúpili drahé audiosústavy a bývajú v paneláku. Neverím, že tie "mašinky" majú "vyladené" na konkrétny priestor a priestor majú zvukovo odizolovaný od okolia :-)

0/0
27.9.2007 22:05

Nika

Re: Re: Nývlt

"protože si stejně každej pustí nějaký efekt - například mírné echo - protože se mu to líbí"

No fuj, každej ne, já tedy ne....

A techno ? ehm... :-)

0/0
28.9.2007 15:48

R-Man

Re: Re: Nývlt

No na Techno mi nesahej, tam prece nejde o original, ale o cistotu zvuku. Originalem budiz masinky, na kterych se ta hudba tvori (samplery, bubenici efekty...), jde vsak od zacatku (krome pouziti nekterych samplu) az do konce o digital, jedinym spatnym clankem v retezci tak muze byt az analogovy konec.

0/0
15.10.2007 12:37

mpixel

Re: Nývlt

Jinak stejnou hloupost už jsem četl i v "prestižním" časopisu stereo. Dokonce hodnotili rozdíl nahrávek na různých CD od různých výrobců a pak pánové "profíci" s křišťálovým sluchem. Vynášeli subjektivní soudy, že na tom nejdražším CD je hudba ( jedničky a nuly ) vypálena pro poslech nejkvalitněji.:-©

0/0
27.9.2007 22:04

luke

Re: Nývlt

mno...

CRC je hezka vec.. ale problem je, ze kontrolni soucty jsou jen u datovych CD

AudioCD je neobsahuji...

0/0
27.9.2007 22:57

Netopejr Netopýrovič

oprava chyb na audio CD

Audio obsahuje CIRC (Cross Interleave Reed Solomon Code) opravný systém. Ten je schopen dost ztraceného dopočítat. Pokud kvalitně (aby neměla otřepy) vyvrtáte dírku o průměru 0,8 mm do audio CDčka, tak by to měl seriózní přístroj bezproblémově dopočítat, potažmo bez ztráty kvality přehrát. Osobně jsem to zkoušel - kvalitní CD přehrávače s tím neměly problém, některé levnější a "CDwalkmany" už ale ano.

0/0
28.9.2007 1:06

martas38

Re: Nývlt

Nuze pane mpixel, velice zalezi na kvalite D/A prevodniku v prehravaci. Troufam si rict, ze i vas praskne pres hlavu rozdil zvuku vaseho oblibeneho CD prehraneho na prehravaci za 2000Kc a na Denonu za 50 tis. Kc

0/0
28.9.2007 0:41

Netopejr Netopýrovič

Re: Re: Nývlt

Některé hluchoně opravdu nepráskne nic. Jsou prostě v oblasti sluchu "krátkozrací", a žádný rozdíl neslyší. Testováno! Potvrzeno!

0/0
28.9.2007 1:26

Paflik

Re: Re: Nývlt

vy si opravdu nerozumite a obavam ze to je Vasi neznalosti mily pane.. nikdo nepopira ze kvalita prevodniku je dulezita a urcite se bude lisit, to ale nic nemeni na tom ze i ten prehravac za 2kkc to PRECTE spravne a shodne s tim vasim denonem

0/0
28.9.2007 3:10

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Nývlt

Ach jo, nepochopil jste ... ale nevadí. Hezký den :-)

P.S.: Zajděte si někdy do poslechového studia poslechnout dva CD transporty na jednom D/A převodníku a pak nám tu něco povídejte o jedničkách a nulách.

0/0
1.10.2007 10:22

R-Man

Re: Re: Nývlt

Presne tak, ..ja ty teoretiky miluju :-)))

0/0
15.10.2007 12:39

Posluchač

128 kbit vs 320 kbit

Osobně nechápu, jak někdo může poslouchat ten náhodný šum, kterým jsou MP3 v 128 kbps. Za skutečnou kvalitu považuji až MP3 v 320 kbps.

0/0
27.9.2007 21:21

Netopejr Netopýrovič

Re: 128 kbit vs 320 kbit

256 kb/s jsme porovnávali s orig. audiem, a taky to bylo dobré, prakticky (slepý test) nerozeznatelné. U nižších než 256 to už začalo být patrné. Testováno na kvalitním aprátu i sluchátkách.

Není vhodné používat VBR a joint-stereo (to je ale stejně jen u nižších "bitrejtů").

0/0
28.9.2007 1:33

Vena.M

ach jo ...

Motate tu par veci dohromady ... Mate pravdu, ze lidske ucho slysi nekde do 20kHz, ale cisty ton. mineno sinus .. jenze vyssi frekvence jeste delaji barvu nizsich tonu a ta je digitalizaci potlacena ... nekdo to slysi, nekdo ne .. ucho si totiz nesmite predstavit jako klasickou 20kHz dolni propust .. dale ucho je schopne zpracovat hodne dobre dynamiku signalu, coz nektere levnejsi DA prevodniky neumeji, resp, s tim maji docela problem .. tim padem prave v tom je prostor pro HiEnd ... ale neni to pro kazdeho ...

0/0
27.9.2007 18:26

Paflik

Re: ach jo ...

pokud ucho slysi do 20KHz tak proste nema sanci slyset jak cisty sinus nad 20KHz tak jakekoliv zvlneni (ovlivneni barvy po vasem) sinusovky o nizsi frekvenci (cili nepoznate rozdil kdyz pustim treba cistych 10KHz a pak smichanych 10KHz + 40KHz)..prosim a jaky presne problem maji ty levnejsi prevodniky s dynamikou?

0/0
27.9.2007 18:40

Vena.M

Re: Re: ach jo ...

To si nejsem uplne jisty. Nehlede na to, ze CD ma vzorkovaci frekvenci  44,1kHz..pokud slysite nekde do 23kHz budete slyset i ovlivneni tim 1kHz rozdilu, coz muze byt v barve zvuku znat. Dal zadna pasmova propust neni idealni a ani bubinek a je otazka, co presne s temi vyssimi tony dela a jak se projevuji v nizsich frekvencich ... proste je rozdil udelat vzorkovani za pasmovou propusti nebo pred ... pak se vysledek muze lisit, presneji lisi ... to jsem mel tim na mysli ..

a k dynamice. Tady jsem trochu zmotal dve veci dohromady. Tim levnejsim jsem myslel spise vernost interpretace pres celou dynamiku  celou prenosovou soustavou (tj. i zesilovac). A tou poznamkou na DA jsme mel na mysli to, ze CD je v 16bitech schopne udelat dynamicky rozsah cca. 93dB, kdezto lidske ucho vnima nekde kolem 130 - 150dB. Coz je dost podstatny rozdil v dynamice a tim i v prozitku hudby (hlavne tedy te vazne). A samozrejme take i v barve zvuku jednotlivych nastroju ...

0/0
27.9.2007 19:02

Vena.M

Re: Re: Re: ach jo ...

presne ji to 96dB ;)

0/0
27.9.2007 19:07

syrienko

Re: Re: Re: Re: ach jo ...

presne je to 20 * log 2^16, cize cca 96.33 db ;)

0/0
16.10.2007 21:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.