Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodej Windows XP bude prodloužen o pět měsíců

Ne všichni uživatelé si myslí, že nové Windows Vista jsou pro ně to pravé. Především kvůli nim Microsoft prodlouží o téměř půl roku prodej předchozí verze XP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

samout

Základní

pravidlo pro M$ - nikdy nekupovat nic, k čemu neexistuje minimálně SP2.

0/0
1.10.2007 14:17

David

Start systemu

Posuzovat vykon OS podle toho jak rychle startuje je dobre diletantstvi. Ja teda pri praci nepotrebuju 10x za den startovat system, ale delat na nem. Takze jestli startuje 60, nebo 90 sekund je mi fuk. Pri trose snahy lze na vistach bez problemu rozchodit i hodne stare programy, zatim jsem nenasel program, ktery bych ve finale nezprovoznil a to mame od klientu ruzne pozadavky na velmi historicke sw.

Nic mene moje nespokojenost s vykonem u jakych koliv win je porad stejna jako v dobe, kdy jsem tuto platformu pred 10 lety opoustel. Takze ani Visty me nepresvedcily, abych se vratil.

0/0
30.9.2007 11:16

pink panther

Re: Start systemu

ty jako IT odbornik si mozna rozchodis co chces, nicmene ja jsem nasel hned nekolik programu, na ktere jsem byl zvykly z XP, a ktere pod Vistama nejsem schopen rozbehat. taky mi vadi, ze ve Vistach neni podpora full-screen pro DOS-ovske aplikace.

0/0
30.9.2007 19:33

M.

Zlevni, koupim

Tak to by XP taky mohli zlevnit, pak bych si rovnou koupil krabicovou verzi.

Jenze jak vime, to se nestane...

0/0
29.9.2007 20:03

Medard

Názor šéfa Aceru

No zajímavé je že jsou to právě výrobci notebooku (Acer) kteří na své nové stroje lepí "kompatibilní pouze s windows vista". Prostě se rozhodli že nevydají ovladače pro xp. Samozřejmě že při troše hledání na Internetu ovladače seženete ale jedná se mi o oficiální podporu. V případě Vista prozatím platí že nové není vždy lepší a já osobně zůstávám u xp.

0/0
29.9.2007 9:55

Azazel

Re: Názor šéfa Aceru

Na spoustu novejch notebooku ma Acer na strance ovladace pro XP a to i pres to, ze vetsina prodejcu uvadi "kompatibilni pouze s Vista"

0/0
29.9.2007 10:58

Medard

Re: Re: Názor šéfa Aceru

Ano většinou ano, ale kamarád si nedávno jeden takový notebook koupil s grafikou ge force 8400M G a zrovna na ni jsme funkční XP ovladače hledali skoro hodinu. Stejně tak utilitu Acer Empowering Technologies, kde nás zajímala hlavně možnost dynamického podtaktování kvůli výdrži baterie, jsme sehnali až po dlouhém hledání na fórech a nakonec sme ji stáhli z jiné řady notebooku. Takže nevím, mnoha lidem to možná ani nebude stát za to a raději tam dají Visty.

0/0
11.10.2007 7:10

pedro

Re: Názor šéfa Aceru

jj,sice reknes dohladat ovladace na netu ale jak kdyz ti chybi prave ten na modem a druhy pocitac z inetem nemas....

0/0
1.10.2007 11:26

gemini

A Visty autor viděl?

Na tom obrazku nejsou Visty ale XP se změněným vzhledem alá Vista.

Doporučuji na Vistách začít pracovat skousnout že to měsíc nebudete umět a pak už XP nebudete chtít.:-)

0/0
29.9.2007 9:10

JK

Re: A Visty autor viděl?

A co v té ceně 2800-5000,- uživatel dostane. Můžete říci, co vy si na těch 2800,- ceníte, že vám to přineslo?

0/0
29.9.2007 10:43

gemini

Re: Re: A Visty autor viděl?

Stabilní systém...to je to co uživatel dostane.Možná je to pro Vás málo.Vistu jsem na PC nainstaloval 1.3.2007 od té doby žádný problém a kecy že Vista startuje pomaleji ap. píšou jen lidi co si ji "opatřili" a mysleli si, že to jsou XP jen barevnější. Nebo ti co mají celeron 800 a RAM 512MB jenže na takových strojcích to opravdu nejede.....

0/0
29.9.2007 13:03

afok

Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

Koupil jsem si novy notebook od HP nx7300(C2D 1GB RAM) a Vista byla kvuli rychlosti prakticky nepouzitelna. Do Visty bych sel pouze na stroji s min 2GB ram.

0/0
29.9.2007 14:57

Theilax

Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

Chtěl bych jen podotknout, že Visty jsou sice hezké, ale pokud v klidu žerou 30% výkonu PC, tak jsou slušně řečeno k ničemu. Nepotřebuji operační systém, kvůli kterému si nebudu moci spustit aplikace, které by na stejném stroji s WinXP běžely (a ty taky měly velkou režii). Takže pokud chcete s PC pracovat a ne se oblažovat pohledem na průhledná okýnka a jejich "efektní" přepínání (+ asi tisíc jiných zbytečností), neni co řešit. A to nemyslím si to sám, např. Dell se vrátil k WinXP pro svoje PC a to už o něčem svědčí.

BTW: Visty mi startují cca stejně rychle jak XP, rychlejší je to pouze z režimu spánku.

(Stroj: Core 2 Duo E6600, 2GB RAM DDR2 800, 400GB SATA2, GLAN)

0/0
29.9.2007 22:25

gemini

Re: Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

30 %  výkonu PC, opravdu? A není tím pádem problém mezi klavesnicí a židlí ?

Dovolil jsem si sestřelit svuj task manager http://imageshock.eu/?img=1038996,VkonVISTA.jpga to neběží jen sytém. Pokud Vám Win Vista žere 30% výkonu v klidu rád Vám pomohu a poradím jak na to aby to nedělala.

0/0
30.9.2007 8:31

gemini

Re: Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

http://imageshock.eu/?img=1038996,VkonVISTA.jpg

ten odkaz raději ještě jednou :-)

0/0
30.9.2007 8:33

useknutahlava

Re: Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

nastesti lze vzhled windows vista nastavit tak, aby vypadaly jako windows 2000 ...

0/0
1.10.2007 21:18

JK

Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

To pro me je skutecne zalostne malo. Chcete rict, ze Microsoft za 20 let nevydla stabilni OS az do Visty?

Ptal jsem se , protoze nemam Windows, tak jsem byl zvedavy, co Vista beznemu useru vlastne prinasi...

PS.: Stabilni OS mam jiz radu let;-)

0/0
30.9.2007 9:38

gemini

Re: Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

Ajistě  nějakou super distribuci Linuxu. Prosím vás, opravdu to máte zapotřebí.;-D Máte OS který Vám vyhovuje,výborně gratuluji.......otázka zněla co jsem za své peníze dostal.Dostal jsem to co jsem kupoval.

0/0
30.9.2007 13:41

JK

Re: Re: Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

No já se pozastavuji nad tou odpovědí, že jste dostal stabilní OS. To totiž znamená, že jste vyhodil peníze za nestabilní W95, W98,W2000,WXP a konečně jste si koupil stabilní OS ( v tom případě bych se divil, že jste to s MS vydržel) A konečně jste dostal něco za co jste platil léta....

Já osobně po svých zkušenostech silně pochybuji že Vista bude stabilní, ale to ukáže až čas... Očekával jsem spíše nějaké nové žádané vlastnosti, které WinXP neměly nebo tak něco. (jinak nekritizuji, co používáte za OS, jen si v tom dělám sám jasno);-)

0/0
30.9.2007 19:17

gemini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

Pokud si děláte jasno ..rad Vám pomůžu..Teď mám Na PC Win Vista předtím XP a předtím.....Teď mimo jiné mám škodu Octavia předtím jsem měl Fabii a před tim..... Vždy jsem za ně zaplatil a vždy jsem s nimi vydržel....pokud některé části nerozumíte ..ptejte se třeba se Vám konečně udělá jasno. Nemyslím si že jsem vyhodil penize předtím či teď. Vy když si koupíte novou pračku tak si myslíte že za předešlou jste vyhodil peníze? Já bych si také chtěl udělat jasno a jistě mi v tom pomůžete...jak dlouho jste sbíral zkušenosti s Vistou? Když přišly na trh XP tak jsem četl totéž co teď, jak jsou škaredé, nepoužitelné a k ničemi a teď ...titíž lidé kteří je tehdy hanili na ně pějí ódy. Přece je jasné že vývoj se nezastaví a za pár let tu bude zase něco dalšího a zase to bude "špatné" a budeme na netových diskuzích číst jak perfektní jsou Visty a jak pitomý je ten nový xxx systém od MS.:-)

0/0
1.10.2007 0:09

JK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

Mé osobní zkušenosti a to velmi bohaté mám jenom se dvěma OS od Microsoftu. MS-DOS 6.22 +Win 3.11 a WinXP SP1+SP2. Z WinXP jsem upgradoval pred nekolika lety  na jineho dodavatele OS, a s Vistou nemam zkusenost zadnou. Co jsem si zatim zjistoval za cenu od 2700,- vyse bych momentalne nedostal nic navic. Proto jsem se ze zajmu ptal, co vam Vista noveho prinesla a odpoved "stabilni OS" byla pro me dost sokem;-D. Zni mi to stejne jako kdyby jste si pri koupil vase 3 auto v zivote, a na moji otazku, co vam to prineslo noveho by jste odpovedel: "konecne muzu jezdit"? 

0/0
1.10.2007 8:49

gemini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

Naposledy.. ptal jste se přesně na tohle...

( A co v té ceně 2800-5000,- uživatel dostane. Můžete říci, co vy si na těch 2800,- ceníte, že vám to přineslo? )

Já jsem vám odpověděl že stabilní systém..Skládal jsem nový počítač a neviděl jsem důvod proč do nového PC dávat "staré XP".

Pokusím se vám to vysvětlit na vašem příměru s automobilem..koupil jsem nové auto za cenu kterou jsem zaplatil jsem dostal co jsem požadoval..tím ovšem v žádném případě není řečeno že to co jsem zaplatil za minulé dvě auta byly vyhozené peníze nebo popřípadě to že byly automobily předtím nepoužitelné..

0/0
1.10.2007 9:40

JK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

Skládal jste nové PC - OEM Licence - nový OS. To je jasné a bez debat! Já myslel, že jste jen upgradoval OS. Kupovat nový systém XPčka je kravina, protože Microsoft za chvili stejně zaměrně odstřihne support. Tak to chápu. To jste ani neměl na výběr;-)

0/0
1.10.2007 10:15

gemini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

Rozumím tomu že každý z nás má jiné zkušenosti. Vy jste se svým OS spokojen..znovu mi nezbývá než Vám gratulovat..Já jsem spokojen se svým  ale to neznamená že ten Váš OS je špatný. Tohle je prosím gró celé informace pro Vás, pokud ji nezpracujete je mi to líto ale diskuze se vede věcnými argumenty a ne přesvědčováním o tom že jste řekl tohle ale myslel tamto. S přáním hezkého dne a funkčního OS ( na který máme pravděpodobně každý jiné požadavky ) jak Vašeho tak i mého :-)

0/0
1.10.2007 9:41

JK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A Visty autor viděl?

jak říkám. Pochopil jsem, že děláte upgrade OS, zatímco vy jste kupoval nové PC. To je potom zcela jasné, nicméně děkuji za trpělivost;-)

0/0
1.10.2007 10:16

Nika

dotaz k autorovi

"softwarovými programy"

co to je?

:-)

0/0
29.9.2007 0:25

Sadie Mae Glutz

Re: dotaz k autorovi

taky jsem si vsimla, tohle je bohuzel videt/slyset dost casto

0/0
30.9.2007 19:17

Petr

rozdil

Tak ja jsem zpozoroval rozdil na prvni pohled, Visty nabihaji o pul minuty dele, ale potom mi behaji rychlejs nez XPcka a jeste ani jednou nespadly za ty 3 mesice co je mam (CD1,66GHz; 1,5GB RAM; gma950)

Kdyby se mi jeste povedlo rozjet xampp, byl bych spokojenejsi;-(

0/0
28.9.2007 20:52

guru

Re: rozdil

LOL,mě XP nespadli ani jednou v životě... ono je to o tom,umět systém vyladit a necpat tam blbosti.... vista sou momentálně k ničemu,nenabízí skoro nic nového,na to,kolik stojí,kolik zaberou paměti a jak dlouho se na ně čekalo....

0/0
28.9.2007 22:01

Tessien

Re: Re: rozdil

Souhlas. XP mi za ty léta co jsou na trhu a co je používám ani jednou nespadly. (Tedy krom prvotních seznamovacích a testovacích porodních bolestí, za které si ale můžu sám)

0/0
30.9.2007 9:48

Phanosh

Re: rozdil

Předpokládám, že jde o tři měsíce nepřetržitého provozu, tedy bez restartu nebo uspání. Jestli ne, tak tenhle příspěvek nemůžeš myslet vážně!

Rozumné operační systémy jsou omezené jen a pouze životností hardware. Například různé druhy BSD běžně mívají uptime přes pět let.

Jen jeden operační systém má tu výsadu, že umí spadnout sám od sebe... Který asi?

0/0
29.9.2007 1:19

JK

Re: Re: rozdil

To není chyba! To je feature;-D

0/0
29.9.2007 11:15

Bob

Re: Re: rozdil

A proč by mi měl v domácnosti (nemluvím o firmách) jet počítač na nepřetržitej provoz třeba půl roku.?Tohle jako argument pro Linux u mně teda nezabírá. A jen tak mimochodem, mně XP za dva roky, co je mám, spadla jen jednou, což nepovažuju za problém.

0/0
29.9.2007 21:32

B.A.D.Y.

Re: Re: Re: rozdil

bsd neni linux. ;-O

0/0
30.9.2007 16:28

Phanosh

Re: Re: Re: Re: rozdil

Což mi připomíná ještě další výborný UNIX - Solaris. Na ISS měli notebook se Solarisem. Běžel 13 měsíců bez přerušení. Pak selhal z toho důvodu, že dosloužil harddisk.

Kdyby tam měli cokoliv od Microsoftu, nikdy by se nic podobného nepodařilo. UNIX si už od svého vzniku v letech 1969 až 1971 klade za prvořadý cíl nepřerušený a bezpříkladně spolehlivý provoz. Windows si odjakživa kladou za cíl dělat z uživatele blbce.

0/0
30.9.2007 17:12

Phanosh

Re: Re: Re: rozdil

Nepochopil jsi ale vůbec pointu. Takže polopatě: Chce-li se někdo chlubit dlouhým uptime, měl by dosáhnout uptime alespoň jeden rok.

Já taky zapínám a vypínám (uspávám) počítač každý den, podobně jako většina uživatelů notebooků. Ale já se nikde nechlubím dlouhým uptime.

Ještě jinak řečeno: Když se chce někdo něčím chlubit, musí mít čím.

0/0
30.9.2007 17:09

Bla

Hm...

Mám takový pocit,že visty vyšly jen proto,aby se ukázalo,že vývoj pokračuje.XP dosáhly slušné stability a grafické serepetičky ,kterými se vista chlubí stejně přestanou za chvíli bavit. Navíc HW nároky jen aby systém fungoval trochu čiperně jsou skutečně přehnané.Není většina napsána v Basicu ? ;-D Chápu ,že to lidi nechtějí a sáhnou po ověřené klasice, případně po linuxu,pokud nepaří hry.

0/0
28.9.2007 20:27

4sAd

Re: Hm...

Až začně dělat společnost Adobe produkty i pro Linux, tak s chutí přejdu. Prozatím tomu tak není.

0/0
28.9.2007 21:09

wenous

Re: Re: Hm...

Adobe je uz 2 roky dela hlavne kvuli apple.

0/0
29.9.2007 10:16

menganito

Re: Re: Hm...

http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=10&platform=unix

http://www.news.com/Adobe-dipping-toes-into-desktop-Linux-waters/2100-7344_3-5435397.html

Takze uz nemusis dlho cakat :)

0/0
30.9.2007 21:00

Sadie Mae Glutz

Re: Hm...

v BASICu ne, v Jave:)

0/0
30.9.2007 19:20

Pavel

Hm...

Nu, treba na noteboocich jsou Visty uplnou tragedii.

0/0
28.9.2007 20:09

r23

Re: Hm...

Pokud myslíte lowend s 512MB ram, tak ano.Na dražších strojíc (20k+) nevidím problém.

0/0
28.9.2007 23:11

tonic.b

Re: Re: Hm...

Vlastním low end NTB HP530- CD 1,6GHz, 1GB RAM, předinstalované Vista HB. Z RAM si na chod bez zátěže dalšími procesy braly cca 700MB. Na zkoušku jsem si nainstaloval XP SP2 a už jsem u nich zůstal. Minimálně do vydání SP1 do Visty to měnit nehodlám. RAM cca 400MB a daleko svižnější chod NB. Jinak první modrá smrt na Vistě hned druhý den po instalaci, XP zatím šlapou bez problémů třetí měsícR^

0/0
28.9.2007 23:36

Azazel

Re: Re: Re: Hm...

Souhlas. Visty jsou nestabilni jak prase vsude kde jsem je zkousel. Navic naprosta nekompatibilita se spoustou starsiho SW (specialne freeware programy a hry) je naprosto tragicka. Takze ja osobne Visty tak maximalne jako druhej system na hry ktery bodou vyzadovat DirectX 10, jinak WinXP SP2 bude podle me nadlouho nejlepsi verze Windows. Visty stacej tak mozna lamam ktery na tom poustej akorat tak Word, Outlook a IE.

0/0
29.9.2007 10:57

hal

Visty jsou stabilní!

Moje webová kamera je ale nekompatibilní (64 verze vist) a ovladač nebude. Také s mojí verzí Nera mám smůlu. Je nekompatibilní. Jinak jsou ale Visty stabilní OS! Není pravda, že jsou nestabilní. Mám je od března a jsem spokojen.

0/0
29.9.2007 11:40

Achran

Re: Re: Re: Hm...

Nevím co ste si tam natahal, ale pokud se kouknu teď do taskmanageru, tak mě zabírají 476MB RAM, z toho 114MB je Opera. Nechci nic říkat, ale problém bude nejspíš někde mezi klávesnicí a židlí.;-)Jinak žádný pád systému jsem taky ještě nezaznamenal, naposled ve verzi RC2. Co se týče nekompatibility, tak sem na nic zatím nenarazil. Jinak velmi doporučuji přečíst článek http://www.ddworld.cz/windows/windows-vista-v-praxi-rady-zkusenosti-navody-5.html, dozvíte se tam spoustu dobrých věcí o Vistách

0/0
29.9.2007 13:37

tonic.b

Re: Re: Re: Re: Hm...

Proti Vistě jako takové nic nemám, naopak. Proto jsem si ji s NB koupil. Proč spadly netuším, jednalo se skutečně jen o jeden případ . V tom článku na který odkazujete je přesně popsán problém se zatížením- OEM system na NB se spoustou přidaných programů které mi jsou k ničemu a zbytečně brzdí. Tolik k tomu problému s klávesnicí a židlí ;-) .

0/0
29.9.2007 18:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.