Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První megarecenze v ČR: Zrcadlovka Sony Alfa A700 se stabilizátorem obrazu

Nová digitální zrcadlovka Sony Alpha A700 nabízí výbornou ergonomii, nový 12 Mpx Sony Exmor CMOS čip, stabilizátor obrazu Super Steady Shot, dvojitý systém ochrany snímače proti prachu a detailní 3“ LCD displej s rozlišením 921 600 pixelů. Přinášíme jednu z prvních recenzí u nás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Taffey

dobrá recenze totálně znehodnocená negativy

Tak tedy vážení, dobrá recenze, totálně znehodnocena závěrečnou tabulkou. Vůbe nechápu, jak může nějaký recenzent uvést jako negativum, že téměř profesionální zrcadlovka postrádá videosekvence a že nezaznamenává zvuk? Autore recenze, promiň, že to takhle hrubě píšu, ale jsi vůbec normální? Ještě žes nenapsal, že se A700-kou nedá telefonovat. Páne Bože, to je fakt nářez.Rv

0/0
13.4.2008 21:24

Greybeard

Dobrý den,

pane Libich, pokud se nemýlím, v Technetu jste jednou udělal recenzi na CANON EOS 400D, pokouším se jí nalézt, ale neúspěšně. Pokud se nemýlím, můžete prosím dát odkaz? Děkuji.

0/0
19.10.2007 5:35

jan_libich

Re: Dobrý den,

Dobrý den, bohužel na Canon 400D jsem recenzi nedělal.

0/0
19.10.2007 12:20

prudic

display a neuveritelnych 920kPx

Poznamka k display - kam az muze zajit marketing :))...

920kPx, ale jakym zpusobem. Takze v podstate je 307kPx na 3" monitoru. Canon 40D ma 3" s 230kPx. Ano je tam rozdil cca 70kPx, ale je to opravdu takovej neskutecne vyraznej rozdil??

Ale marketing hodne tlaci na palici....no a lidi se z toho muzou.....

0/0
11.10.2007 12:59

a4

Re: display a neuveritelnych 920kPx

:-D

Ten Canon to má taky 230/3, takže je to rozdíl celkem podstatnej ;)

0/0
15.10.2007 9:56

jan_libich

Re: display a neuveritelnych 920kPx

Opět se uvádí celkový počet pixelů a odpovídá 640x480 a u Canonu 40D je to také tak, takže je znatelně nižší a to i na pohled. Rozdíl rozhodně poznáte.

Jen pro zajímavost, první takto detailní LCD u fotoaparátu byl použit u Konica Minolta A2, jejíž hledáček měl též rozlišení 640x480, byl ale zřetelně menší.

0/0
18.10.2007 9:08

calver

Nekup to

Pokud to mělo vyznít jak vrování před koupí, tak to stačilo napsat do dvou řádků. Stejně kvalitní fotky  udělám i 20 let starou Practikou.

Rv

0/0
6.10.2007 16:12

jan_libich

Re: Nekup to

Kvalita fotek závisí na mnoha okolnostech a nedá se jen srovnávat na pár příkladech a krátké době testu. Nejvíce záleží na fotografovi samotném a dá se hodnotit dle několika části: technické, informační, umělecké a dalších kritérií.

Vůbec se nedivím, že mluvíte o kvalitě fotek staré Praktiky, neb klasické zrcadlovky digitální stále v některých oblastech předčí. Kinofilmový negativ nabízí velký dynamický rozsah zejména ten černobílý. Sám fotím stále i klasikou a nedám na ní dopustit.

Navíc setový objektiv těžko může ukázat tu nejlepší kresbu, ostrost a technickou bezvadnost snímku. Testujeme však s tím, co dodá výrobce a co je k dispozici, i když existuje lepší možnost např. Carl Zeiss objektiv apod.

0/0
8.10.2007 12:17

jan_libich

PRO VŠECHNY RÝPALY!!!!!!

UZ PROSIM NEPISTE DALSI KRITIKU SLOUPECKU MINUSY (NEGATIVA) OHLEDNE VIDEOSEKVENCÍ, NEB TO JSEM TADY ROZEBIRAL V DISKUZI ASI DVACEKRÁT A JE ZBYTECNÉ TO ROZEBIRAT VÍCE.

BERTE JAKO FAKT,  ZE MINUS NENI JEN NEGATIVUM, ALE TAKE CHYBEJICI FUNKCE, KTEROU BY MOHL NEKDO U DANEHO FOTOAPARATU OCEKAVAT A NEJDE O NEJAKE MINUSY KE SROVNANI APOD. HODNOCENI A SROVNANI JE NIZE VE CLANKU A JASNA NEGATIVA A POROVNANI S KONKURENCI ASPON PARAMETRICKY, NEB NA PRESNE SROVNANI S KAZDYM NENI UCELEM RECENZE ALE TESTU, NAJDETE DOLE. MYSLIM SI, ZE KDO SI PORADNE PRECTE CELOU RECENZI, TAK SE DOZVI, ZE NA NEJAKEM SEZNAMU MINUSU HODNOCENI ROZHODNE NESTOJI, ALE JDE O CELKOVOU POUZITELNOST, KVALITU, DOJEM A UZITNOU HODNOTU FOTOAPARATU VZHLEDEM K CENE A KONKURENCI A NEMA TAK CENU PITVAT STALE TO SAME.

REJPALI MUZU POTESIT, ZE DALSI RECENZE UZ ROZPORUPLNE MINUSY OBSAHOVAT NEBUDOU. NAZOR JSTE VYJADRILI A JA SE PRIZPUSOBIM, NEB TO VIDIM JAKO PLODNE.

UVITAM DALSI PRIPOMINKY, DOPLNENI, UPRESNENI, OPRAVY CI NAVRHY.

0/0
5.10.2007 16:51

a4

Re: PRO VŠECHNY RÝPALY!!!!!!

... já jen, že "rejpali" ve větě "Rejpali muzu potesit" se píše s Y ;)

0/0
5.10.2007 19:52

AAA

Re: Re: PRO VŠECHNY RÝPALY!!!!!!

Už rýpat nechci (už jenom proto, že nejsem Čech...), ale argument "ZE MINUS NENI JEN NEGATIVUM, ALE TAKE CHYBEJICI FUNKCE" je trochu zvláštní, to bychom také mohli tvrdit, že aparátu chybí karburátor a ABS...

Nic ve zlém příteli, jinak je recense vyčerpávající a nabitá užitečnými informacemi. Navíc jako zatvrzelý Minolťák (kmetského věku) nakonec asi stejně skončím u nějaké SONY Alfa. Původně jsem uvažoval o Sigmě, žel poslední model mne nejen neohromil, ale vysloveně zklamal (po 14denním používání v praxi)...

0/0
5.10.2007 21:02

jan_libich

Re: Re: Re: PRO VŠECHNY RÝPALY!!!!!!

Děkuji za připomínku. Tady se jednalo o chybějící funkce, jež by se daly očekávat vzhledem k jiným fotoaparátům a nejen v dané třídě. No ale většina čtenářů to vzalo jako kritiku, že to beru, jako by to byl nějaký velký mínus fotoaparátu a stavěl jsem na tom recenzi, což není pravda, do hodnocení se nepromítlo. Uznávám, že bude lepší příště uvádět jen opravdové mínusy a chybějící funkce běžné u jiných fotoaparátů třeba i jiné třídy zmínit v textu nebo speciálně a jasně odděleně, ať se zbytečně neztrácí čas nicneříkajícími diskuzemi k formě a ne věci.

Jinak pro Minolty se přiznám mám také trochu slabost. Nejsem zaměřen na žádnou značku a u každé jsou vydařené jiné věci a modely, ale Minolty je opravdu škoda. Už její analogy, třeba Dynax 7, Dynax 60 a Dynax 9 byly opravdu povedené fotoaparáty a to dokonce i jejich předchůdci. Nejsem jen zastánce digitálních technologií a sám také fotografuji klasikou a na negativ, diapozitiv nebo čb a myslím si, že kouzlo to bude mít pro mne pořád.

0/0
8.10.2007 12:05

jan_libich

Re: Re: PRO VŠECHNY RÝPALY!!!!!!

OK, máte pravdu, díky za upozornění, 4. pád, vzor: páni, takže pány.

0/0
8.10.2007 12:01

a4

Re: Re: Re: PRO VŠECHNY RÝPALY!!!!!!

No ale aby se tu jen nerylo :)... Docela mě vyděsila na otočném voliči ikona "květinky" symbolizující makro režim, sám jste jej tuším v článku i zmínil. Můžete přiblížit, jak takové "makro" u téhle Alfy funguje? Nějak si to neumím představit, jistě mi rozumíte :). Díky

0/0
9.10.2007 4:11

a4

Re: Re: Re: Re: PRO VŠECHNY RÝPALY!!!!!!

...aha, tak tady už se toho patrně moc nedozvím :-(

0/0
15.10.2007 9:58

jan_libich

Re: Re: Re: Re: PRO VŠECHNY RÝPALY!!!!!!

Makro je tu brán jako scénický režim, který se hodí při makrofotografování, nikoli přepínání makro ostření, které je samozřejmě dané objektivem.

Tento režim nastaví pouze "vhodné" expoziční parametry pro makro. Jsou to kratší expoziční časy (rychlejší závěrka) pro zabránění otřesům a pak by měl nastavit i delší clonu pro větší hloubku ostrosti, v praxi však nastavuje clonu okolo F5,6, což je málo. Je to ale pochopitelné, když si člověk uvědomí, že by snímek pak byl příliš tmavý a citlivost se také nedá zvedat věčně a nese negativa šumu.

Tedy zkušenější tento režim stejně nepoužije. Je to stavěné spíše pro začátečníky, kterým mají tyto scénické režimy usnadnit práci, Sony Alpha A700 je stále brána jako amatérský fotoaparát, i když cenou se blíží třídě Canon 40D nebo Nikon D200/300.

0/0
18.10.2007 9:14

a4

Re: Re: Re: Re: Re: PRO VŠECHNY RÝPALY!!!!!!

Přesně takto jsem si ten režim představoval, jen mi přišlo dost nelogické tam něco takového dávat - ostatní scénické režimy budiž, ale makro... se setovým objektivem se to makropoměru ani nepřiblíží a člověk, který hodlá makro fotit - a bude tudíž používat některé z vhodných řešení, po tomto režimu sotva sáhne už pro nemožnost kontroly hloubky ostrosti. Ale to už nechme na soudnosti výrobce :-).

Děkuji za odpověď.

0/0
22.10.2007 23:18

jan_libich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PRO VŠECHNY RÝPALY!!!!!!

No taky jsem měl rozporuplný dojem. Sony prostě je hlavně značka pro amatéry a ne profi fotografy a tento kousek, který nahlíží do poloprofi třídy a to i cenou, má některé režimy a funkce, jež u jiných značek ani levnější amatérské modely zrcadlovek nemají. Makro může někomu pomoci, ale jinak to pro většinu bude jen zbytečně matoucí položka.

0/0
1.11.2007 8:28

ondra112

Tak tohle je narez

Takovouhle recenze jsem vazne jeste nezral. Do minusu bych pridal jeste ze nema integrovany MP3 prehravac.

Prijde mi, ze dotycny jeste nikdy nevidel zrcadlovku. Ze neumi video je jak vycitat sportovnimu autu, ze s nim nejde orat pole.

Byt Tebou autore, tak se vzdam naroku na honorar. :-©

0/0
5.10.2007 12:17

IGI

Re: Tak tohle je narez

Byt Vama, tak po precteni recenze, prectu nejdrive !!!CELOU!!! diskuzi nebo aspon reakce autora na prispevky... a pak si rozmyslim moznost delat chytraka a predhazovat vsem ostatnim, ze zrcadlovka neumi video.

A znalosti lidi v oblasti vozidel a digitalni technice jsou rozdilne. Tudiz Vase srovnani neni zas az tak trefne jak by jste si pral.

Na odbornem webu by to samozrejme bylo neco jineho, domnivam se vsak, ze tato recenze bebyla urcena pouze znalcum zrcadlvek jakym jste Vy.

0/0
5.10.2007 15:51

IGI

Re: Re: Tak tohle je narez

omluva za preklepy.:-/

0/0
5.10.2007 15:54

jan_libich

Re: Re: Tak tohle je narez

Tak jste to přesně vystihl. Lidé si to nepřečtou celé a dobře neporozumí a nečtou celou diskuzi a dělají chytré. Než něco napíší, tak by mohli alespoň kouknout, zda už jsem podobný dotaz nezodpovídal předtím dvacekrát.

0/0
5.10.2007 16:43

jan_libich

Re: Tak tohle je narez

Tak tady s Vámi nesouhlasím. Jasně jsem snad dvacekrát vysvětlil, že mínusy (negativa) sloupec nejsou jen mínusy a negativa jako taková, ale také chybějící funkce a vlastnosti, která tam nenajdete a které je dobré zmínit i třeba pro velkou část lidí, kteří automaticky nevědí, že zrcadlovka nemůže natáčet video. Uznávám, že většina lidí tyto sloupce však dobře nepochopila a nepochopí. MP3 přehrávač už neuvádím, neb ten není běžný téměř u žádného fotoaparátu. Uvádím většinou to, co by se tam dalo čekat. Nicméně vzhledem k zbytečným negativním reakcím k seznamu sloupečku již v mínusy tyto chybějící vlastnosti nebudu příště uvádět a případně to zmíním jinde. Tak snad už nebude s tím takový zbytečný rozruch.

0/0
5.10.2007 16:42

Říman

Srovnávat srovnatelné

Nemůžu si pomoct, ale musím s mnoha dalšími trvat na tom, že srovnávat se má srovnatelné - zrcadlovka střední třídy s jinými modely z této skupiny. A ne tedy s kompakty, s EVF přístroji a nebo nedej bože s profitřídou (Nikon D2Hs). Píšete snad při hodnocení kompaktu, že mezi jeho zápory patří, že nemá výměnný objektiv a chybí mu optický hledáček? A dále, bude si fotograf začátečník, který dosud fotí malým kompaktem, kupovat zrcadlovku, jejíž samotné tělo stojí 40 tisíc? Proboha, nebude!

Myslím, že jste tím hodnocením jinak velmi dobré recenzi uškodil.

P.S. Pokud máte potřebu srovnávat různé třídy fotoaparátů, popište to v separátním článku a já si ho pak spolu s ostatními čtenáři velmi rád přečtu...

0/0
4.10.2007 14:24

jan_libich

Re: Srovnávat srovnatelné

Dobře. Článek jsem psal obecně a u zrcadlovky samozřejmě uvádím vzhledem k vyšší ceně více mínusů čili vůbec nacházím něco, co tam chybí, ale pokud Vám to tak vadí a berete to jako kritiku, že srovnávám nesrovnatelné, tak to tak není. Přeci na konci jasně dávám do kontrastu s konkurencí podobných zrcadlovek. Nikde to neporovnávám s ultrazoomy apod.

Jelikož je to ale už podruhé, co kritizujete sloupeček mínusů, tak jste mne přesvědčili, že budu uvádět jen mínusy vzhledem k průměru ve třídě běžném nebo častějším a tyto věci tam již nezahrnu. Ty mínusy (chybějící funkce) jsem tam dával pro úplnost i pro laiky, aby to tam nečekali. Nepočítal jsem, že to vzbudí takový ohlas nevole znovu dokola, poté co jsem to vysvětlil v jednom z minulých článků.

Jsme tu ale pro čtenáře a pokud mají věcné připomínky ve většině v diskuzi, tak se jím rád podřídím a další recenze už budou brané čistě plusy a mínusy pro danou třídu.

Díky za pochopení.

0/0
4.10.2007 15:40

Říman

Re: Re: Srovnávat srovnatelné

Váš přístup velice oceňuji a přeju hodně štěstí při vaší další práci.

P.S. Doufám, že úvodní můj příspěvek nevyzněl až příliš příkře...

0/0
4.10.2007 19:36

disk

Re: Re: Re: Srovnávat srovnatelné

Co je to článek nevyzněl příkře? Můžete to vysvětlit ostatním lidem?;-D

0/0
4.10.2007 22:54

volic_plukovnik

Re: Re: Re: Re: Srovnávat srovnatelné

Píše o svém úvodním příspěvku, ne o článku.

0/0
5.10.2007 8:51

jan_libich

Re: Re: Re: Srovnávat srovnatelné

Ne, za příspěvky jsem rád, kritiku i námitky beru. Jsme tu pro čtenáře a určitě se budu snažit, abych většině z nich vyhověl. Pokud se sejde více stejných námitek, tak to beru jako ponaučení pro příští recenze, co se nemýlí, i když se jasně už asi třicekrát chápání sloupců plusy a mínusů vysvětloval, že jde o chybějící vlastnosti a funkce a ty co naopak tam najdete a ne vysloveně jako mínus (negativum je tam taky v závorce), ale zdá se, že lidé jsou tak navyklý na styl jiných recenzí, že to takto nepochopí.

0/0
5.10.2007 16:38

ondra112

Re: Re: Srovnávat srovnatelné

Laik si nepujde koupit zrcadlovku za 40 litru

0/0
5.10.2007 12:20

jan_libich

Re: Re: Re: Srovnávat srovnatelné

Většinou si ji koupit nepůjde, nicméně se najdou i tací, kteří mají peníze a focení nerozumí a klidně si ji koupí, ale nejde jen o doporučení o koupi, recenzi čtou lidi jen ze zájmu a seznámení s věcmi a ne všichni dobře vědí, že videosekvence u zrcadlovek nenajdou, to mi věřte. Však také čtete často o drahých věcech, které si stejně nekoupíte. Recenze není rozhodně jen doporučení či nedoporučení ke koupi.

0/0
8.10.2007 12:08

IGI

To je fajn.

Teda koukam, ze se autor tak aktivne zapojuje do diskuze, neni to zrovna casto k videni. Znacne to zvedne kavalitu clanku!!! Tesim se na dalsi recenzi a na kvalitnejsi fotky. Treba nejakeho Nikonu. ;-)R^

P.S: Dekuji za odpoved na muj predchozi prispevek, ale tim ze to je makro to neznamena ze to bude rozmazane, kdyz to fotak dokaze zaostrit tak to ma byt ostre samozrejme zalezi i na sikovnosti i nastaveni.

0/0
4.10.2007 13:50

jan_libich

Re: To je fajn.

OK, díky za podporu. Nové recenze budou.

0/0
4.10.2007 15:35

disk

Re: Re: To je fajn.

A jaké nové budou? Můžete to rozvést?

0/0
4.10.2007 22:55

jan_libich

Re: Re: Re: To je fajn.

Termíny neřeknu, něco necháme jako překvapení, ale plánovaně můžete čekat recenze: Samsung i7. Canon PowerShot IS 5, Nikon D40x, Samsung GX10, Canon PowerShot G7/G9... Které skutečně budou, to se nechte překvapit.

0/0
5.10.2007 16:36

IGI

Re: Re: Re: Re: To je fajn.

Tesim se na Nikon D40x, myslim docela dobry kousek pro ty koho foceni bavi a nevi s cim zacit. Nechcu tim vsak zatracovat konkurenci ale priznam se, ze kdyz se jedna o zrcadlo od Nikonu uz je to +1 bod v MEM hodnoceni. ;-)

0/0
5.10.2007 17:48

jan_libich

Re: Re: Re: Re: Re: To je fajn.

Nikon D40x je vlastně kopie D40 s vylepšeným čipem a pár drobnostmi. Pokud máte D40, tak upgrade nebude nic nového. Moc tím nezískáte. Jde o základní lowend třídu a tak taky se musí s tím počítat. Nedá se srovnávat se Sony Alpha 700 na stejnou úroveń.

Jinak Nikony mám rád taky už dlouho. Nejsem zastánce jedné značky a snažím se nestranit žádné značce, beru dle modelu a jak mi seděl a snažím se komplexně hodnotit.

Nikony se mi líbí zejména ve střední třídě a to jak analog, tak digitál. Např. Nikon F80, F100, F801s (ten mám dosud) a pak v digitřídě byl dobrý D70s a např. D100/D200/D300 jsou velmi povedené kousky.

0/0
8.10.2007 12:12

Miloslav Šimek

Chytří hňupi !

nechte už toho ... každej kdo ma do prdel_e díru, bude kritizovat. To je zajímavý, že každej kritizuje autora článku, ale co takhle nějakej napsat, když jste tak profi, informovaní, světa znalí ...

0/0
4.10.2007 12:51

volic_plukovnik

Re: Chytří hňupi !

Já se autora většinou  zastávám :-) A pár recenzí už jsem napsal ;-)

0/0
4.10.2007 13:18

jan_libich

Re: Re: Chytří hňupi !

Nic Vám nevyčítám, jsem rád za dnešní kritiku a myslím si, že je věcná.

0/0
4.10.2007 15:34

Lada

Re: Chytří hňupi !

Nebude to tim, ze je problem v autorovi clanku?

0/0
4.10.2007 14:20

jan_libich

Re: Re: Chytří hňupi !

Tak rád si přečtu Vaši recenzi, pokud dodáte, není problém.

0/0
4.10.2007 15:34

jan_libich

Re: Chytří hňupi !

Já se kritice nebráním. Jen ať kritizují, pokud kritiku míní vážně, rád se obhájím nebo uznám chybu. Klidně si zkuste někdo sepsat a sestavit podobnou recenzi za podobných podmínek a pak zjistíte, co to obnáší, ale chyby uznávám, pokud jsou jasné a věcné připomínky a nejde o hloupé odsuzování bez argumentů. Např. na základě kritiky jsem se rozhodl, že přistoupím na změnu pole mínus a některé současné mínusy jako chybějící funkce nebudu již uvádět. Bude to na úkor laiků, kteří to pak můžou marně schánět, ale potěším ty pokročilé, kteří dané mínusy pořád pitvají a považují za hledání chyby, což já tak neuvádím jako chybu, ale jako něco, co tam prostě nenajdete.

0/0
4.10.2007 15:33

AAA

Zrcadlovka Sony Alfa A700

Autor recense mne opravdu pobavil zvláště negativy fotoaparátu - malá odolnost displaye vůči otiskům (?), jsem-li čuně popatlám jakýkoli jiný; Live View tuším netřeba; informace o ISO si vyvolám  tlačítkem; delší čas naž 30 s, a od čeho je Bulb?; no a s editorem snímků, záznamem zvuku a videosekvencí, se snad autor spletl, tohle je poloprofi zrcadlovka a nikoli uvozhřený kompaktík; nehledě na to, že sluneční clona stíní internímu blesku na každém foťáku a žádný aparát správně nenastaví WB žárovky. Jediné co by mi - podle recense - vadilo, je nepřesnost joysticku a intervalové snímání; horší světelnost objektivu? - je to přece jenom laciný seťák. Zkrátka, autor je žertéř.

0/0
4.10.2007 12:48

Re: Zrcadlovka Sony Alfa A700

No možná kdyby tam to video přidali, tak by si to koupilo víc zákazníků, časem stejně budou jen přístroje na focení a video v jednom.

0/0
4.10.2007 13:30

Ghost

Re: Re: Zrcadlovka Sony Alfa A700

Na video v zrcadlovce bych moc nesázel. Spíš to skončí u toho, že použitelná kamera bude natolik malá, lehká a levná, že nebude problém ji přihodit do brašny spolu s objektivy a bleskem.

0/0
4.10.2007 14:06

jan_libich

Re: Re: Re: Zrcadlovka Sony Alfa A700

To ano, ale univerzální přístroje budou dělat, dokud o ně bylo zájem. Např. Live View dlouho bylo jen výjimka a nakonec ho používá stále více modelů. Stejně tak stabilizace čipu nebo protiprachová ochrana a to se tvrdilo, že je to zbytečné a řešilo jinak. Pokud bude poptávka po nových technologiích a vylepšeních, tak se o to výrobci jistě pokusí. Vůbec bych se nedivil, kdyby se zrcadlovka s videosekvencemi objevila, ale sázel bych to spíše na menší čipy v zrcadlovce než jsou ty současné, takže to ponese negativa pro fotografický režim. Je otázka, zda lidi takového hybrida koupí.

0/0
4.10.2007 15:30

a4

Re: Re: Re: Re: Zrcadlovka Sony Alfa A700

Video v zrcadlovce? A k čemu by tam prosím bylo? :-). Foťák je na focení, na video je kamera. Kdo neví, co chce, ten si koupí digizáznamník = kompakt.

Taky by mě zajímala výdrž baterky na takové videosekvence - ono jen blbý předsklopení zrcátka při čištění snímače dokáže baterku dost slušně vyšťavit... od dlouhodobějším nepřetržitém provozu snímače nemluvě.

Pan autor je asi opravdu vtipálek.

0/0
5.10.2007 15:03

jan_libich

Re: Re: Re: Re: Re: Zrcadlovka Sony Alfa A700

Už asi podvacáté rozebíráte to samé, mínus v tabulce jasně neznamená jen nevýhody, ale také to, co fotoaparát obsahuje a neobsahuje. Jeho pojetí je tedy širší. Jelikož většina fotoaparátů videosekvence má, je dobré uvést, že zrcadlovka ne. Pořád si myslím, že je plno lidí, kteří to nevědí, nejsou všichni znalí a články čtou i laici, i když si třeba Sony A700 nekoupí.

Pokud Vám ale současná tabulka plusů a mínusů vadí, tak příště budu uvádět jen skutečné plusy a mínusy v té třídě a zamezí se tak zbytečné diskuzi o blbostech. Je to jen seznam, hlavní plusy a mínusy spíše hledejte v konečném přehledu a v textu.

Ano, právě způsob osvícení čipu a sklápění zrcátka má za následek, proč není možné a jednoduché mít videosekvence v zrcadlovce. Neznamená to nemožné, ale musela by se současná konstrukce a čipy poněkud předělat. Např. elektronická závěrka a vyčítání plynulé a trvale sklopené zrcátko při videu. To ale přináší obtíže, takže prozatím ne, ale je fajn, že uvažujete o možnosti videa.

0/0
5.10.2007 16:34

prudic

Re: Re: Re: Re: Zrcadlovka Sony Alfa A700

Poptavka??? Kdyz neco vyrobce do neceho da, marketingem vychvalim, tak i cloveku, kteremu je to uplne na prd se s tim musi smirit. Je to jen o komercnosti a ne foceni...

Proste homo digitus si zvyklo u kompaktu fotit pres display a tak pro prodej zrcadlovek holt nic jineho nezbyva, jak prilakat tuto sortu.

0/0
11.10.2007 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.