Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video je mrtvé, DVD ho nahradí

Zatímco DVD přehrávače jsou už docela běžné, když přijde na nahrávání, spousta lidí ještě věří videu. DVD rekordéry S PEVNÝM DISKEM toho však umějí mnohem více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jezevec

...

Bez zálohování se diskům do budoucna věřit nedá.

0/0
11.10.2007 23:26

Jezevec

citelnost

Nespolehejte na disky, za pár let mohou být nečitelné, ale staré kazety na dobře udržovaném stroji přehrajete i se šumem vždy (zmačkaný pásek se dá snadno vystřihnout, ale poškrábaný, z různých důvodů časem nečitelný disk nepřehrajete...

0/0
11.10.2007 23:21

Petr

odp

A jeste dalsi poznamka. Nejde mi ani tak o kvalitu obrazu, ale o umeleckou kvalitu. Predevsim komedie. Vsimnete si, ze filmy jako Fantomas, filmy s Funesem, Fellini a mnoho dalsich, zadne DVD ani jeho super zvuk nepotrebuji. Nesmim zapomenout na celovecerni filmy Chaplina. Doporucuji sledovat dobry film, byt na starem videu, nez kristalove cistou blbost v BlueRay formatu.

0/0
11.10.2007 20:58

radek

Re: odp

jinak k tý rychlosti při spuštění, pokud budu muset přetáčet pasku už jen z půlky dostanu se stejně na půl minuty, používal sem VHS deset let(každý den), teď mám DVD 3 roky a co se týče výhod DVD tak není naprosto co řešit, samozřejmně že se mi párkrát stalo že mi nešlo něco pustit, ale důvod byl v tom že byl disk poškrábaný a zapatlaný

0/0
18.10.2007 15:39

pepé

jooooo, technika

už to tu padlo - dokud nemáte na to koupit pořádný zobrazovač, tak si vystačíte naprosto jednoznačně s vašimi VHS...  až se ale zařadíte mezi nás, a pořídíte si pěkné LCD s pořádným rozlišením, tak teprve poznáte co je to kvalitní pokoukání... zkuste si ty vaše nahrávky pustit na něčem pořádném, a uvidíte jaké šidítko máte vlastně doma... doporučuju, taky jsem hodně dlouho zastával zastaralé technologie :-© ...  přestal jsem být ignorantem, a jsem náramně spokojený R^

0/0
11.10.2007 19:56

p

Re: jooooo, technika

souhlas, diskuse jak z devadesátých let

0/0
11.10.2007 20:24

Petr

Re: jooooo, technika

Jak jsem jiz uvedl, za poslednich % let jsem koupil 3 dvd rekordery vcetne pred rokem s HD. A nejsem spokojeny. Je to pomale, v noci to dela pri nahravani kraval a pokud napriklad chci nahrany film z noci pustit rodicum, tak to musim nejdrive vypalit z HD. Na to nemam cas. U VHS kazety staci kazetu prenest. Doporucuji JVC S-VHS s Digipure technologii. Teletext se hodi pro zobrazeni skrytych titulku, ale take i pro zajimavost, co se napr. psalo o politice pred x-lety. Zkuste si to. Uvidite potom jak je politika smesna a predevsim politici :-)

0/0
11.10.2007 21:04

x

Re: jooooo, technika

Ne kazdy to oceni a stejne na velkou TV nemusi byt v malem byte misto...

0/0
12.10.2007 15:47

Petr

Proc pouzivat VHS - velmi dobre rady - prosim ctete

1. Pokud potrebujete okamzite zacit nahravat (ale i v jinych pripadech samozrejme), zapnuti VHS videa trva maximalne 5 sekund (u me 2 sek.)

U DVD rekorderu neni neobvykly cas i pres 30 sekund dnes v roce 2007 !!!

2. Pri dualnim vysilani vetsina DVD rekorderu (vcetne harddiskovych) neumi nahrat oba jazyky najednou pro pripadny pozdejsi vyber pri prehravani. Vyjimkou je nahravani na RAM disk.

3. Pokud vlastnite velmi kvalitni VHS video (ja mam JVC), tato obsahuje technologii Digital Pure, takze i stare kazety se vam prehraji bez jakychkoli prouzku. Kdo neveri, at si zajde do nejake elektry, nejlepe s hifi elektronikou, a snad se tam jeste takove video najde.

4. Pokud jako v bode 3 mate kvalitni video, muzete pri SP modu nahrat dokonce teletext !!! Je to neuveritelne, ale kdyz si na mem JVC videu prehravam treba 5 let stary film, mohu si pustit vsechny stranky teletext !! 5. 20 kHz z CD se do Hifi Stereo zaznamu, urcenemu pro obraz nahraje jak nic (nosna frekvence tusim neco okolo 5 Mhz)

0/0
11.10.2007 13:46

rolo

Re: Proc pouzivat VHS - velmi dobre rady - prosim ctete

Přesně z těchto důvodů jsem vykoupil 2 poslední modely S-VHS-ET, dokud se vyráběly (Panasonic+JVC). A ještě z jednoho důvodu - pro záznam čistě zvuku z DVD-Audio a SACD, které nejdou přepálit. Zvuk naprosto věrný (jsem majitel aparatury za cca 800tis). DVD rekorder zatím nechci - neumí zvuk 5.1 a ani s DVB-T tunerem nenahrává přímo digitální cestou.

0/0
11.10.2007 16:52

p

Re: Re: Proc pouzivat VHS - velmi dobre rady - prosim ctete

;-D;-O:-©(Y)Rv

0/0
11.10.2007 19:22

Petr

Re: Re: Proc pouzivat VHS - velmi dobre rady - prosim ctete

Jsem rad, ze mi alespon nekdo rozumi. Jak jsem jiz odpovidal jinde, sam jsem obeti DVD rekorderu. Mel jsem jiz 3 a nyni s HD, ktery se da jakztakz pouzivat. JVC S-VHS video s Digipure technologii je vsak porad pro me radost pouzivat. Teletext se hodi na skryte titulky a i 12 let stara videa jsou bez pruhu a neklepou se. Dulezite je pouzivat kvalitni pasky a mate na 50 let vystarano. Z praktickych duvodu porad radeji saham na VHS. Opakuji DVD je pro me hlavne pomale. Kdyz napr. vidim zpravy nebo neco, co potrebuji okamzite nahrat, tak to u DVD je horor (pokud je vypnute, coz kdyz clovek prijde domu, vetsinou je - hruza).

0/0
11.10.2007 21:13

xenofob

Re: Proc pouzivat VHS - velmi dobre rady - prosim ctete

1. moje HDD (vlastním cca týden) se spustí za 1 vteřinu (byť ten režim spánku není moc šetřící)

2. nahrává vícekanálový zvuk 5.1 , včetně duálu když je poskytován, též teletex

3. staré kazety stojí naprosto za starou belu, zmačkanou nebo vytahanou kazetu ti nevyžehlí nic, protože je zlomená či jinak poškozená magnetická vrstva - lze digitálně "domyslet" chybějící data, ale to je záležitost pokročilé elektroniky a výsledky jsou velmi nevalné

4. teletext viz. bod 2

myslím že nemáš čím okouzlit, nehledě na to, že dneska koupit kvalitní film na VHS (nehledě na to, že kvalita DVD, HD DVD vs VHS nemá cenu ani komentovat)... prostě jsi zamrzl a jen pliveš na něco co neznáš. Prostě xenofobie na moderní technologie, vlastní většinou těm kteří jí nejsou schopní zvládnout :-P

0/0
11.10.2007 19:44

p

Re: Re: Proc pouzivat VHS - velmi dobre rady - prosim ctete

naprostej souhlas,

ještě ty svý "teorie" několikrát kopíruje a v dalších vláknech na ně odkazuje

0/0
11.10.2007 20:31

Petr

Re: Re: Proc pouzivat VHS - velmi dobre rady - prosim ctete

Prectete si na jinych reakcich moje odpovedi z dnesniho vecera. Nyni jen doplnuji. DVD rekordery mam jiz 3 za poslednich 5 let + jeden s HD. Je to pomale a dela to kraval pri nocnim nahravani (vetraky). Mam Panasonic a Philips. Presto stale take pouzivam JVC s Digipure technologii (cena v roce 2003 byla 16 tisic), dodnes vyborna koupe a jsem stastny :-) Teletext je dobry na skryte titulky a treba i na zjisteni, co vyslo ve stredu ve sportce nebo jak se hralo vcera v U.S. open :-) Musim uz koncit, vy me opet stejne sepsnete :-) Podle Vas xenofobni Petr :-) Es tut mir leid aber yo soy muy contento avec moi meme and I am very sorry for you ragazzi :-) Nemoho byt preci xenofobni kdyz jsem polyglot a mam rad kulturni filmy vy technomackove :-]

0/0
11.10.2007 21:22

Petr

Re: Re: Re: Proc pouzivat VHS - velmi dobre rady - prosim ctete

Zapomnel jsem dodat, ze to JVC s igipure technologii je samozrejme S-VHS video, ktere se dnes jiz asi bohuzel neda sehnat. Takze z tohoto pohledu lituji odpurce VHS, protoze i kdyby to chteli jen poznat o cem mluvim, tak maji bohuzel smulu. Jak jsem psal, ja mam obe technologie a z PRAKTICKEHO HLEDISKA TO U ME DVD VCETNE HD PROHRALO NA PLNE CARE. JE POMALE A DELA KRAVAL. TO VHS NEDELA. A uz prosim nemusite ani odpovidat. Nemam cas cist Vase reakce. Je to preci jasne. Vsechny zmeny jsou k horsimu. Jako napriklad to, ze kdy % lidi v supermarketu zaplati rohliky misto v cash kartou, tak tam potom clovek ceka 15 minut. At zije masovy pokrok ...

0/0
11.10.2007 21:30

p

Re: Proc pouzivat VHS - velmi dobre rady - prosim ctete

a k čemu ti ten teletext proboha je?

0/0
11.10.2007 20:24

hell365

vapno

0/0
11.10.2007 13:30

hell365

Re: vapno

Zasypat to vápnem a jít pryč.X

0/0
11.10.2007 13:39

m725

VHS?

Co máte proti VHS? Doma mám tak asi 30 kazet a vyhazovat je fakt nebudu - teda dokud mi šlape můj panasonic. Proč? Protože k tomu nemám jakejkoliv důvod. Spíš nevidim důvod, proč používat předraženej dvd rekordér, když většinu toho, co dávali v poslední době v televizi si můžu stáhnout do počítače z netu, nebo si to rovnou pomocí DVB karty do počítače nahrát a stejně tak dobře i zeditovat ... ;-D

0/0
11.10.2007 12:52

Kevin Costner

Nechápu

Já to nechápu - proč tu stále obhajujete zažízení, které je již dávno přežité a zastaralé?? To je jako byste prosazovali auta bez posilovače řízení a elektronických systémů.

"Já nechci novou Fábii, je to plný elektroniky, který nerozumim a bojim se jí. Radši stodvácu, ta sice každou chvíli vaří, ale měl ji už můj děda..." ;-D

0/0
11.10.2007 12:02

Petr

Re: Nechápu

Prosim prectete si muj prispevek Proc pouzivat VHS - velmi dobre rady z 13:46 a pochopite proc :-)

0/0
11.10.2007 13:49

styx

Re: Re: Nechápu

přečetl jsem, bohužel, nejdřív jsem se rozčílil a pak jsem si přečetl i reakci... co říct... uvěřil jsem té reakci na vás - asi jste do toho vrazil moc peněz že si trváte na tom, že starou klasiku nic nepřekoná. Je vidět, že nemáte pořádnou televizi, po tom co jsem si koupil pořádnou TV, tak šli všechny VHS na kompost - asi tak :-/

0/0
11.10.2007 19:49

Petr

Re: Re: Re: Nechápu

Ne opravdu, verte mi prosim. Za poslednich % let jsem postupne kupoval # DVD rekordery a nyni mam Philips 3461 s 250GB HD. Presto tvrdim, ze VHS video s Digipure technologii pro nahravani a predevsim rzchle nahravani z tv bohate staci. S prominutim kaslu na to, jestli to umi 5.1 . To stejne neni pro hifi puristy. 5.1 je emulace prostoru, zatimco hifi je emulace orchestru samotnehu, tzn. bez dozvuku. Proste na hudbu a ne na filmove efekty.

0/0
11.10.2007 20:55

guru

Nevidim duvod prestat pouzivat VHS

Nevidim duvod prestat pouzivat VHS. Dokud bude mozno koupit kazety neni duvod zbytecne vyhazovat penize. Tyto clanky nejsou nic jineho nez reklama.

Pobavil jsem se nad tim, jak zde nekteri vychvaluji trvanlivost zaznamu na palenych DVD. Ve srovnani s VHS je to, co se tyce citelnosti po nekolika letech, neuveritelny smejd a na vyrobci medii az tak nezalezi.

Za skutecny pokrok budu povazovat az bezne dostupne rekordery, kde bude mediem nejaky format cenove prijatelne flash karty.

0/0
10.10.2007 23:33

Petr

Re: Nevidim duvod prestat pouzivat VHS

Souhlasím. Stále požívám VHS. Nahrávám si pořady, které nestihnu. Dokud se profávají kazety, není co řešit.

0/0
11.10.2007 8:16

petr

FM tuner

Chci DVD rekordér s duálním tel. přijímačem a hlavně s FM rádiem, příp. zesilovačem už uvnitř. Už mě nebaví stohovat krámy na sebe a milion ovladačů po stole. Chci jednu věc.Existuje něco takového??? Díky  

0/0
10.10.2007 21:46

Titus

Zaspinene hlavy

Mechanika na cteni DVD se taky jednou zaspini a musi se vycistit. Mimochodem.

0/0
10.10.2007 18:47

Kevin Costner

Re: Zaspinene hlavy

To nepochybně, ale VHS mechanika se zašpiní mnohem více, obsahuje mnohem více mechanických částí, a to i samotná kazeta.

DVD se pouhým prachem nezničí, zato pásek ano.

0/0
11.10.2007 12:00

-sim-

Re: Re: Zaspinene hlavy

To je pravda, DVD se totiž zničí už jen tím, že leží někde v šuplíku. Klidně i za půl roku nečitelné. A to ne žádné šmejdy, ale i lepší a renomované a otestované (rozuměj média) značky.

0/0
11.10.2007 19:12

pepé

Re: Re: Re: Zaspinene hlavy

divné, mám vypálená média (teď nemluvím o lisovaných originálech!! ) od začátku co byla k dostání - první stála i několik set za kus!  a i po těch cca 10ti letech jsou stále funkční a stoprocentně čitelná (nedávno jsem je totiž zálohoval do diskového archivu). Totéž ale o páskových kazetách říct nemůžu, po pár desítkách/stovkách použití se trhají a mačkají... no comment Rv

0/0
11.10.2007 20:01

pppqqq

DVD rekordéry

Hybridní anologově/digitální DVD rekordéry dostupné na našem trhu mají řadu nevýhod. 1. Při nahrávání z DVB-T signál absolvuje D/A konverzi a následně druhou A/D konverzi. To s sebou nutně přináší obrazovou degradaci. U přístrojů za více jak 10 tis. Kč je takový nedostatek docela na pováženou. 2. Podpora VHS/PDC často buď zcela chybí nebo je u nás nepoužitelná. Ano, čtete dobře - jedná se o základní funkci, kterou podporuje každý starý videorekordér.

0/0
10.10.2007 18:32

p

Re: DVD rekordéry

Určitě jsi měl na mysli VPS/PDC, ale to není problémem přístrojů. Až skončí analog. vysílání tak skončí i celý VPS. Taže trochu OT.

0/0
11.10.2007 19:35

Hasek

Jas CRT

Nevite nekdo jaky jas maji stare CRT?

0/0
10.10.2007 18:19

Alex

pokrok

Obhájcům VHS:

Kazety jsou prostě mrtvý, smiřte se s tim. To chcete neustále dlít v minulosti? Vyměnili byste CDčka za audiokazety? Nebo snad za Vinyly? Jo, jasně, LPčka maj super zvuk, ale jsou úžasně NEPRAKTICKÝ, stejně jako VHSky. A o to tu taky jde. Argumenty, že "reklamy si posunu" jsou pěkně pitomý. Jo, super je taky čekání, než se mi kazeta někam přetočí, než se zas spustí, zjistím že tam ještě nejsem, znovu přetáčím... :-P A toho místa, co kazety zaberou...

0/0
10.10.2007 15:15

TM

Re: pokrok

Odpůrcům VHS: klidně si svoje filmy vypal do DVD. Za pár měsíců (nekvalitní DVD) či let (špičková média) už to v ničem nepřehraješ. VHS ano. Podívej se do testů, pak něco říkej.

0/0
10.10.2007 17:07

mike

Re: Re: pokrok

Ze se k dyvkum chovas jako prase a jsou tedy necitelna uz za hodinu, je tvuj problem. Ja uz x let palim na dvdcka za 10 kc, coz rozhodne neni zadna super kvalita a vsechno je citelne naprosto bez problemu..

0/0
10.10.2007 18:42

[eT]

Re: Re: Re: pokrok

jj, mam 13 let stary, doma paleny a na nejake emgetony ci co? a je to vsechno citelne ...

0/0
10.10.2007 22:19

rh2

Re: Re: Re: Re: pokrok

13let DVD? Tak to musí být ze země kde zítra již znamená včera.

0/0
10.10.2007 23:46

[eT]

Re: Re: Re: Re: Re: pokrok

nojo, myslel jsem cd :-/ ale jde o to, ze mohu mit sebekvalitnejsi medium tak pokud se k nemu budu chovat jako prase tak o nej prijdu...

0/0
11.10.2007 17:20

Kevin Costner

Re: Re: pokrok

Používám to už pár let a nemám problém DVDčka z rekordéru přehrávat, i v pc a kdekoliv jinde. Ale to je mám taky v obalech, víš? Když je totiž neumatláš a nepoškrábeš, tak vydrží klidně 150 let. A třeba za 10 let DVDčko přehraju na nějakou jinou záznamovou formu. VHSka v té době bude už nepoužitelná. Smiř se s tím.

0/0
11.10.2007 11:56

Petr

Re: pokrok

Prosim prectete si muj prispevek Proc pouzivat VHS - velmi dobre rady z 13:46 a pochopite proc :-)

0/0
11.10.2007 13:50

pepé

Re: Re: pokrok

nepochopí, jsou to fakt plky, jednostranně a neobjektivně zainteresované V

0/0
11.10.2007 20:11

ciankal

oprava titulku

video skoncilo nastupem HDD.   DVDecko samo o sobe nemelo sanci

0/0
10.10.2007 14:02

Alex

Re: oprava titulku

Záleží jak ho používáš. Stejně, poslední dobou v televizi dávají h... a není co nahrávat. A nahrávat seriály je KRAVINA, protože se tím musíš zbytečně zatěžovat, myslet na to, pořád to nastavovat... když to stačí stáhnout z netu :-)

Podle mě bude za chvíli mrtvá i ta televize ;-D

0/0
10.10.2007 15:20

einstein

na dvd rekorder kaslem

totizto dvd rekordery zomru skor,nez sa vobec stihnu masovo rozsirit.ved uz teraz je tu hddvd,blue ray.a za chvilu budu este inaksie veci.mam kopec kaziet vhs ktorych sa nevzdam,lebo tam mam natocenu svoju rodinu,dovolenku atd.nebudem to predsa vsetko konvertovat do ineho formatu,na to nemam ani cas ani chut.a tak som si prednedavnom kupil novy videorekorder,kym sa este da.ten mi v pohode vydrzi tak 10 az 15 rokov a dovtedy nebudem mat starosti.na to aby som si nahral nocne filmy a po jednom zhliadnuti ich vymazal,mi uplne staci videorekorder.

0/0
10.10.2007 12:52

Re: na dvd rekorder kaslem

Řekl bych ře budou časem filmy na flash discích a v půjčovně si místo dvd půjčím klíčenku :-)

0/0
10.10.2007 13:45

Lukas1000

Re: Re: na dvd rekorder kaslem

...hehe, dobrej ... samozrejme pujcovny v brzke dobe zaniknou

0/0
10.10.2007 13:51

Re: Re: Re: na dvd rekorder kaslem

Proč ? Leda až budou mít všichni rychlej internet a to v tomhle státě ještě potrvá. A ty filmy budou bobtnat, až budou mít 20 GB tak to těžko běžnej člověk stáhne z virtuální půjčovny.

0/0
10.10.2007 14:10

vhjb

Re: Re: Re: Re: na dvd rekorder kaslem

eh, no jo ale musíme počítat s tím že HD rozlišení tu bude standartem po více než deset let no a v takovém roce 2017 bude mít většina lidí sakra rychlý net , a navíc těch 20 GB není nutností.

0/0
10.10.2007 16:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.