Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové ředitelce českého Microsoftu se líbí česká kreativita

Jane Gilson vede od čtvrtka českou pobočku softwarové firmy Microsoft. Viceprezident Vahé Torossian popsal, jak probíhal výběr nové šéfky a co od ní a českého Microsoftu očekává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dfdfdf

dfdf

[>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-]

0/0
19.11.2007 17:16

Chleba3D

vice fotografii a informaci zde

http://www.okoun.cz/boards/vesjolyje_kartinki_creative

0/0
15.10.2007 23:19

BrainLess

V clanku je napsano ...

"Microsoft je obchodni firma" a podle toho taky jeji software vypada. 6 let vyvoje Visty a vysledek :-)

0/0
15.10.2007 18:03

dagi

Re: V clanku je napsano ...

nie celkom. styri roky vyvoja jadra longhorn zalozenom na xp a potom dva roky vyvoja visty na jadre win2003 ;*)

0/0
24.10.2007 9:48

Yegor

Ha

Heeej, dyk to je Šakyra z Hlaváku

0/0
14.10.2007 19:55

cekon

Pozdrav paní ředitelce

Se dívám na ty fotografie, tak se všichni klasicky přiblble usmívají (povinná grimasa M$)...Měl pro paní ředitelku zajímavé čtení:

http://www.linux.com/feature/119429

R^;-)

0/0
14.10.2007 15:37

Sadie Mae Glutz

co to tady ma co delat?

(predpokladam, ze se v redakci stala chyba a clanek byl puvodne urcen do ekonomicke rubriky...)

0/0
14.10.2007 14:35

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: co to tady ma co delat?

Článek se skutečně hodí i do ekonomické rubriky. Psal jsem ho nicméně pro Technet, myslím, že lidi z IT oblasti by mohla zajímat i personální rovina prominentních IT firem.

0/0
14.10.2007 20:07

estonto

fundovanost redaktůrka

"v Redmontu" :-/

0/0
14.10.2007 14:32

kyblik

Re: fundovanost redaktůrka

a co tím chceš šmudlo říct?

0/0
14.10.2007 18:42

Robin Ood

Re: Re: fundovanost redaktůrka

že se to město jmenuje RedmonD a ne RedmonT, bych hádal... :-)

0/0
14.10.2007 20:37

cekon

nejvíc mě pobavila

"spolupráce s vládou". Nevím proč "vláda" utrácí miliardy korun platbami nějakému MS, když množství úředníků potřebuje napsat pouze dopis či mail a proč k tomu potřebují office za 12k.....(Y)

0/0
14.10.2007 12:32

Karel Kahovec

Re: nejvíc mě pobavila

Protože jedině balík MS Office je schopen spolupráce uživatelů na velké síti a s potřebnými servery tak, aby to dávalo smysl. A to včetně centrální správy (tím nemyslím SSH a vzdálený příkazový řádek - pro ty, kdo netuší, o co jde). O nasazení ve velké síti (obvykle se říná "podnikové") nemáte vy domácí surfaři obvykle ani ponětí.

0/0
15.10.2007 6:37

Nemo7

Re: Re: nejvíc mě pobavila

Myslíte, že úředníci a správci zrovna ve státní správě umí používat produkty MS tak, aby to dávalo smysl ? Centrální správu, spolupráci uživatelů na síti... Moc bych na to nesázel, protože pokud by IT ve státní správě používat uměli,  tak by bylo úředníků odhadem 3x méně. :-))

0/0
15.10.2007 10:25

BrainLess

Re: Re: nejvíc mě pobavila

Kdyz uz jsou ITici ve statni sprave takovy profici proc ta decentralizovana ubohost co predvadej ? Zacal bych tim ze bych weby jednotlivych statnich instituci ohnul do jednotneho havu a provozoval je jako virtualni servery na jednom clusteru (jenom na tehle prkotine by se usetrili statisice ).

0/0
15.10.2007 19:24

Bukerfuker

Rodinne licence

Ja doufam, ze konecne prijdou s "Family licence", kde bude 1-4 licenci na XP Pro, 1-4 licenci pro Office Home verzi a nebude to stat X desitek tisic, ale nejakou rozumnou cenu. Tenhle segment domacich pocitacu neni vubec pokryty.

0/0
14.10.2007 12:18

Pandemonia

Re: Rodinne licence

To dřív porostou klobásy na pampeliškách.

0/0
14.10.2007 13:37

KArel

Re: Rodinne licence

Kdybys nebyl línej sledovat  IT, tak bys věděl, že přesně tohle už MS nabízí. Za 15 procent komerční ceny (i když ty licence jsou jenom 3)

0/0
14.10.2007 19:03

krabat

to mi nerikejte

ze je tohle zenska. spis jen nejakej transvestita... ;-D

0/0
14.10.2007 10:36

Milan

Re: to mi nerikejte

No vidis a me se zase libi. Kazdy jsme holt jiny :)

0/0
14.10.2007 14:06

LM

Re: Re: to mi nerikejte

Milane !!!!

0/0
16.10.2007 10:24

Pink

Re: to mi nerikejte

Vypracovala se ze šéfa IT v Reynholm Industries :)

0/0
21.8.2008 6:59

AKSAMIT

Vitej nam,

proste welcome...;-D

0/0
14.10.2007 9:42

lukinoo

zdvořilostní kecy

:-©

0/0
14.10.2007 8:50

Sartorius

Odkdy se "awesome" překládá jako "hustý" ???

8-o?

0/0
14.10.2007 8:15

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Odkdy se "awesome" překládá jako "hustý" ???

Není tam napsáno "volně přeloženo"? Ale už když jsem to psal, věděl jsem, že se takovýhle příspěvek v diskuzi objeví:-) Tak mi poraďte, co je český ekvivalent amerického "awesome"? Ještě třeba "dost dobrý", chtěl jsem ale, aby to zachycovalo tu sebeironii.

0/0
14.10.2007 10:35

T.

Re: Re: Odkdy se "awesome" překládá jako "hustý" ???

Jistě čekáte, až se nějaký chytrolín prostě podívá do slovníku a okopíruje, co tam našel. Nuže, činím tak já. Vzhledem k Microsoftu mi ten překlad přijde velmi pikantní, ale uznávám, že to je  z mé strany jen škodolibost... ;-D

• awesome - děsivý, hrozivý, strašně dobrý, strašlivý, uctivý, hrůzyplný, nahánějící hrůzu, hluboce uctivý, dobrý, hrůzný

0/0
14.10.2007 11:59

lawrence

Re: Re: Re: Odkdy se "awesome" překládá jako "hustý" ???

Doporučuji použít novější slovník :).  "hustý" se mi zdá jako dobrý překlad.

0/0
14.10.2007 12:20

Inkvizitor Johny

Re: Re: Re: Re: Odkdy se "awesome" překládá jako "hustý" ???

"Hustý" je dobrý překlad. Asi to zapracuji do svého slovníku;-DR^

0/0
14.10.2007 13:16

SZYslak3

Re: Re: Re: Odkdy se "awesome" překládá jako "hustý" ???

nemas pravdu, to mas to samy jako kdyz ti nekdo rekne, ze ti STRASNE moc dekuje

0/0
14.10.2007 13:17

Inkvizitor Johny

Re: Re: Re: Re: Odkdy se "awesome" překládá jako "hustý" ???

Tak to jsem ještě v takové spojitosti neslyšel:)

0/0
14.10.2007 13:18

Sartorius

Re: Re: Odkdy se "awesome" překládá jako "hustý" ???

No "awesome" je jednoduše "úžasný".

"Hustý" je mluva 15-ti letého puberťáka, ne 40-ti leté generální ředitelky Microsoftu :-)

0/0
14.10.2007 13:28

nofu

Re: Re: Re: Odkdy se "awesome" překládá jako "hustý" ???

naprostý souhlas, mimochodem awesome se pouziva jen v positivnim smyslu slova, nejakej ten vycuc ze slovniku je dost pritazenej za vlasy, btw kdyby rekla cool tak by to bylo husty, awesome je normalni bezne pouzivany slovo ve vsech vekovejch kategoriich, narozdil od cool v anglictine ci husty v cestine

0/0
14.10.2007 13:45

RO

Re: Re: Re: Re: Odkdy se "awesome" překládá jako "hustý" ???

Ono tam asi záleží dost na tom, jak se to vysloví - ale abych řekl pravdu, já si nejsem schopný vybavit , kdy bych naposledy slyšel awesome ve smyslu "úžasný" ..první, co mě napadlo, byla dvanáctiletým klukem pojmenovaná dopravní společnost óósam ixpreeees z futuramy;-D touhle optikou mi ten překlad přijde dobrej.

0/0
14.10.2007 18:04

Pavel Kasík - Technet.cz

Futurama

To jsem rád, že souhlasíte. Asi máme stejný zdroj angličtiny:-)

0/0
14.10.2007 20:09

Jirka

Re: Re: Re: Odkdy se "awesome" překládá jako "hustý" ???

Taky nesouhlasím s překladem awesome jako hustý. Strávil jsem opravdu hodně dlouhou dobu v anglicky mluvící zemi a mám tedy docela solidní praktickou zkušenost s angličtinou a tento překlad mi přijde hodně přitažený za vlasy. Taky mě při slově awesome napadá české úžasný.

0/0
15.10.2007 1:37

Pavel Kasík - Technet.cz

hustý překlad

Chápu, že by to spoustu lidí přeložilo jinak. Proto je taky ve článku uveden doslovný přepis toho, co paní ředitelka řekla, a v závorce potom *volný* překlad. Takže vy, který máte s angličtinou zkušenost praktickou, si sám přeložíte, co to znamená, pro ostatní může být překlad užitečný.

Upozorňuji ještě, že každý překlad vychází (má vycházet) z více aspektů, než je samotný text. Kontext, komunikační záměr, publikum, paraverbální a nonverbální roviny komunikace... Nejde o to, aby byl překlad doslovný, ale aby v češtině vyjadřoval to, co chtěl vyjádřit mluvčí v angličtině. Každopádně máte v článku originál, takže mi opravdu není moc jasné, proč se o tom vede taková diskuze;-D

0/0
15.10.2007 13:46

JK

Čupa na Sibiř

Mě by zajímalo, co provedl její předchůdce, pan Čupa, že ho poslali na Sibiř;-D

0/0
14.10.2007 7:43

SigTERM

Linux rulez

Linux RULEZ

0/0
14.10.2007 2:32

bohuzel

Re: Linux rulez

Pokud jsi impotent a nemáš co jiného ne práci, než nastavovat systém a hledat odpovědi na svoje problémy na různých fórech, tak máš naprostou pravdu. Linuxáři jsou novodobí komunisté, bojují ve své revoluci proti Windows. JXD vás prokouknul rychle ;o)

0/0
14.10.2007 3:01

Grh

Re: Re: Linux rulez

Sice to, na co reaguješ, je velmi duchaplné, ale tvůj příspěvek "RULEZ". Je vidět, že o Linuxu hodně víš. Já si ho zkusil nainstalovat a super, naučil jsem se s ním přes víkend a troufnu si říct, že je (já zkoušel Kubuntu) mnohem snažší než Winy-teda pokud v lin fachaj ovladače - na čemž jsem ztroskotal u svého noťasu, nepodařilo se mi zaboha rozhejbat pořádně radeon mobility x1600 (takže jestli někomu jo a má nějakej tip tak sem s ním prosím :-)). Prostě co se mých zkušeností týká, shrnul bych to takhle: Linux má spoustu vychytávek a sám o sobě rozhodně není horší než win, co mu ale rozhodně ubírá na atraktivitě jsou nevyřešený ovladače - což není na jednu stranu chyba systému, ale na druhou  "ho to neomlouvá"...

0/0
14.10.2007 3:47

gilhad

Re: Re: Re: Linux rulez

Zkus se podivat na www. abclinuxu.cz, nebo zkus google ... linux uz chodi opravdu skoro na cemkoli, akorat to nekde da trochu vic prace, nez jen next, next ...

0/0
14.10.2007 11:14

JK

Re: Re: Re: Re: Linux rulez

Čistě technicky vzato, Linux chodí tak na 10x větší skupině HW než Windows. ARM počíbaje a ultraSPARC konče;-D

0/0
14.10.2007 11:41

Flux

Re: Re: Re: Re: Re: Linux rulez

To jsou zase kecy, že tě prsty nebolí.

Všechny zajímá že linux chodí na nějakém blbém ARM processoru... to víš že jo, zato je vůbec nezajímá že jim nefunguje scanner. OMG

0/0
14.10.2007 13:33

help

Re: Re: Re: Linux rulez

Postup ve zkratce:

1) Stahni si od ati proprietarni drivery

2) Nechej si z neho vygenerovat balicek pro Ubuntu

3) naistaluj si ten balicek

4) ted bys tam mel mit naistalovany source a potřebuješ ho zkomiplovat, což uděláš buď řučně, nebo pohodlně přes module-assistent

0/0
14.10.2007 12:02

help

Re: Re: Re: Linux rulez

5) Zavedes novej modul do kernelu Bud to udela module-assistent automaticky, nebo pouzijes modprobe

6) restartuj X-ka (ctrl + alt + backspace), pokud v nich ses na prikazech glxinfo a glxgear pak zjistis, jestli to funguje

P.S.) Taky zalezi na tom, jak mas nastevenej /etc/X11/xorg.conf

0/0
14.10.2007 12:02

MartinezZ

Re: Re: Re: Re: Linux rulez

Uff 8-o

Nemám NIC proti Linuxu a VÍM, že MÁ svoje výhody, ale přeci jen...

Win - stáhni si nové drivery ke grafice, odisntaluj staré, restartuj, naisntaluj nové (next next next), restartuj - finish. (Ano, ty restarty jsou tu navíc.)

0/0
14.10.2007 12:22

help

Re: Re: Re: Re: Re: Linux rulez

Celý postup zabere maximálně 5 minut. A jsou to v podstatě 3 příkazy v konzoli.

Jen musí člověk vědět, co dělá. Ne jen bezhlavě klikat na kažede next, co uvidí. ;-)

Někomu vyhovuje klikací systém, ale někdo má prostě radši, když ví, co mu systém vlastně dělá.

A když se s ním pak člověk opravdu naučí pracovat (to že se s ním někdo naučil pracovat za víkend je opravdu velice vtipná představa ) tak pak to teprve stojí za to.

Jinak pracovat v GNU/Linux, FreeBSD, ... jako user, je přinejmenším stejně snadné jako pracovet ve Win. Dělat admina je nesrovnatělně těžší. Ve Win je adminem v podstatě každej, kdo sedne za PC, proto jsou tak děravý.

0/0
14.10.2007 13:06

HOnza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Linux rulez

Kdby nepracoval každý BFU pod windows jako administrator a používal aspoň kerio+ avast....

0/0
25.10.2007 21:38

Tom

Re: Re: Re: Re: Linux rulez

To mi přijde opravdu snadné.

0/0
15.10.2007 12:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.