Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Microsoft Office není jediný. Vyzkoušejte zdatné alternativy zdarma

Stáhněte si a zdarma nainstalujte programy, které velmi dobře nahradí balík kancelářských funkcí Microsoft Office.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

smarty

nahrada Office?

Vzdy se pise nahrada MS Office, ale pritom v clanku se bavi jako by MS Office byly pouze MS Word. Cim nahradim treba Excel, ktery je na praci nemene dulezity. Pouze OpenOfficem a z nej vychazejici (nebo puvodni) produkty. 602 s nahradou za excel jiz zadnych 99kc nestoji. Zkousel jsem vsechny balicky, ktere zde jsou uvedeny. Vse co stoji na jave (Openoffice, IBM symphony atd) jsou prilis pomale a narocne. 602ka ma problem, ze si ne vzdy poradi s dokumenty jako wordovskema tak excelovskema. Je to urcite dano uzavrenosti formatu, coz je skoda. Takze vlastne zadna dobra nahrada (rozhodne ne ty zdarma) MS Office neexistuje.

0/0
17.10.2007 15:17

Lemrit

Re: nahrada Office?

jaj to je výzkum ... jakýpak rozdíl mezi Oo a 602 jste nešel ? ;-D

0/0
17.10.2007 19:28

Ludek_II

Power point

Muze mi nekdo poradit zda muzu v open office delat "power pointove" prezentace, ktere si pak muzu prehrat i v klasickych ms office ? Dekuji :o)

0/0
14.10.2007 19:54

Xaint

Re: Power point

Ano,je to mozne.

0/0
14.10.2007 21:46

fritzek

Re: Re: Power point

Ale nekdy z toho vyleze trochu neco jineho. Nejjistejsi je provest export do pdf.

0/0
14.10.2007 22:05

jh

Re: Re: Re: Power point

Mozna mam stesti, ale mne z toho nic jineho neleze. Obcas delam prezentace v OOo pro lidi, kteri je pak pousteji v Powerpointu a zatim o zadnem problemu nevim.

0/0
14.10.2007 23:00

payos

Re: Re: Re: Power point

nekdy vyleze neco jineho, ano, stejne jako kdyz prezentaci v jednom powerpointu otevrete v jinem powerpointu. zlate pdf a podobne formaty.

0/0
18.10.2007 17:22

roba21

Re: Power point

Prakticky to nejde, sice je to oficiálně kompatibilní, ale v praxi je to na prd - vždycky je prezentace nějak rozhozená, nebo jinak formátovaná...

0/0
14.10.2007 23:44

melkor

Re: Re: Power point

A sakra, asi delam neco spatne, kdyz se mi takove chovani nikdy neprojevilo ... ;-D

0/0
15.10.2007 13:04

Martin

Re: Re: Re: Power point

nebo delas jednoduche prezentace

0/0
15.10.2007 14:54

Migilenik

Re: Re: Re: Power point

No ovládání Impreu 4ever ale při přehrání v MS Powerpoint nefungují žádné ukončovací animace.

I tak zůstávám u OOo:-)

0/0
15.10.2007 16:56

Ondra

Pspad

Pride mi, ze s tim Pspadem autor sahnul trochu vedle. To prece vubec neni neco jako Word (tedy editor WYSIWYG textu) ale zdrojovych textu. Zadne fonty velikosti pisma a tak podobne. Za editor textu se to da povazovovat jenom pokud to pouzivate na html, nebo treba s LaTexem. Ale alternativa k office to samo o sobe rozhodne neni.

Ale jinak je skvely a muj oblibeny.

0/0
14.10.2007 12:07

payos

Re: Pspad

autor zrejme myslel editaci rtf, ale i tak je to dost mimo.

0/0
18.10.2007 17:19

Pierre

Náhrada deníku v MS Outlooku

Kdysi jsem zkusil OO v2? a v té době ještě neuměl tytéž funkce co používám v Excelu (např. podmíněné formátování). Nevím jak je na tom dnes.

Využívám také možnosti Deniku MS Outlooku, kdy se automaticky zaznamenává doba otevření dokumentu vázaného na určitou zakázku. Když mám v dokumentech zadána klíčová slova (např. jméno zakázky), tak na konci měsíce si načtu Deník do Excelu a pomocí kontingenční tabulky mám přehled odpracované doby na zakázkách. Existuje něco podobného buď v OO nebo jinde? Používání Outlooku jen kvůli deníku mi připadá zbytečné.

Díky.

0/0
14.10.2007 11:07

rm -rf /

Re: Náhrada deníku v MS Outlooku

V připravované OO3, by něco podobného být mělo.

viz. http://svatas.blog.root.cz/0710/openoffice-org-bude-lepsi

0/0
14.10.2007 13:44

Martin

OO Novell Edition

Mate s tim nekdo zkusenosti? V cem je to lepsi? Ma to ceskou lokalizaci?

0/0
14.10.2007 9:22

mpixel

Re: OO Novell Edition

OpenOffice jsem zkoušel. Umí to naprosto všechny funkce co MS Excel a MS Word, včetně kontingenčních tabulek + spoustu dalších funkcí které MS Office. Nadruhou stranu náhrada Outlooku(pošty s firemními funkcemi) stále chybí. Viz diskuse níže.

0/0
14.10.2007 9:36

mpixel

Re: Re: OO Novell Edition

Pošta:

1/ při použití jiných free poštovních programů logicky chybí integrace mezi programy.

2/Jediný free program podporuje firemní poštu MSExchange.  V poště Evolution ve verzi pro windows chybí ale pořádná podpora Exchange se vším všudy, takže velké nemohou firemní poštu plynule změnit. Musí stále používat MS Office, zaměstanci doma také nepřejdou kvůli tomu na něco jiného, protože jsou zvyklý na program z práce.

0/0
14.10.2007 9:47

mpixel

Re: Re: Re: OO Novell Edition

Závěr: Pokud tedy nepoužíváte firemní poštu, která běží na serveru Exchange. Pak není důvodu kupovat MS Office. OpenOffice, který je zdarma je mnohem lepší.

0/0
14.10.2007 9:53

hj

Re: Re: Re: Re: OO Novell Edition

I v siti, kde bezi MS-Exchange se celkem bezne pouzivaji postovni klienti jako je treba Thunderbird nebo Kmail apod. MS-Exchange ma totiz moznost poskytovat i standardni sluzby jako je IMAP nebo POP3 ci SMTP. Takovy uzivatel neni odriznut ani od groupwaru - diky Webovemu klientu, ktery je take soucasti Exchange. V zasade lze v siti s MS Exchange plnohodnotne pracovat i na stanici s Linuxem bez programu Evolution - je to tedy mozne i ve WIndows bez Outlooku.

0/0
14.10.2007 16:23

Martin

Re: Re: OO Novell Edition

Co umi OO vim, protoze ho pouzivam od verze 1. Ale nemam chut stahovat Novell Edition abych zjistil, ze to je to same + par novych fontu  napr.  Je tam nejaky  velky rozdil oproti OO2.3 ? Jinak vsechny funkce MO Office to neumi. Par veci v excelu nejde. Do firmy se to bez Outlooku opravdu nehodi. Na domaci praci v pohode.

0/0
14.10.2007 19:09

Geoffrey

Re: Re: OO Novell Edition

Zabýváme se vývojem a implementací informačních systémů na bázi MS SQL a excel + acces využíváme k práci neustále. Mohu vám se 100% jistotou říci, že OO není plnohodnotná náhrada za excel a acces, a to ani náhodou. Nebavím se ale o tabulkách pro děti a podobných věcech. Bavím se např. o složitých konverzních třídimenzionálních sešitech, kde by si OO ani neškrtl. Uznávám ale, že pro běžného uživatele už praktický rozdíl asi není. Jen ten Outlook ....

0/0
15.10.2007 11:42

mpixel

Re: OO Novell Edition

V češtině to také je.

0/0
14.10.2007 10:00

mpixel

Už se mi to podařilo rozchodit.

Takže mé první dojmy. Program je nestabilní, chybí větší integrace s kancelářskými funkcemi. (Například v MS Outlooku možno používat funkce wordu i excelu zde chybí) Načte pouze poštu a ne ve firmě sdílené kalendáře. Takže nutno konstatovat že sice vývoj pokročil. Excel a Word je již v OpenOffice překonaný. Všechny funkce včetně kontingenčních tabulek a některé další to umí. Ale evolution integrovaný v balících není a i proto ještě outlook ve firmách nenahradí.

0/0
14.10.2007 1:16

mpixel

Re: Už se mi to podařilo rozchodit.

...to byla reakce na program Evolution - náhradu Outlooku viz níže.

0/0
14.10.2007 1:18

Mark

Děkuji za tento článek. Vyzkoušel jsem OpenOffice ...

Děkuji za tento článek. Vyzkoušel jsem OpenOffice a už u něj zůstanu. Kam se na tohle hrabe nějaký firefox, nebo jiné populární opensource prográmky Openofiice je skutečně velmi komplexní balík aplikací který u mne plně nahradil MSoffice a ušetřil spoustu peněz jinak vyhozenych oknem .... Děkuji ! R^

0/0
13.10.2007 23:53

Krak

Re: Děkuji za tento článek. Vyzkoušel jsem OpenOffice ...

Víš určitě, že víš, co píšeš???

0/0
14.10.2007 2:42

hj

Re: Re: Děkuji za tento článek. Vyzkoušel jsem OpenOffice ...

Myslim, ze to vi velice dobre. Vase blaboly to tezko zmeni.

0/0
14.10.2007 16:26

Xaint

Re: Re: Re: Děkuji za tento článek. Vyzkoušel jsem OpenOffice ...

Ne, nevi to, a nevite to ani Vy :-)

Protoze 1) jim posmivany opensource - OpenOffice je take opensource, a navic "nejaky firefox" - proc srovnava webovy prohlizec a kancelarsky balik? Ale to nic, to jsou prece jen blaboly, ze :-D

0/0
14.10.2007 21:54

mipxel

Re: Děkuji za tento článek. Vyzkoušel jsem OpenOffice ...

Nechť se bůh nad tebou slituje, neboť nevíš o čem píše ;-D

0/0
14.10.2007 11:34

mipxel

Re: Re: Děkuji za tento článek. Vyzkoušel jsem OpenOffice ...

píšeš

0/0
14.10.2007 11:35

Bla

VI

Zapoměli na ten nejlepší editor , který existuje snad pro všechny platformy : VI !!! ;-D

0/0
13.10.2007 19:56

K>

Re: VI

přesněji řečeno VIM

0/0
13.10.2007 20:11

kj

Re: Re: VI

Ten sem prece nepatri. Jeho ucel je uplne uplne jiny.

0/0
13.10.2007 23:20

Mark

Re: Re: VI

to je programatorsky editor pro geeky, to tu nema co delat. Nebo byste snad chtel srovnavat openoffice s vim ? to jiste ne :-)

0/0
13.10.2007 23:55

Phanosh

Re: VI

Nejlepší? To je jakási fráze. Používám výhradně UNIXové OS, ale nesnáším VI. Programovat v něčem takovém je prostě utrpení. Ale je to prostě věc názoru.

Kromě toho byla v článku řeč o (více či méně) WYSIWYG programech. Takže plést sem VI je... poněkud nerozumné.

0/0
14.10.2007 4:56

gilhad

Re: Re: VI

Nahodou ... VI je skutecne WYSIWYG editor ... vidis cisty text - dostanes cisty text ;-)

(Jinak muj neoblibenejsi textak je VIM)

0/0
14.10.2007 11:20

LINUX RULEZZZZZZZZZZ

gnumeric a koffice

k abiwordu patri gnumeric (a dohromadu to tvori tzv. Gnome office) a dale je zname KOffice [>-]

0/0
13.10.2007 18:46

Mark

Re: gnumeric a koffice

dlužno jen podotknout technockou poznámku že Gnome office a Koffice nejsou určeny pro Windows a jsou to čistě linuxové kancelřské balíky. To jim samozřejmě na kvalitě nijak nebubírá, pokud máte linux, pak je to dobrá volba - snad i lepší než multiplatformní Openoffice.

0/0
13.10.2007 23:57

ppeta

Re: Re: gnumeric a koffice

Ne-e - Gnumeric a Koffice nejsou "čistě linuxový balíky", sou OPEN SOURCE

0/0
16.10.2007 13:20

smarty

Re: Re: Re: gnumeric a koffice

a open source znamena ze je na windows nebo linux??? open source znamena ze je dodaz zdrojovy kod, ktery pripadne s urcitymi podminkami muze clovek upravovat. Na informaci, ze je koffice na Linux, to vubec nic nemeni. Je tomu tak.

0/0
17.10.2007 15:21

mpixel

Neexiatuje žádná náhrada outlooku

Thunderbird a podbné poštovní programy jsou náhradou jen Outlook Expressu.Rv Jinak uznávám že některé uvedené alternativy hravě předčí kvalitou Word i Excel. Ideální pro firemně nezatížené použití domů. Jenže požívat ve firmě a doma jiné programy je blbost. Takže u mě stále MS Office vítězí jen kvůli outlooku.

0/0
13.10.2007 17:48

kj

Re: Neexiatuje žádná náhrada outlooku

Pokud byste nebyl zavisly na Windows, mohl byste pouzivat plnou nahradu Outlooku - program Evolution. Ve verzi pro Windows ale zatim hotovy neni.

Pouzivame jej tam, kde se clovek, pracujici na stanici s Linuxem potrebuje pripojit do MS-Exchange.

0/0
13.10.2007 18:43

mpixel

Re: Re: Neexiatuje žádná náhrada outlooku

Podívám se na ten program. Protože Outlook to je poslední střípek do mozaiky MS-Office za který jsem náhradu nenašel. Akorát tedy škoda že neexistuje ve verzi pro Windows. Protože třeba ve firmě, kde je 100 počítačů se ze dne na den nedá na Linux přejít. Lze to jen postupně aby oba systémy po dobu přechodu a instalací mohli fungovat.

0/0
13.10.2007 20:29

mpixel

Re: Re: Re: Neexiatuje žádná náhrada outlooku

ale když říkáte, že zatím, tak na tom asi pracují. Pak by to pomohlo firmám co mají desítky počítačů s windowsem k bezbolestnému plynulému přechodu na Linux.R^

0/0
13.10.2007 20:46

kj

Re: Re: Re: Re: Neexiatuje žádná náhrada outlooku

Ano, pracuji, ale Windows zjevne neni prioritni platforma. Vyvoj je predevsim smerovan k Linuxu - podporuje to Novell, protoze to dava do sveho komercniho SUSE Linux Enterprise Desktopu. Najdete to ale i ve volne dostupnych distribucich.

0/0
13.10.2007 23:13

Kuko

Re: Re: Neexiatuje žádná náhrada outlooku

Program Evolution pre Win

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=159440&package_id=194380&release_id=492523

0/0
13.10.2007 21:33

mpixel

Re: Re: Re: Neexiatuje žádná náhrada outlooku

Díky, hned s tím budu ve firmě experimentovat, snad to má i možnost napojení na exchange server aby se dal udělat pozvolný přechod na všech pc.

0/0
13.10.2007 22:53

kj

Re: Re: Re: Re: Neexiatuje žádná náhrada outlooku

Pozor !! Pro Windows to neni zdaleka hotove !!! K Exchange se to pripojuje pres WebDAV - je treba mit Exchange nakonfigurovany, aby s tim pocital - vetsinou je, ale urcite je dobre si o tom neco precist.

Obcas clovek musi radit "Microsoftim" administratorum, jak nastavit treba ten Exchange. Ac jsem odjakziva Unixovy admin, musim delat i s timto, protoze uroven lidi, kteri jsou najimani pro spravu ruznych MS serveru byva nekdy otresna.

0/0
13.10.2007 23:17

mpixel

Re: Re: Re: Re: Re: Neexiatuje žádná náhrada outlooku

Máš tedy nějakou radu? Jak to nastavit, aby to fungovalo?

0/0
13.10.2007 23:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.