Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porsche, kterým se sveze opravdu každý. Jak se vyrábí tramvaj nejen pro Prahu

Většina lidí ji prý pozná už podle sluchu. Jízdu nové tramvaje z plzeňské Škody Transportation totiž doprovází typické hučení. Druhým a nutno říci, že výraznějším identifikačním znakem, je vzhled soupravy, na kterém se podíleli návrháři z Porsche.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vasek7

To neni Porsche ale Škoda

To neni Porsche ale Škoda!

0/0
10.2.2008 12:02

Simon009

sedačky

ta tramvaj se mi líbí a je pohodlná ale ty sedačky pro jeden a půl člověka jsou poněkud zvláštní;-D

0/0
24.10.2007 21:27

laksjets

Nová tramvaj

Nelíbí se mi její čelo, protože má pohrdlivě a sarkasticky dolů stažené ústní koutky, čímž nepříjemně připomíná našeho vševědného pranostika. :-(Rv

0/0
20.10.2007 17:22

ufi

by chtělo

aby se nějak lidi šeptandou na zastávkách domluvili a do těhle paskvilů vůbec nelezli. bylo by pak zajímavý sledovat reakce dp a magistrátu až by nějaká televize to dala do zpráv a chtěla vyjádření proč jezdí prázdný tramvaje ve špičce. a ještě pak, aby všichni psali dopisy že chtějí více tramvají, že se musí mačkat. a dát to na papíru ofiko, aby na to museli do 30-ti dnů odpovědět. chtěl bych vidět třeba 100000 odpovědí :-)

0/0
18.10.2007 20:57

Drbal Miloš

O Porše,ale vážně!!

Přesto,že tato tramvaj ještě cestující v Brně nevozí,měl jsem možnost ve vozovně v Pisárkách se sní blíže seznámit.Hned při vstupu do tramvaje jsem zjistil velký nedostatek...néjen já.V Brně je v provozu 17 vozů ANITRA,při vstupu do zvýšené čáeti nad podvozky jsou dva schodky.U Porsche je však jeden o něco vyšší.To znamena,že většina cestujících bude při vstupu do zvýšené časti zakopávat,protože interier vozidla je téměř stejný s ANITRou,což běžný cestující nepostřehne...a zakopne!!!!:-/

0/0
18.10.2007 19:07

Drbal Miloš

Poršesr....

Co pak takový věhlasný podnik,jako je Škoda Plzeň nemá schopné desingnery,že mohou takovou obludu půstit do ulic.:-(:-(

0/0
18.10.2007 18:53

Pygh

Chybí jen prohlásit, že to je eurotramvaj a že bez ní v EU nemáme co dělat! 1

Někde níže si kdosi pochvaluje, že tato tramvaj je podle jeho gusta, neboť je funkční. To by, myslím, ještě scházelo, aby za ty peníze, co stála, a za ty peníze, co po nás v příštím roce hodlají DP požadovat za přepravu, byla ještě nefunkční! Stačí už jen to, že něco takového vůbec vypustili do provozu! Jel jsem s ní 3x a již se tomu snažím vyhnout. Raději si počkám na další „normální“ soupravu. Můj dojem je, že je to takový tajemný hrad v Karpatech zmenšený a přepracovaný na přesun po kolejích. Sedačky, které jsou otočené v řadě proti sobě, jsou nesmyslně daleko od stěny, čímž vzniká úzká ulička mezi nimi, kudy se, pokud jsou sedačky obsazené, obtížně protáhnete, i když v uličce nikdo nestojí. Stání samo o sobě je již dosti obtížné, neboť v uličce stojící nešťasník musí najít volný prostor, kde nejsou nohy jeho sedících spolucestujících a tak se mu snadno může stát, že jednu nohu umístí na začátek uličky a pro druhou má místo až o dva metry dále.

0/0
17.10.2007 18:37

Pygh

Chybí jen prohlásit, že to je eurotramvaj a že bez ní v EU nemáme co dělat! 2

Rukama přitom marně šátrá po nějakém příhodném madlu na přidržení. Dlouho jsem přemýšlel nad tím, jak si logicky vysvětlit  tuto absenci zdravého rozumu u tvůrců soupravy, až mne napadlo, že to bude asi vstřícné gesto DP v zájmu ochrany majetku cestujících. Takovými prostorami se jen obtížně pohybují skupinky kapsářů a jsou pak nuceny vyčlenit se ze společnosti a zdržovat pouze na plošinkách poblíž vchodů, kde jsou všem na očích . Podaří-li se vám přes to všechno přeci jen projít podélně soupravou, což za normálních okolností je téměř nemyslitelné, musíte překonávat různé výškové rozdíly. Starším a fyzicky méně zdatnějším jedincům bych toto bez doprovodu horského vůdce, speciálně vycvičeného pro pohyb touto soupravou, nedoporučoval. Další vymožeností jsou troj, dvoj a jedenapůlsedačky. Trojsedačka na konci soupravy je pravděpodobně určena pro menší rodiny cestující se zavazadly. Ne mnoha. Tato zavazadla mohou složit na jinak smyslupostrádající plošinku za zmíněnou trojsedačkou.

0/0
17.10.2007 18:37

Pygh

Chybí jen prohlásit, že to je eurotramvaj a že bez ní v EU nemáme co dělat! 3

Je možné, že nadbytečný neužitečný prostor za řadovými sedačkami je vlastně určen pro zaklesnutí batohu.Batůžkáři, množící se mezi cestujícími, mají tak konečně vlastní speciální sedačky. Nemusí již, jako ve stávajících dopravních prostředcích, sedět v předklonu a tvářit se, že se vlastně jen v úctě sklánějí před šedinami svých stojících spolucestujících. Nyní již mohou sedět vzpříma a hrdě jim hledět do očí! Jedenapůlsedačky si neumím vysvětlit. Možná DP očekávají příliv korpulentnějších amerických turistů. Každopádně takto krásné uskupení čalouněných sedaček bude vítaným útočištěm pro přespávání bezdomovců. Kdo si již také sedl po bezdomovci na pomočenou sedačku, jistě tento sociální výdobytek v přepravě ocení. A nejen tento. Vzhledem k nesmyslně řešenému interiéru, který paradoxně v této monstrózní soupravě poskytuje méně prostoru pro cestující, než starší, subtilnější soupravy, nebudeme se již v nových soupravách mačkat, protože prostě nebude kam se vmáčknout.

0/0
17.10.2007 18:36

gaDzin

skvost

Co dodat, jak zde jiz jini napsali je to tragedie, opravdu se jedna o skvost hodny kocourkova, horsi tramvaj nevymyslis Rv

0/0
17.10.2007 17:56

Anders

tragicke predni dvere & misto

tahle tramvaj se do Prahy s vecne natriskanymi prostredky MHD nehodi. Kdyz je poloprazdna, je to ok, ale ve spicce je jizda skutecne PEKLO.

0/0
17.10.2007 14:07

rogerer

hnus velebnosti

na venek je pekna, totalne neprakticka. Vevnitr se nejde drzet nechapu proc sou ty tyce tak daleko a vysoko nad tema sedackama hruza.

A jednim z hlavnich problemu vidim ze nema klimatizace coz je opravdu krok zpatky----

0/0
17.10.2007 13:59

bonton

omyl..

Nevite prosim nekdo, proc tento omyl vydava takove plechove zvuky? Vzdycky kdyz zavru oci, mam pocit, ze kolem jede historicka tramvaj a ne supermoderni stroj... A to uz vubev nemluvim o tom, ze se v tom neni ceho drzet, ty sedadla to je snad nejakej for, a ty predni dvere resp. cela kabina ridice, to je vubec kabaret. Cely je to jako kdyby to navrhoval nejakej tramvajak, co se chtel pomstit lidem...

0/0
17.10.2007 13:25

kernel32.dll

Pískání

Netušíte někdo, jak to má řešenou regulaci výkonu, že to tak hrozně píská?

0/0
17.10.2007 11:57

Tony

Co ty boční plechy ????

Pohled na boky této tramvaje při plném slunci není opravdu hoden případných oslav tohoto díla . Je to hrůza. Podívejte se na luxusní  busy. Tak by to mělo za ty peníze vypadat. Ale to není technologicky nic jednoduchého. Je to jako když si modelka na sebe vezme nedodělané šaty. Ona je stále pěkná , ale není to dokonalé.

0/0
16.10.2007 20:09

Grasl von Lumpenburg

Nežvaňte a makejte

Hromadná doprava tramvajemi je dotována státem a je určena pro sociálně slabší spoluobčany. Tak tady zbytečně nekecejte a nepomlouvejte tento skvělý výrobek českých inženýrů, Porsche na tom dělal jenom tu masku. Zvláště nežvaňte vy nýmandi, kteří jste zatím v životě dokázali vytvořit akorát tak cosi hnědého na toaletě. Kdyby jste pořádně studovali a makali, mohli jste každý jezdit vlastní károu a nemuseli se spoléhat na tramvaj, kterou vám dotuje někdo jiný.

0/0
16.10.2007 17:59

Petr

Re: Nežvaňte a makejte

Dovedete si představit, že bude každý ve městě jezdit autem? Jeden v jednom autě. Ty zácpy. Jezdím autem z dědiny do města. V městě šalino. Toš tak.

0/0
16.10.2007 18:17

Grasl von Lumpenburg

Re: Re: Nežvaňte a makejte

OK a co? A to vás opravňuje kafrat do něčeho, čemu vůbec nerozumíte? Buďte rád, že tam ta pěkná šalina jezdí a že vám na ni kdosi cosi připlatí.

0/0
16.10.2007 18:37

Marek

Re: Re: Re: Nežvaňte a makejte

Jak to myslíš, a co? Většina z nás auto má, ale s ohledem na dopravní situaci po městě jezdí hromadnou dopravou. Je v zájmu města, aby takové jednání podporovalo a ne od něj odrazovalo nepovedenými a špatně ergonomicky řešenými tramvajemi (design je ta poslední věc, která stojí za to řešit). Rozhodně by mě zajímalo, co o tom víš ty. Podle tvých názorů a nicku se zřejmě nepletu, když budu hádat, že jsi patnáctiletý fracek, co neměl odpoledne nic na práci, a tak se rozhodl přispět svými nedospělými názory pod první článek, na který na Internetu narazil. Takže abych použil tvoje slova, přestaň krafat do něčeho, čemu vůbec nerozumíš a radši se běž učit, protože to zjevně hodně potřebuješ

0/0
17.10.2007 0:07

Martin111

Re: Re: Re: Re: Nežvaňte a makejte

jj na vola ale nemá cenu reagovat;-)

0/0
17.10.2007 18:44

gaDzin

Re: Nežvaňte a makejte

Sedni si zpatky do traktoru a soupej nohama, az te nekdy nekdo doveze do Prahy, zkus si vsimnout, ze po ulicich jezdi auta a nekdy je to hodne aut, to znamena moc aut. Jsou tu semafory (takovy svetelny znacky) a na tech ty auta stoji a stoji a kolona se sune a sune ... jo neni nad to si to sam prozit every day ve svym aute. Ty socialni silaku ;-D

0/0
17.10.2007 18:01

Yman

tram

Tuto tramvaj konstruovali asi pro jiné účely, než pro přepravu cestujících v Praze. Staré dobré, i když těžké tramvaje, jsou asi tak 100x praktičtější, než tento jezdící nesmysl.

0/0
16.10.2007 17:50

Jiri

To snad neni pravda

Ani jsem neprecetl cely clanek, staci, kdyz autor napise, ze "Další rozdíly běžný cestující nepostřehne" a vim, ze ten v teto tramvaji nikdy nejel.  Pokud se tento typ tramvaje blizi, vzdycky pockam na dalsi.  Mackat se nebudu.

0/0
16.10.2007 17:31

czechian

Tram 3000 Bruxelles

Doporučuju DP nakoupit spíše bruselskou Tram 3000/4000 od Bombardiera. R^ Jezdí téměř neslyšně i přes vymlácená křížení, koleje ve vzduchu atp. R^ Je kompletně nízkopodlažní. R^ Má skvělý design. R^ V interiéru je méně sedadel, ale daleko více místa. Viz.: http://archief.mivbreiziger.be/3000.html

0/0
16.10.2007 17:17

zorro007

Proč se divíte?!

Lidičky, neblázněte, vždyť auta značky Porsche jsou tím také známa - zvenku hezká, ale málo dveří a málo místa uvnitř. Možná by pro příště byla lepší tramvaj Audi nebo Volvo ;-D

0/0
16.10.2007 16:17

Jenda

Nelíbí se mi uspořádání sedadel

Nepraktické upspořádání sedadel v přední části - málo místa a při chůzi vám vadí nohy protisobě sedících. Podivná šíře příčných sedadel - ani ryba ani rak - je to 1 a 1/5 sedadla ?! 

Celkově méně prostoru neš ve starých tramvajích.

0/0
16.10.2007 14:53

chodec

Jak tu mnozí můžete chválit "design",

když má tramvaj tak zmršenou čelní masku - zcela pomýlené šikmé okno a další prvky na bocích. Proti tomu je např. Kaplického knihovna navýsost povedenou a oku lahodící "designérskou" kreací ...

0/0
16.10.2007 14:45

corason

Hruza

 Tramvaj do který se vejde o polovinu míň lidí než do klasický. Navíc ulička do který se nikdo nevejde když na proti sobě sedí dva lídé. Fakt nevim kdo si tohle vymyslel. Hlavně že jezdíme Porshem :-©(Y);-ORv[>-]

0/0
16.10.2007 14:29

dopravopat

Re: Hruza

Ulička je tam úzka kvôli kolesám, ktoré by inak trčali a bolo by nutné spraviť nad ne schodík. Takto je tam síce schod iba jeden, ale pri rozchode 1435 mm ulička nebude širšia ako 1,4 metra. To je aj dôvod, prečo sú tie pozdĺžne sedadlá tak ďaleko od bočnice a trčia do interiéru. Úzkorozchodná verzia tam má o jeden schodík naviac a dá sa tam pohodlne prejsť aj keď sedia ľudia oproti sebe. Foto:

http://imhd.sk/ba/index.php?img=19203&typ=gm

Pražská 14T mala mať z politických dôvodov iba jeden schod. Ináč by to v nej mohlo vyzerať rovanko ako na tejto fotke. Lenže to by potom už vôbec nebolo nízkopodlažné. Lenže ono to aj tak nie je. Pre porovnanie, takto vyzerá Cityrunner na 900 mm rozchode:

http://www.imhd.sk/transport/index.php?img=20489&typ=gm

http://www.imhd.sk/transport/index.php?img=20490&typ=gm

0/0
16.10.2007 14:41

cestujiciX

Jizda touhle tramvaji je za trest!

I kdyby ta tramvaj mela nejlepsi design na svete, pohodli cestovani se preci jen meri spise velikosti vnitrniho prostoru. Tou tramvaji jsem musel jet jednou a vickrat uz do ni nevlezu. Hrozen lidi u dveri a ulicka siroka na JEDNOHO cloveka! Navic, kdyz chce vystoupit sedici, lide v ulicce musi ulicku opustit a namacknout se do hroznu u dveri. Hrozen u dveri musi vystoupit a pak zase nastoupit. A takhle je to na kazde zastavce! Peklo!

0/0
16.10.2007 14:03

Flynn

Re: Jizda touhle tramvaji je za trest!

No ale hlavne ze ridic ma prostor ;-D

Alespon vime, proc je taoto preprava pojmenovana Prazska HROMADNA doprava.

0/0
16.10.2007 14:05

Flynn

Re: Re: Jizda touhle tramvaji je za trest!

Pardon, Prazska HROMADNA Poprava ;-D

0/0
16.10.2007 14:27

optifree

Re: Re: Re: Jizda touhle tramvaji je za trest!

Se rád posloucháš co? V diskusi nějakých 90 příspěvků a každej třetí je tvuj ;-D Jdi se třeba projít ven, je tam krásně. A jasný že hromadná poprava a nová tramvaj smrdí a všichni jsou nýmandi a všechno to stojí za nic - ještě že máme tebe a všemu rozumíš R^

0/0
16.10.2007 14:39

nn

Spatne resene

Tyto tramvaje asi navrhoval nekdo, kdo nikdy nejel tramvaji. Jak jinak si vysvetlit, ze drzadla pro stojici cestujici jsou az nad (temer za) hlavami sedicich po strane tramvaje, takze stojici cestujici jsou svymi brichy navaleni na sedici...Rv

0/0
16.10.2007 13:37

Flynn

Re: Spatne resene

Tulit se takto ke mne nejaka mlada a fesna dama, nezlobil bych se. Bohuzel tomu tak nikdy neni ;-D

0/0
16.10.2007 13:44

wildge

Polska Vratislav

je hlavne tak silene mesto, ze nejake nove tramvaje ji vubec nepomuzou. Dokud nebude mit obchvat od Nachoda na Varsavu, tak doprava v nem bude nocni i denni murou.

0/0
16.10.2007 13:21

Berda

Celkem hruza

Ta tramvaj je fakt celkove nic moc: hluk, malo mista uvnitr, spatne  usporadane sedecky, spiclovaci kamery... Rv

0/0
16.10.2007 12:51

Flynn

Re: Celkem hruza

Ano, design je opravdu asi to jedine, v cem je tato tramvaj dobra.

Hlucna - piskava, nepohodlna, uzka - to je to, co mi jako cestujicimu vadi. pokud mohu, jedu radeji jinaci, coz mi u l. c.9 ve spicce necini problemy - intervaly 4 minuty se daji prezit. At si uziva taky nekdo jiny.

0/0
16.10.2007 12:56

MA

Je to křáp

Je to nejhlučnější tramvaj co po Praze jezdí. Zvukem připomíná náklaďák plnej šrotu. To drnčení je hrozný, nechápu jak něco takového můžou pustit do provozu.:-©:-©:-©

0/0
16.10.2007 12:49

Flynn

Re: Je to křáp

Kdyz namazes ty spravne tlapicky, muzes asi vsechno. Jo, zvuk je hrozny - pripomina mi, jako by se kazdou sekundou mela rozpadnout.

0/0
16.10.2007 12:57

p

Re: Je to křáp

Zajímavé je, že stejně řinčely prototypy nepovedeného pokusu ČKD o moderní tramvaj RT6N1. Že by převzala Škoda how now? Tramvaj ČKD byla vevniř lépe uspořádaná, škoda zase alespoň jezdí ;-)

0/0
16.10.2007 14:06

Svejk

hezky clanek ....

..... a take titulek clanku je docela povedeny !

0/0
16.10.2007 12:46

Flynn

Re: hezky clanek ....

opravdu je to hezky PR clanek. Otazkou je, divat se na to a stromem Zivota je v tom jezdit.

Stejne nepohodlne a nesikovne jak "nove" vozy metra..

0/0
16.10.2007 12:58

Honza

Jezdi

mi to 10m kolem oken a dělá nejvetší kraval ze vsech co to jezdi.A uvnitř je tak strašně málo místa,že ten co to vymyslel snad nikdy nejel v Praze tramvají. Z venku je docela hezká.

0/0
16.10.2007 12:33

Flynn

Re: Jezdi

Omyl - ten NIKDY NEJEL ZADNOU tramvaji. Se slzou v oku vzpominam na 30 let stare T3.

0/0
16.10.2007 12:59

Pepa Nos 6.

Jak se vyrábí tramvaj nejen pro Prahu

Za prvé: děkuji autorovi za pěkný článek.R^

Za druhé: děkuji přispívajícím za (zatím) poměrně apolitickou a tímto docela kvalitní diskuzi. I tady se člověk dozví informace navíc, které se běžně nedozví.R^

0/0
16.10.2007 12:31

Flynn

Re: Jak se vyrábí tramvaj nejen pro Prahu

Treba ze "navrch huj, vespod fuj...?" ;-)

0/0
16.10.2007 13:00

Stíhací bombardér Havel

rachotina

na co je super technika, když to dělá kravál jak železářství na žebřiňáku. Starý tramvaje jsou mnohem tižší. :-©

0/0
16.10.2007 12:27

TraI

největší prohřešky 14T

!14T má tragicky zastaralé podvozky (ve střední části dokonce snad pevné, což dál ničí tramvajové tratě)

!14T je hlučným "železářstvím na pochodu"

!14T vyvinutá pro "nové tisíciletí" je jen z ploviny nízkopodlažní

!14T má první dveře pro cestující až několik metrů od čela vlaku

!14 T v částech vozů, kde jsou sedačky proti sobě nenabízí komfort cestujícím natož možnost průchodu - důvodem je 20 cm na každé bočnici za sedadly, které pak citelně chybí v "chodbičce" - mělo být konstrukčně jinak

0/0
16.10.2007 12:02

jája

Re: největší prohřešky 14T

abyste se tady z toho všichni nepoto... :) budte rádi že je čim jezdit a furt si nestěžujte, že tě tlačí sedačka tamhle a páčka zase tuhle.

0/0
16.10.2007 12:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.