Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bude Google černý? Možná ne, ale ušetřilo by to mnoho energie

Obyčejný Google je skoro celý bílý. Nápadu počernit jej, a ušetřit tak miliony watthodin ročně, se chytili nejen nadšenci, ale i sama společnost Google. Jde podle ní hlavně o propagaci šetrnějšího zacházení s energií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gaspadlo

prase v zite

v readers digest jsem si cetl o pracovnicich v googlu.. hehe maj dobrej plat a googlu jim poskytuje bydleni a jidlo v dobry kuchyni je to jako by byly nekde na dovolene... mohou se opalovat na plazi a pracovat na notebooku :-) no nekdo se hold ma:-P

0/0
29.2.2008 20:07

Gaspadlo

CeSkY cErNoCh

ten blackle nepodporuje cestinu...

http://jabago.com/czech_black_google/

zkuste tohle je to good cerny vyhledavat ve stejne enginu googlu blackle je na (Y) :)

0/0
29.2.2008 19:10

Antichipka

souhlasím

Souhlasím s tmavším pozadím Google.

0/0
29.2.2008 2:45

das

ne

ja hlavne myslim ze to je dobrej marketingovej napad a nekdo si na tom namastil kapsu................................. ale google cernej nikdy nebude protize nejprirozenejsi barva pro oci je bila

0/0
30.11.2007 16:48

Gaspadlo

Re: ne

no nepritazlivejsi... kdyz uz te po dlouhym dnu trochu palej oci tak cerna na monitoru je pro tebe jak pohlazeni :P

0/0
29.2.2008 19:13

Kohn

ještě dodám:

Ono je víc takových "nesporných" tvrzení. Třeba o telefonování. V USA telefonuje v autě každý a nikdo kvůli tomu nebourá, tudíž ani nikdo nezkoušel to zakazovat.

0/0
7.11.2007 11:52

Zvedavec

Blackle.cz nebo blackle.com

Zajimal by me pomer ceskych uzivatelu, kteri uzivaji jako setrnejsi vyhledavac www.blackle.cz [>-] nebo blackle.com. Chtelo by to nejakou anketku, vite nekdo o nejake?

0/0
7.11.2007 0:43

Zvedavec

Re: Blackle.cz nebo blackle.com

Jeste k tomu rozdilu mezi blackle.cz a blackle.com. Ted se divam, ze to neni jenom v jazyce, ale ze Blackle.cz ma misto obrazkoveho nadpisu text, takze navic pri kazdem zobrazeni usetri 4,5kB dat! Stahovani dat predpokladam take spotrebovava energii, takze www.Blackle.cz by podle meho mel k uspore prispivat vic. Co myslite?

0/0
7.11.2007 0:48

merope

Re: Re: Blackle.cz nebo blackle.com

Jednoznacne www.blackle.cz . Ale proc nepouzivat rovnou google.cz, he? Zas takova uspora to blackle zas neni, nebo je? Co ty vis ....

0/0
8.12.2007 16:44

Bjura

Re: Re: Blackle.cz nebo blackle.com

To já osobně používám www.abcbot.com který vás automaticky přesměruje na www.abcbot.com/cs/ v češtině. Líbí se mě u něj lišta s nejnavštěvovanějšíma českýma stránkama. U jiných jazykových verzí je to stejné. ;-)

0/0
4.1.2009 14:34

kdosicosi

a co oči

Zkusili jste si už někdy číst něco na černém pozadí?

myslím, že to není dobrý nápad

0/0
5.11.2007 21:44

mamartin

Re: a co oči

bezne ctu na mobilu eBooky a davam si bilej text na cernym pozadi... pride mi to lepsi... nepali to tolik do oci...a navic mam jas na 50% coz je nejmin a pokud zrovna nesviti slunicko na display tak to staci:-)

0/0
6.11.2007 8:25

Honza

Lépe počítat

Pokud 750 MWh podělím 365 dny a 24 hodinami jsem na 86 kWh, což je jedna malá vodní elektrána. Což v celosvětové energetice je tedy opravdu velká úspora.

0/0
5.11.2007 16:59

mamartin

Re: Lépe počítat

mno kdyz si vezmu ze ta elektrarna bezi jenom kuli tomu aby lidi mohli mit bili pozadi u jedny konkretni stranky tak je to sakra hodne... jinak teda jsem samozrejme spis pro jiny zbusoby uspor

0/0
6.11.2007 8:32

simp

Firefox

"Uživatelé prohlížeče Opera zase mohou nastavit vlastní mód prohlížení

(Author mode) na High Contrast (W/B) a docílit podobného efektu."

Lze docílit podobného efektu i ve Firefoxu pomocí některého z rozšíření? Mám ho raději než Operu, jsem na něj již zvyklý, ale toto neumí. A na čtení mi to připadá skutečně lepší (o úsporu tolik nejde, mám LCD)

0/0
5.11.2007 15:56

Petr KOLIn

Wiki

Co na to wikipedia? :-)

0/0
5.11.2007 10:57

yakub

:-)

Usetrilo by se energii, kdyby kazdy kdo tu diskutuje prestal diskutovani a vratil se ke sve praci, protoze pak bude moci drive vypnout monitor, pc, zhasnout v kanclu, vypnout radio a jit domu...a tim se panecku usetri energie !!!

0/0
5.11.2007 10:41

norbu

Je to hlupost...

Podsvietenie LCD monitora je stale.A je jedno aka je na nom zobrazena farba.:-) V buducnosti ked bude diodove podvietenie LCD bude sa automaticky na tmavych miestach podsvietenie vypinat...

0/0
5.11.2007 10:30

Milford

Re: Je to hlupost...

Asi sis nevsim, ze se v clanku pise o CRT. ;-)

0/0
5.11.2007 11:11

:-)

Vypnout

A co takhle monitor vypnout? Docílí se bezkonkurenčně nejlevnějšího černého pozadí na CRT, LCD a ještě nevím čem dalším...;-)

0/0
5.11.2007 10:21

Fish

Black Google

http://black-google.blogspot.com/  tradááá :)

0/0
4.11.2007 13:26

Tony

hm

kdyz uz konecne lidi pochopi, ze takove setreni energie je zpatecnicke a zacnou se vic soustredit na jeji ziskavani. Vsude kolem je energie vic nez je treba, jen na ni dosanhout, ale ne, my budeme barvit stranky na cerno.

Rv

0/0
3.11.2007 22:25

nasababy

Google je i bily ekologicky,

jelikož nám necpe všelijaké blikavé smetí jako třeba Seznam.cz nebo iDNES.cz. Technologie jako treba jedna s velice prihodnym jmenem SHOCKwave, ale i jine flashe nás nejenom obtěžují, odvádějí od pozornosti, zdržují a dělají nám jinak pěkné stránky nepřehlednými, ale tyto flashe si i ukusují nemalé množství procesorového času. Po té, co jsem si nainstaloval flashblocker, dá se po pár minutách klidného čtení zpráv dokonce i bez popálení udžet ruka na klávesnici mého notebooku a výdrž v akumulátorovém provozu se prodloužila o 70 minut. Ať udělají flashe ne pouze černé, ale BEZBARVÉ, neviditelné...

Navrhuji anketu:,,Změnili byste váš portál za jiný s méně flashi?"

0/0
3.11.2007 11:32

Homer1

Re: Google je i bily ekologicky,

Mozilla Firefox, AdBolckPlus plugin (vyjímečně občas spouštím i firewall zoneAlarm).

Co jsou to ty reklamy??? :-)))

0/0
3.11.2007 22:30

Sakra

Re: Re: Google je i bily ekologicky,

Reklamy jsou neco co mas konzumovat. Snaz se vydelavat co to de a taky utracet ... jinak si socka. Reklamy slouzi k tomu aby vydelali penize a zaplatili (pokud je stesti a dari se) cas pracovni cas stravenych na webech ktere ty mas moznost cist zadarmo. Takovehle kteri kritizuji reklamy (ale to co je vsechno na webu zadara berou jako samozrejmost) ... tohle mam fakt nejradsi :(

0/0
6.11.2007 19:18

Michal

Když "ekologicky" argumentují nevzdělanci..

.. vznikají hlouposti, jako jsou už v podstatě tohoto článku. Ale co mě děsí, že na 3 stranách diskusí se tady lidi vyblebtávají o očích, ekologii a bůhvíco, ale skoro nikdo nechápe, že úspora energie bílým písmem na černém pozadí JE BLBOST.

    CRT obrazovka musí mít trvale běžící žhavení, jako každá elektronka. LCD panely jsou podsvíceny trvale. Plazmové obrazovky se jako monitory nepoužívají.

Pak se tu někde někdo vyžvejkl, že k zhasínání bodů na LCD je třeba energie - jenže polarizace tekutých krystalů se natáčí napětím, tedy s minimálním proudem = minimální spotřebou el. energie.

Večerním zhasínáním části světel Kaliforňané taky ničemu nepomůžou. Víc by pomohlo, kdyby si nemontovali klimatizaci pomalu do každé kadibudky - to je v té oblasti hlavní žrout proudu.

A co by byla největší úspora?. Kdyby se mohla snížit kapacita diskových polí v serverech, na nichž jsou uloženy takové boží hovadiny, jako produkuje onen "Bostonský blogger Mark Ontkush".

0/0
2.11.2007 23:41

Lachim

Re: Když "ekologicky" argumentují nevzdělanci..

-LCD blikají někde kolem 200Hz a řada modelů používá dynamické podsvětlení (contrast upfactor)

-overdrive = argument o nízké energii neplatí

-u příchozí OLED technologie se opět naplno projeví šetřivý jev "černé barvy".

+klimatizace etc.

Ale řešit google je stejně blbost, veškeré apikace tak i samotný systém (linux i windows) jsou jak každý vidí na vlastní oči světlé víc než dost, kde to jen jde používá se na podklad bílá (votuzeři kteří to mají jinak jsou zanedbatelná menšina). Tak o čem se bavíme ?

0/0
3.11.2007 10:16

Meda.Brundibar

Re: Když "ekologicky" argumentují nevzdělanci..

Máte ve výčtu pár dost podstatných nepřesností:

1) Plazmová obrazovka "žere" nezávisle na scéně (výboj se jen pro tmavé body schovává) a to dost (bezkonkurenčně nejvíc)

0/0
4.11.2007 17:23

Meda.Brundibar

Re: Re: Když "ekologicky" argumentují nevzdělanci..

2)

U CRT obrazovky jsou největšími žrouty

  1. vychylování a korekce geometrie (spotřeba nezávislá na jasu, ale

závislá na tvaru obrazovky - plochý, krátký a velký monitor s velkým

roylišením = nutnist silných korekcí; přes 50%)

0/0
4.11.2007 17:30

Meda.Brundibar

Re: Re: Re: Když "ekologicky" argumentují nevzdělanci..

  2. Generování a urychlování elektronového paprsku (=jas, příliš nezávislá na tvaru obrazovky; 30..50%)

  3. Elektronika zpracování signálu a ovládání monitoru (závislá možná na rozlišení, zhruba 5W)

  4. Žhavení (u všech prakticky stejné, zhruba 3..4W)

0/0
4.11.2007 17:30

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: Re: Když "ekologicky" argumentují nevzdělanci..

Absolutní nesmysl, plasma má spotřebu plně závislou na jasu a pokrytí obrazu. Zkusite si sám změřit, nebo si nalistujte Článek na Technet.cz, kde jsme to změřili za vás.

0/0
5.11.2007 16:50

Phanosh

Naprostý nesmysl

Klasické CRT monitory jsou dnes vzácné. LCD display má vždy navlas stejnou spotřebu, bez ohledu na to, jestli zobrazuje černou, nebo bílou. Kdo si toho ještě nevšiml, měl by se nad sebou zamyslet.

0/0
2.11.2007 23:24

honzakrivka

Re: Naprostý nesmysl

stejně tak je naprostý nesmysl tvůj příspěvek - LCD monitory mám tak akorát v práci, ale každej kámoš nebo člověk, o kterým vím, že má PC, má doma pořád CRT monitor...

0/0
3.11.2007 8:43

Fox_VK

Re: Re: Naprostý nesmysl

musím souhlasit - jí teda mám LCD doma ale většina má CRT-čko

0/0
3.11.2007 10:36

me2di

rysuju a mam cerny pozadi na vsech rysovacich programech

neboli me z toho oci

0/0
2.11.2007 10:19

Mishack

Cerny google? ...

http://www.googoth.com/ ;-)

0/0
2.11.2007 8:43

Dromy

aha, to jsem netušil

no tak takovou volovinu jsem už dlouho nečetl, jak může černé pozadí šetřit energii na LCD monitoru (který je v současnosti asi už nejpoužívanější)? Podsvícení přece jede pořád na stejný výkon, jen se před ním zatmaví pixely, takže úspora je naprosto nulová. Na CRT to má vliv, jenže je to celkem minimální, pokud bude jen úsek obrazovky černý (a to bude, neb okno s googlem není fulscreen), bude spotřeba nižší možná o nějaká bídná procenta. Nehledě na fakt, že na google vlezu, vyhledám, a zase vypadnu. Nevím proč bych čuměl hodinu na výsledky vyhledávání..

0/0
1.11.2007 20:41

Maxx

Re: aha, to jsem netušil

Precti si lip clanek ...

0/0
2.11.2007 16:19

bílý google

černý google

třeba sníží počet uživatelů, a pak jim dojde, že tahle propaganda je na pytel

0/0
1.11.2007 19:21

repulsive

náročnost černé

některé technologie LCD monitorů (PVA, MVA) jsou dělány tak, pixel žere proud když je černý, naopak, když je bílý, je vypnutý..

0/0
1.11.2007 17:57

SZYslak3

no comment

Nikdo na svete neplytva elektrinou tolik jako Americani, takze mi ta snaha prijde trosku zbytecna ;-D

0/0
1.11.2007 17:42

in4mator

černé na šedém

Podle odborníků se nejlíp čte černý text na šedém pozadí, a proto mám

vzhled všech důležitých programů takto nastaven (total cmd, dc++, ...)

0/0
1.11.2007 16:43

repulsive

Re: černé na šedém

ptáte se odborníků také, jestli vám oběd chutnal a jestli se vám chce čurat nebo kakat ?

0/0
1.11.2007 17:51

in4mator

Re: Re: černé na šedém

Ne to ne. Zapomněl jsem uvést, že toto nastavení barev jsem měl už předtím než jsem si přečetl ten odborný článek. Přišlo mně jako nejpříjemnější, i když je fakt, že je trochu nudné...

0/0
1.11.2007 18:00

PájaZítra

Jedině černé na bílém!

Ačkoli vidím dle optiků dobře, vadí mi na obrazovce černé pozadí a bílý text. A vadilo mi to kdysi dávno i v časopisech (Mladý svět, Květy), když byly články v podobě bílé na černém. Z takového mi "přechází zrak", písmenka tancujou, rozostřují se, slzí mi oči a prostě se mi to blbě čte, stejně tak v moderní době stránky s tmavým/černým pozadím a světlým/bílým textem, a že jich je požehnaně. Jednou jsem narazil na extrém - černé pozadí a tmavošedý text - autor stránek měl asi těžce vyšinutý vnímání...

0/0
1.11.2007 15:50

Franta

DRM eco-terror

Kdyby se prestali pouzivet veskere DRM technologie a ochrany secure/star shit tak se usetri daleko vice energie;-D

Si vemte ze kazda takova "chranena" PC hra (kterych se prodavaji statisice az miliony od jednoho titulu) zbytecne roztaci DVDmechaniku pri kazdem spusteni... Vlastne pirati diky tomu ze upravuji programi tak aby nebylo potreba pri kazdem spusteni vkladat original disk setri zivotni prostrediR^

0/0
1.11.2007 15:11

czechian

Ekolog?

To je typický přístup ekologů. Šetřit přírodu ze zdrojů/komfortu ostatních. Přitom by enviromentálnímu cíli přispěl více, kdyby svůj zastaralý CRT monitor vyměnil za LCD. Tam je spotřeba při černé i bílé srovnatelná. Jenže módou je vychovávat ostatní a skrývat vlastní "prohřešky". Typickým příkladem je Al Gore, který nabádá lidi ke svícení svíčkou a sám má spotředu energie janko menší město. :-© Enviromentalismus v praxi. ;-O

0/0
1.11.2007 14:30

Dromy

Re: Ekolog?

spotřeba není srovnatelná, je naprosto stejná. CRT za LCD na desktopu neplánuji vyměnit proto, že LCD zdaleka nedosahují kvalit kvalitního CRT monitoru (rozuměj Sony Trinitron). LCD mám plný zuby už na noťasu. Už aby přišlo OLED, to bude jiný kafe..

0/0
1.11.2007 20:45

Blackulla

Re: Re: Ekolog?

Dromy: zhasni lampičku a jdi spát, meleš nesmysly.

1) Můj starý monitor 17" bral 60W, nový LCD 17" bere 40W. Jinak naše  Sony Trinitron 21" v práci si berou 150W, monitory EIZO 21" si berou 70W. Prvni si ověř co meleš než tu budeš kecat nesmysly.

2) Sony Trinitron že je kvalitní monitor? ;-D nebral bych si ho ani zadarmo. Kupoval se před X lety u nás ve firmě. Zhruba 50 kousků. Máme jich více verzí ale nejčastěji ve velikosti 21" kvůli modelování. Více než polovina už byla v servisu a i tak jde na většině poznat v rozích obrazu rozcházející se barvy, světlemodré šikmé pruhy přes celý obraz a pod. Tento měsíc jsme je zhodou okolností VŠECHNY vyměnili za 21" LCD monitory samsung, to je úplně jiné kafe.

Dromy, prosím tě radši už mlč a nemel nesmysly. Rv

0/0
2.11.2007 7:10

Meda.Brundibar

Re: Re: Re: Ekolog?

LCD se spotřebou pod 70W abys hledal... Neříkam, že neexistujou, doma na stole jeden mam, ale musel jsem ho chvilku shánět. Hint: Spotřeba roste exponenciálně s "pozorovacím úhlem" (dáno útlumem světla při průchodu "filtrem", co úhel rozšiřuje, je tak nutné silnější podsvícení)

0/0
4.11.2007 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.