Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zaručených deset rad pro nakupování přes internet

Nákupem přes internet můžete mnohdy ušetřit čas i peníze, jejich největší výhodou však je šíře výběru a možnost porovnávat nabídku s konkurencí. Čtěte, jak poznat dobrý obchod a zařídit, abyste dostali skutečně objednané zboží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iva

PODVODNÍCI

Jsou to podvodníci, objednala jsem foťák - uvedený že je skladem. Objednala jsem, zaplatila a nic. Za 4 dny došel e-mail, že není skladem a bude za 8-10 dní. Potom přišel e-mail že už ani nebude, že se přestal vyrábět. Napsala jsem ať vrátí peníze. Napsali mi, že mi blahopřejí, že částku 4.491,-Kč mi připsali na Pix pokladničku a že při dalším nákupu z ní můžu čerpat. Totální výsměch. Napsala jsem, že chci penize zpět na můj účet. Dnes mi naspali, ať pošlu číslo účtu a že po strhnutí slevového kodu 161,-Kč mi je vrátí. Opět výsměch, žádnej slevovej kupon jsem neměla. Výsledek - objednáte zboží, po 10 dnech se dozvíte že nebude a když chcete vrátit peníze, vrátí vám méně ? Pokud to nevrátí do konce týdne, podám žalobu.

0/0
9.2.2009 13:36

Monika

Re: PODVODNÍCI

Mám stejnou zkušenost pouze s tím rozdílem, že na peníze čekám od 19.12., kdy mi napsali, že mi je posílají!!! ;-€

0/0
9.2.2009 16:33

Jarda

Pixmania NEDOPORUČUJI

Co dodat měsíc dluží peníze a to tvrdí jakou maj garanci zboží,pozor vyžadují smlouvu za příplatek nějakých 10% z ceny výrobku jako že vám vrátí peníze v případě nespokojenosti do 14dnů, čtrnáct dnů a nejsou schopni ani poslat zpět peníze a to je to mají ekonto!!    Vše možno dokladovat!!!

NEDOPORUČUJI !!!!!!!!!!!!!!!!:-©

0/0
7.1.2009 19:30

zpraku

ja zaplatit v zahr. e-shopu přes kreditku ??

Chtěl jsem si objednat zboží z jednoho britského e-shopu, ale chce to po mě platit kreditkou. Víte někdo jak na to?

0/0
2.12.2008 21:05

sungolf

zahračniční obchody

Tipy na nějaké zahraniční netové obchody se spolehlivou dodávkou do ČR...?

0/0
16.11.2007 13:36

Sick

Re: zahračniční obchody

Ze zahranici neobjednavat, jsou tam jine podminky (reklamace atd.). Objednavat pouze pokud nepocitam s tim, ze bych to pak reklamoval. tzn. pokud se to vyknedli, ze si poridim novou vec.

0/0
26.11.2007 7:18

aloha

vracení zboží

Věta uvedená v článku "Nezapomeňte, že do čtrnácti dní po doručení zboží máte nárok na odstoupení od smlouvy, tedy můžete zboží odeslat neporušené zpět na adresu obchodu a obchod vám musí vrátit peníze" není až tak pravdivá. Zboží zakoupené na dálku (tedy i přes internet) lze vrátit do 14 i v takovém stavu, který odpovídá běžnému opotřebení.

0/0
9.11.2007 12:23

marty

názor ...

zdarec lidi, už jsem nakoupil přes net dost věcí a zatím jen pozitivní zkušenosti . platím předem převodem a zatím žádný problém s dodáním . 2x jsem měl problém se zbožím, které zcela neodpovídalo popisu, z toho 1x kasa.cz a po vysvětlení okamžitě vrátili kupní cenu . 1x erosstar.cz a také vrátili kupní cenu . . . myslím, že to chce věnovat tomu čas (pokud ho nemáte, tak asi vyděláváte tolik, že čas je pro vás dražší než peníze) a poohlédnout se jak po zboží, srovnání, cenách, recenzích uživatelů, dostupnosti obchodu (možný osobní odběr) a najdete optimální variantu . . . způsob nákupu přes net je naprosto super, protože máte možnost prakticky neomezeného výběru, kdežto v klasickém obchodě vám prodavač (majitel) nabídne, co zrovna má a bude se to snažit prodat (0% šance na porovnání) . . . a dobrý tah je, vybrat na netu, vyzkoušet v kamenném obchodě, koupit přes net  . . . omlouvám se za tento postup dobrým klasickým prodejcům, ale "pokrok nezastavíš" . . .

0/0
9.11.2007 11:59

Stuba

Levnejsi cena

Neni pravda jak se pise ve clanku ze se da usetrit pouze na zbozi od 10000 a vys. To vubec neni pravda. Da se usetrit i na zbozi za 500 pocitam-li i dopravu.,Jen je potreba poradne hledat.

0/0
9.11.2007 8:25

Glumik

Kupuji prakticky vše na internetu

Bydlím na totální samotě a tak kupuji prakticky vše přes net:

Lednice, mrazák, pračku, traktůrek, motorovou pilu, sekačku, auto, knížky oblečení, boty, částečně trvanlivý potraviny plovoucí podlahu, mobily, dlažbu, lustry, pneumatiky, televizi, satelit, lino, vybavení dílny, Osadníci z Katanu ;-) ... Prostě vše. Zásadně platím převodem, protože nechci podporovat toho molocha Českou poštu. Dovezou mi to až domů, odvezou starej přístroj, prostě je to paráda. nikdy žádnej problém.

0/0
8.11.2007 13:30

zákazník

různé obchody - jeden provozovatel

a nejlepší jsou obchodníci co provozují 10 obchodů, myslí, že to nikdo neprohlídne a mají různý ceny a služby na každým obchodu... třeba mall.cz + korunka.cz + az-elektro.cz nebo třeba mironet.cz + elektroraj.cz nebo patro.cz + nakupnasplatky.cz + hyperobchod.cz , lidi si pak myslí, že našli nový obchod, ale ve skutečnosti je to stejná parta

0/0
8.11.2007 11:11

Nargilé

Re:

Je to tak, to si ušeřil na poštovným....:-/

0/0
8.11.2007 9:42

Nargilé

RE:

Je to tak. A to si ušetřil na poštovným... :-/

0/0
8.11.2007 9:41

Nargilé

Experti II.

Tak jsem se tam po týdnu (ještě neuplynula 14 denní lhůta od doručení) vrátila s vytisklým zákonem pro ochranu spotřebitele. ;-) Arogantní prodavač při šacování krabic mě vyslechl a řekl, že sem tu kartu stejně dávala do mobilu (to nebyla pravda, jak bych mohla když ten můj byl na šrot) a tudíž ji pošlou na přetestování a že to poznaj!;-€ A oháněl se právníkem. ;-O Kartu jsem jim tam nechala a teď už mám peníze zpět na účtě. Ufff :-P Tak bacha na neseriózní jednání. Levný neznamená seriózní.

0/0
8.11.2007 9:15

Nargilé

Experti I.

Koupila jsem paměťovou kartu ve vyhlášeném obchodě expertshop.cz, jenže než dorazila, rozbil se mi mobil. Tak jsem ji šla (přímo na pobočku v Práglu, která je vedle nočního klubu :-P), co nejdříve reklamovat, a bylo mi řečeno, že rozbalené zboží nechtějí zpět. (Y)

Ale jak jsem to měla vyzkoušet ve 14 denní lhůtě, když ta je právě k vyzkoušení, tak abych neporušila obal?????????

Doporučil mi, abych ji někde prodala.;-O Za kartu MicroSD 2GB za 800 mi chtěli dát max. 300.Rv

0/0
8.11.2007 9:15

e-obchodnik

Re: Experti I.

No a? Pokud kartu prodavaji za 800, tak je to vcetne DPH (takze 672 bez DPH), takze jejich nakupni cena bude tak cca 450 bez DPH, kdyby ji koupil od Vas (tedy predpokladam neplatce DPH, tak bude muset DPH domerit), takze ji od Vas koupi za 300 (z ucetniho hlediska bez DPH), ale je samozrejme rozbalena (predpokladam bez obalu atd.).

Jinak samozrejme Vase pravo na odstoupeni od kupni smlouvy nesmi poskodit, ale pozor, pokud neni vraceno zbozi v puvodnim kompletnim stavu, tak nemusi prodejce vratit celou castku, takze spravny postup by byl takovy, ze odstoupeni od kupni smlouvy probehne a vy dostanete ponizenou castku.

0/0
8.11.2007 11:04

aloha

Re: Re: Experti I.

Bohužel (nebo bohudík?) nemáte pravdu. Zboží může být vráceno ve 14 denní lhůtě i ve stavu, který odpovídá běžnému opotřebení (tedy zcela jistě i stav, kdy je paměťová karta vyzkoušena a její obal již zlikvidován spotřebitelem). zaplaťpánbůh za české předpisy na ochranu spotřebitele [>-]

0/0
9.11.2007 12:27

Iva

Re: Re: Experti I.

Vy jste vyčůranej! Samozřejmě vrátíte celou částku, jinak se budete potýkat s problémy.

0/0
10.11.2007 20:44

Marteen

Lhuta vraceni penez

Kdyz nakupuju pres e-shop, plati lhuta 14 dni na vraceni penez. Kdyz si dam zbozi poslat na prodejnu a vyzvednu si ho tam osobne, plati ta 14-ti denni lhuta taky? :-/

0/0
8.11.2007 8:16

Nargilé

Re: Lhuta vraceni penez

Ne, když si ho vyzvedneš na prodejně tak ho tam máš rozbalit a vyzkoušet si ho. Víz zákon na ohcranu spotřebitele. ;-)

0/0
8.11.2007 9:17

Marteen

Re: Re: Lhuta vraceni penez

Takze kdyz nakoupim pres e-shop a zvolim zpusob dodani "Vyzvednuti na prodejne", tak uz to vlastne neni nakup pres e-shop? Uz to ma jina pravidla? Rozumim tomu dobre?

0/0
8.11.2007 9:36

Iva

Re: Re: Re: Lhuta vraceni penez

Je to nákup přes e-shop. Ale pozor, někteří takyobchodníci se chtějí v vyvlékat ze svých povinností a kličkují.

0/0
10.11.2007 20:46

rcorp

Re: Lhuta vraceni penez

Platí. Na způsobu předání zboží nezáleží, podstatné je, jestli byla smlouva uzavřená osobně nebo dálkově.

0/0
8.11.2007 9:43

e-obchodnik

Re: Re: Lhuta vraceni penez

Ani COI na toto nema jednotny vyklad (mame od COI oba vyklady pisemne!!! - kazdy kontrolor ma svuj vyklad). Smlouva totiz pri osobnim odberu muze vzniknout az pri zaplaceni a tim i prevedeni vlastnickych prav, do te doby je smlouva oboustranne nevymahatelna, protoze i zakaznik muze prijit a rict "ten mobil je cervenejsi nez na obrazku" a i kdyz ho na prodejne cely rozbali, roztrha obaly a cely ho opatla a nevezme si ho tak nemuzete vubec nic...

0/0
8.11.2007 11:01

Marteen

Re: Re: Re: Lhuta vraceni penez

Dobre, ale snad je to nejak stanoveno zakonem - na ktery typ nakupu je a na ktery neni 14 dni na vraceni zbozi (samozrejme za dodrzeni vsech podminek - zbozi kompletni a neposkozene). Me jde o to, ze pokud si vyzvednu zbozi na kamenne prodejne nejakeho e-shopu, tak jestli je to stale prodej pres e-shop a tedy bezi okamzikem prevzeti 14-ti denni lhuta na vraceni (je to odstoupeni od smlouvy?).

0/0
8.11.2007 12:25

e-obchodnik

Re: Re: Re: Re: Lhuta vraceni penez

Jak pisu, COI na to nema jednotny vyklad a obecne se predpoklada ze objednavka prechazi na smlouvu kdyz uz je zavazna. Zakon definuje "je-li smlouva uzavrena na dalku", ale otazkou je, kdy je smlouva uzavrena. Vychazel bych z toho, ze zalezi na tom, jak prodejce informuje zakaznika a jaky ma obchodni podminky, ale je to fakt na nahodu (myslim kdyz dojde na vysetrovani COI nebo soud), spise bych zasel sazel na serioznost prodejce, kdyz nechce ztratit zakazniky, tak vyjde vstric. Seriozni prodejci to samozrejme uznavaji i pri osobnim odberu... Osobni zkusenost z pozice zakaznika s vracenim zbozi do 14 dnu po osobnim odberu mam s kasa.cz, megaobchod.cz, mironet.cz, vzdy jsem penize v zakone lhute 30 dnu dorazily na ucet.

0/0
8.11.2007 16:30

Marteen

Re: Re: Re: Re: Re: Lhuta vraceni penez

ok, diky! R^

0/0
9.11.2007 7:10

sulphate

Re: Lhuta vraceni penez

pravděpodobně záleží pouze na ochotě prodejce, mám zkušenosti jak s obchody, které to zpět nevezmou (nebudu je ani jmenovat, reklamu si nezaslouží), tak i s obchody, které nemají problém s navrácením zboží převzatého přímo na prodejně... jedná se o alza.cz - s kterým jsem velice spokojen - sice nemají vše nejlevnější, ale ochota a služby jsou více než úspora...

0/0
9.11.2007 23:41

karlinboy

Re: Lhuta vraceni penez

Zákonem uvedená lhůta 14-ti dnů na odstoupení od kupní smlouvy je určena pro uzavření takové smlouvy na dálku - tzn. bez osobního kontaktu. Objednání na dálku nerovná se uzevření smlouvy. Zbytek snad pozornému čtenáři nemusím vysvětlovat.

0/0
4.12.2007 17:49

G21

Asi tak

Opravdu je důležité od koho nakoupit. Vyhněte se eshopům u kterých po 3 minutách nenajdete provozovatele či firmu s plnou identifikácí, Ičem, adresou provozovny... Moje zkušenosti jsou tové že 70% eshopů má provozovatele kterého není možné najít v obchodním či živnostenském restříku!!! Ani nákup u ověřených mega obchodů nezaručuje spokojenost. To že zboží obědnáváte z vědomím že je skladem a že do pár dní ho budete mít doma je také milné. Nevím kde to vázne ale už 2x mi byla vrácena částka když obchod měl skladem více jak 10ks a já chtěl jen jeden. Ideální kombinace je zboží si obědnat přez  net a vyzvednout osobně ale i tam se může stát chyba že prostě zboží nenajdou na skladě. Já když něco konkrétního scáním pak prohlédnu internetové aukční servery tam mám jen ty nej zkušenosti.

0/0
7.11.2007 20:06

Hujer ovoce zelenina

Re: Asi tak

Kromě náhr. molitanů do sluchátek koss  a pár PC komponentů jsem na internetu nikdy nic nekoupil a netoužím po tom. Zboží si chci prohlédnout, nechat si ho předvést, osahat a porovnat live. Chci se nechat obsloužit. Nakupování je svým způsobem kulturní zážitek. Pravda chce to kvalitní obchody a ty jsou zpravidla dražší. Trávení hodin na internetu s hledáním kde mají něco o pár stovek levnější a pak s nervama očekávat, že mě konečně dojde výrobek, např. foťák kterej někdo po odfocení dovolené v zákonné lhůtě vrátí. Řešit reklamaci která po čase nelze dohonit ap.Tak to díky.To je pro jiné lidi :-)

0/0
7.11.2007 21:27

Ostravák

Re: Re: Asi tak

Nemusíš kupovat zajíce v pytli.Můžeš obejít obchody zboží vklidu prohlédnout.A informace seženeš na netu(např recencz,sikuze,kde je na dané zboží diskuze)U žehličky za 1500 mně cena netrápí,ale často koupíš zboží,které v kam.obchodě stojí např 26000 tak na netu za 20000.pro mně 6000 ,už dost na to abych o zboží potřebné info zjistil sám....

0/0
7.11.2007 21:43

apokalypsa

Strucny navod pro nakupovani

Google + eBay + platebka + PayPal + eBanka

0/0
7.11.2007 19:19

omorok

Korunka.cz

Vrátil jsem v Korunce.cz zboží-odstoupil jsem od smlouvy a už měsíc a půl čekám že mi pošlou peníze a nic.na e-maily nereagují a telefony neberou.Je to bída....Rv

0/0
7.11.2007 18:35

Pult

elektro a knihy

Ja mam osobne vetsinou dobrou zkusenost s net obchody. Nakupuju elektro a knihy. Elektro kupuju na snad neprekonatelnem Alza.cz - velmi kvalitni a rychle sluzby. Knihy kupuju ruzne, ty ceske na Vltave - docela fajn, Grada - dobre knihy ale spatny elektronicky obchod. Zahranicni knihy z Amazonu pres Libris.cz - horsi hledani knih ale kvalitni a prehledne sluzby, mnohem levnejsi nez v kamenych obchodech.

0/0
7.11.2007 17:11

Petr

vltava

pokud na zboží spěcháte, tak nakup na vltava.cz nedoporučuju!!! nakupoval jsem tam  dvakrát (platil jsem převodem) a vždy to šíleně trvalo. Konkrétně na electrohall mi tvrdili že zboží zašlou do 2-5dnů, realita byla měsíc. přímo na vltavě jsem nakupoval knihy a take došly skoro za 3 týdny. Vše bylo v pořádku, ale kvůli te šílené době než to pošlou, už tam nic nekoupím. Bo ceny tam nejsou taky nic moc

0/0
7.11.2007 16:01

Hanka

Net obchody

Ahoj, ja teda nakupuju pres net celkem dost a zatim jsem - teda krom koupeni jednoho mobilu na mobilky.cz, jejichz puvodni vlastnici udajne zkrachovali a nema mi kdo opravit mobil - nemela problemy. Kupuju predevsim obleceni a hracky pro deti (jsem na materske a bydlime na vesnici, tudiz na nakupy se casto nedostanu). A vetsinou se snazim nakupovat tam, kde jsem zatim nemela problemy. A zbozi je skutecne levnejsi nez v normalnich obchodech. Akorat se zatim nemuzu prokousat pres Amazon.com, kde maji bezva veci za temer pakatel. Hlavne ze v papirovych novinach psali, ze to jde. Mozna jine zbozi nez bych chtela ja:-( Kdybyste meli nekdo zkusenosti, prosim napiste.

0/0
7.11.2007 15:25

hexen

Obchody v CZ? Proc?

Vubec nechapu, proc jeste vubec neco kupovat v CR. Jsou tu vyssi ceny a mensi nabidka.

0/0
7.11.2007 12:54

hexen

Re: Obchody v CZ? Proc?

Od clanku jsem cekal neco uplne jineho. Spis rady typu "jak zaplatit nejvyhodneji nemeckemu obchodnikovi, ktery nebere PayPal" No nedockal jsem se.

0/0
7.11.2007 12:56

sulphate

Re: Re: Obchody v CZ? Proc?

zkuste paypay :)

0/0
9.11.2007 23:47

www.pcspace.sk

Re: Obchody v CZ? Proc?

pretoze je to stale vyhodnejsie ako cakat v rade kdesi a rozdiely v zahranici sa stieraju vysokym postovnym.

0/0
7.11.2007 13:50

apokalypsa

Re: Re: Obchody v CZ? Proc?

To neni pravda. I kdyz zapocitam postovne a nekdy i clo, v rade pripadu se i tak dostanu nejen na nizsi cenu, ale v nekterych pripadech dokonce na ZLOMEK CENY.

0/0
7.11.2007 19:16

Richi

Re: Obchody v CZ? Proc?

NO myslím že nemáš pravdu, chce to je používat vyhledávače zboží, třeba: http://www.cenyzbozi.cz/ ;-)

0/0
26.11.2007 16:03

ABC

nejdřív si zjistěte, kdo provoz provozuje !!

U internetových obchodů si vždy nejdřív zjistěte (zvláště u "výhodných" nákupů), jaká firma ten konkrétní web obchod  vlastně provozuje. Z 90% to bývá jiná firma, než jak se snaží vůči klientům přes webový obchod vystupovat. Pokud tam není uvedený v kontaktech provozovatel web shopu a kontakty na něj, nic tam nekupujte i kdyby to bylo z Vašeho pohledu "zadarmo" !!

Pamatujte, že normální firma se za svůj název nestydí a provozuje webshop pod svým jménem !!

0/0
7.11.2007 11:28

XY

Re: nejdřív si zjistěte, kdo provoz provozuje !!

To si uplne nemyslim, je normalni ze obchodni firma spolecnosti a nazev domeny (obchodu) se lisi... Eurocomm Group - kasa.cz, KDK Marketing - obchodni-dum.cz a hromada dalsich... a rozhodne si nemyslim ze by se za svoje nazvy stydeli, je to proste jenom oddeleni obchodni znacky od jmena spolecnosti nebo myslis ze se Coca Cola Beverages stydi za Sprite ???

0/0
8.11.2007 16:33

falm

Jina zkusenost

Autor jaksi "zamerne" opomiji skutecnost, ze nejen internetove obchody maji sve stranky, ale ze je maji i kamenne obchody (napr. znamy prodejce fotografickeho zbozi vseho druhu v Praze, dva velkoobchody s elektronikou...). Vyplati se podivat i tam a to vam webovi srovnavaci cen nenajdou. Diky tomu jsem napr. pred par lety koupil digitalni fotoaparat v kamennem obchode za cenu o 500Kc nizsi nez ve vychvalovanych eshopech + dopravne a balne. ;-D

0/0
7.11.2007 11:03

Kvasoň

Tohle je prostě nesmysl...

Místo rad nesmyslný návod... co bude příště na tzv. "Technetu"? Přepsaný návod, jak vařit polívku Vitana???

0/0
7.11.2007 10:24

step-by-step

bullshit

co to je za bullshit? To jsou mi teda rady! Každý e-shop má svůj návod jak nakupovat a zvládne to naprosto každý - step by step. Naprosto zbytečný článek :-©

0/0
7.11.2007 9:11

Alex

Re: bullshit

Věř, že kolem tebe existují i lidé, kteří jsou méně dokonalí než ty a takové rady uvítají :-)

0/0
7.11.2007 9:21

Dave

Re: bullshit

Souhlas s step-by-step

Proste kdo s internetem nedělá, nebude mít důvěru v e-obchod. Kdo na netu dělá, tak článek o ...RvRvRv

0/0
7.11.2007 9:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.