Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse

Dvacet důvodů proč si pořídit nebo nepořídit Windows Vista

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Adam J Sporka

Muj pristi laptop ...

... bude Mac :-)

0/0
22.11.2007 20:01

h4X0r

21.

a zapoměli jste tam napsat o novém patentovaném procesu instalace Wist, jdou nainstalovat za pouhé dvě minuty!!! tady je ukázkové video jak to všechno funguje http://youtube.com/watch?v=FVbf9tOGwno!!! to musíte vidět!

0/0
22.11.2007 12:04

bob

autor článku je dement

Co Vám sem přispívá za diletanty? s timhle článkem v papírové podobě bych si neutřel ani pr....:-© Z těch kladnejch důvodů fakt s---ru(Y)

Visty rozhodně nestartujou rychleji než xp, hlavně ne na stejnym železe- je nutný upgrade...a aby jsem jen kvuli kosmetickejm úpravám upgradoval paměti? jednouduchej příklad: chcete si zahrát nejnovější hru a máte super železo  2 G Ram...ale díky Vistám, který Vám 1 G sežerou si vlastně musíte koupit 3 G Ram, protože jste jinak v p....  aero a jiný nesmysly si udělám u XP taky...A ta jejich "samobonzovací" schopnost neleg. softw. od microsoftu?;-)  fakt ne...:-)

0/0
22.11.2007 9:17

Mrak

Re: autor článku je dement

Vzdycky se najde nekdo kdo remca okolo pameti, uvedomte si sakra ze Vista ma jinou spravu pameti, takze nejde porovnavat cerstvy XP a cerstvou Vistu v tom kolik zabiraji pameti a to ze zabira vic automaticky neznamena, ze s ni pracuje dobre. Jinak nechapu ty narky, kdy tady kazdej sleduje ze mu to po startu zere 700MB, no a, od toho tam tu pamet mas, aby ji to vyuzivalo a ne od toho, aby byla pulka k nicemu, navic pokud system pracuje svizne, tak nevim nac tohle vubec resit

0/0
22.11.2007 11:16

Mrak

Re: Re: autor článku je dement

Pro rejpaly je to spatne. To ze zabira min automaticky neznamena, ze s ni pracuje dobre.

0/0
22.11.2007 11:17

Mirek

Re: Re: autor článku je dement

"od toho tam tu pamet mas, aby ji to vyuzivalo a ne od toho, aby byla pulka k nicemu"

Mno, tu pamet tam mas od toho, aby byla pro aplikace a data (napr. fotky, kdyz delas panorama ve vysokym rozliseni), pripadne hry... a ne aby ji sezral OS sam pro sebe.

0/0
25.11.2007 0:16

Martin

nesmysly

Opravdu nechápu, jak může být uveden jako důvod, proč si (ne)pořídit Visty to, že mají čtyřleté zpoždění... taková informace nemá na nákup systému absolutně žádný vliv. Dvořák Samolibý zase perlí. Kromě toho podobných článků je plný internet, jeho vydání v této době fakt nechápu.

0/0
22.11.2007 8:22

black_gamespot

iDNES

Jeste, ze se na najduveryhodnejsim ceskem serveru neobjevuji tendencni clanky :-) Rv

Mimochodem ty duvody jsou opravdu bombovy, zvlast 13 R^

0/0
22.11.2007 8:18

Alexander

bla bla

Neni nad to, si nezaujate procist hadani Linux a Win guru. Byh to odhadl, ze tak promile uzivatelu v CR se takto hada. Ostatnim je to fuk a proste pouzivaji pocitac to na co ho potrebuji, nebo co je na tom bavi a co tam maji za OS maji v pazi.

0/0
22.11.2007 8:18

FOX

Re: bla bla

Ano, a pak díky své bezstarostnosti a ingnoranci svůj počítač nevědomky zavirují nebo se z něj stane SPAMový mailserver a milý uživatel se diví, proč že mu ten jeho krásný barevný počítač najednou padá nebo se jeho oblíbené aplikace pohybují rychlostí šneka. A proto tady "linuxoví věrozvěsti" ztrácejí svůj drahocený čas, neboť ve skrytu duše doufají, že se těm "ostatním, co to mají v paži", nakonec přece jen rozbřeskne a začnou se trochu zajímat o to, jak by mohli zjednodušit život sobě i ostatním, kdyby věnovali pozornost výběru operačního systému. Být hrdý na svoje ignorantství není zrovna známka přílišné inteligence, milý Alexandere... ;-)

0/0
22.11.2007 9:41

karelkkk

pár much

Pár docela velkejch much co jsem objevil.

Nechápu proč se fotky neotáčej podle údajů v EXIF

Ty boční miniaplikace jsou zatim totálně na prd, snad nějaký přibudou.

Pořád jsem nepřišl na klávesovou zkratku v průzkumníkovi, kterou bych vytvořil složku

0/0
22.11.2007 8:15

Ambalka

Uzitecne informace

Jsem rada, ze uz nekdo konecne sdelil hlavni rozdily mezi XP a Vistama. Vetsinou vsichni psali o tom, jak je novy system bezpecny, rychly atd. To snad musi byt samozrejmost, ne? A pokud vim, tak prave tyto duvody mohly za to, ze Vista byla o tolik opozdena. Mne jde spise o uzivatelske prostredi a o tom referuje tento clanek, takze jsem za neho rada.

0/0
22.11.2007 8:14

jendabenda

bobes149

0/0
22.11.2007 8:00

jendabenda

bobes

0/0
22.11.2007 7:59

jendabenda

Tak nevím

ty doplňky do postraního panelu se náhodou nejmenují Widget? 8-o

0/0
22.11.2007 7:58

DNA

Re: Tak nevím

;-D R^

0/0
22.11.2007 8:53

Zager

Někdo na něco zapoměl?

Nevím jestli jste nezapoměli na sekci "proč si nepořídit" :-) Je to tedy uboze neobjektivní článek.

0/0
22.11.2007 7:55

franta

Re: Někdo na něco zapoměl?

No jestli sis nesiml, tak to neni rozdelene, ale proste je uvedeno 10 duvodu, na zaklade kterych si mas udelat nazor, zda to jsou pro tebe argumenty pro anebo proti koupeni. Normalni clovek to pochopi. Blb, ktery s PC travi vetsinu zivota toto bohuzel nepochopi a clanek neni urcen pro neho - takovych tu je vsak vetsina :(

0/0
22.11.2007 8:04

franta

Re: Re: Někdo na něco zapoměl?

sorry, 20 duvodu, vy jste mne tedy rozhodili :))

0/0
22.11.2007 8:05

SoTA

No co to je tohleto zase za blábol

Jako nevěřim vlastním očím,co je tohle zase za blábol? Marketingové oddělení M$ strká tisícovky do kapes každému co ?RvRvRvRvRvRvRvRv

0/0
22.11.2007 7:32

TarasBulba

Připadá mi to poněkud nefér článek

Ty uvedené výhody jsou spíš srandičky a kosmetická vylepšení, to mi připadá jako by si z toho autor dělal srandu. Tam vážně není snad žádná, která by někoho mohla zviklat.

Přitom Visty určitě přinesly některé zcela ZÁSADNÍ změny k lepšímu (viz třeba příspěvek Karla Kahovce). Přidejte stále problematičtější podporu nového HW, ohlášení ukončení MS podpory XP (tuším za rok ?), ...

0/0
22.11.2007 7:08

Wolfsteen

No....

Tak body 2 a 12 mne pobavily nejvíc! Rychlý start Vist jsem na svém pc teda nezaznamenal, xp startují stejně rychle. A co se týká postranního panelu tak pokud si do něj dám nějakou monitorovací utilitu-např. výkon cpu nebo vytížení sítě. Neskutečně to žere výkon počítače. Takže zatím (hodně dlouho) budu v klidu žít s xp sp3:-)

0/0
22.11.2007 7:00

a

ja myslel

ja myslel ze to bude 10 vyhod versus 10 nevyhod ale kdyz ony se zadne nevyhody nenasly ;-D

0/0
22.11.2007 6:42

anik

Re: ja myslel

Kazdy si je najde sam, jde jen o informacni clanek, bez zaveru.

0/0
22.11.2007 8:07

Mirek

Re: ja myslel

Ja tam zase nenasel jedinou vyhodu :D Tedy mozna kdybych byl student, tak by u mne platil bod 19. :)

0/0
25.11.2007 0:22

El-Condor

WinXP

Mám zkušenosti jen s WinXP, a už zapomínám, nicméně pár postřehů:

ad 2) tzv. zrychlený start mělysnad i WinXP. Služby se načítaly ještě dlouho po spuštění GUI, a počítač byl převažně nepoužitelný. Jestli to tak funguje i ve Vistě, tak to jestli někdo čumí na černou obrazovku nebo na plochu s myší, když počítač stejně moc nereaguje nebo reaguje pomalu, to mu může být jedno.

Ad 3 -7) Aero snad ani komentovat nebudu;-D

ad 10) Co to je minimum restartů? Musím restartovat PC při instalaci ovladače? V jakých případech.

ad 17) ano funkce typu Buzerator and Bonzator Microsoft dovádí do dokonalosti. Kdyby se tak činil i v jiných oblastech;-D

0/0
22.11.2007 6:41

Sallmi

Takze

bod 13 me presvedcil...jdu do Vist ;-D

0/0
22.11.2007 6:31

Kvasoň

A teď nějaký ten důvod pro

prosííím :-P

0/0
22.11.2007 6:12

Mirek

Re: A teď nějaký ten důvod pro

Aha... taky nejsi student, ze ? :)

0/0
25.11.2007 0:23

Karel Kahovec

Sranda,

o kompletně přepracovaném jádru s vyšší odolností proti pádům, o vyšším zabezpečení, o superprefetchingu a o správě paměti ani slovo - průhledná okna a jiné tlačítko Start teda fakt jsou důvod jako hrom...

0/0
22.11.2007 6:09

sgg

je neco vic reklama nez je tahle reklama?

krasny clanek

0/0
22.11.2007 5:08

mr.detlef

autor

no po letmém přečtení článku a diskuze sem se musel mrknout kdo to napsal - jestli se nejedná o pana Vlastimila Waice z (ms)živě.cz, kupodivu ne ale styl vychvalování je podobný ;-D

0/0
22.11.2007 2:29

bacil

hm, uz koncim, ale na toto sa neda nereagovat

"13. Start tlačítko se změnilo" - uvadzat toto ako dovod prechodu/neprechodu na novy operacny system zjavne indikuje dusevnu nerovnovahu autora a nejake psychicke problemy....

0/0
22.11.2007 0:56

Karel

RAM

vsechny tyto duvody jsou smesne a vlastne dokazuji, ze normalni uzivatel si vystaci s XP. Ale jakmile zacnete provozovat profesionalnejsi aplikace a delat neco co vyzaduje hodne pameti tak s XP velice rychle narazite a to mnohem driv nez na limit 4GB.  Ano muzete zkusit XP x64 ale tam narazite na problem s drivery. Takze jedinou moznosti je Vista 64bit, jez ma lepsi driverovou podporu. Toto je ta spravna volba a vlastne jedina cesta do budoucna. V teto dobe pro vetsinu obycejnych uzivatelu vsak nezretelna.

0/0
22.11.2007 0:54

Phanosh

Re: RAM

Limit 4 GB? Podle toho, který limit máte na mysli? Všechny 32-bitové procesory od Pentia II nahoru mají limit 64 GB, protože umožňují 36-bitové (fyzické) adresování. 4 GB je limit velikosti virtuálního adresního prostoru jednoho procesu, nikoliv limit velikosti fyzické paměti.Nebo snad Windows 64 GB nepodporují? :-D No - jaké štěstí, že je nemám a nepoužívám.

0/0
22.11.2007 1:54

El-Condor

Re: Re: RAM

Ne. Většina Windows skutečně 64GB nepodporují. Přestože 64bit.OS podporuje logicky cca 2^64b paměti, Windows Vista ji mnohdy odporují méně než 8GB. Čím více si člověk za tuto SAMOZŘEJMOST zaplatí, tím větší může mít RAM. Maximum je myslím 128GBů. A to nemluvím o tom, že tahle parodie na operační systém nepodporuje více procesorů (strop je 2 u nejnabušenějších verzí). Tohle je stejně kultovní parodie jako jsou žhavé výstřely;-D

0/0
22.11.2007 6:47

Delfínek

Re: Re: Re: RAM

Windows Server 2003 R2 Enterprise edition ma omezeni na 8 fyzickych procesoru a 2TB RAM.

0/0
22.11.2007 7:14

El-Condor

Re: Re: Re: Re: RAM

No. Ale to už bych si zase musel zakoupit další produkt. Čím více nakoupím, tím lépe. A jen tak mimochodem. Linux 2.6.23 podporuje až 102 443 fyzických procesorů a o paměti se raději ani nezmiňuji.Rv

0/0
22.11.2007 7:21

Mrak

Re: Re: Re: Re: Re: RAM

A k cemu ti ta podpora je, ukaz mi doma nekoho kdo ma dva procesory, skoro nikoho takovyho nenajdes, tak neni potreba aby to windows umeli, kdyz jsou primarne urceny na domaci stanice a na pracovni to taky staci, v kancelari maj tak Celerona a ne osmiprocesor ;)

0/0
22.11.2007 10:53

El-Condor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: RAM

K cemu mi je podpora vice CPU na serveru?;-D;-DLOL

0/0
22.11.2007 11:15

Mrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RAM

Bavime se o Windows Vista, ty na server nepatri, tak nevim co to sem cpes.

0/0
22.11.2007 11:19

El-Condor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RAM

Pane kolego. Navstivte zakladní školu a naučte se číst. Očividně naše školství udělalo ve vašem případě chyby. Ano bavíme se o Windows Vista. Nicméně uživatel "Mrak" zde udělal odbočku s nějakým Windows Server 200? už ani nevím kolik. Hodláte li něoho buzerovat za odklon od tématu, začněte u něj a jeho Windows Server.;-D

0/0
22.11.2007 13:31

Mrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RAM

No jo no, tak uz nic. Stane se. Ale proste linux je nejlepsi, uplne skvelej, jen ho nikdo doma nepouziva, az na par pomatencu.

0/0
22.11.2007 13:38

El-Condor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RAM

Linux není nejlepší- Linux je jen kernel. Můžete mít jiný kernel, pokud vám tento nevyhovuje. Jinak zastávám pravidlo každému podle jeho potřeb.

0/0
22.11.2007 16:28

bacil

hmhm

"2. Rychlý start a pracovat můžete ihned" - nepamatam ze by som niekde inde ako vo Viste tak dlho pozeral na 2 nezabudnutelne hlasky "Vitejte" a "Cekejte prosim"

0/0
22.11.2007 0:53

HonzaK.

Není jediný důvod

I přes pilné PR články, které z prudících vlastností dělají super vymoženosti.

V tomto článku jich je cca 20 ;-). Prostě v dnešní době OS,  který na stejném železe jede hůř, pomaleji nebo vůbec,  je propadák na celé čáře. btw. Instaloval jsem ntb od Asusu a drivery pro XP  jsem musel tahat z webu. Hnus, jakoby se nedaly pripalit na to cd s driverama pro Visty.Rv

0/0
22.11.2007 0:40

Krak

Re: Není jediný důvod

Na stejném železe jede nová verze Win vždy pomaleji. To asi nikoho nepřekvapí...

Btw. drivery z CD ani nezkouším a rovnou je stahuju...

0/0
22.11.2007 0:57

sid

Re: Re: Není jediný důvod

Cloveka, ktery nezna Windows, ale pouze konkurencni OS, to skutecne prekvapi.

0/0
22.11.2007 1:01

El-Condor

Re: Re: Re: Není jediný důvod

taky jsem dnes po letech u windows jak v Jiříkově vidění. Člověk zjistí, že spousta funkčních věcí, které považoval za samozřejmost jsou ve windows pouze občasným jevem:-P

0/0
22.11.2007 6:49

mám jasno

proč migrovat

pro migraci z fungujících win xp není nejmenší důvod. Vzhledem k tomu, že jehoVisty jsou víceméně XP s novým skinem :) s vylepšenou podporou bonzování a ochranou před spuštěním čehokoliv co se jim nelíbí, včetně nepodepsaných ovladačů. Pokud je instalujete na noťas, musíte počítat s 2/3 výdrží aku oproti XP. Areo je k ničemu, rychlý náhled oken a průhlednosti jsou už trochu užitečnější, ovšem ne v rukou microsoftu, protože jsou pomalé a náročné na hardware. Beryl nebo compiz umí mnohem více a na, o mnoho, slabším hardware. Takže jehoVisty nenabízí nic zásadního oproti XP a migrovat na ně z fungujících XP může jen sebevrah.. Hardware počítače je pro rychlý chod programů a aplikací,ne na to, aby je zas.raly widle.

0/0
22.11.2007 0:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.