Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protipirátská BSA hodlá v Česku varovat 15 000 organizací

Především ve firmách podnikajících v oborech, jakými jsou projekční činnost, reklama, návrh konstrukcí, design či konzultační služby, mohou očekávat upozornění na softwarové pirátství od BSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Linuxák

Porovnávání Linuxu a WIN

Nechápu proč někteří se snaží něco porovnávat. WIN jsou zastaralé tak 5 let a v podstatě kromě nástrojů na omezení soukromí nepřinesli za ta léta od WIN 2000 nic nového.

Linux je Těžký? ! ANO ! ale jen pro ty co umí pracovat s WIN a nechtějí se učit nic nového. Žijí ve WIN světě a mají strach se postavit technologicky lepším systémům, neboť se může ukázat, že jejich znalosti jsou omezené.

[]

0/0
13.11.2007 10:52

SFS

Re: Porovnávání Linuxu a WIN

Vidite - sam jste to spravne pojmenoval. Uzivatele na zadny LINUX prechazet nechteji (presto ze se nas o brzkem hromadnem prechodu vetsiny uzivatelu na LINUX snazi pubescentni LINUX fans uz deset let presvedcit ;- ) Pokud si totiz k nakladum na preskoleni a prechod na alternativni OS byt v jen v prostredi male organizace pridate mizivou dostupnost kvalitnich aplikaci, nezajem vyrobcu hardwaru a komercniho softwaru, lze to jen chapat.

Je mi lito, ale vzhledem k tomu ze pomer uzivatelu Windows vs. uzivatelu alternativnich OSu je mozna jeste zoufalejsi v neprospech LINUXu, nez o tom hovori stavajici statistky, je to neustale propagovani LINUXu jako seriozni alternativy k nicemu.

Verte tedy, ze to, ze pouzivate LINUX neni znamka vasi odborne vyspelosti, ale spise naopak, nedostatku potrebnych zkusenosti z realneho komercniho sveta. Asi jako kdyz jsem pred mnoha lety uz jako dospely stale veril, ze jediny spravny jazyk je assembler a Amiga je mnohem lepsi nez to primitivni IBM PC XT ;-))

0/0
14.11.2007 22:07

Shadow

Re: Re: Porovnávání Linuxu a WIN

Hmm... takže používání toho, co mi vyhovuje, svědčí o nedostatku potřebných zkušeností z reálného komerčního světa? No, četl jsem toho hodně, ale takovouhle hovadinu, to jsem fakt ještě neviděl. Myslete trochu, člověče.

0/0
18.11.2007 15:53

Dromy

ztráty jsou kecy

Víte co každá softwarová firma potřebuje k prosperitě? Určitou míru softwarového pirátství.. Kdyby neexistovala možnost jak obejít ochrany a jediná možnost k používání programů by byla jejich koupě, pak by lidé používali opensource a free alternativy. To by Microšrot i Adobe už dávno položilo a vedlo k masivní podpoře OpenSource. Oni profitují z pirátství, protože pokud někdo používá nelegálně jejich programy, zvykne si na ně a bude je požadovat i ve svém zaměstnání.. Takže BSA ať jde dopr.d.e.l.e. To poslední co opravdu chce je vymýtit SW pirátství, protože to by pro ně teprve znamenalo ztráty

0/0
12.11.2007 2:43

x

Re: ztráty jsou kecy

"To by Microšrot i Adobe už dávno položilo a vedlo k masivní podpoře OpenSource."

Nevedlo - koupe windows s novym pocitcem je pro mnoho lidi rozhodne mensi finnanci zatez nez cas a tim i penize ztraceny zkousenim cehokoliv jineho a ve firmach totez - proste ten vydaj je u Widows maly

0/0
12.11.2007 18:03

Phanosh

Re: Re: ztráty jsou kecy

To je nesmysl. Časové a finanční ztráty způsobené viry, antiviry, spywarem a antispywarem, čištěním registrů, defragmentací disků a prostým faktem, že operační systémy Microsoft dělají z uživatele idiota (v obou smyslech, jak to lze chápat), jsou tak obrovské, že kterékoliv jiné dnešní řešení je prostě lepší.

Celý úspěch Microsoftu je vybudován na nekálé konkurenci a lobby. Proč všechny státní úřady používají jeho (nekvalitní) produkty? Proč se právě tyto produkty vnucují už i malým dětem ve školách?

Například koupě OpenSolarisu, který je samozřejmě zdarma, s novým počítačem, by byla pro mnoho lidí rozhodně menší finanční zátěž než cokoliv od Microsoftu.

0/0
13.11.2007 3:33

Linuxák

Re: Re: ztráty jsou kecy

Porovnejte s Linuxem

OEM Windows Vista Business 64-bit CZ DVD cca 3600,-

Ano i Linux se musíte učit ale když si vynásobíte cenu 10x pro 3 pobočky s Ultimate 64-bit cca 120 000 +

OEM Office Pro 2007 Win32 CZ (MLK) - 1pk za 7900,- =160 000 celkem 280 000 Gratuluji právě vám chybí mnoho aplikací a ušetřili na Linuxu.

[]

0/0
13.11.2007 11:06

romek

udej si svého piráta!

http://w3.bsa.org/czechrepublic/report/  

Ten nejlepší lék na zlobivé sousedy;-D:-©:-©

BSARv:-©

0/0
9.11.2007 11:07

xyz

Re: udej si svého piráta!

husté

stránka neocenitelná pro moderního udavače

0/0
13.11.2007 22:31

Linuxák

Vážení podnikatelé

[>-]Vážení podnikatelé,

Přejděte na Linux dříve, než vás Vaše konkurence nahlásí na BSA.

Na stránkách BSA najdete jak snadno může nespokojený zaměstnanec prásknout svého zaměstnavatele. Tyto metody jsou VARUJÍCÍ a mohou případnou firmu zlikvidovat.

!Tady končí sranda - jde o nemalou pokutu či vězení. Přehodnoťe kde všude produkty Microsoft potřebujete a jestli vůbec. Může se stát, že už zítra žádnou firmu nemusíte vlastnit!.

[]

0/0
9.11.2007 8:20

SFS

Re: Vážení podnikatelé

Bohuzel pro vetsinu lidi, kteri nemaji pocitac jen na hrani, by prechod na Linux byl vetsim zlem nez legalizovat pripadny nelegalni sw od Microsoftu a dalsich komercnich vyrobcu..

0/0
12.11.2007 8:55

x

Re: Re: Vážení podnikatelé

Ztrata casu se zkousenim cehokoliv jineho proste nenahradi pomerne malou cenu Windows zvlaste ve firmach.

0/0
12.11.2007 18:05

Jirka

Re: Re: Re: Vážení podnikatelé

Treba v nasi firme. Kdyz se neco nestiha, tak to delame my v VS .NET c#, ale jinak panove na linuxu jsou mistri, jen jim ten vyvoj trva nekolikrat dele..

Linux neni zadarmo. To je jen zvast. Jak dlouho trva zprovoznit PC na Linuxu a na WIN? To se ti ty WIN i nekolikrat zaplati

0/0
12.11.2007 23:02

Linuxák

Re: Re: Re: Re: Vážení podnikatelé

NE, linuxáci nejsou mistři ale mají znalosti z WIN i Linuxu a dobře vědí že technologie jako .NET jsou k ničemu a krokem zpět.

Jak dlouho trva zprovoznit PC na Linuxu? Jednoduchá odpověť - ten kdo nemá a nechce mít znalosti se to ani nepodaří.

WIN je pro hlupáky s úzkým rozhledem, jenž neumí nebo ani nechcou se seznámit z technologiemi které jsou o několik let dále než WIN - a na tom trvám.

[]

0/0
13.11.2007 10:47

SFS

Re: Re: Re: Re: Re: Vážení podnikatelé

V cem je .NET krokem zpet - to by mne opravdu zajimalo ;-)

V cem je LINUX oproti Windows o nekolik let dale ?

0/0
14.11.2007 21:44

xyz

Re: Re: Re: Re: Vážení podnikatelé

ad 1) Rychlost vývoje SW záleží na jazyku, na IDE, na kvalitě kódu a především na zručnosti programátora. Vývoj na UNIXech rozhodně netrvá déle.

ad 2) Pokud se najde někdo, kdo to ovládá, tak ti zprovozní Linux stejně rychle jako WIN. Možná ještě rychleji protože tam nemusíte nahazovat 4 antiviráky a 10 firewallů.

0/0
13.11.2007 11:27

SFS

Re: Re: Re: Re: Re: Vážení podnikatelé

ad 1) - je mi lito, ale pravdepodobne mate s vyvojem komercniho software male zkusenosti. 100% zrucny programator nedelajici chyby neexistuje - a pokud chcete akcelerovat rychlost vyvoje, musite mu dat prostredi a nastroje, ktere mu nebudou hazet klacky pod nohy. Linux a nastroje, ktere jsou v soucasne dobe na nej dostupne, se k nejakemu idealu bohuzel ani zdaleka nepriblizuje..

Pro zacatek - zkuste napsat rozsahlejsi projekt s closed kodem a podporovat v nem dejme tomu deset nejbeznejsich LINUXovych distribuci..

0/0
14.11.2007 21:54

Shadow

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vážení podnikatelé

Zajímavé, že třeba Doom3 a UT2004 (komerční CSS) jsou k dispozici pro GNU/Linux, a to obecně, bez vazeb na konkrétní distribuci. Obojí mi v pohodě běželo na Debianu, Ubuntu, a teď i na Arch Linuxu. A stačí jeden "instalátor". Takže ono to, světe div se, jde.

0/0
18.11.2007 18:24

Radim

Re: Re: Re: Re: Vážení podnikatelé

Právě jsem doinstaloval XP a Linux na dvou strojích. Časově je to takřka stejné, jenom v Linuxu můžu dělat hned a mám k dispozici potřebné nástroje - OpenOffice, Contact - pro mail a správu času a úkolů, vývoj. Ve Win budu muset ještě instalovat Office a vše ostatní.

Linux je pro lidi co mají dělat práci a ne si hrát. A to nemluvím o variantě LiveCD. Vložím a můžu dělat. Data ukládám na disk.

0/0
13.11.2007 15:54

SFS

Re: Re: Re: Re: Re: Vážení podnikatelé

No vidite - a ja jsem prave doinstaloval LINUX a zjistil jsem, ze nebudu moci solidne synchronizovat PDA s desktopem, solidne prehravat media s chranenym obsahem, pouzivat neco, co by se alespon trochu priblizilo moznostem Outlooku (integrovana sprava kontaktu, kalendaru vcetne svolavani schuzek, tasku + synchronizace na server a z nej OTA synchronizaci pres GPR na PDA), muj syn zjistil ze si nebude moci zahrat ani pet procent her dostupnych bezne pro Windows, zjistil jsem, ze se nepodivam vecer na fotbal, protoze jaksi vyrobce me TV karty na LINUX  pozapomnel..a to jsem na rozdil od vas ochoten doinstalovat si v podstate cokoliv ;-)

0/0
14.11.2007 22:15

Shadow

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vážení podnikatelé

Kterou distribuci jste si nainstaloval? A na jaký konkrétní HW?

0/0
18.11.2007 15:58

Linuxák

Re: Re: Vážení podnikatelé

To není pravda, je mnoho firem které požívají Linux ve výrobě, obchodě či v kancelářích. Neřekl bych že tyto firmy si s PC jen hrají.

Firmy jako IBM, SUN, a další nejsou sice u nás známé ale jistě by se hledala u nás firma která by byla srovnatelná svojí velikostí.

[]

0/0
13.11.2007 10:43

Yegor Dramenbejsič

Cha

Tux ONLY !

0/0
9.11.2007 8:08

Jan Holgersson

BSA...? Microsoft....

Nedivím se mnoha firmám, že si pořizují OS/SW nelegálně, nebo koulí jednu licenci a tu pak "rozmnožují" na jiných PCs. Ceny, jaké si účtuje Microsoft za ty svoje šmejdy jsou naprosto nehorázné. A kdyby jen to, ke mě do firmy neustále volají nejací jejich "licenšní poradci" a ti doslova vyzvídají. A když se s nimi odmítáme bavit - vyhrožují. Naprostý bonbónek je pak jistý zaměstnanec Microsoftu - Lubomír Bandžuch, Slovák nerozumějící pořádně česky, který se tituluje jako jakýsi specialista na licence, který ovšem ví leda houby. Mému IT nakecal po telefonu a posléze na osobní schůzce naprosté nesmysly, slíbil nemožné, poté chtěl realizovat něco na čem se s ním naprosto nikdo nedomluvil a svou neschopnost pak sváděl na nějaké operátorky poradkyně. No a pak to má všechno nějak fungovat. Ve firmě pomalu přechízíme na Linux a Openoffice. raději.Rv

0/0
9.11.2007 7:42

Eskymos

Re: BSA...? Microsoft....

Stejne zkusenosti pred nekolika lety - stejny clovek.. :-©

0/0
9.11.2007 10:54

h

a co OSA?

vsichni platime poplatky za cd, dvd,

pametove karty!!! atd., to me se.e vic!

0/0
8.11.2007 18:29

Hufo

a mimochodem

mažou se tu příspěvky

0/0
8.11.2007 13:50

Hugo

Stíhání manažerů...

"Stále častěji jsou za trestné činy proti autorskému právu stíháni manažeři a majitelé firem." - pánové manažeři a majitelé firem, klidně pošlete do jedné pr*ele policajty, Mrkvosoft a BSA dohromady s odkazem

na soudruhy z Ministerstva kultury...

Tam se taky nikomu nic nestalo, kromě toho, že byl vyštván člověk, který na ten bordel přišel a půl

roku na to naprosto zbytečně upozorňoval všechny náměstky i Jandáka...

0/0
8.11.2007 12:37

Kvasoň

Zločinecká organizace

Tato zločinecká organizace ještě nebyla postavena mimo zákon??? No fuj!!!

0/0
8.11.2007 10:57

Bezpecny digisvet? nebo bohati

antiosa.net / antiosa.cz / stahuji.com

Ja verim ze "protipiratske org." napadly web ktery se zabyva sirenim informaci o svobodnem stahovani a kritikou osy! Je to moje osobni tvrzeni a nemam jak to dokazat ... ale hned ten samy cas se na protipiratskem webu objevily komentare k tomu webu a taky o tom ze je nebezpecny a zavirovany. Jak jsem to definitivne odstranil - i tu mezeru kterym bylo hacknuto, jejich komentare zmizely! Ten web je stahuji.com - a nyni uz je cisty. To same s torrenty.Kdo si myslite ze je odesila zavirovane, kdo "vystavuje" filmy s popiskem ktery je IN ... a pak tam je treba plny archiv "sr/-ck0 dat"... Kdyz clovek ma 10 Gb fup a stahne 1,4 Gb dat ktere jsou shit - tak to mnohe odradi, to je pravda. Pokud clovek chyti silny virus mnohe to odradi!Takhle oni propaguji "bezpecny digitalni svet". Jako uzivatel - uplne jedno jestli mam cracklou verzi... fce je stejna - rozdil je mira dluhu ktere mam na uctu... kdybych jel legalne bylo by to 5* horsiTo co je nebezpecne je cesta k warezu ne jeho pouzivani na PC.

0/0
8.11.2007 17:55

Bezpecny digisvet? nebo bohati

Re: antiosa.net / antiosa.cz / stahuji.com

Takze shrnuti. Metody OSY: zastrasovani, propaganda, natlak, ohrozovani bezpecnosti ... nerespektovani niceho jineho nez svych zajmu. Oni muzou vsechno a ostatni jen to co chteji?? Spousty studentum znicili zivot ... hrstka tahana po soudech ze neco co je v CR naprosto samozrejme.

Spousta studentu jiz prisla o dulezite dokumenty kvuli virum ktere (udajne) siri oni v torrentech. Rika se ze tyo organizace siri vic viru nez nektere antivirove spolecnosti. Btw. uz jsem videl virus ktery porad sam od sebo spoustel stranku a doporucoval kde si mam koupit antak :)

Jinak co ja vsem doporucuji je pouzivani usenetu.Na torrentu se mi mnohokrat stalo ze jsem byl napaden silnymi viry.

Me be to samozrejme neodradilo - radsi budu dal stahovat a byt v nebezpeci ze stahnu trojana NEZ abych byl ...snad dohnany brat si pujcku abych platil "legalni softwary" a svou digitalni zabavu?? Nebo jako bych si mel odeprit 1 z mala raosti..

No *sys reinstaly jsem musel casto... ted uz ne - diky expres zone.

0/0
8.11.2007 18:08

ABC

Kdo je BSA ??

Chtěl bych se zeptat kdo je BSA, kdo toto firmu vlastní a kde sídlí ? Mám dojem, že tady někdo vyhrožuje jménem organizace, která v ČR ani nepůsobí??

0/0
8.11.2007 9:11

El-Condor

BSA je mafiánský nástroj Microsoftu a spol.

Organizaci BSA vlastní firmy jako Microsoft, Autodesk, Adobe... a další. Je to jejich dceřiná organizace. Takže svoje Mafiánské praktiky provádějí  nepřímo, skrze tuto organizaci. A když by náhodou měly být potrestány, pošlou BSA do konkurzu a založí BSA č2 atd....

Například v ČR Mafie jménem Microsoft očernila skrze BSA hned několik firem. Po prohraných soudních sporech, když měla BSA potažmo Microsoft zaplatit odškodné, poslali BSA do konkurzu a poškozené firmy dodnes nedostaly nic. Přitom "pokuta" nebo chcete li odškodné bylo naprosto směšné, vzhledem k výši příjmů Microsoftu....!

0/0
8.11.2007 9:29

max

Re: BSA je mafiánský nástroj Microsoftu a spol.

Pokud vím tak BSA v ČR nikdy právní subjektivitu neměla, takže vymáhat jakokoliv škodu je asi dost obtížné.

0/0
8.11.2007 10:18

El-Condor

Re: Re: BSA je mafiánský nástroj Microsoftu a spol.

BSA samozřejmě právní subjektivitu měla. A Kauzy Digisys či Mironet ukázaly, jak zranitelná tahle mafie před zákonem může být. Až následně na to, aby nemuseli platit odškodné poslali BSA do konkurzu a od té doby BSA ČR formálně neexistuje.

0/0
8.11.2007 12:17

Vocour

Re: Re: Re: BSA je mafiánský nástroj Microsoftu a spol.

Bláb, blá, blá. Kecy, kecy, kecy. BSA nikdy v žádném konkurzu nebyla.

0/0
13.11.2007 16:04

ABC

Re: BSA je mafiánský nástroj Microsoftu a spol.

BSA, pokud vím, v ČR ukončila činnost, nemá tady žádné zastoupení, ani zde nesídlí.  Proto by mne zajímalo, kdo konkrétně, protiprávně, jejím jménem v ČR zastrašuje občany, viz předchozí zastrašovací článek..

0/0
8.11.2007 12:09

El-Condor

Re: Re: BSA je mafiánský nástroj Microsoftu a spol.

BSA je zde zastupována jistou právní kanceláří. Nají to chytře vymyšlené. Právníka nelze žalovat za konání klienta;-D:-©

0/0
8.11.2007 12:16

pehlad

Re: Re: Re: BSA je mafiánský nástroj Microsoftu a spol.

Ale urvat mu palici jde!!!(Y)

0/0
9.11.2007 13:58

vix

obrazek

jeste ze sem vcera v praci nainstaloval openoffice:)

0/0
8.11.2007 9:09

vix

Re: obrazek

ja a ten obrazek s popiskem : "software, pirát, cd, počítač" to je teda dilo

0/0
8.11.2007 9:10

tmf

výpočet

jak mohou vypočítat ztráty? Pokud by jediná cesta k získání programu byla koupě, myslím spousta firem by si našla nějakou variantu která je zdarma. Takže si nemyslím, že kdyby rázem bylo u nás "pirátství" nula tak SW firmám nestoupne obrat o 2,5 mld.

0/0
8.11.2007 8:42

Jolie

Re: výpočet

Tyhle organizace ekonomicke zakony ignoruji. Ztrata = pocet vyskytu * maximalni mozna koncova cena.

0/0
8.11.2007 9:24

ABC

Re: Re: výpočet

Já tvrdím, že BSA v ČR není a tohle vše jsou jen zatrašovací praktiky Microsoftu. Pokud by BSA v ČR byla, tak by měla někde sídlo.

0/0
8.11.2007 12:15

-

Re: Re: Re: výpočet

ano, správně, dle webu BSA zde nemá sídlo, což lze potvrdit na www.justice.cz

0/0
10.11.2007 21:39

x

Re: výpočet

A tak by pomohla alternativnimu SW - takze piratstvi spis nici firmy vyrabejici aternativni programy - nebot ne vse je zdarma - obzvlaste to co potrebuji firmy.

0/0
8.11.2007 18:16

potapka

Digisys

http://www.digisys.cz/bsa.htm

0/0
8.11.2007 7:26

fantomas

Re: Digisys

Tak to je teda sila. Z toho jde videt ze BSA je opravdu zlocinecka organizace, ktera by mela byt postavena mimo zakon, ostatne steje jako OSA zla pod vedenim plesate zpevacky P. Jandy.

0/0
8.11.2007 12:23

cernobila_televize

Re: Digisys

jo tak to je maso, protoze jmeno te firmy si lidi budou pamatovat podvedome ji neverit.:-(

Jinak se mi zda usmevne rozsah piratstvi USA 35%, Evropa 45%, CR 83%, Slovensko 92%, Rusko 100% u ciny by sli snad i pres

0/0
10.11.2007 20:21

Mara

Kontroly

Já jsem pro.

0/0
8.11.2007 7:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.