Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První vrtulník s pilotem vzlétl právě před 100 lety. Byl to létající bicykl

Předchůdce dnešního vrtulníku vzlétl poprvé přesně před sto lety. Jednalo se spíše o létající bicykl, který však obsahoval dodnes používaná řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

NT05

První vrtulník byl létající bicykl

Pilotoval jej legendární pilot Jan Tleskač!

0/0
18.11.2007 8:04

Jiri Polivka

zajimave-diky!

Dekuji autorovi za zajimavy clanek a fotografie!

Rad bych pripomnel, ze rakouska armada za 1.sv.valky pouzivala pripoutanou dvouvrtulovou plosinu pro delostreleckeho pozorovatele. Ten stal na plosince nad motorem a protibeznymi vrtulemi a celek byl k zemi pripoutan tremi lany s navijaky. Museli to vyvijet asi ve stejne dobe jako francouzsky vrtulnik.

Mala pripominka k titulku: autor si nespocital kola, bicykl to rozhodne nebyl!

0/0
16.11.2007 21:43

Lucifer

Volove

Typicky cesi!Peklo ocenuje,ze to lita,ne,ze ma nespravny pocet kolecek!;-D

0/0
13.11.2007 23:25

Karel Kahovec

Bicykl?

A má čtyři kola?

Kam ten svět spěje... ;-D;-D;-D

0/0
13.11.2007 20:41

ppeta

Re: Bicykl?

Tetracykl ;-D

0/0
13.11.2007 20:47

pavel

Re: Re: Bicykl?

Počítají se kola s ráfkama, ne ty od kočárku :-)

0/0
13.11.2007 22:15

regazzi

Ten plánek

mi ukradl tajemný pan M.

J.T.

0/0
13.11.2007 18:29

pavel

Re: Ten plánek

nebyl to pan EM ?

0/0
13.11.2007 22:16

richard

technická připomínka:

Vzlétl v době, kdy se za tvrzení, že může existovat letadlo těžší vzduchu vyhazovalo ze zkoušky;-D;-D;-D

0/0
13.11.2007 17:21

krmič

Re: technická připomínka:

Nesmysl. Bratři Wrightové vzlétli s motorovým letadlem už o 2 roky dříve. 5.10.1905 se podařilo uletět už vzdálenost 38 km!

(Francouzi ovšem považují za prvního C. Adera, který údajně uskutečnil s letadlem poháněným parním strojem let dlouhý 50 m už v roce 1890.)

0/0
13.11.2007 18:01

AC

Re: Re: technická připomínka:

pokud se dá něco, jako 50m dlouhý neřízený pád, považovat za let.  

0/0
14.11.2007 14:42

sunka

Re: Re: technická připomínka:

Ano, prvni byly Wrightove, ale uz 17.12. 1903 ;-).

0/0
14.11.2007 21:26

Martin

Re: Re: technická připomínka:

Francouzi jsou jako rusáci nebo amíci. Komplex velkého národa. Všude byli první.

Zatímco amíci uznávají Wrighty, francouzi Adera, rusáci mají určitě Ivana Ledadloviče Letadlova.

0/0
15.11.2007 18:06

pavel

Re: Re: Re: technická připomínka:

Když už jste v tom výčtu, asi by se nemělo zapomenout, že i Němci mají svého průkopníka - Otto Lilienthala. Navíc se zdá velice pravděpodobné, že kdyby nešťastně nezahynul, tak by to k tomu prvenství dotáhl. To jsme ale od helikoptér trochu odbočili.

0/0
16.11.2007 8:57

PeTe

Ve skutečnosti ...

mají Němci průkopníka motorového letu Weisskopfa (nenechat se zmást, v USA se jmenoval Whitehead)

http://www.weisskopf.de/research.htm

0/0
1.9.2008 16:30

polarna

...a řídil Ján Tleskač...

;-D

0/0
13.11.2007 14:29

pavel

Re: ...a řídil Ján Tleskač...

proč Ján? On byl Slovák?

0/0
13.11.2007 16:29

ppeta

věcná

Výkon se udává v kW

0/0
13.11.2007 13:47

Bandon

Re: věcná

Mńo, v roce 1907 v HP (horse powers = koňské síly), 0,75 kW. Zde napsáno bezchybně a výstižně. Nikoliv věcná, ale mimo.

0/0
13.11.2007 14:30

LudaL

Re: Re: věcná

V původní verzi bylo skutečně kWh. Už to opravili.

0/0
13.11.2007 15:24

Picolik

Re: Re: Re: věcná

Ještě ne všude v ikonografice je pořád kWh:-©Rv

0/0
14.11.2007 13:10

Karel Kahovec

Re: Re: věcná

0,735. Když už to chcete udávat na desetinná místa.

0/0
13.11.2007 20:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.