Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejhorší havárii letadla v dějinách nemohli piloti nijak zabránit

Letadlo se stalo neovladatelným kvůli chybě staré sedm let. Nejhorší ale je, že Japonci odmítli pomoc amerického vrtulníku a dorazili na místo neštěstí až po dvanácti hodinách. Mezi troskami zatím umírali lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Andělín

Nekázeň

Většinu těchto havárii letadel zaviní pozemní personál,který špatně kontroluje práci svých podřízených.Také kapitán by si měl projít a zkontrolovat viditelné části letadla-např Pitotovu trubici,jest-li ji přičištění někdo nezalepil průhlednou nebo stříbrnou páskou-což ze země není vidět.

0/0
26.7.2008 16:18

Rachocejl

Nejhořší havárii nemohli zabránit

Slyšeljsem přepis hovoru co si piloti povídali mezi sebou ai ty které byly odvysílány řidicí věži.Když jsem to slyšel tak jsem měl slzy v očích.Bylo to zoufalé opravdu,Byl to scénář hororu jaký by žádný scénarista nenapsal. A divím se že ty americké vyšetřovatele sledovala japonská policie na každém kroku.A japíci odmítli i americkou pomoc.

0/0
28.3.2008 20:21

Howard

Blbi Japoncici...

Nechapu, jak mohli odmitnout pomoc od kohokoliv, kdo byl na miste nehody jako prvni (i kdyz to byli Amici ;) Vzdyt tim padem zabili spoustu potencialne prezivsich lidi.

Ono pokud 4 prezili celych 12 hodin, pak ihned po nehode jich mohly byt i desitky.

Vazne smutne - by me zajimalo, zda byl za toto idiotske rozhodnuti nekdo potrestany...

0/0
28.11.2007 17:27

Jura

Strašné, zakázat opravy letadel !

Rv všichni ti lidi zemřeli jenom proto, že se v Boeingu přehnaně šetrilo a jenom zaplátovali tu tlakovou přepážku !  Kdyby se dopravní prostředky pro větší počet lidí, podroboval takovýmto rekonstrukcím (nemalého rozsahu a na více místech letadla) jen pod dohledem a kontrolou probíhajících prací leteckými inženýry, těžko by se taková katastrofa odehrála. ;-O

To bylo jenom lepení letadla jenom aby navenek vypadalo v pořádku. To letadlo chtělo po takových opravách dělat navíc další kontrolu a zátěžové testy spravovaných dílů,

!ale nejlíp jednou havarované letadlo jen sešrotovat.:-/

0/0
27.11.2007 22:58

Roumen

Re: Strašné, zakázat opravy letadel !

Tady je ta nedbalost namalovana:

http://shippai.jst.go.jp/fkd/Contents?fn=2&id=CB0071008&idx=6

0/0
27.11.2007 23:54

Roumen

Cerna skrinka...

Slyseli jste autenticky zaznam z cerne skrinky?

http://www.youtube.com/watch?v=odRCEHBmLfU

Mezi narazem do prvniho kopce a finalni explozi jsou necele 4 sekundy. Jinak cely prepis je taky drsny. Piloti opravdu velmi dlouho vubec nemeli poneti, co se deje.

0/0
27.11.2007 22:36

marduk

Lákavé téma, úmorné zpracování.

Vše zopakují dvakrát až třikrát. Co je příčinou? Že by obava z diskriminačních soudních pří? I slabomyslní mají svá práva... Nebo snad snaha o nafouknutí pořadu? :)

0/0
27.11.2007 21:32

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Lákavé téma, úmorné zpracování.

V dokumentech zahranční výroby je opakování nutné - hodinový dokument bývá přerušen i čtyřmi reklamními přestávkami, a po každé z nich je potřeba zopakovat (sdělit nově příchozím), co se děje. My máme to štěstí, že jej na ČT vidíme bez reklam.

0/0
27.11.2007 22:13

Roumen

Re: Lákavé téma, úmorné zpracování.

To opakovani je v miste predpokladanych reklam. :-/ Taky me to trosku mrzi.

0/0
27.11.2007 22:24

Re: Re: Lákavé téma, úmorné zpracování.

Jestli je to americkej dokument, tak tam vše opakujou kvůli blbým amíkům a že jim to připadá dramatičtější.

0/0
7.12.2007 10:31

Roumen

Re: Re: Re: Lákavé téma, úmorné zpracování.

Je kanadskej...a ted babo rad. :-P

0/0
7.12.2007 11:07

marduk

Deprivující, frustrující...

Každou informaci pro jistotu nejméně dvakrát až třikrát zopakují, jeden nikdy neví. Co kdyby zapli telku i v Dobřanech... Případně by stačilo pořad sestříhat na cca poloviční stopáž. :)

0/0
27.11.2007 21:29

starej_vul

:-) Kasík

Ten Kasík asi bude nějakej externí redaktor iDnes. Nebo nějakej novic, kterej nestačil načichnoout. Není nějak moc normální člověk? Když komunikuje? R^

0/0
27.11.2007 17:40

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: :-) Kasík

Jestli to má být pochvala, tak děkuju:-) Když klepnete na moje jméno, tak zjistíte, že už jsem pro idnes.cz napsal nějakých dvěstě článků, takže až takový nováček už nejsem :-) Myslím, že redakce Technetu.cz obecně do diskuzí pod svými články přispívá relativně často. Aspoň dokud se diskuze nezvrhne...

0/0
27.11.2007 18:22

starej_vul

Re: Re: :-) Kasík

Měla to být pochvala.

0/0
27.11.2007 18:30

Roman

"Fušál"

A budou mít červené čepičky, modré čepičky nebo zelené čepičky? ;-)

0/0
27.11.2007 16:21

Roman

Re: "Fušál"

To patřilo k příspěvku:

"... kam Velký Kleuster odvede všechny kočky a bude tam mít stánek s koblihami a hot-dogy ... ;-)"

0/0
27.11.2007 16:22

Naty

Info v ramecku

Ani při jedné z nehod se nejednalo o chybu v konstrukci letounu

Asi jste meli na mysli zadnou z tech dvou nejvetsich nehod. Pokud se dobre pamatuji, tak v jednom dokumentu o leteckych katastrofach zminovali spatnou kontstrukci zamku dveti nakladoveho prostoru. Dvere pri jednom letu nad pacifikem odletely a vytrhly i kus trupu. Vzniklou dirou odleteli nejaci lide.

Jinak B747 obdiv urcite zaslouzi, kdyz se s nim leta tak dlouho.

0/0
27.11.2007 15:57

John Coffey

Re: Info v ramecku

Ani při jedné z nehod se nejednalo o chybu v konstrukci letounu <<<< Tyka se dvou zminovanych "nejvetsich" nehod tedy nepovoleny start na kanarech a tohle japonsko.

0/0
27.11.2007 16:29

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Info v ramecku

Přesně tak, týká se dvou zatím zmíněných katastrof, o kterých jsem psal.

0/0
27.11.2007 18:23

Collin

Re: Info v ramecku

Špatné zámky dveří nákladového prostoru byly na letounech DC-10 (např. Turkish Airlines Flight 981).

0/0
27.11.2007 18:41

Collin

Re: Re: Info v ramecku

...a tento problém měly i stroje 747-122 do problému letu

United Airlines 811, po němž byly zámky změněny.

0/0
27.11.2007 19:06

PAVUK

Podakovanie

Dakujem sa velmi dobry serial.R^

0/0
27.11.2007 15:05

wes_p@centrum.cz

13719744

0/0
27.11.2007 14:05

Libor

formatovani screenshotu

CT2 tento porad vysila ve formatu 16:9. Umistene obrazky jsou ale 4:3 a proto zpusobuji deformuci obrazu. Neslo by to opravit? aspon pro priste. Diky.

0/0
27.11.2007 9:43

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: formatovani screenshotu

Díky za postřeh. Příště si dám pozor a také se podívám, kde se tentokrát stala chyba. Přepínání 4:3/16:9 je taková moje noční můra:-)

0/0
27.11.2007 9:46

malvino

podobny incident

se stal v r. 2003, kdy byl letoun DHL pri startu z bagdadskeho letiste zasazen raketou. Zasah vyradil vsechny tri hydraulicke systemy, takze prestalo fungovat ovladani ridicich ploch. Nicmene  pilotum se pomoci rizeni tahu motorů podarilo opsat letadlem kruh a vratit se zpet a v poradku pristat. yhttp://en.wikipedia.org/wiki/2003_Baghdad_DHL_shootdown_incident

0/0
27.11.2007 8:27

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: podobny incident

Díky, tn případ jsem neznal, ti piloti to zvládli špičkově. Můžu se jenom dohadovat, že jde o jinou konstrukci letounu Airbus 300, která takové přistání umožnila.

0/0
27.11.2007 9:44

zenon

Re: Re: podobny incident

Jestli to nebylo tím, že tomu Airbusu ocas zůstal, i když nefunkční. Kdežto 747 o něj přišla.

0/0
27.11.2007 10:35

roba21

Re: Re: podobny incident

Tato nehoda byla také zpracována v rámci seriálu o kterém tu teď píšete. Nevím ale v jaké to bylo sérii, jsou celkem 4 a ČT myslím nemá všechny.

0/0
27.11.2007 11:02

Collin

Re: Re: Re: podobny incident

Přesně tak, většinu dílů tohoto seriálu jsem viděl v angličtině a bagdádský příběh tam je také.

0/0
27.11.2007 15:21

stream

Re: Re: podobny incident

747 přišla o celou směrovku a celou hydrauliku... bez hydrauliky nešlo nic z ovládacích ploch , vějškovka, křidýlka, brzdící klapky...  takže to je jako když padá okřídlenej kámen... kdežto a300 měla trochu jinej problém...

0/0
27.11.2007 21:41

Ne

Re: podobny incident

Problem tohohle Boeingu nebyl primarne vypadek ovladani, ale ztrata svisle ocasni plochy, ktera narusila stabilitu letadla. Bez ovladani ocasnich ploch se pristat da blbe, ale da. Nestabilni letadlo se ovsem zriti.

Krome toho to DHL letadlo melo vyhodu letiste po ruce, japonsky pilot byl misto toho v horskem terenu bez moznosti rychleho pristani.

0/0
27.11.2007 11:11

šťoural

kalendárium

Jaké úterý 21.11.?

0/0
27.11.2007 7:12

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: kalendárium

Já věděl, že jsem tam chtěl ještě něco opravit, když jsem to po půlnoci kontroloval. Díky!

0/0
27.11.2007 9:49

Rejpal

Hora Fiji a souostrovi Fuji

Teda, bydlim v Tokiu uz nejaky patek, ale zebychom tu nekde meli horu Fiji, to jsem jeste neslysel... Mozna tak na ostrove Kukkajdo... Ne, konec legrace, nechcete si tu Fiji opravit na Fuji, nebo jeste lepe Fudži, podle spravne ceske transkripce?

0/0
27.11.2007 1:48

Janhura

Re: Hora Fiji, souostrovi Fuji a Šumafuk

Pro nás, na druhý straně zeměkoule, je to důležitý asi jako pro Japonce rozdíl mezi Brtníkem a Točníkem.

0/0
27.11.2007 8:40

Rejpal

Re: Re: Hora Fiji, souostrovi Fuji a Šumafuk

Ja nejsem Japonec, a jedno mi to neni. Fidzi je suverenni stat kus od Australie, Fudzi nejvyssi hora Japonska a predevsim jeho symbol, ktery na fotografii pozna snad kazdy. Ergo kladivko, je to jako plest si Matterhorn se Spanelskem, a to si myslim, ze je dost podstatny rozdil i pro vas na druhy strane zemekoule (i kdyz technicky jsme na stejne polokouli... :) ). Na druhou stranu, jesti vam dela problem rozeznat medveda od hradu...

0/0
27.11.2007 9:44

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Hora Fiji a souostrovi Fuji

A já si, vopravdu, dával takovej pozor! 8-oTo je jedna z mála věcí, kterou mě Červený trpaslík naučil: Na Fidži bude mít Dave ovce křížené s delfíny, tak to není hora...

Opravil jsem, díky! Bylo to jenom na tom jednom místečku, jestli jste si všiml, ve všech popiscích obrázků to bylo správně:-)

0/0
27.11.2007 9:55

Rejpal

Re: Re: Hora Fiji a souostrovi Fuji

Diky. Nevsiml, kleplo me to pres oci uz v tom clanku. A pokud jde o Fidzi, myslim, ze behem nekolika nasledujicich stovek let se jeho nazev trochu zkomoli, a tak zeme Daveova zaslibena  ponese jmeno Fusal...;-D

0/0
27.11.2007 10:39

kriskami

Re: Re: Re: Hora Fiji a souostrovi Fuji

... kam Velký Kleuster odvede všechny kočky a bude tam mít stánek s koblihami a hot-dogy ... ;-)

0/0
27.11.2007 14:32

Roman

Re: Re: Re: Hora Fiji a souostrovi Fuji

Jojo, Červený trpaslík je super, obzvlášť první dvě série. Právě jsem si je objednal na DVD, protože u těch prvních dílů jsem vždycky mrtvý smíchy :-))

0/0
27.11.2007 16:20

Pavel

Pekny clanek...

...a jeste hezci TV serial:) Ale zaujala me jedna vec - v clanku je noticka, ze se kompetentni lide divili nad schopnosti pilotu udrzet letadlo v takovem stavu tak dlouho ve vzduchu a ze se pri pokusnych simulacich nasledne nikomu neco podobneho nepodarilo zopakovat. Jako fanda podobnych poradu jsem toto konstatovani slysel uz mnohokrat, a tak by me zajimalo, jak je to mozne. Napada me bud ze se simulatory v techto extremne vyjimecnych pripadech nechovaji zcela korektne (pochybuji), nebo ze se piloti pri zachrane nejen svych zivotu pokusi delat i veci, ktere by je na zemi pri simulaci bud nenapadly, nebo je vyloucili jako uplne silene...

0/0
27.11.2007 0:48

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Pekny clanek...

Díky. Nad tím, co píšete, jsem také přemýšlel. V článku nicméně není, že posádka havarovaného letadla byla lepší, než ty, které se účastnily rekonstrukce v simulátoru, ale jen konstatování, že přistát se nepovedlo nikomu. Nasimulování konkrétních poruch bude nepochybně problematické, ale ne nemožné.

A bohužel to platí i naopak - pilot pod tlakem může udělat chybu, kterou by nikdy v klidu neudělal. Možná, že to souvisí s vylučováním možností a zjednodušováním rozhodovacího procesu v zájmu rychlosti - není čas promyslet všechny možnosti.

0/0
27.11.2007 0:58

mablung

Re: Pekny clanek...

Zoufalý lidé dělají zoufalé věci :-). Ale souhlasím, jakkoliv dobrý simulátor nemůže plně nahradit realitu. V simulátoru víte velice dobře že zemřít nemůžete.

Co se týče chválení TV seriálu, nemohu s Vámi souhlasit. Zde na technetu je celkem stručný popis události, rozebrané příčiny a následky. Přesně to co chci. Pro TV seriál není technická stránka důležitá. Nehoda samotná je jen podklad pro emotivní vyprávění hrající na city. Technická stránka věci je v TV dokumentu potlačena do pozadí. Bohužel, průměrný televizní divák chce emoce a city, ne fakta ...

0/0
27.11.2007 8:11

Janhura

Re: Re: Pekny clanek...

Když půjdu ještě víc do hloubky, tak lidem v médiích (stejně jako jinde) jde o peníze ve vlastní kapse. Ty ovlivní sledovaností, čteností, ... a proto vyvolávají emoce - přednost má senzace, katastrofa, cokoliv bombastického a často vylhaného před "nudnou" seriózností. Bohužel tato "práce" mizivého počtu lidí pak ovlivňuje celou společnost.

0/0
27.11.2007 8:53

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Re: Re: Pekny clanek...

Ano, lidé touží po katastrofách. Vždyť úplně první letákové noviny u nás pojednávaly o "Hrozivých zemětřeseních v krajích předalekých", prostě proto, že si to lidé ve městech (i na vesnici) koupili raději, než "Zprávy z italské burzy".

Náš úkol je najít hranici, při které nebudeme lidské neštěstí zneužívat, vyjádříme se k němu uctivě a umožníme lidem získat objektivní a relevantní informace.

Jak se to daří, to je samozřejmě otázka. Hranice se totiž musí stanovovat pokaždé znovu... Mám štěstí, že píšu pro technický magazín, kde není tlak na zveřejňování katastrof a emotivností tak velký.

0/0
27.11.2007 10:04

Collin

Re: Re: Re: Re: Pekny clanek...

Tak to nemohu souhlasit - technicky zaměřená média mají za cíl lidi se zájmem o techniku, ne o bulvár.

Vidím výrazné zlepšení od minulého článku, který byl katastrofální, ale ještě by to chtělo trochu zlepšit. Je nutné si uvědomit, že ten seriál je v americkým stylu, kdy se "záblesky" informací prezentují dopředu, aby se udrželo co nejvíc diváků. Takto ale psát článek nejde, tedy ne pokud má být srozumitelný. Chtělo by to proto ještě lépe slohově zpracovat, popřemýšlet v jakém sledu prezentovat fakta, ne skákat v ději dopředu a dozadu.

0/0
27.11.2007 15:37

Collin

Re: Re: Re: Re: Re: Pekny clanek...

Ještě jedna důležitá věc - délka a podrobnost výkladu jednotlivých událostí a faktů by měla odpovídat jejich důležitosti z hlediska té události. Ne podle délky šotu v tom pořadu. Pak to působí komicky nebo přímo hloupě, pokud o tom člověk ví víc.

0/0
27.11.2007 15:44

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Re: Re: Re: Re: Pekny clanek...

Však vy si mě vychováte:-)

0/0
27.11.2007 18:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.